Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta

Vierailija
05.04.2023 |

Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.

Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.

Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.

Kommentit (1644)

Vierailija
141/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan perustele puolisolle vasektomiaan/sterilisaatioon menemättä jättämistä sillä, että "jos sinä kuolet tai meille tulee ero, niin saatan ehkä sitten uuden kumppanin kanssa haluta lapsia"? Ihan järkyttävä ajatuskin.

Tarkoitatko, että tuollaista ei saisi sanoa puolisolle, vaikka ajattelisi niin, vai ettei sellaista saisi edes ajatella?

Vierailija
142/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota miesten asennetta "no mä luulin että sä muutat mielesi!"

Minä en ole vela, mutta siskoni on. Oli miehensä kanssa 12vuotta yhdessä ja oli sovittu että molemmat käyvät operaatiossa sitten kun sisko täyttää 30 (aiemmin ei myönnetä lapsettomille), molemmat siksi että ainakin naisella on pieni mahdollisuus että tulee kuitenkin raskaaksi ns sterkan itsestään purkautuminen.

No sitten kun siskon kolmekymppiset lähenivät, mies alkoi perua ja vihjailla siihen tyyliin  vauva ois sittenkin kiva. Kuulemma siskoni on niin äidillinen lasteni kanssa että varmasti mieli muuttuisi kun ikää tulisi. No ei muuttunut, siskoni rakastaa lapsiani muttei tahdo omia.

Heille tuli ero ja kumpikin syytti toista harhaanjohtamisesta. Olen siskoni puolella, hän ei tässä pahis ole koska kertoi rehellisesti heti ettei lapsia koskan tee.

Miksi miehet ei saisi muuttaa mieltään tässä asiassa? Lukuisat naisetkin oikeasti muuttaa mieltään siitä mitä ajattelee parikymppisenä, joten ei kai mikään ihme että miehillekin käy niin. Se on ihan luonnollista eikä mitenkään väärin, vaikka ikävä tilannehan se on parisuhteen kannalta jos toisella alkaa mieli muuttua ja toisella ei. Typerää kuitenkin syyttää harhaanjohtamisesta, kun kyse on vaan aikuistumisen ja henkisen kasvun tuomista muutoksista ajattelussa, ei tietoisesta toiminnasta (ja en nyt tarkoita ettei vela voisi olla aikuinen ja henkisesti kasvanut). Tää on vaan yksi muoto "erilleen kasvamisesta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on velamies. Itsellä lapsiluku oli täynnä, kun tavattiin, joten suhteen alussa hiillostin häntä moneen kertaan siitä onko hän varma asiastaan, koska minun kanssani ei lapsia tule. Sanoisin, että jos hän on aina tiennyt ertei halua lapsia, jos hänellä on tunneperusteen lisäksi järkiperuste ja mies on muuten sellainen, jolla on selkärankaa seistä mielipiteidensä takana, voi sanaan luottaa. Moni on kovin hidas kypsymään noissa asioissa, eikä kanta ole varma ennen kuin harmillisen myöhään kaikkien kannalta.

Huomioita:

naisen on ok "hiillostaa" miestä

Miehellä ei ole oikeus muuttaa mielipiteitään olosuhteiden muuttuessa, muuten se on selkärangaton

Narttupska kertoo taas yleistäen kuinka "moni mies on..." , varmaan perustuu omiin kokemuksiin eli hän on kairannut kaikki suomen miehet läpi, ainakin lähes.

Olin äiti tavatessani nykyisen puolisoni, jolla ei omia lapsia ollut, ja odottelin omaa sterilisaatiotani. Totta helvetissä halusin olla varma, että mies tietää mitä on tekemässä, olin jo eronnut yhdestä mielensämuuttajasta tästä syystä. Tämä asia on sellainen, jonka olen molemmille aviomiehille kertonut heti suhteen alkaessa, ja odottanut heidän uskovan sanomaani.

Noin muuten, käyttäydy, jos haluat keskustella.

Miehellä on oikeus vaihtaa mielipidettään. Jos haluat olla varma, elä yksin äläkä ole miesten riesana.

Olet selvästi tasokas nainen joka ei tarvitse miehiä mihinkään, miksi edes ottaisit sellaisen riesaksesi?

Vierailija
144/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä naisia jotka kokevat että naisilla on oikeus sekaantua miehen keholliseen itsemääräämisoikeuteen.

Mielenkiintoista.

Mielenkiintoinen on lukutaitosi jos olet noin valikoivasti onnistunut lukemaan ketjua.

Osaan hahmottaa naisten viestin kirjoitetun tekstin takaa.

Sinähän et ymmärrä mitään lukemaasi. Ethän sinä edes tiedä, mikä ketjun aihe on.

Vierailija
145/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä naisia jotka kokevat että naisilla on oikeus sekaantua miehen keholliseen itsemääräämisoikeuteen.

Mielenkiintoista.

Mielenkiintoinen on lukutaitosi jos olet noin valikoivasti onnistunut lukemaan ketjua.

Siis osaat kuvitella ja keksiä omiasi.

Vierailija
146/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Muistathan, ettet itse vaadi naista käyttämään mitään naisen hedelmällisyyteen vaikuttavaa ehkäisyä, vaan hoidat ehkäisyn oma-aloitteisesti itse, koska vaatiminen on väärin.

Tietysti parisuhteessa asioiden VAATIMINEN on väärin. Asioista voi keskustella kuten aikuiset, ja päästä yhteiseen ratkaisuun.

Taidamme kaikki ymmärtäää miksi sun parisuhteet ei toimi.

Vierailija
147/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ettei mies halua vasektomiaa välttämättä tarkoita että hän haluaisi lapsia. Se toimenpide ja sen lopullisuus vaan ahdistaa ja tosiaan tuo pelko että se vaikuttaa jotenkin miehuuteen. Ei tuon pitäisi olla syy lopettaa suhdetta, jos se on muuten toimiva eikä mies ole edelleenkään niitä lapsia vailla. Tosin ei mahda olla kovin hyvä suhde muutenkaan kun ap nyt tuollaista miettii.

En jaksa uskoa että tavallisella älykkyydellä varustettu mies pelkäisi jotain miehuuden menettämistä sterkassa. Tuohan on ihan henkimaailman juttuja. Ja tosiaan kyllä hän vuosia puhui että odottaa vasektomiaa kuin kuuta nousevaa. Teot vain nyt jäävät puuttumaan.

Ap

No itseasiassa ainakin omalla miehellä vaikutti halukkuuteen ja hormooneihin. On itse sanonut, ettei vasektomian jälkeen tuleminen tunnu enää yhtä hyvältä. On myös sanonut, että jäi ikävä "vetävä" tunne kivekseen kun on lähellä tulemista. Kaduttaa kyllä itselläkin, että päädyimme tähän ratkaisuun. Eli toki on "henkimaailman juttuja".....

Taitaa olla korvien välissä tuo juttu.

Ihan niinkuin naisten kuukautiskivut vai? Onko vaikea ymmärtää, että jos kajotaan hormoneihin tai niiden tuotantoon, niin se saattaa jotenkin vaikuttaa? Tai jos ihmisestä leikataan jotain, niin siitä saattaa jäädä kiristystä tai arpia? Ihan niinkuin naisillakin. Kurjaa, että miesten ollessa kyseessä aletaan heti vähättelemään. Seksuaalisuus kuitenkin on todella tärkeä asia ihmisen elämässä.

Ei vasektomiassa mihinkään hormoneihin kajota.

"TAI NIIDEN TUOTANTOON". Lukutaitoa kiitos :)

Ei myöskään hormonien tuotantoon kajota. Sivistystä kiitos. :)

Kerrotko että miten miehet tuottavat siittiöitä, jos siihen ei hormonit vaikuta? Kun niiden tuottaminen kuitenkin loppuu jossain vaiheessa vasektomian jälkeen. Voit tarkistaa tämän esim. terveyskirjaston sivuilta "siittiöntuotanto ja hormonit". Eli kyllä vain vasektomia ehdottomasti vaikuttaa hormonin tuotantoon. Sivistystä kiitos ;)

Vierailija
148/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Ei edes tarvitse. Sun miesvihan näkee selvästi.

Vierailija
149/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota miesten asennetta "no mä luulin että sä muutat mielesi!"

Minä en ole vela, mutta siskoni on. Oli miehensä kanssa 12vuotta yhdessä ja oli sovittu että molemmat käyvät operaatiossa sitten kun sisko täyttää 30 (aiemmin ei myönnetä lapsettomille), molemmat siksi että ainakin naisella on pieni mahdollisuus että tulee kuitenkin raskaaksi ns sterkan itsestään purkautuminen.

No sitten kun siskon kolmekymppiset lähenivät, mies alkoi perua ja vihjailla siihen tyyliin  vauva ois sittenkin kiva. Kuulemma siskoni on niin äidillinen lasteni kanssa että varmasti mieli muuttuisi kun ikää tulisi. No ei muuttunut, siskoni rakastaa lapsiani muttei tahdo omia.

Heille tuli ero ja kumpikin syytti toista harhaanjohtamisesta. Olen siskoni puolella, hän ei tässä pahis ole koska kertoi rehellisesti heti ettei lapsia koskan tee.

Pahis että muuttaa mielensä?

Ehkä teidän olisi hyvä elää toisten naisten kanssa, jos siellä ei kerran mistään asiasta mielipide vaihdu. Me miehet selvästi kykenemme muuttaamaan mieltämme esim. olosuhteiden muuttuessa. Pahoittelut siitä.

Jos nainen sanoo ettei KOSKAAN halua lasta, älä suhtaudu häneen kuin hupsuun joka kyllä muuttaa mieltään ja sitten heittäydy martyyriksi jonka (muka) laatusperma menee hukkaan kun nainen on jästipää joka ei SUOSTU MUUTTAMAAN MIELTÄÄN.

Vierailija
150/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ihan suoria johtopäätöksiä voi vielä tehdä siitä, jos joku ei vasektomiaan halua mennä.

Velanaisena on kyllä tullut nähtyä joidenkin miesten ajatusmaailma. Myötäillään ja valehdellaan, jotta saisi parisuhteen. Sitten odotetaan, että nainen muuttaisi mielensä ja aletaan kärttää vauvaa. Tyhmimmät vänkäävät, että eikö voisi tehdä kompromissin ja hankkia edes yhden lapsen. Ei, se ei ole kompromissi jos toinen haluaa 0 lasta. Naisen steri voi poistaa osan noista, mutta silti joku voi olla suhteessa säännöllisen seksin takia ja jättää, kun aika hankkia lapsia on itselle sopiva.

Vierailija
151/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?

Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.

Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.

Moni mies oikeasti pelkää, että vasektomia vie miehuuden ja että se on sama kuin koiran kastrointi. Pelkäävät että joutuvat pissaamaan istualteen ym todella tyhmää. Käy ap itse vaan sterkassa. Mies on hedelmällinen vuosikymmeniä ja voi haluta kuitenkin perustaa perheen jonkun muun kanssa myöhemmin.

Meillä minä olin se joka kävi sterilisaatiossa ihan juuri siitä syystä koska minä olin meistä se 100% varma etten halua lapsia. Miehellä on mahdollisuus vielä lisääntyä jos meille tulee joskus ero tai vaikka kuolen. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, mutta mies ei ole vauvakuumeillut kertaakaan vaikkei aikoinaan suostunut vasektomiaan.

Minä kaipaan tässä miestä joka on lapsettomuudestaan varma. Sterkassa voin totta kai käydä itsekin, mutta ei se ratkaise tätä parisuhdeongelmaa.

Ap

Kaipaat miestä joka ei kykene muuttamaan mielipiteitään. Varmasti hyvä piirre asioissa joissa hän on kanssasi samaa mieltä. Sitten taas jos ei ole... sitten sä olet täällä tekemässä uutta ketjua jossa haukut miehet ko. syystä.

Sun parisuhdeongelmiin on helppo ratkaisu: siirry naisiin. Ei ole pelkoa raskautumisesta.

Vierailija
152/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei ihan suoria johtopäätöksiä voi vielä tehdä siitä, jos joku ei vasektomiaan halua mennä.

Velanaisena on kyllä tullut nähtyä joidenkin miesten ajatusmaailma. Myötäillään ja valehdellaan, jotta saisi parisuhteen. Sitten odotetaan, että nainen muuttaisi mielensä ja aletaan kärttää vauvaa. Tyhmimmät vänkäävät, että eikö voisi tehdä kompromissin ja hankkia edes yhden lapsen. Ei, se ei ole kompromissi jos toinen haluaa 0 lasta. Naisen steri voi poistaa osan noista, mutta silti joku voi olla suhteessa säännöllisen seksin takia ja jättää, kun aika hankkia lapsia on itselle sopiva.

Niin? Jokaisella on omat motiivinsa olla suhteessa. Sulla se on raha.

Vierailija
153/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Katselet siis edelleen siihen kristallipalloon, josta selvästi näet kaikki tänne kirjoittelevat naiset ja heidän "miesvihansa". Niinhän sinä olet tehnyt jo vuosien ajan. Näetkö enkelipölyä ja yksisarvisiakin?

Vierailija
154/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies tahtoo jatkaa parisuhdetta naisen kanssa joka on ilmoittanut olevansa vela ja loukkaantuu kun ei saa lasta, on yhtä älytöntä kuin metsuri ryhtyisi suhteeseen luonnonsuojelijan kanssa ja odottaisi tämän tuleva mukaan kaatamaan puita joku päivä, tai lihaa syövä alkaisi tapailla vegaania ja kuvitella että saa tämän myös syömään lihaa. 

Vierailija
155/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on pienikin halu hankkia lapsia niin suurinta rakkautta on lopettaa suhde että hän voi vielä hankkia haluamansa perheen.

T: 45v steriloitu vela-nainen

Näinpä. Olisin päättänyt tämänkin suhteen jo alkutekijöihinsä jos olisin saanut rehellistä tietoa asiasta. Nyt minua on pidetty löysässä hirressä tietämättäni vuosia, jos tässä käy kuten ounastelen.

Ap

Entä sitten? Kuka lupasi että sä elät yhden ja saman miehen kanssa lopun elämääsi, ja kuolette käsi kädessä 90-vuotiaana?

Vierailija
156/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinien pillut töyteen setämiehen kermaa

Vierailija
157/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Katselet siis edelleen siihen kristallipalloon, josta selvästi näet kaikki tänne kirjoittelevat naiset ja heidän "miesvihansa". Niinhän sinä olet tehnyt jo vuosien ajan. Näetkö enkelipölyä ja yksisarvisiakin?

Näen tekstisi, se riittää.

Vierailija
158/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on velamies. Itsellä lapsiluku oli täynnä, kun tavattiin, joten suhteen alussa hiillostin häntä moneen kertaan siitä onko hän varma asiastaan, koska minun kanssani ei lapsia tule. Sanoisin, että jos hän on aina tiennyt ertei halua lapsia, jos hänellä on tunneperusteen lisäksi järkiperuste ja mies on muuten sellainen, jolla on selkärankaa seistä mielipiteidensä takana, voi sanaan luottaa. Moni on kovin hidas kypsymään noissa asioissa, eikä kanta ole varma ennen kuin harmillisen myöhään kaikkien kannalta.

Huomioita:

naisen on ok "hiillostaa" miestä

Miehellä ei ole oikeus muuttaa mielipiteitään olosuhteiden muuttuessa, muuten se on selkärangaton

Narttupska kertoo taas yleistäen kuinka "moni mies on..." , varmaan perustuu omiin kokemuksiin eli hän on kairannut kaikki suomen miehet läpi, ainakin lähes.

Olin äiti tavatessani nykyisen puolisoni, jolla ei omia lapsia ollut, ja odottelin omaa sterilisaatiotani. Totta helvetissä halusin olla varma, että mies tietää mitä on tekemässä, olin jo eronnut yhdestä mielensämuuttajasta tästä syystä. Tämä asia on sellainen, jonka olen molemmille aviomiehille kertonut heti suhteen alkaessa, ja odottanut heidän uskovan sanomaani.

Noin muuten, käyttäydy, jos haluat keskustella.

Miehellä on oikeus vaihtaa mielipidettään. Jos haluat olla varma, elä yksin äläkä ole miesten riesana.

Olet selvästi tasokas nainen joka ei tarvitse miehiä mihinkään, miksi edes ottaisit sellaisen riesaksesi?

Kun mies vaihtaa mielipidettään aiemmin sovitusta poiketen, mies eroaa, eikä jää painostamaan naista, joka on koko ajan pysynyt samassa mielipiteessä. Se selkäranka.

Mulla on jo kauan ollut liitto toisen mieheni kanssa, hän ei muuttanut mieltään, eikä myöskään ole riesa. Sinulla on omituinen käsitys parisuhteista.

Vierailija
159/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä muitakin miehiä

Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?

Ap

Kolme kertaa = aina

Noilla kolmella miehillä on yksi yhteinen tekijä. Käys kurkkaamaan peilistä mikä se on.

Vierailija
160/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan perustele puolisolle vasektomiaan/sterilisaatioon menemättä jättämistä sillä, että "jos sinä kuolet tai meille tulee ero, niin saatan ehkä sitten uuden kumppanin kanssa haluta lapsia"? Ihan järkyttävä ajatuskin.

Luulen että tää on ihan yleisin syy miksi siihen vasektomiaan ei haluta. Ja tuon kommentin asenne syy siihen, miksei miehet sitten oikein halua asiasta puhua ja keksii ihmeellisiä tekosyitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan