Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta

Vierailija
05.04.2023 |

Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.

Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.

Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.

Kommentit (1644)

Vierailija
701/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Itse en ikipäivänä suostuisi vasektomiaan, koska nainen voi aina jättää, vaikka kuinka mies rakastaisi. Sitten uusi nainen ehkä vaatii lapsia. Jos on muuten täydellinen uusi nainen, olisi harmi, jos suhde kaatuisi miehen kyvyttömyyteen antaa tälle, mitä tämä haluaa, eli lapsia.

Naisillehan tämä ei ole ongelma, koska miehet harvemmin vaativat lapsia, vaikka niitä haluaisivat, jopa kyseisen naisen kanssa nimenomaan.

Voitko luvata miehellesi, ettet missään tilanteessa jätä häntä, jos hän tekee vasektomian? Et edes vaikka rakkaus loppuisi tai tulisi muita todella pahoja parisuhdeongelmia, väkivaltaa, mielenterveysongelmia, alkoholismia, huumeita?

En missään tapauksessa halua olla suhteessa miehen kanssa, joka voisi tulevaisuudessa tehdä lapsia siksi että joku muu haluaa. No, en sellaisenkaan kanssa joka ehkä haluaa niitä itse, jos olosuhteet muuttuvat.

Ap

Nyt menee mustasukkaisuus yli niin että heilahtaa. Olla nyt potentiaalisesti kumppanin uudesta kumppanista mustasukkainen.

Tämä sinetöi mielipiteeni aloittajan mielnterveydestä. Hakeudu hoitoon, psykopaatti.

Jaa jaa, kenenkähän sitä olis syytä harkita? Mustasukkaisuus on ihan sinun omassa päässä.

Onhan tuo nyt ihan sairasta manipulointia. Ja sit väittää toisen valehdelleen.

No nyt on mustasukkaisuus ja manipulointi, sun päässäs! Jätkähän tekee, mitä itse haluaa. Ei hänen tekemisiin kukana puutu. Kyse on rehellisyydestä ja/tai avoimuudesta.

Ihan hän on ollut rehellinen ja avoin. Sanoisin kyllä teidän miehille että juoskaa ja kovaa.

Keiden miesten pitäis juosta kovaa? Tässä peräänkuulutettiin rehellisyyttä ja avoimuutta? Niitäkö pitäis paeta?

Ihan kuin mies ei olisi ollut rehellinen.

Onko vai eikö, ei o selvinnyt tässä keskustelussa.

Noh, ihan aloituksesta poimittua: Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy.

Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi.

Ihan rehellisesti ja avoimesti on siis asiasta puhunut. Toki ap nyt repii pelihousunsa jo etukäteen kun steriaikaa ei varattu syntymäpäivälle.

Ja suuttuu kun toinen ei olekaan ehkä vela. Tuskinpa on miesten vuoksi suhteet kariutuneet.

Kyllähän se suhde kariutuu jos toinen ei olekaan koskaan ollut vela vaikka sanoi niin tai ei ole enää vela eli muutti mieltään. Kyllähän sellainen harmittaa.

Miten niin ei ole ollut vela? Onhan, hän ei ole tehnyt lapsia vaan on ihan vapaaehtoisesti lapseton. Jos myöhemmin ei sit enää olekaan vela, hän tekee jonkun kanssa lapsia, mutta miten se apn velauteen liittyy?

Siis jos on valehdellut olevansa vela, mutta koko ajan halunnutkin lapsia. Mielensämuuttaja on ollut vela. Ap:hen liittyy tietysti siten, että häntä harmittaa suhteen päättyminen.

Silloin se toinen on ollut lapseton ja kun ei kerran ole tehnyt asian eteen mitään, ihan vapaaehtoisesti.

Siis valehtelu siitä, että haluaa tai ei halua lapsia on ihan ok? Mielenmuutoksia voi toki tapahtua, mutta näkemyksestään valehteleva ei ole vela vaikka lapseton olisikin. Hän on lapsia haluava ihminen. Ja valehtelija.

Mitä valehtelua se on? Moni nainenkin muuttaa mielensä, hekinkö ovat valehdelleet?

Se että sanoo ajatuksensa ääneen hetkellä x, ei ole valehtelua.

Luetteko ollenkaan edellisiä kommentteja, vai haluaako joku nyt vaan jankata jankkaamisen ilosta? Täällä kukaan ei ole syyttänyt ketään valehtelijaksi silloin, jos mieli muuttuu. Ja moneen kertaan sanottu, et mieli voi muuttua. Valehtelu on eri juttu.

Vierailija
702/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ollut täysin rehellinen. Hän ei halua sinun kanssasi lapsia. Se haluaako jonkun toisen kanssa, on sit ihan eri asia.

Jos olisi ollut rehellinen, olisi ilmaissut sen just noin. Jos siis tuo on tilanne. Ymmärrän, et halusit olla näppärä ja ilkeillä aplle, mutta se ei silti ajatuksena mitenkään ole apn miehen eduksi.

Miten niin? Eiköhän apn mies tiedä että ap ei seurustele jos mies haluaa lapsia jonkun toisen kanssa joskus. Miksi hän olisi sanonut muuta kuin ettei halua lapsia (nyt tai apn kanssa)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Itse en ikipäivänä suostuisi vasektomiaan, koska nainen voi aina jättää, vaikka kuinka mies rakastaisi. Sitten uusi nainen ehkä vaatii lapsia. Jos on muuten täydellinen uusi nainen, olisi harmi, jos suhde kaatuisi miehen kyvyttömyyteen antaa tälle, mitä tämä haluaa, eli lapsia.

Naisillehan tämä ei ole ongelma, koska miehet harvemmin vaativat lapsia, vaikka niitä haluaisivat, jopa kyseisen naisen kanssa nimenomaan.

Voitko luvata miehellesi, ettet missään tilanteessa jätä häntä, jos hän tekee vasektomian? Et edes vaikka rakkaus loppuisi tai tulisi muita todella pahoja parisuhdeongelmia, väkivaltaa, mielenterveysongelmia, alkoholismia, huumeita?

En missään tapauksessa halua olla suhteessa miehen kanssa, joka voisi tulevaisuudessa tehdä lapsia siksi että joku muu haluaa. No, en sellaisenkaan kanssa joka ehkä haluaa niitä itse, jos olosuhteet muuttuvat.

Ap

Nyt menee mustasukkaisuus yli niin että heilahtaa. Olla nyt potentiaalisesti kumppanin uudesta kumppanista mustasukkainen.

Tämä sinetöi mielipiteeni aloittajan mielnterveydestä. Hakeudu hoitoon, psykopaatti.

Jaa jaa, kenenkähän sitä olis syytä harkita? Mustasukkaisuus on ihan sinun omassa päässä.

Onhan tuo nyt ihan sairasta manipulointia. Ja sit väittää toisen valehdelleen.

No nyt on mustasukkaisuus ja manipulointi, sun päässäs! Jätkähän tekee, mitä itse haluaa. Ei hänen tekemisiin kukana puutu. Kyse on rehellisyydestä ja/tai avoimuudesta.

Ihan hän on ollut rehellinen ja avoin. Sanoisin kyllä teidän miehille että juoskaa ja kovaa.

Keiden miesten pitäis juosta kovaa? Tässä peräänkuulutettiin rehellisyyttä ja avoimuutta? Niitäkö pitäis paeta?

Ihan kuin mies ei olisi ollut rehellinen.

Onko vai eikö, ei o selvinnyt tässä keskustelussa.

Noh, ihan aloituksesta poimittua: Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy.

Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi.

Ihan rehellisesti ja avoimesti on siis asiasta puhunut. Toki ap nyt repii pelihousunsa jo etukäteen kun steriaikaa ei varattu syntymäpäivälle.

Ja suuttuu kun toinen ei olekaan ehkä vela. Tuskinpa on miesten vuoksi suhteet kariutuneet.

Kyllähän se suhde kariutuu jos toinen ei olekaan koskaan ollut vela vaikka sanoi niin tai ei ole enää vela eli muutti mieltään. Kyllähän sellainen harmittaa.

Miten niin ei ole ollut vela? Onhan, hän ei ole tehnyt lapsia vaan on ihan vapaaehtoisesti lapseton. Jos myöhemmin ei sit enää olekaan vela, hän tekee jonkun kanssa lapsia, mutta miten se apn velauteen liittyy?

Siis jos on valehdellut olevansa vela, mutta koko ajan halunnutkin lapsia. Mielensämuuttaja on ollut vela. Ap:hen liittyy tietysti siten, että häntä harmittaa suhteen päättyminen.

Silloin se toinen on ollut lapseton ja kun ei kerran ole tehnyt asian eteen mitään, ihan vapaaehtoisesti.

Siis valehtelu siitä, että haluaa tai ei halua lapsia on ihan ok? Mielenmuutoksia voi toki tapahtua, mutta näkemyksestään valehteleva ei ole vela vaikka lapseton olisikin. Hän on lapsia haluava ihminen. Ja valehtelija.

Mitä valehtelua se on? Moni nainenkin muuttaa mielensä, hekinkö ovat valehdelleet?

Se että sanoo ajatuksensa ääneen hetkellä x, ei ole valehtelua.

Luetteko ollenkaan edellisiä kommentteja, vai haluaako joku nyt vaan jankata jankkaamisen ilosta? Täällä kukaan ei ole syyttänyt ketään valehtelijaksi silloin, jos mieli muuttuu. Ja moneen kertaan sanottu, et mieli voi muuttua. Valehtelu on eri juttu.

Mutta tällaista valehtelua mistä puhut, ei ole olemassakaan.

Vierailija
704/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?

Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.

Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.

Moni mies oikeasti pelkää, että vasektomia vie miehuuden ja että se on sama kuin koiran kastrointi. Pelkäävät että joutuvat pissaamaan istualteen ym todella tyhmää. Käy ap itse vaan sterkassa. Mies on hedelmällinen vuosikymmeniä ja voi haluta kuitenkin perustaa perheen jonkun muun kanssa myöhemmin.

Meillä minä olin se joka kävi sterilisaatiossa ihan juuri siitä syystä koska minä olin meistä se 100% varma etten halua lapsia. Miehellä on mahdollisuus vielä lisääntyä jos meille tulee joskus ero tai vaikka kuolen. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, mutta mies ei ole vauvakuumeillut kertaakaan vaikkei aikoinaan suostunut vasektomiaan.

Tyhmä mies kun tuollaista luulee.

"Sterilisaatioleikkaus eli siemenjohtimien katkaisu on turvallinen ja erittäin luotettava ehkäisykeino. Toimenpiteenä se on helppo, eikä sillä ole haitallista vaikutusta terveyteen tai sukupuolielämään."

Ihan sama asia kuin se että nainen luulee alapäönsä menevän synnytyksestä pilalle.

Et sitten ole repeämistä kuullut, ne ovat hyvin yleisiä. Todennäköisesti yleisempiä kuin vasektomian komplikaatiot.

Juu, olen toki, se on hyvin kaukana alapään pilalle menosta. Todistit juuri sanani.

Arpikudos alapäässä sekä repeämä mahdollisesti peräaukkoon asti eivät siis muka pilaa mitään. Eikä kohdun tai emättimen laskeuma ja virtsankarkailu.

Jatka vaan, koko ajan kaivat omaa kuoppaasi. Nuo ovat juuri niitä ihan samanlaisia pelkoja, joilla ei ole mitenkään päin katsottuna totuuspohjaa kuin hatarasti ehkä mahdollisesti saattaa joskus tapahtua.

Näitä tapahtuu. Ihan oikeasti. Todella monelle. Mitä ihmeen tyydytystä saat siitä, että vähättelet asiaa, josta et mitään tiedä? Paljastat oman tyhmyytes!

No niin tapahtuu, mutta nuo eivät ole mitään alapää pilalla juttuja eikä synnyttäminen niistä ole kiinni jos yhtään on järkeä päässä. Ihan olen kolme lasta synnyttänyt, että tiedän kyllä varmasti enemmän kuin sinä, joka olet vela alapääsi vuoksi.

Mitä väliä jos joku on vela alapään vuoksi😂 Eiköhän jokainen tee päätöksensä ihan omista syistään eikä niiden arvostelu kuulu muille.

Vierailija
705/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti vasektomian haluaa? Valtavasti ongelmia, esim. jatkuvaa kipua. Käy poistamassa kohtusi jos lisääntyminen ahdistaa.

Terveitä sisäelimiä ei poisteta.

Kohtua nyt ei hevillä poisteta, vaikka se olisi sairaskin ja sairastuttaisi naisen, erityisesti, jos naisella ei jo ole lapsia, koska "saattaa se mieli vielä muuttua".

terveisin sairaan kohdun omaava 40v. vela, joka olisi luopunut kohdusta jo 15-vuotiaana, jos se olisi ollut mahdollista.

Kyllä sairas kohtu poistetaan ihan ilman kyselyitä.

No ei tosiaankaan poisteta. Muutoinhan se olisi minulta jo poistettu tyyliin 20 vuotta sitten, eiks niin?

90-luvulla vielä tehtiin kohdunpoistoja helpommin. Nykyisin ei, vaikka siihen olisikin 90-luvun mittapuulla täysi oikeus ja kohtuus. Koska ne syntymättömät lapset ja niiden oikeus siihen naisen kohtuun on tärkeämpää kuin naisen terveys ja hyvinvointi. Oli niitä lapsia jo entuudestaan tai ei.

Plus tietysti se holhoava ajatus, että nainen ei voi tietää, haluaako hän lapsia tai lisää lapsia, vaan mieluummin jätetään ovi auki ja nainen sairaaksi, ihan vaan varmuuden varalta, ettei sille naiselle tule lisääntymiskyvyttömyydestä paha mieli, kun ei se holhottava nainen tajua, että kohdun poisto tarkoittaa ei (enempää) lapsia.

Vierailija
706/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen: Mies valehteli minulle 10 vuotta, että haluaa lapsia. Nyt se sitten ilmoitti, ettei haluakaan.

AV: Ihan kamalaa! Nyt äkkiä mies vaihtoon! Olisi sen miehen pitänyt heti sulle kertoa tästä. Ihan hirveetä, otan osaa.

Nainen: Mies valehteli minulle 10 vuotta, että ei halua lapsia. Nyt se sitten ilmoitti, että haluaakin.

AV: Ihan kamalaa, eikö mies saa muka vaihtaa mielipidettään! Et ainakaan eroa, tuohan on ihan kohtuuton vaatimus, että miehen lapsihaaveisiin kaatuu teidän 10 vuoden parisuhde. Mistä se mies olisi voinut tietää 10 vuotta sitten, että se haluaakin joskus lapsia?! Velat on kamalia.

Vierailija
707/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ollut täysin rehellinen. Hän ei halua sinun kanssasi lapsia. Se haluaako jonkun toisen kanssa, on sit ihan eri asia.

Jos olisi ollut rehellinen, olisi ilmaissut sen just noin. Jos siis tuo on tilanne. Ymmärrän, et halusit olla näppärä ja ilkeillä aplle, mutta se ei silti ajatuksena mitenkään ole apn miehen eduksi.

Miten niin? Eiköhän apn mies tiedä että ap ei seurustele jos mies haluaa lapsia jonkun toisen kanssa joskus. Miksi hän olisi sanonut muuta kuin ettei halua lapsia (nyt tai apn kanssa)?

Onpa todella suoraselkäistä toimintaa olla kertomatta totuutta vain siksi että haluaa sen seurustelusuhteen nyt, mutta tulevaisuudessa haluaa lapset jonkun kanssa. Rehellisyydestä tuo on todella kaukana, huijausta ja hyväksikäyttöä.

Vierailija
708/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Miksi sanotaan naista, joka ei halua lapsia, vaikka mies haluaisi? Velaksi.

Miksi sanotaan, miestä, joka ei halua lapsia, vaikka nainen haluaisi? No, pian ainakin sinkuksi 😂😂😂

Ei kun vakavasti puhuen, on se jännä, että nimittely ja loukkaaminen alkoi heti, kun ilmaisin sen totuuden, että miehet suurelta osin on lisääntymisen suhteen naisen armoilla.

Hyvin harvalla miehellä on varaa tehdä lisääntymisestä kynnyskysymystä.

Se ehkä myös selittää sitä, miksi osa miehistä ei osaa kantaa vastuuta lapsista. Kun ne tehdään tai jätetään tekemättä naisen tahdosta. Lähes poikkeuksetta.

Itse halusin joka ikisen lapsistani, mutta minulle olisi ollut ok myös se, jos nainen ei olisi niitä halunnut tai kyennyt saamaan.

Tässä meillä on kerrankin harvinaisen fiksu miehen mielipide. Kiitos sinulle kirjoituksestasi. Olet äärimmäisen harvinainen poikkeus tämän palstan ulsijoiden keskellä. Vaimosi on onnekas.

Pitääkö joku oikeasti sellaista ihmistä fiksuna, joka ei tee elämänsä tärkeitä päätöksiä itse vaan antaa muiden viedä kuin koiraa narussa (ja sitten jättää vastuunsa hoitamatta koska enhän minä halunnut tätä)?

Minusta aika vastenmielinen piirre ihmisessä.

Ap

Vierailija
709/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota tuohon 35:een ikävuoteen, niin viimeistään siinä vaiheessa viimeisetkin velat ovat tosissaan. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton ja naiseton mies, koska olen ollut reissari kohta 18 vuotta. Kesällä taas pari kuukautta reissun päällä!

Vierailija
710/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teettää sterilisaation joka haluaa varmasti olla lapseton. En ymmärrä että joku kehtaa edes ehdottaa miehelle sterilisaatiota on sen verran jokaisen ihan oma asia.

Vierailija
711/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen: Mies valehteli minulle 10 vuotta, että haluaa lapsia. Nyt se sitten ilmoitti, ettei haluakaan.

AV: Ihan kamalaa! Nyt äkkiä mies vaihtoon! Olisi sen miehen pitänyt heti sulle kertoa tästä. Ihan hirveetä, otan osaa.

Nainen: Mies valehteli minulle 10 vuotta, että ei halua lapsia. Nyt se sitten ilmoitti, että haluaakin.

AV: Ihan kamalaa, eikö mies saa muka vaihtaa mielipidettään! Et ainakaan eroa, tuohan on ihan kohtuuton vaatimus, että miehen lapsihaaveisiin kaatuu teidän 10 vuoden parisuhde. Mistä se mies olisi voinut tietää 10 vuotta sitten, että se haluaakin joskus lapsia?! Velat on kamalia.

Veloja vaan vihataan niin paljon, että joidenkin mielestä heille saa valehdella ja toisen mielen muuttumisesta ja suhteen päättymisestä ei saisi olla yhtään murheissaan.

Vierailija
712/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.

Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.

Moni mies oikeasti pelkää, että vasektomia vie miehuuden ja että se on sama kuin koiran kastrointi. Pelkäävät että joutuvat pissaamaan istualteen ym todella tyhmää. Käy ap itse vaan sterkassa. Mies on hedelmällinen vuosikymmeniä ja voi haluta kuitenkin perustaa perheen jonkun muun kanssa myöhemmin.

Meillä minä olin se joka kävi sterilisaatiossa ihan juuri siitä syystä koska minä olin meistä se 100% varma etten halua lapsia. Miehellä on mahdollisuus vielä lisääntyä jos meille tulee joskus ero tai vaikka kuolen. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, mutta mies ei ole vauvakuumeillut kertaakaan vaikkei aikoinaan suostunut vasektomiaan.

"Sterilisaatioleikkaus eli siemenjohtimien katkaisu on turvallinen ja erittäin luotettava ehkäisykeino. Toimenpiteenä se on helppo, eikä sillä ole haitallista vaikutusta terveyteen tai sukupuolielämään."

Ihan sama asia kuin se että nainen luulee alapäönsä menevän synnytyksestä pilalle.

Et sitten ole repeämistä kuullut, ne ovat hyvin yleisiä. Todennäköisesti yleisempiä kuin vasektomian komplikaatiot.

Juu, olen toki, se on hyvin kaukana alapään pilalle menosta. Todistit juuri sanani.

Arpikudos alapäässä sekä repeämä mahdollisesti peräaukkoon asti eivät siis muka pilaa mitään. Eikä kohdun tai emättimen laskeuma ja virtsankarkailu.

Jatka vaan, koko ajan kaivat omaa kuoppaasi. Nuo ovat juuri niitä ihan samanlaisia pelkoja, joilla ei ole mitenkään päin katsottuna totuuspohjaa kuin hatarasti ehkä mahdollisesti saattaa joskus tapahtua.

Näitä tapahtuu. Ihan oikeasti. Todella monelle. Mitä ihmeen tyydytystä saat siitä, että vähättelet asiaa, josta et mitään tiedä? Paljastat oman tyhmyytes!

No niin tapahtuu, mutta nuo eivät ole mitään alapää pilalla juttuja eikä synnyttäminen niistä ole kiinni jos yhtään on järkeä päässä. Ihan olen kolme lasta synnyttänyt, että tiedän kyllä varmasti enemmän kuin sinä, joka olet vela alapääsi vuoksi.

Mitä väliä jos joku on vela alapään vuoksi😂 Eiköhän jokainen tee päätöksensä ihan omista syistään eikä niiden arvostelu kuulu muille.

No sehän oli ongelma että mies ei mene steriin vääristä syistä. Siitähän koko keskustelu alkoi.

Vierailija
713/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo nelikymppinen mies ja olen valmis menemään toimenpiteeseen lähivuosina, mutta en todellakaan olisi voinut mennä kolmekymppisenä, vaikka en halunnutkaan silloinkaan lapsia. Se tuntuu ihan liian aikaiselta iältä tehdä sitovia päätöksiä. Tunnen useamman miehen, jotka ovat olleet siinä alle kolmekymppisinä etteivät halua lapsia, mutta nelikymppisenä sitä eletään lapsiperhearkea farmariautoineen. Ihan kohtuutonta odottaa, että joku menisi heti nuorena steriloitavaksi.

Tässä ilmeisesti kyse siitä, että ap on pettynyt tai ihmeissään, miksi se mieli on muuttunut, kun on kaveri itse pitkään sitä halunnut. Ja jos näin on ennenkin käynyt...

Sikäli kiinnostava näkökulma, kun jokunen aika sitten oli raivokas keskustelu aiheesta: MIKSI sterilisaation saa vasta kolmekymppisenä. Siinä jotkut miehet kärtti, et pitäis saada vaikka 15v. jos niin haluaa. Ja jotenkin koko "keskustelu" kilpistyi siihen, että maailma on epätasa-arvoinen miehille, kun nainen voi aina valita abortin, mut miehen pitää odottaa 30v. ennenkuin saavat sterin. Ja sit tää kaikki oli jotenkin naisten vika. Mut siellä kukaan ei sanonut, et onpa hyvä, ettei sitä saa liian nuorena, kun sit vois katua myöhemmin.

Vierailija
714/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä aika pimeä. Et sinä miehesi puolesta voi tollasta päättää.

Meillä on lapsiluku täynnä ja on keskusteltu siitä meneekö mieheni steriin vai menenkö minä vai jatketaanko kierukalla. Ihan normaalia keskustelua eikä kumpikaan toista painosta mihinkään. Mieheni sanoi jo että hän menee steriin, mutta sitten ei mennytkään. Ihan ymmärrän häntä. Minä päätin mennä kohdun poistoon, mutta en sit mennytkään, koska aika ei ollut hyvä mahdollisille komplikaatioille, mieheni ymmärsi.

Nyt jatketaan kierukalla eikä kumpikaan toista suytä mistään, tietenkään. Kun toista rakastaa, häntä ei manipuloi eikä pakota, syytä tai säti.

Huomioidaan taas tässä välissä etten ole sanallakaan miehelle indikoinut että hänen pitäisi mennä sterilisaatioon.

Ap

Vierailija
715/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto voittaa ;)

Tämä. Intia ja Afrikka. Myös Suomessa äo on kääntynyt jo laskuun sillä tyhmyys on lisääntymisen edellytys.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
716/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä? En todellakaan ole lapseton, enkä ottais kantaa asiaan, jos en siitä jotain tietäisi. Ymmärräthän, et vaikka sinulle ei ole käynyt ikävästi, monelle muulle on! Jotenkin noiden kommenttien perusteella luulin sinun olevan nuori mies. Sori siitä.

Vierailija
717/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aloittajalle vain yksi kysymys, eli se, millä perusteella miehen sterilisaatioon menemättömyys kertoo siitä, että hän haluaa pitää ns. lapsivaihtoehdon avoinna, mutta sinun kohdallasi ei?

En kertakaikkiaan ymmärrä tätä kaksoismoralismia, että sinulle se nyt ei vain ole ollut ajankohtaista kun on muitakin ehkäisykeinoja etkä halua tehdä turhia toimenpiteitä mutta ehkä sitten joskus myöhemmin, mutta mies ei voi olla sitä mieltä että se kondomihan toimii sittenkin ihan hyvin tällä hetkellä että en minä halua tehdä juuri nyt turhia toimenpiteitä mutta ehkä sitten myöhemmin...?

Sillä perusteella että mies haaveili vasektomiasta vuosia. Kyllähän tämmöinen yhtäkkinen mielenmuutos jostain kertoo, sen varmaan ymmärrät itsekin.

Muutoin on aivan sama meneekö hän sterkkaan vai minä. Hän tietenkin mieluummin, kun toimenpide on helpompi.

Ap

Mies haaveili, vai sinä haaveilit? Ja sen varamaan ymmärrät itsekin, että on ihan eri asia miettiä objektiivisesti jotain asiaa joka ei ole tosiasiassa sillä hetkellä mahdollinen, kuin miettiä sitä asiaa sitten, kun se on oikeasti vaihtoehto.

Minäkin haaveilin 15 vuotta opiskelevani lääkäriksi. Sitten kun sen olisi päässyt oikeasti tekemään, en minä oikeasti jaksanut tai halunnut niin paljon opiskella ja muutin mieltäni helpompaan vaihtoehtoon. Sellaista se elämä on, ehkä nyt päätöksen hetkellä mies tuumaa kondomin sittenkin olevan helpompi ja oikeastaan ihan kätevä vaihtoehto. 

Mutta tämä sinun tarinasi nyt on tässä matkan varrella nyt muuttunut niin paljon, että oletan sinun tämän jo hoksanneen mutta et sitä nyt vaan halua myöntää. Tämä tietysti on sinänsä hyvä juttu ja voit tosiaan nyt sitten käydä itse siellä sterilisaatiossa ja tästäkään asiasta ei tarvitse koskaan enää murehtia ja sen näkee sitten aikanaan muuttuuko sen miehen mieli lasten suhteen vai ei. Ainakin voit olla sterilisaatiosi jälkeen varma, että hän tietää ettei niitä sinun kanssasi ole tulossa ja niin kauan kuin kuvioissa roikkuu tiedät, ettei hän ole lapsia haluamassa.

Mies haaveili, kuten olen sataan kertaan sanonut. Säännöllisesti ja pitkään.

Miten tarina on muuttunut?

Ap

No ihan esimerkiksi nyt tuoreeltaan siltä osin, että nyt se onkin ihan sama kumpi sinne sterilisaatioon menee, kun aikaisemmin sanoit, että se ei nyt ole ajankohtaista kun et varmaan koskaan seksiä enää harrasta ja jossain kohtaa totesit että jatkossa mennäänkin sitten vain kondomeilla ja sitten se olikin niin että menet sitten ehkä seuraavassa parisuhteessa sterilisaatioon mutta et tässä jnejnejne. 

Mutta tuossahan sinulle nyt oli tähän uusimpaan milenmaisemaasi sopiva ehdotus eli menet nyt vaan itse sinne sterilisaatioon ja sillähän se sitten selviää jääkö se mies suhteeseen jossa tietää, ettei lapsia tosiaankaan ole tulossa.

Niin, nuo ovat siis mahdollisia vaihtoehtoja tässä tilanteessa, kun tulevaisuudesta ei tiedä. Jos mies tosiaan on edelleen vela, käytämme jatkossa kondomia. Jos ei, eroamme. Siinä tapauksessa voin hyvin olla sinkku lopun ikääni, tai vaihtoehtoisesti suhteessa jossa itse teen sterkan tai mies on sen jo tehnyt.

Tässä suhteessa en tee sterilisaatiota sillä se tuskin jatkuu. Ja jos jatkuukin, olkoon se periaatepäätös. Ehkäisy on ollut minun vastuullani melkein 10 vuotta, jatkossa se saa olla miehen vastuulla joko kondomin tai vasektomian voimin.

Ja tosiaan tämä sterilisaatioasia oli miehen harteilla sillä hän siitä haaveili. Ei siksi että minä haaveilin tai painostin tai muutakaan.

Ap

Minkälainen ihminen sinä oikein olet? Teet "periaatepäätöksen" olla tekemättä TÄSSÄ SUHTEESSA sterilisaatiota jonka tekeminen noin muutoin on sinulle ihan ok vain sen takia, että mies on muuttanut mielensä asian suhteen sen tullessa ajankohtaiseksi?

Jos se vasektomia oli nimenomaan miehen HAAVE eikä sinun, miksi ihmeessä se sinua nyt sitten hiertää, että hänen haaveensa ovat muuttuneet?

Ehkä se tosiaan on tälle miehelle parempi vaihtoehto, että eroatte siitä huolimatta päätyykö hän vasektomiaan vai ei. 

Miksi ihmeessä se ei hiertäisi että toisen haaveet ovat muuttuneet? Eivätkö suhteet usein enemmän tai vähemmän perustu yhteiseen tulevaisuuteen?

Ap

ja se yhteinen tulevaisuusko on pilalla jos mies ei mene vasektomiaan? Et voi olla tosissasi.

Ei, vaan jos mies haluaakin lapsia.

Ap

Vierailija
718/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua lapsia, niin mene sterilisaatioon. Jos kuolet tai jätät miehesi niin hän voi niitä haluta vaikka 10 tai 20 vuoden päästä. Asia ei liity mitenkään sinuun. Sinä voit päättää vain omasta kehostasi. Olen järkyttynyt, että joku vela ei huolehdi omasta sterilisaatiostaan vaan vaatii sitä toiselta.

Vierailija
719/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lapsia, niin mene sterilisaatioon. Jos kuolet tai jätät miehesi niin hän voi niitä haluta vaikka 10 tai 20 vuoden päästä. Asia ei liity mitenkään sinuun. Sinä voit päättää vain omasta kehostasi. Olen järkyttynyt, että joku vela ei huolehdi omasta sterilisaatiostaan vaan vaatii sitä toiselta.

Tämä. Syntymä on kuolemantuomio. Entäs jos se poika haluaa joskus pakottaa lapsensa kuolemaan.

Vierailija
720/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän ole ollut rehellinen kun on puhunut ettei halua lapsia ollenkaan ikinä.

Jos olisi sanonut ettei halua lapsia minun kanssani mutta jonkun toisen kanssa kyllä, suhdetta ei olisi joko syntynyt ollenkaan tai se ei olisi jatkunut tuosta lauseesta sekuntiakaan pidempään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän