Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta

Vierailija
05.04.2023 |

Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.

Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.

Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.

Kommentit (1644)

Vierailija
521/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinmie kirjoitti:

Itse en ikipäivänä suostuisi vasektomiaan, koska nainen voi aina jättää, vaikka kuinka mies rakastaisi. Sitten uusi nainen ehkä vaatii lapsia. Jos on muuten täydellinen uusi nainen, olisi harmi, jos suhde kaatuisi miehen kyvyttömyyteen antaa tälle, mitä tämä haluaa, eli lapsia.

Naisillehan tämä ei ole ongelma, koska miehet harvemmin vaativat lapsia, vaikka niitä haluaisivat, jopa kyseisen naisen kanssa nimenomaan.

Voitko luvata miehellesi, ettet missään tilanteessa jätä häntä, jos hän tekee vasektomian? Et edes vaikka rakkaus loppuisi tai tulisi muita todella pahoja parisuhdeongelmia, väkivaltaa, mielenterveysongelmia, alkoholismia, huumeita?

En missään tapauksessa halua olla suhteessa miehen kanssa, joka voisi tulevaisuudessa tehdä lapsia siksi että joku muu haluaa. No, en sellaisenkaan kanssa joka ehkä haluaa niitä itse, jos olosuhteet muuttuvat.

Ap

Vierailija
522/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole yhtään painostanut miestä menemään olen vaan kymmenen vuotta puhunut kuinka minä haluan että mies menee steriloitavaksi."

Ihan uteliaisuutta että etkö muka itse pidä niin sanottua takaportin auki kun omien sanojesi mukaan olet nyt kolmessa suhteessa halunnut että mies menee leikeltäväksi mutta itse et suostu menemään steriloitavaksi?

Olenko jossain sanonut etten suostu menemään? En ole mennyt, sillä mies on hehkuttanut menevänsä. Ja kun seuraavaksi kysyt että miksi en mene nyt kun mies ei menekään, niin siksi kun suhteen tulevaisuus on epävarma.

Ap

Miten suhteen tulevaisuus vaikuttaa siihen että olet nykyistä ja kahta edellistä miestä painostanut menemään vasektomiaan vaikka olisit hyvin voinut mennä itse ja ongelma olisi hoidettu sillä? Kun sanot olevasi varma että et halua lapsia niin eikö olisi helpompi mennä vain itse ettei tarvitse painostaa epävarmoja miehiä?

Huoh. Mutta kun ei se sterkka ratkaise sitä, että Ap ei valua epävarmaa miestä vaan velan. Se ainoastaan helpottaa miehen valehtelua asiasta. Mutta sehän se onkin mitä nämä vastaan jänkkäävät miehet tässä hakevat. Miehillä pitäisi olla oikeus vapaasti paneskella velanaisia samalla kun katselevat vaihtoehtoja ja mietiskelevät lapsia haluavaan naiseen vaihtamista. Se ärsyttää, kun velanainen kehtaakin odottaa miehen seisovan sanojensa takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinmie kirjoitti:

Itse en ikipäivänä suostuisi vasektomiaan, koska nainen voi aina jättää, vaikka kuinka mies rakastaisi. Sitten uusi nainen ehkä vaatii lapsia. Jos on muuten täydellinen uusi nainen, olisi harmi, jos suhde kaatuisi miehen kyvyttömyyteen antaa tälle, mitä tämä haluaa, eli lapsia.

Naisillehan tämä ei ole ongelma, koska miehet harvemmin vaativat lapsia, vaikka niitä haluaisivat, jopa kyseisen naisen kanssa nimenomaan.

Voitko luvata miehellesi, ettet missään tilanteessa jätä häntä, jos hän tekee vasektomian? Et edes vaikka rakkaus loppuisi tai tulisi muita todella pahoja parisuhdeongelmia, väkivaltaa, mielenterveysongelmia, alkoholismia, huumeita?

Eikö sinulla ole yhtään omia ajatuksia siitä, että haluatko ITSE lapsia vai et? Oletko perässä vedettävä lammas ja munasi ohjaama vätys? Ja mitä ihmettä nuo viimeksi mainitsemasi asiaan kuuluu? Totta kai tuollaiset sekopäät jätetään heti. Tuskin tuollaisten kanssa kukaan lapsia alkaa tekemään, jos vähänkään aivot toimii.

Vierailija
524/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinmie kirjoitti:

Miehet tietää tasan tarkkaan mistä maasta saisi perhekeskeisen naisen. Suomeen jäädään piheyden vuoksi. Naisen halutaan mieluiten tienaavan.

Vierailija
525/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinmie kirjoitti:

Niin no, mutta Ap ei hae sinun kaltaisiasi miestä, vaan sellaista joka ei oikeasti halua lapsia eikä aio niitä tulevaisuudessakaan hankkia. Miten tämä on niin vaikea tajuta?

Vierailija
526/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Olen itsekin 30+ velanainen ja ymmärrän tilannettasi oikein hyvin. Melkein 8 vuotta exäni vakuutteli että ei hänkään lapsia halua ja aina kaupassa käydessä jos nähtiin itkupotkuraivareita saava muksu niin hän katsoi minua rakastavasti ja sanoi "ihanaa kun sä et halua lapsia". Sitten yhtäkkiä alkaa vihjailemaan "no ei se nyt mikään maailmanloppu olisi jos nyt tulisit raskaaksi, eihän?" Alle vuosi siitä niin erottiin. Alkoi muutenkin selvitä että hän oli vähän kaikessa vain myötäillyt minua, ei ollut kertonut omista toiveistaan ja mielipiteistään, pelkäsi varmaan että erotaan jos ollaan liian eri mieltä, ja totta helvetissä niin käy jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, no päätti sitten ensin tuhlata molempien aikaa 9 vuotta kunnes se ennalta-arvattava ero tuli.

Heti kun täytin 30v. niin ilmoittauduin sterijonoon ja homma (munanjohtimien poisto) sujui hienosti. Elämäni paras päätös. Se oli minulle aina selvää että ihan sama mikä parisuhdetilanne yms. niin otan itse sen sterin heti kun saan ja onneksi se oli minulle mahdollista terveyteni puolesta. Mutta ymmärrän myös sen että vakiintuneessa parisuhteessa (jossa molemmat ovat sanoneet olevansa veloja) se käy tekemässä sterin jolle se on pienempi operaatio ja riski, ja kuulostaa siltä että teillä oli asiasta yhteisymmärrys, siihen asti kunnes h-hetki saapui.

Voimia sinulle ap todennäköiseen tulevaan eroon, velamiehen etsintään, sekä näitten trollien ja ulisijoitten kanssa täällä.

Kiitos tästä kommentista. Osui ja upposi.

Sinun miehesi ei siis aidosti kuunnellut mitä sanoit ja toivoit, vaan ajatteli sinun olevan joku haavekuva joka kuitenkin lopulta toivoo samaa elämältä kuin mies itse. Se on halpaa siksi, että molempien aikaa tuhlaantuu. Myös sen joka luulee että suhteessa ollaan samalla sivulla isoista asioista.

Kun nyt sanoit, olen huomannut miehessä saman tyyppisiä pikku muutoksia tässä vuoden parin mittaan. Kauppakeskuksen portaissa hidasteleva lapsi ei aiheuta enää silmien pyöräytystä, vaan huokauksen: vooooi hänellä on liian suuri reppu selässään, miksei iskä kanna sitä?

Huonolta siis vaikuttaa.

Ap

Okei, eli teidän velaus on perustunut tuollaiseen epäkypsään lapsi-inhoon. Ehkä mies on kasvanut siitä yli.

Miten kommentoitte hitaita vanhuksia, näin uteliaisuudesta?

Vierailija
527/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aloittajalle vain yksi kysymys, eli se, millä perusteella miehen sterilisaatioon menemättömyys kertoo siitä, että hän haluaa pitää ns. lapsivaihtoehdon avoinna, mutta sinun kohdallasi ei?

En kertakaikkiaan ymmärrä tätä kaksoismoralismia, että sinulle se nyt ei vain ole ollut ajankohtaista kun on muitakin ehkäisykeinoja etkä halua tehdä turhia toimenpiteitä mutta ehkä sitten joskus myöhemmin, mutta mies ei voi olla sitä mieltä että se kondomihan toimii sittenkin ihan hyvin tällä hetkellä että en minä halua tehdä juuri nyt turhia toimenpiteitä mutta ehkä sitten myöhemmin...?

Sillä perusteella että mies haaveili vasektomiasta vuosia. Kyllähän tämmöinen yhtäkkinen mielenmuutos jostain kertoo, sen varmaan ymmärrät itsekin.

Muutoin on aivan sama meneekö hän sterkkaan vai minä. Hän tietenkin mieluummin, kun toimenpide on helpompi.

Ap

Mies haaveili, vai sinä haaveilit? Ja sen varamaan ymmärrät itsekin, että on ihan eri asia miettiä objektiivisesti jotain asiaa joka ei ole tosiasiassa sillä hetkellä mahdollinen, kuin miettiä sitä asiaa sitten, kun se on oikeasti vaihtoehto.

Minäkin haaveilin 15 vuotta opiskelevani lääkäriksi. Sitten kun sen olisi päässyt oikeasti tekemään, en minä oikeasti jaksanut tai halunnut niin paljon opiskella ja muutin mieltäni helpompaan vaihtoehtoon. Sellaista se elämä on, ehkä nyt päätöksen hetkellä mies tuumaa kondomin sittenkin olevan helpompi ja oikeastaan ihan kätevä vaihtoehto. 

Mutta tämä sinun tarinasi nyt on tässä matkan varrella nyt muuttunut niin paljon, että oletan sinun tämän jo hoksanneen mutta et sitä nyt vaan halua myöntää. Tämä tietysti on sinänsä hyvä juttu ja voit tosiaan nyt sitten käydä itse siellä sterilisaatiossa ja tästäkään asiasta ei tarvitse koskaan enää murehtia ja sen näkee sitten aikanaan muuttuuko sen miehen mieli lasten suhteen vai ei. Ainakin voit olla sterilisaatiosi jälkeen varma, että hän tietää ettei niitä sinun kanssasi ole tulossa ja niin kauan kuin kuvioissa roikkuu tiedät, ettei hän ole lapsia haluamassa.

Mies haaveili, kuten olen sataan kertaan sanonut. Säännöllisesti ja pitkään.

Miten tarina on muuttunut?

Ap

No ihan esimerkiksi nyt tuoreeltaan siltä osin, että nyt se onkin ihan sama kumpi sinne sterilisaatioon menee, kun aikaisemmin sanoit, että se ei nyt ole ajankohtaista kun et varmaan koskaan seksiä enää harrasta ja jossain kohtaa totesit että jatkossa mennäänkin sitten vain kondomeilla ja sitten se olikin niin että menet sitten ehkä seuraavassa parisuhteessa sterilisaatioon mutta et tässä jnejnejne. 

Mutta tuossahan sinulle nyt oli tähän uusimpaan milenmaisemaasi sopiva ehdotus eli menet nyt vaan itse sinne sterilisaatioon ja sillähän se sitten selviää jääkö se mies suhteeseen jossa tietää, ettei lapsia tosiaankaan ole tulossa.

Niin, nuo ovat siis mahdollisia vaihtoehtoja tässä tilanteessa, kun tulevaisuudesta ei tiedä. Jos mies tosiaan on edelleen vela, käytämme jatkossa kondomia. Jos ei, eroamme. Siinä tapauksessa voin hyvin olla sinkku lopun ikääni, tai vaihtoehtoisesti suhteessa jossa itse teen sterkan tai mies on sen jo tehnyt.

Tässä suhteessa en tee sterilisaatiota sillä se tuskin jatkuu. Ja jos jatkuukin, olkoon se periaatepäätös. Ehkäisy on ollut minun vastuullani melkein 10 vuotta, jatkossa se saa olla miehen vastuulla joko kondomin tai vasektomian voimin.

Ja tosiaan tämä sterilisaatioasia oli miehen harteilla sillä hän siitä haaveili. Ei siksi että minä haaveilin tai painostin tai muutakaan.

Ap

Minkälainen ihminen sinä oikein olet? Teet "periaatepäätöksen" olla tekemättä TÄSSÄ SUHTEESSA sterilisaatiota jonka tekeminen noin muutoin on sinulle ihan ok vain sen takia, että mies on muuttanut mielensä asian suhteen sen tullessa ajankohtaiseksi?

Jos se vasektomia oli nimenomaan miehen HAAVE eikä sinun, miksi ihmeessä se sinua nyt sitten hiertää, että hänen haaveensa ovat muuttuneet?

Ehkä se tosiaan on tälle miehelle parempi vaihtoehto, että eroatte siitä huolimatta päätyykö hän vasektomiaan vai ei. 

Vierailija
528/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti vasektomian haluaa? Valtavasti ongelmia, esim. jatkuvaa kipua. Käy poistamassa kohtusi jos lisääntyminen ahdistaa.

Terveitä sisäelimiä ei poisteta.

Kohtua nyt ei hevillä poisteta, vaikka se olisi sairaskin ja sairastuttaisi naisen, erityisesti, jos naisella ei jo ole lapsia, koska "saattaa se mieli vielä muuttua".

terveisin sairaan kohdun omaava 40v. vela, joka olisi luopunut kohdusta jo 15-vuotiaana, jos se olisi ollut mahdollista.

Toi on niin totta! Aikanaan, kun sain ekan lapsen, olisivat heti poistaneet myoomakohdun. Onneksi pidin pääni, koska saimme vielä toisen lapsen. Sitten se alkoi tosissaan aiheuttaa hankaluuksia. Pääsin leikkaukseen, jossa ei poistetukaan kohtua, vaan tehtiin ns. säästävä leikkaus. Toipuminen oli hidas ja kivulias ja auttoi vain kahden vuoden ajan. Sitten alkoi uusi jonotus operaatioon, josta sanottiin, etteivät edelleenkään poista kohtua, vaan ensin kokeillaan, riittäiskö säästävä tähystyksellä.

Lopputulos oli avoleikkaus, jossa poistettiin kymmenkertainen kohtu ja toinen munasarja. Oli todella isot kasvaimet. Anemiaa oli siis aiheuttanut ja valtavia kipuja. Niiden kanssa elin vuoden, ennenkuin leikkaukseen pääsin. Eli todellakaan ei tervettä poisteta!

Vierailija
529/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

En missään tapauksessa halua olla suhteessa miehen kanssa, joka voisi tulevaisuudessa tehdä lapsia siksi että joku muu haluaa. No, en sellaisenkaan kanssa joka ehkä haluaa niitä itse, jos olosuhteet muuttuvat.

Ap

Nyt menee mustasukkaisuus yli niin että heilahtaa. Olla nyt potentiaalisesti kumppanin uudesta kumppanista mustasukkainen.

Tämä sinetöi mielipiteeni aloittajan mielnterveydestä. Hakeudu hoitoon, psykopaatti.

Vierailija
530/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Olen itsekin 30+ velanainen ja ymmärrän tilannettasi oikein hyvin. Melkein 8 vuotta exäni vakuutteli että ei hänkään lapsia halua ja aina kaupassa käydessä jos nähtiin itkupotkuraivareita saava muksu niin hän katsoi minua rakastavasti ja sanoi "ihanaa kun sä et halua lapsia". Sitten yhtäkkiä alkaa vihjailemaan "no ei se nyt mikään maailmanloppu olisi jos nyt tulisit raskaaksi, eihän?" Alle vuosi siitä niin erottiin. Alkoi muutenkin selvitä että hän oli vähän kaikessa vain myötäillyt minua, ei ollut kertonut omista toiveistaan ja mielipiteistään, pelkäsi varmaan että erotaan jos ollaan liian eri mieltä, ja totta helvetissä niin käy jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, no päätti sitten ensin tuhlata molempien aikaa 9 vuotta kunnes se ennalta-arvattava ero tuli.

Heti kun täytin 30v. niin ilmoittauduin sterijonoon ja homma (munanjohtimien poisto) sujui hienosti. Elämäni paras päätös. Se oli minulle aina selvää että ihan sama mikä parisuhdetilanne yms. niin otan itse sen sterin heti kun saan ja onneksi se oli minulle mahdollista terveyteni puolesta. Mutta ymmärrän myös sen että vakiintuneessa parisuhteessa (jossa molemmat ovat sanoneet olevansa veloja) se käy tekemässä sterin jolle se on pienempi operaatio ja riski, ja kuulostaa siltä että teillä oli asiasta yhteisymmärrys, siihen asti kunnes h-hetki saapui.

Voimia sinulle ap todennäköiseen tulevaan eroon, velamiehen etsintään, sekä näitten trollien ja ulisijoitten kanssa täällä.

Kiitos tästä kommentista. Osui ja upposi.

Sinun miehesi ei siis aidosti kuunnellut mitä sanoit ja toivoit, vaan ajatteli sinun olevan joku haavekuva joka kuitenkin lopulta toivoo samaa elämältä kuin mies itse. Se on halpaa siksi, että molempien aikaa tuhlaantuu. Myös sen joka luulee että suhteessa ollaan samalla sivulla isoista asioista.

Kun nyt sanoit, olen huomannut miehessä saman tyyppisiä pikku muutoksia tässä vuoden parin mittaan. Kauppakeskuksen portaissa hidasteleva lapsi ei aiheuta enää silmien pyöräytystä, vaan huokauksen: vooooi hänellä on liian suuri reppu selässään, miksei iskä kanna sitä?

Huonolta siis vaikuttaa.

Ap

Okei, eli teidän velaus on perustunut tuollaiseen epäkypsään lapsi-inhoon. Ehkä mies on kasvanut siitä yli.

Miten kommentoitte hitaita vanhuksia, näin uteliaisuudesta?

Mies ei ole koskaan inhonnut lapsia sen enempää kuin minäkään. Itseasiassa lauantainakin toimimme taas lapsenvahteina, ihan omasta aloitteesta.

Ap

Vierailija
531/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju, jälleen kerran.

#miesvihanäkyväksi

Mielenkiintoinen ketju, jälleen kerran.

#naisvihanäkyväksi

Ai se on naisvihaa kun mies ei tee sitä mitä nainen yksin päättää?

Naiset ovat yleensä vihaisia, jos ei tee kuten he yksin haluavat.

Nykymiesten optiot:

*Pankkilainan turvin Man-having-babies järjestön pakeille

*Vasektomia sperman säilötyksellä Puolassa

*Kumppanuusvanhemmuus Itä-Euroopassa

Vierailija
532/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?

Pakkohan se nyt sitten on.

Ap

Vasektomian ikäraja on 30 vuotta, joten olette olleet yhdessä 20-vuotiaista lähtien ja odotelleet vasektomiaan menoa? nJa siinä sivussa sinulla on ollut jo 3 suhdetta joissa sama on käynyt? Nyt haisee kyllä vahvasti provolta.

Vierailija
533/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Ap

Nyt menee mustasukkaisuus yli niin että heilahtaa. Olla nyt potentiaalisesti kumppanin uudesta kumppanista mustasukkainen.

Tämä sinetöi mielipiteeni aloittajan mielnterveydestä. Hakeudu hoitoon, psykopaatti.

Nyt en ymmärtänyt ollenkaan. Jos haluan miehen joka ei halua lapsia, olen mustasukkainen psykopaatti?

Ap

Vierailija
534/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Ap

Köyhä mies koittaa vikitellä varoissaan olevaa velaa...

Vierailija
535/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa siltä, että miehellä on koko ajan ollut jonkinlainen toive lapsesta, mutta ap:ta miellyttääkseen hän on hokenut vasektomiaan menemistä. Mitään vaaraa ei ole ollut, koska hän on ollut siihen liian nuori. Mies on ilmeisesti odottanut ap:n mielen muuttumista, mutta nyt kun on tosi kyseessä, on pupu mennyt pöksyyn. Harmi, siinä on kummankin aika tuhlaantunut väärään kumppaniin.

Tunnet ilmeisesti pariskunnan läheisesti?

Minusta nimittäin vaikuttaa siltä että vihaat miehiä ja sankarisi on Aino Nykopp-Koski

Tässä on kyllä maailmankaikkeuden surkein aasinsiltojen vetäjä. 

Tää mi*svihatyyppi jankuttaa tätä kaikkialla. Vaikka puhuttais kukista, näkee hän mi*svihaa. Surullinen tapaus.

Vierailija
536/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vasektomian ikäraja on 30 vuotta, joten olette olleet yhdessä 20-vuotiaista lähtien ja odotelleet vasektomiaan menoa? nJa siinä sivussa sinulla on ollut jo 3 suhdetta joissa sama on käynyt? Nyt haisee kyllä vahvasti provolta.

Ei taas. Tämä on viimeinen kerta kun selvennän lukutaidottomalle sanomaani:

Eksät muuttivat mielensä lapsiasiassa, eivät vasektomian suhteen. He olivat siihen liian nuoria.

Ap

Vierailija
537/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei taas. Tämä on viimeinen kerta kun selvennän lukutaidottomalle sanomaani:

Eksät muuttivat mielensä lapsiasiassa, eivät vasektomian suhteen. He olivat siihen liian nuoria.

Ap

Eli exät on olleet exiä jo silloin kun täytit 20v? 

Vierailija
538/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aloittajalle vain yksi kysymys, eli se, millä perusteella miehen sterilisaatioon menemättömyys kertoo siitä, että hän haluaa pitää ns. lapsivaihtoehdon avoinna, mutta sinun kohdallasi ei?

En kertakaikkiaan ymmärrä tätä kaksoismoralismia, että sinulle se nyt ei vain ole ollut ajankohtaista kun on muitakin ehkäisykeinoja etkä halua tehdä turhia toimenpiteitä mutta ehkä sitten joskus myöhemmin, mutta mies ei voi olla sitä mieltä että se kondomihan toimii sittenkin ihan hyvin tällä hetkellä että en minä halua tehdä juuri nyt turhia toimenpiteitä mutta ehkä sitten myöhemmin...?

Sillä perusteella että mies haaveili vasektomiasta vuosia. Kyllähän tämmöinen yhtäkkinen mielenmuutos jostain kertoo, sen varmaan ymmärrät itsekin.

Muutoin on aivan sama meneekö hän sterkkaan vai minä. Hän tietenkin mieluummin, kun toimenpide on helpompi.

Ap

Mies haaveili, vai sinä haaveilit? Ja sen varamaan ymmärrät itsekin, että on ihan eri asia miettiä objektiivisesti jotain asiaa joka ei ole tosiasiassa sillä hetkellä mahdollinen, kuin miettiä sitä asiaa sitten, kun se on oikeasti vaihtoehto.

Minäkin haaveilin 15 vuotta opiskelevani lääkäriksi. Sitten kun sen olisi päässyt oikeasti tekemään, en minä oikeasti jaksanut tai halunnut niin paljon opiskella ja muutin mieltäni helpompaan vaihtoehtoon. Sellaista se elämä on, ehkä nyt päätöksen hetkellä mies tuumaa kondomin sittenkin olevan helpompi ja oikeastaan ihan kätevä vaihtoehto. 

Mutta tämä sinun tarinasi nyt on tässä matkan varrella nyt muuttunut niin paljon, että oletan sinun tämän jo hoksanneen mutta et sitä nyt vaan halua myöntää. Tämä tietysti on sinänsä hyvä juttu ja voit tosiaan nyt sitten käydä itse siellä sterilisaatiossa ja tästäkään asiasta ei tarvitse koskaan enää murehtia ja sen näkee sitten aikanaan muuttuuko sen miehen mieli lasten suhteen vai ei. Ainakin voit olla sterilisaatiosi jälkeen varma, että hän tietää ettei niitä sinun kanssasi ole tulossa ja niin kauan kuin kuvioissa roikkuu tiedät, ettei hän ole lapsia haluamassa.

Ap

No ihan esimerkiksi nyt tuoreeltaan siltä osin, että nyt se onkin ihan sama kumpi sinne sterilisaatioon menee, kun aikaisemmin sanoit, että se ei nyt ole ajankohtaista kun et varmaan koskaan seksiä enää harrasta ja jossain kohtaa totesit että jatkossa mennäänkin sitten vain kondomeilla ja sitten se olikin niin että menet sitten ehkä seuraavassa parisuhteessa sterilisaatioon mutta et tässä jnejnejne. 

Mutta tuossahan sinulle nyt oli tähän uusimpaan milenmaisemaasi sopiva ehdotus eli menet nyt vaan itse sinne sterilisaatioon ja sillähän se sitten selviää jääkö se mies suhteeseen jossa tietää, ettei lapsia tosiaankaan ole tulossa.

Niin, nuo ovat siis mahdollisia vaihtoehtoja tässä tilanteessa, kun tulevaisuudesta ei tiedä. Jos mies tosiaan on edelleen vela, käytämme jatkossa kondomia. Jos ei, eroamme. Siinä tapauksessa voin hyvin olla sinkku lopun ikääni, tai vaihtoehtoisesti suhteessa jossa itse teen sterkan tai mies on sen jo tehnyt.

Tässä suhteessa en tee sterilisaatiota sillä se tuskin jatkuu. Ja jos jatkuukin, olkoon se periaatepäätös. Ehkäisy on ollut minun vastuullani melkein 10 vuotta, jatkossa se saa olla miehen vastuulla joko kondomin tai vasektomian voimin.

Ja tosiaan tämä sterilisaatioasia oli miehen harteilla sillä hän siitä haaveili. Ei siksi että minä haaveilin tai painostin tai muutakaan.

Ap

Minkälainen ihminen sinä oikein olet? Teet "periaatepäätöksen" olla tekemättä TÄSSÄ SUHTEESSA sterilisaatiota jonka tekeminen noin muutoin on sinulle ihan ok vain sen takia, että mies on muuttanut mielensä asian suhteen sen tullessa ajankohtaiseksi?

Jos se vasektomia oli nimenomaan miehen HAAVE eikä sinun, miksi ihmeessä se sinua nyt sitten hiertää, että hänen haaveensa ovat muuttuneet?

Ehkä se tosiaan on tälle miehelle parempi vaihtoehto, että eroatte siitä huolimatta päätyykö hän vasektomiaan vai ei. 

Kummallekin se ero on parasta. En jäisi odottelemaan sitä, että mies on joko varma lapsettomuudestaan tai loppupeleissä katkera ap:lle, joka ei lapsiin suostunut, vaikka mies olisikin niitä tahtonut.

Vierailija
539/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Ap

Nyt en ymmärtänyt ollenkaan. Jos haluan miehen joka ei halua lapsia, olen mustasukkainen psykopaatti?

Ap

Haluat narsistisuudessasi varmistaa, ettei kumppanisi saa lapsia kenenkään kanssa, kun ei sinunkaan kanssasi. Mieti nyt.

Vierailija
540/1644 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Miksi ihmeessä se ei hiertäisi että toisen haaveet ovat muuttuneet? Eivätkö suhteet usein enemmän tai vähemmän perustu yhteiseen tulevaisuuteen?

Ap