IS: En löydä Tinderistä enää ketään, joka haluaisi treffeille lukijat kertovat, miksi lapsia ei synny
Siis eivätkö nykyään ihmiset osaa enää muuten tavata toisiaan kuin Tinderillä???
Itse olin treffailuiässä silloin kun nettitreffit olivat jo juttu (Tinder tuli vasta muutaman vuoden kuluttua) enkä kyllä koskaan mitään pidempää löytänyt netistä. Kaikki pidemmät suhteet ja myös nykyinen vaimo löytyi ihan tavallisesti ravintolasta.
Yrittäkää nyt ottaa itseänne niskasta kiinni. Ei siihen kuole, jos menee juttelemaan jollekin jotakin.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Jotkut ovat ihan käsiä elämässään. Ihmisiä on joka paikka pullollaan, mutta sitten nyhrätään jossain himassa tinderin ääressä eikä viitsitä ja kehdata mennä juttelemaan kenenkään kanssa ihan naamatusten.
Jos en olisi varattu, niin löytäisin helposti ihanan miehen jo niin, että menisin sinne missä on ihmisiä, katsoisin kohti ja olisin ystävällinen. Se ei ole vaikeaa, ei ollut silloin 25 vuotta sittenkään ja ei ole nytkään.
Teen juuri näin, mutta naiset kääntävät aina katseensa pois. Miten tuossa voi enää edetä?
Neuvoni oli naisille koska olen itsekin nainen. Sen ei kuulu toimia miesten kohdalla koska luonto toimii siten ettei elämä ole reilua.
Miehenä ei riitä pelkkä pulssi ja olemassaolo, jonkin poikkeuksellisen asian pitää kiinnittää ensin huomio, esim. pituus, komea ulkonäkö, varakkuus tai muu seikka.
Se ei ole minun ongelma että miehillä on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin. Jotkut ovat ihan käsiä elämässään. Ihmisiä on joka paikka pullollaan, mutta sitten nyhrätään jossain himassa tinderin ääressä eikä viitsitä ja kehdata mennä juttelemaan kenenkään kanssa ihan naamatusten.
Jos en olisi varattu, niin löytäisin helposti ihanan miehen jo niin, että menisin sinne missä on ihmisiä, katsoisin kohti ja olisin ystävällinen. Se ei ole vaikeaa, ei ollut silloin 25 vuotta sittenkään ja ei ole nytkään.
Teen juuri näin, mutta naiset kääntävät aina katseensa pois. Miten tuossa voi enää edetä?
Miten eroat muista miehistä? Miehellä ei ole ihmisarvoa sellaisenaan, en pidä tavismiestä minään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu tuo että yhteiskunta odottaa että nainen synnyttää, laittaa lapsen hoitoon ja menee töihin.
Noinhan se on.
Täytyy miehenä tähän todeta, että mielelläni kyllä synnyttäisin lapseni, jos se olisi fyysisesti mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et nyt ymmärrä yhtä asiaa:
Monet nykypäivän sinkut eivät vaan yksinkertaisesti kykene noin toimimaan.
Omassa tuttavapiirissäni on muutamia sinkkunaisia, eikä heistä yksikään kirjaimellisesti pysty itse lähestymään miestä tosielämässä. Olen tätä todistanut itse vierestä monen monta kertaa, esim kun ollaan oltu porukalla baarissa. Nämä naiset vaan jotenkin jäätyvät täysin kun vieressä on kivan näköinen mies, vetävät naamalleen sellaisen resting bitch face ilmeen eivätkä puhu mitään, ja yllätys yllätys miehet ymmärtävät kyllä nopeasti häipyä seurastamme.
En ymmärrä mihin niitä lapsia tarvitaan enkä miksi jonkun tarkoitus on tuhlata elämänsä lisääntymiseen. Lapsi vie 20v elämästä ja aiheuttaa suuren taloudellisen menetyksen ja estää oikeasti sen näköisen elämän kuin itse haluaa. Ei se lapsi anna ihmisen elämään niin paljon iloa ja onnea kuin jotkut luulevat vaan päinvastoin huolta ja murhetta. Lisäksi yhteiskunnallisesti suuri syntyvyys lisää riskiä siihen että lapsesta tulee työtön loinen ja se taas lisää haluttomuutta niiden hankkimiseen. Entä suvun jatkaminen? No sillä tuskin on mitään merkitystä varsinkaan köyhille ihmisille. Sen pienen omaisuutensa voi varmasti käyttää omaan elämäänsä mieluummin kuin elää köyhyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vaivannäkö ja tekeminen on palkitsevaa. Vaikka lapsista on työtä ja vaivaa, niin se on hyvin palkitsevaa. Lapsista saa niin paljon! Iloa ja riemua ja onnistumisen ja rakkauden tunteita ja kokemuksia.
Ihan oikeasti, suosittelen! Jos siis täyttä elämää halua elää.
Vaivannäkö palkitaan myös parinhaussa. Itse tuli käytettyä siihen paljon aikaa ja resursseja aikanaan sen sijaan, että olisi vain tuijottanut Tinderiä ja voivotellut.
Suurin osa aikuisista ihmisistä ei käy missään juottoloissa. Ja ei sinne hyödyttäisi varta vasten mennä kumppania etsimään, koska silloin löytäisi todennäköisimmin vain jonkun viinasiepon.
Ylipäätään ei kannata tehdä jotain asiaa x (jota ei muuten tekisi) vain kumppanin löytääkseen, koska siten löytää enintään ihmisiä jotka pitävät siitä x:stä. Mitäs sitten kun selviää ettei itse oikeasti pitänytkään siitä, ja molemmat pettyvät? Itse huokaisee helpotuksesta ettei enää tarvitse juosta niissä baareissa, kun kumppani luuli että nyt käydäänkin jatkossa aina yhdessä bilettämässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussa mainittiin myös naisen urakehityksen tyssääminen. Ensinnäkään se ei täysin pidä paikkaansa ja toisekseen se urakehityskö on se kaikista tärkein asia elämässä? Entäs sitten kun työura joskus on takana ja ollaan eläkkeellä? Siinäkö se oli?
Niin, jos se urakehitys ei ole tärkeää, niin miksi juuri sen naisen uran pitää sitten kärsiä siitä lastenhankinnasta? Miksei se mies pidä niitä perhevapaita?
Mainittu eläkehän määrittyy sen työuran pituuden sekä palkkatason perusteella. Paljon poissaolleilla eläke jää pieneksi, hoitovapaa kun ei kerrytä eläkkeitä. Tuttavapiirissäkin näitä naisia, jotka olleet paljon osa-aikaisella tms. kun puoliso isotuloinen. Nyt eläkkeellä sitten ihmetellään, kun rahat ei riitäkään ja kaikki kallistuu. Jos on lapsia ja testamentti puuttuu, niin puolisoa ei myöskään voi periä. Naiset elää pidempään, joten sillä olemattomalla eläkkeellä sitten kituutellaan parhaimmillaan monta kymmentä vuotta. Nyt tuleva uusi hallituksemme luultavasti vielä leikkaa eläkkeiden indeksikorotuksista.
Urakehitys ei ehkä suoranaisesti tyssää, mutta monesti se hidastuu. Jos tekee sen 2 lasta ja ainoastaan äiti pitää perhevapaat, niin helposti poissaoloa työelämästä kertyy sellaiset 3 vuotta. Se on yllättävän pitkä aika. Kun huomioidaan, että naisvaltaiset alat ovat usein myös pätkätyövaltaisia, niin määräaikaisen työsuhteen päättyminen esim. vanhempainvapaan aikana voi tarkoittaa, että ihminen jää tyhjän päälle. Yli vuoden tauko työelämästä alkaa olla jo kriittisellä rajalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos se urakehitys ei ole tärkeää, niin miksi juuri sen naisen uran pitää sitten kärsiä siitä lastenhankinnasta? Miksei se mies pidä niitä perhevapaita?
Mitä? Kuka mies? Miten kärsii? Perheet sopivat asiat kuten parhaaksi näkevät eivätkä kaikki toimi samalla tavalla. Ja sitten on se, että mies ei voi synnyttää ja imetysikäiselle lapselle äiti on tärkeämpi kuin isä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin niitä lapsia tarvitaan enkä miksi jonkun tarkoitus on tuhlata elämänsä lisääntymiseen. Lapsi vie 20v elämästä ja aiheuttaa suuren taloudellisen menetyksen ja estää oikeasti sen näköisen elämän kuin itse haluaa. Ei se lapsi anna ihmisen elämään niin paljon iloa ja onnea kuin jotkut luulevat vaan päinvastoin huolta ja murhetta. Lisäksi yhteiskunnallisesti suuri syntyvyys lisää riskiä siihen että lapsesta tulee työtön loinen ja se taas lisää haluttomuutta niiden hankkimiseen. Entä suvun jatkaminen? No sillä tuskin on mitään merkitystä varsinkaan köyhille ihmisille. Sen pienen omaisuutensa voi varmasti käyttää omaan elämäänsä mieluummin kuin elää köyhyydessä.
Ai mihin lapsia tarvitaan? Oliko tämä joku trolli vai ihan tosissako tällaista ihmettelet?
No, annan sellaisen vinkin, että kaikki ihmiset joita näet päivittäin ovat joskus olleet lapsia ja syntyneet äidistään. Ilman lapsia ei olisi ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa aikuisista ihmisistä ei käy missään juottoloissa. Ja ei sinne hyödyttäisi varta vasten mennä kumppania etsimään, koska silloin löytäisi todennäköisimmin vain jonkun viinasiepon.
Ylipäätään ei kannata tehdä jotain asiaa x (jota ei muuten tekisi) vain kumppanin löytääkseen, koska siten löytää enintään ihmisiä jotka pitävät siitä x:stä. Mitäs sitten kun selviää ettei itse oikeasti pitänytkään siitä, ja molemmat pettyvät? Itse huokaisee helpotuksesta ettei enää tarvitse juosta niissä baareissa, kun kumppani luuli että nyt käydäänkin jatkossa aina yhdessä bilettämässä.
En sinänsä ole eri mieltä baareista. Mutta mitä nyt itse olen tuttujen sinkkujen toimintaa seurannut, niin kyllä se ongelma vaikuttaa enemmän olevan se, että he ovat aivan täysin kyvyttömiä tekemään yhtään mitään sen eteen että se kumppani löytyisi.
Ei haluta mennä baariin. Ei haluta mennä tinderiin. Ei haluta hakeutua sellaiseen harrastukseen missä voisi tavata vastakkaista sukupuolta. Ja sitten kirsikkana kakun päälle, kun aina välillä sattumalta sellainen tilaisuus tulee että kiinnostava tyyppi on naaman edessä, niin silloinkaan ei uskalleta tehdä mitään, kun pelätään että mitä jos se sanookin ei.
Sanon tämän nyt aika rumasti, mutta monet sinkut ovat vaan liian passiivisia, ja liian pelkureita.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussa mainittiin myös naisen urakehityksen tyssääminen. Ensinnäkään se ei täysin pidä paikkaansa ja toisekseen se urakehityskö on se kaikista tärkein asia elämässä? Entäs sitten kun työura joskus on takana ja ollaan eläkkeellä? Siinäkö se oli?
FYI. Suomessa eletään tehdäkseen työtä, eikä tehdä työtä elääkseen. Muut huvit lisäksi, jos jaksaa (maksaa).
Hedonismiin ei sovi ulkonäön pilaaminen raskaudella. Tämä on ainoa totuus. Kaikki muut totuudet ovat valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin niitä lapsia tarvitaan enkä miksi jonkun tarkoitus on tuhlata elämänsä lisääntymiseen.
Mikä muu perimmäinen tarkoitus eliöillä mielestäsi on maapallolla? Ja oletko koskaan keksinyt sellaista, että olet itsekin jonkun lapsi ja joku on uhrannut sinun vuoksesi paljon? Melko kiittämätöntä ja näköalatonta puhetta, jos lapset ovat "elämän tuhlaamista". Sinullekin nimenomaan joku on elämän antanut.
Minä ymmärrän sen täydellisesti. Ja ymmärrän myös sen että sinulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä etkä sinä vaikuta muiden tekemiin päätöksiin. Sinä voit tehdä niitä lapsia jos sinusta siltä tuntuu eikä se kuulu minulle. Minä ymmärrän että olen jonkun lapsi eikä se vaikuta minun päätöksiini millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin niitä lapsia tarvitaan enkä miksi jonkun tarkoitus on tuhlata elämänsä lisääntymiseen.
Mikä muu perimmäinen tarkoitus eliöillä mielestäsi on maapallolla? Ja oletko koskaan keksinyt sellaista, että olet itsekin jonkun lapsi ja joku on uhrannut sinun vuoksesi paljon? Melko kiittämätöntä ja näköalatonta puhetta, jos lapset ovat "elämän tuhlaamista". Sinullekin nimenomaan joku on elämän antanut.
Kuulostaa pyramidihuijaukselta.
Lisäksi, kaikki elämä maapallolla loppuu aikanaan. Jos mielestäsi elämän tarkoitus on lisääntyminen ja suvun jatkaminen, niin se tarkoitus nollautuu koska kaikki elämä ja suvut päättyvät viimeistään kun aurinko nielaisee maapallon. Vähän niinkuin elämän tarkoitus olisi vain ojentaa viestikapulaa eteenpäin; se tippuu lopulta, tehden kaikesta ojentelusta sitä ennen tarkoituksettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sinänsä ole eri mieltä baareista. Mutta mitä nyt itse olen tuttujen sinkkujen toimintaa seurannut, niin kyllä se ongelma vaikuttaa enemmän olevan se, että he ovat aivan täysin kyvyttömiä tekemään yhtään mitään sen eteen että se kumppani löytyisi.
Ei haluta mennä baariin. Ei haluta mennä tinderiin. Ei haluta hakeutua sellaiseen harrastukseen missä voisi tavata vastakkaista sukupuolta. Ja sitten kirsikkana kakun päälle, kun aina välillä sattumalta sellainen tilaisuus tulee että kiinnostava tyyppi on naaman edessä, niin silloinkaan ei uskalleta tehdä mitään, kun pelätään että mitä jos se sanookin ei.
Sanon tämän nyt aika rumasti, mutta monet sinkut ovat vaan liian passiivisia, ja liian pelkureita.
Ja jos mennään baariin niin juodaan sellaiset kännit, että ei varmasti saa yhtään ketään kiinnostumaan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mihin lapsia tarvitaan? Oliko tämä joku trolli vai ihan tosissako tällaista ihmettelet?
No, annan sellaisen vinkin, että kaikki ihmiset joita näet päivittäin ovat joskus olleet lapsia ja syntyneet äidistään. Ilman lapsia ei olisi ihmisiä.
Eli lapsista on vain haittaa, niinkuin itsekin toteat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Kuka mies? Miten kärsii? Perheet sopivat asiat kuten parhaaksi näkevät eivätkä kaikki toimi samalla tavalla. Ja sitten on se, että mies ei voi synnyttää ja imetysikäiselle lapselle äiti on tärkeämpi kuin isä.
Helppo ratkaisu jossa kukaan ei kärsi. Jätetään ne lapset tekemättä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittu eläkehän määrittyy sen työuran pituuden sekä palkkatason perusteella. Paljon poissaolleilla eläke jää pieneksi, hoitovapaa kun ei kerrytä eläkkeitä. Tuttavapiirissäkin näitä naisia, jotka olleet paljon osa-aikaisella tms. kun puoliso isotuloinen. Nyt eläkkeellä sitten ihmetellään, kun rahat ei riitäkään ja kaikki kallistuu. Jos on lapsia ja testamentti puuttuu, niin puolisoa ei myöskään voi periä. Naiset elää pidempään, joten sillä olemattomalla eläkkeellä sitten kituutellaan parhaimmillaan monta kymmentä vuotta. Nyt tuleva uusi hallituksemme luultavasti vielä leikkaa eläkkeiden indeksikorotuksista.
Urakehitys ei ehkä suoranaisesti tyssää, mutta monesti se hidastuu. Jos tekee sen 2 lasta ja ainoastaan äiti pitää perhevapaat, niin helposti poissaoloa työelämästä kertyy sellaiset 3 vuotta. Se on yllättävän pitkä aika. Kun huomioidaan, että naisvaltaiset alat ovat usein myös pätkätyövaltaisia, niin määräaikaisen työsuhteen päättyminen esim. vanhempainvapaan aikana voi tarkoittaa, että ihminen jää tyhjän päälle. Yli vuoden tauko työelämästä alkaa olla jo kriittisellä rajalla.
Monesti ne vuodet 30-39v on myös todella tärkeitä urakehityksen kannalta. Silloin ei ole enää ihan suoraan koulunpenkiltä, eli entry-paikat on jo hoidettu ja on aika saada vaativampia tehtäviä. Se lasten saanti-ikä siinä n. 30v ja toinen lapsi 1-3v myöhemmin osuu todella huonoon saumaan urakehityksen suhteen. Se voi olla, että vaativammat tehtävät jää pitkäksi aikaa saamatta.
Kyllä ne perhevapaat pitäisi vaan oikeasti laittaa puoliksi aina. Hyvin harva imettää enää yli 6kk vauvaa ja ns. uraäideistä ei varmaan kukaan. Nyt tilanteesta kärsii myös lapsettomat nuoret naiset, kun työnantajat olettaa, että he tulevat olemaan pian perhevapailla ja vastaavan ikäinen mies ei tule. Jos kaikkien kohdalla olisi ns. sama riski, niin sitten ei tuokaan vaikuttaisi enää negatiivisesti rekryprosessissa ja suhtautuminen lapsen saantiin naisilla paranisi, kun se ei olisi enää sellainen uran tuhoamispeikko.
Seuraava juttu vois olla yhteiset day spat omistajalle ja koiralle