Epäsuosittu mielipide: elämäni parisuhteessa olisi ollut paljon tylsempää kuin sinkkuna
Täällä on monia ketjuja, joissa puhutaan sinkkuuden kurjuudesta.
Itse näen, että elämäni on ollut paljon jännittävämpää kuin mitä pitkään seurustelleiden ystävieni. Olen matkustellut yksin, tutustunut uusiin ihmisiin, seikkaillut, harrastanut paljon hyvää ja villiä seksiä erilaisten ihmisten kanssa, opiskellut eri aloja ja päässyt unelmatyöhöni, asunut eri paikoissa ja vaikka mitä muuta.
Moni seurusteleva kaverini taas on jumiutunut elämään puolisonsa rinnalla, eikä ole voinut toteuttaa omia haaveitaan esimerkiksi puolison työkuvioiden vuoksi. On päätetty perustaa perhe, koska niin vain kuuluu tehdä ja sittemmin valitetaan kuinka tylsää ja rankkaa pikkulapsiarki on.
Silti koen, ettei sinkun anneta olla tyytyväisiä elämäänsä sellaisinaan. Ulkopuoliset eivät usko, että sinkkunakin elämä voi olla onnellista ja merkityksellistä.
Niin elämä on varmasti hyvää monella pitkään seurustelleillakin, mutta valitettavan moni elää onnettomissa parisuhteissa ja jättää omat unelmansa toteuttamatta.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteesta saa turvaa. Kun mikään ei vielä paina ja terveenä liihottaa, voi tuntua siltä, että mihin sitä ketään tarvitsee. Sitten kun sairasvuoteella makaat, niin vasta ymmärrät.
Toisaalta parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja ja puoliso voi tuntua välillä pelkältä rasitteelta.
Vaikeita asioita nämä.
Huono puoliso on rasite myös sairastuessa ja muissa elämän karikoissa. Sen sijaan, että antaisi sitä turvaa ja tukea, huono puoliso nimenomaan jättää selviytymään yksin ja painaa alas elämän karikoissa vaikeuttaen elämää entisestään ja saaden aikaan voimakkaan pettymyksen sekä vihan tunteen puolisoa kohtaan.
No tämäpä. Juuri kirjoitin toiseen ketjuun eksästä, joka häippäisi jonnekin, jos sairastin. Tämä on tärkeä syy, ettei tullut ikävä.
Itselläkin on kokemusta mm. siitä, että kun olin oksennustaudissa, terve exäni (lasteni isä) painui ex-tempore ovesta ulos päiväksi harrastamaan jättäen minut hoitamaan vauvaa ja taaperoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva mies pystyy elämään samanlaista seksuaalisesti aktiivista tyydyttävää elostelijan elämää kuten aloittaja. Jos pystyisi niin parisuhteissa ei olisi juuri kukaan.
Näit ap:n tekstistä vain sen villin seksin ja ohitit kaikki muut sinkkuuden ilot. Melko katkeraa ja seksipakkomielteistä, et ole normimies.
Veikkaanpa ettet sinä ole yhtään kukaan sitä määrittämään, veikkaanpa myös, että tuo aloittajankin aloitus olisi ollut melko lailla erilainen jos olisi jäänyt sitä villiä seksiä ilman. Tunnen nimittäin henk koht ihmisiä, jotka ovat eläneet aloittajan tyylistä elämää ilman sitä villiä seksiä. Eivät sattumoisin kokeneet tyydyttäväksi lainkaan.
Minulla on nuorena ollut kokemuksia parisuhteista, joissa en ole seksissä saanut kertaakaan orgasmia, koska miehelle seksi oli pelkkää panemista. Ihanan villiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, kuka ei anna sinkun olla tyytyväinen?
Joka tuutista sinkuilta kysellään, että onko ketään seurustelukumppania kysellyt. Tutut, sukulaiset, työkaverit..
Mitä kieltä tuo oli?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äitiys ja lapset on parasta elämässä
Lopeta.
Tosiaan seksi on vain seksiä. Ehkä meissä naisissa jotka pysymme täysin tyytyväisinä vailla tuota fyysistä aspektia on jotain vikaa, mutta onneksi ainakin itse olen sairaudentunnoton asian suhteen. Jos en voisi enää tehdä spontaaneja irtiottoja ennalta-arvattavasta arjesta ainakin minun elämästäni katoaisi täysin maku. Olisi kidutusta elää jos aina kaikki mielenkiintoinen olisi taas jotain mitä ei ikinä voi nähdä tai kokea. Kaikkea ei tietenkään voi saada mutta tieto siitä ettei käytännössä mitään koskaan? Täysin sietämätön ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva mies pystyy elämään samanlaista seksuaalisesti aktiivista tyydyttävää elostelijan elämää kuten aloittaja. Jos pystyisi niin parisuhteissa ei olisi juuri kukaan.
Näit ap:n tekstistä vain sen villin seksin ja ohitit kaikki muut sinkkuuden ilot. Melko katkeraa ja seksipakkomielteistä, et ole normimies.
Veikkaanpa ettet sinä ole yhtään kukaan sitä määrittämään, veikkaanpa myös, että tuo aloittajankin aloitus olisi ollut melko lailla erilainen jos olisi jäänyt sitä villiä seksiä ilman. Tunnen nimittäin henk koht ihmisiä, jotka ovat eläneet aloittajan tyylistä elämää ilman sitä villiä seksiä. Eivät sattumoisin kokeneet tyydyttäväksi lainkaan.
Minulla on nuorena ollut kokemuksia parisuhteista, joissa en ole seksissä saanut kertaakaan orgasmia, koska miehelle seksi oli pelkkää panemista. Ihanan villiä.
Ei se orgasmin saaminen ole seksissä kaikkein tärkein asia. Jos et muuta seksiltä kaipaa tai saa siitä irti niin otan ihan oikeasti osaa.
Huonoon suhteeseen ei tarvi jäädä. Mutta onko se niin mustavalkoista? Samanhenkisen kumppanin kanssa voi harrastaa ja matkustaa. Ja molemmat voi opiskella mitä haluaa. ap on varmaan nuori. Mutta jossain vaiheessa, vanhemmiten alkaa kaivata jotain muuta. Vanhempana kumppanuus merkitsee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se orgasmin saaminen ole seksissä kaikkein tärkein asia. Jos et muuta seksiltä kaipaa tai saa siitä irti niin otan ihan oikeasti osaa.
Mitäköhän saisit irti seksistä, jossa olet toiselle pelkkä reikä? Siis ehkäisykulujen maksamisen ja alapäätulehdusten lisäksi?
Lukematta samaa mieltä, t. Perheellinen
Kaikessa on puolensa ja puolensa, ja harvoin ihminen voi saada ns. kaiken.
Itselläni sinkkunaisena ei ole ollut mitenkään runsasta seksielämää (koska niin harva mies sytyttää seksuaalisesti), mutta ei elämäni ole sen vuoksi kurjaa. Ajattelen, että HYVÄ parisuhde OIKEAN ihmisen kanssa nostaa elämänlaatua ja rakkaus sekä säännöllinen seksielämä tekisi minulle hyvää, mutta elämä on hyvää ilmankin.
Oma asenteeni pariutumista kohtaan on ollut jostain yläasteelta lähtien tällainen: jos tulee joku Minun Mies vastaan joka haluaa minut niin alan, mutta jos ei tule, niin sinkkuna hyvä. Eikä ole ainakaan vielä tullut :D Voi olla, että menee koko elämä sinkkuna tai sitten ei, saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän saisit irti seksistä, jossa olet toiselle pelkkä reikä? Siis ehkäisykulujen maksamisen ja alapäätulehdusten lisäksi?
Sissus, miksi helvetissä sitten yleensäkään seukkailet sellaisten miesten kanssa, jotka eivät osaa naida ja pitää hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim täällä yksi joka on elänyt suurimman osan elämästään sinkkuna ja nauttinut täysillä. Olen kokenut uskomattoman paljon asioita mitä nyt keski-iässä kelpaa muistella. Luettelin tähän aluksi jotain mutta kuulosti liian mahtailulta. Mutta joka tapauksessa, uskomaton ja hieno elämä ollut :) Seksiä siihen ei kuulunut ensimmäisten kokeilujen jälkeen, vaan se tuli kuvioihin vasta kun neljänkympin jälkeen aloitin ensimmäisen kunnollisen parisuhteen.
Pakko lainata hieman tätä avaustasi, en siis ole eri mieltä, mutta tässä omia huomioita:
" Olen matkustellut yksin, tutustunut uusiin ihmisiin, seikkaillut, harrastanut paljon hyvää ja villiä seksiä erilaisten ihmisten kanssa, opiskellut eri aloja ja päässyt unelmatyöhöni, asunut eri paikoissa ja vaikka mitä muuta."
Olen elänyt pitkään parisuhteessa, olen tutustunut uusiin ihmisiin, matkustanut yksin, puolison kanssa, kavereiden kanssa, harrastanut paljon hyvää ja villiä seksiä, toki vain kumppanin kanssa.
Olen opiskellut eri aloja, päässyt unelmatyöhöni, asunut eri kaupungeissa ja eri maissa, ollaan muutettu yhdessä ja yksin, oltu etäsuhteessa ja taas yhdessä.
"Moni seurusteleva kaverini taas on jumiutunut elämään puolisonsa rinnalla, eikä ole voinut toteuttaa omia haaveitaan esimerkiksi puolison työkuvioiden vuoksi. On päätetty perustaa perhe, koska niin vain kuuluu tehdä ja sittemmin valitetaan kuinka tylsää ja rankkaa pikkulapsiarki on."
En ole huomannut että olisi jäänyt yksikään oma haave toteuttamatta puolisoni vuoksi, perhe on perustettu koska halusimme lapsia ja pikkulapsiarki on ollut kiehtovaa, toki välillä raskasta, mutta ehkä elämäni parasta aikaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Huonoon suhteeseen ei tarvi jäädä. Mutta onko se niin mustavalkoista? Samanhenkisen kumppanin kanssa voi harrastaa ja matkustaa. Ja molemmat voi opiskella mitä haluaa. ap on varmaan nuori. Mutta jossain vaiheessa, vanhemmiten alkaa kaivata jotain muuta. Vanhempana kumppanuus merkitsee enemmän.
Muistelen lukeneeni että noin 30% avioeron ottaneista ihmisistä katuu päätöstään. Se oli jenkkitutkimus, en tiedä mitä nuo numerot sitten on Suomessa.
Enemmän olen itse kuullut kritiikkiä pitkästä parisuhteesta ja ydinperheestä.
Tuossa 30-50 ikävuoden välillä sai monet kerrat kuulla, kuinka tylsää olla vain yhden kanssa, enkä ymmärrä, mitä menetän jne...
Olen itse valintani tehnyt ja omiin valintoihin tyytyväinen. Joten ole ap sinäkin, äläkä välitä muiden sanomisista
N 62v
Suurimman osan elämä pyörii työn, prisman ja kotisohvan ympärillä. Oli sinkku tai parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, kuka ei anna sinkun olla tyytyväinen?
Joka tuutista sinkuilta kysellään, että onko ketään seurustelukumppania kysellyt. Tutut, sukulaiset, työkaverit..
Ehkäpä yrittävät vaan herättää keskustelua, ei siinä sen enempää. Ei kannata kaikesta närkästyä
Ihana aloitus!
Kyllä sitä sexiä pitää saada! Aivan ihanaa!
Ja kuka tämän nyt tuomitsee eikä halua ventovieraitten kanssa sitä sexiä on ihan frigidi elukka! Joku hiton uskovainen.
Ei kukaan normaali halua pitkää parisuhdetta tai lapsia jossain vaiheessa, ihan sairas ajatuskin.
Ja ihan parasta koko maailmassa on tietysti matkustella ympärimailmaa harrastamassa sitä sexiä! Onko parempaa!
Hyi teitä ahdasmielisiä, kun ette tätä näe.
Onxs teillä joku sexitrauma vai mikä päässä viiraa?
Ettekö te naiset ymmärrä, että jos, että harrasta sexiä matkustellessa vieraisiin paikkoihin ventovieraitten miesten kanssa tuette vain vanhaa maailman järjestystä?! Olette kätyreinä patriarkaalisuudelle!
Nyt kaikki sitä sexiä antamaan ja rikastuttamaan ympäristöä matkustelulla, kyllä se maapallo ne saasteet kestää. Kestäähän sitä naisen päätkin ne lukuisat sexikokemukset!
Välipäivinä voi opiskella ja harrastaakin!
Se on sitä sinkkuutta!
Tää on ihanaa!
Minusta on ihana, että sinkkuelämästä osaa nauttia, eihän tässä ole oikeata tai väärää vastausta.
Itse olin mieheni kanssa 30 vuotta ja mies halusi sinkuksi, eli nyt olen opetellut olemaan yksin (tai lapseni kanssa yksin). Villiä tai yleensäkään seksiä ei ole tullut vielä harrastettua, lapseni on kanssani 100%. Kyllä myönnän, että ihmisen kosketusta, ihon lämpöä, läheisyyttä, rakastetuksi tulemisen tunnetta kaipaan. Mutta, olen myös tajunnut, että en välttämättä enää haluaisi asua toisen ihmisen kanssa. Asuimme miehen kanssa melkein 28 vuotta yhdessä.
Elämästä on löydettävä ne hyvät asiat on sitten hyvässä/huonossa suhteessa tai vapaaehtoisesti/ei vapaaehtoisesti sinkkuna.
Nyt kun ikää mittarissa 50 v niin tajuaa, että elämä menee hukkaa jos murehtii asioita joihin ei pysty itse vaikuttamaan.
Ja kyllä minulla meni 10 kk selvitä pahimmasta eron aiheuttamasta shokista.