Siis miksi ihmeessä nykyään aikuiset kulkee lasten mukana virpomassa?
Ennen vanhaan lapset kulkivat joukkona ovelta ovelle eikä tarvinnut pelätä namusetiä ja muita pedoja.
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen avannut oven 14 kertaa ja toistanut, että kiitos ei, ei saa virpoa. Puolet porukasta ilmoittaa, että palkka pitää silti maksaa, koska se kuuluu tähän leikkiin.
Itse olisin sanonut, että minun ovellani leikitään minun säännöillä. Painukaa helvettiin. Tolkku se pitää olla kerjätessäkin.
Olisitko vielä katkonut oksat ja heittänyt munakorit maahan. Ehkä tallannut vielä päälle. Sitten nauttinut lasten väpättävistä alahuulista.
Älä unohda itkuntuhrimia silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olette pihejä kun ette tätäkään perintöä kunnioita. Mitä se maksaa jos ostaa karamelliä ja jakaa lapsille.
Niille tulee reikiä hampaisiin, verot kiristyvät kun ne kulkee hammaslääkärissä veronmaksajien piikkiin. Anna porkkana palkaksi, jos haluat olla hyväntekijä.
Ja eihän varmaan mitkään tavalliset karkit käy kun nykyään kaikki on erityisallergisia. Vanhemman täytyy olla mukana selittämässä lapsen diagnoosilista.
Sekä huolehtimassa oikeassa arvojärjestyksessä tapahtuvasta toiminnasta, jossa alimpaan kastiin kuuluu valkoihoinen hetero-oletettu poika-oletettu. Jota oven avaaja voi olla vaikeaa erottaa, kun kaikki oletetut ovat pukeutuneet noidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olette pihejä kun ette tätäkään perintöä kunnioita. Mitä se maksaa jos ostaa karamelliä ja jakaa lapsille.
Maksaahan se ainakin karkkien hinnan.
En tarvitse höyhenoksia. Ei tarvitse tulla kaupittelemaan. Kaupusteluahan se on, jossa oksasta pitäisi karkeilla maksaa.
Pakkomyyntiä, vaikka lain mukaan kaupustelu ja ihmisten häirintä ja kotirauhan rikkominen on kielletty.
Kaikilla vanhemmilla ei ole varaa ostaa lapsilleen pääsiäikarkkeja. Siksi uskotellaan lapsille että aikuiset ilahtuu höyhenoksista ja laitetaan lapset kerjuulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan niin kauhean synkkiä ja syrjäänvetäytyviä. Hirveä haloo, jos joku lapsi uskaltautuu ovelle ja joutuu itse antamaan pienen munan. Kerran vuodessa.
Niin ja halloweenina uudestaan.
No voi ei. Kerran kuudessa kuukaudessa. Vieläpä tarkalleen 6kk välein. Miksi joistain on niin jumalattoman hirveää, että lapsilla on kivaa?
Jos ajatellaan, että pääsääntöisesti olisi vanhempien asia kustantaa lastensa hauskuudet? Ne, jotka ovat eri mieltä asiasta, jakavat tietysti edelleenkin namusia kaikille kohtaamilleen tipusille, pupusille, noidille ja zombeille. Muita ei voi pakottaa kustantamaan hauskuuksiaan.
Ei tietenkään. Siksi lapsille sanotaan että ei on ei. Ja voit itse sanoa, ettet halua osallistua virpomisiin tai kepposteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan niin kauhean synkkiä ja syrjäänvetäytyviä. Hirveä haloo, jos joku lapsi uskaltautuu ovelle ja joutuu itse antamaan pienen munan. Kerran vuodessa.
Niin ja halloweenina uudestaan.
No voi ei. Kerran kuudessa kuukaudessa. Vieläpä tarkalleen 6kk välein. Miksi joistain on niin jumalattoman hirveää, että lapsilla on kivaa?
Jos ajatellaan, että pääsääntöisesti olisi vanhempien asia kustantaa lastensa hauskuudet? Ne, jotka ovat eri mieltä asiasta, jakavat tietysti edelleenkin namusia kaikille kohtaamilleen tipusille, pupusille, noidille ja zombeille. Muita ei voi pakottaa kustantamaan hauskuuksiaan.
Ei tietenkään. Siksi lapsille sanotaan että ei on ei. Ja voit itse sanoa, ettet halua osallistua virpomisiin tai kepposteluihin.
Pojille varsinkin on tärkeää jo nuorena oppia että ei tarkoittaa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen avannut oven 14 kertaa ja toistanut, että kiitos ei, ei saa virpoa. Puolet porukasta ilmoittaa, että palkka pitää silti maksaa, koska se kuuluu tähän leikkiin.
Itse olisin sanonut, että minun ovellani leikitään minun säännöillä. Painukaa helvettiin. Tolkku se pitää olla kerjätessäkin.
Olisitko vielä katkonut oksat ja heittänyt munakorit maahan. Ehkä tallannut vielä päälle. Sitten nauttinut lasten väpättävistä alahuulista.
Älä unohda itkuntuhrimia silmiä.
Asut kun vielä olisi saanut pilattua, niin nautinto olisi taattu.
Ei kuulu nykypäivään enää virpominen ja kerjääminen.
Pitäisi ymmärtää, että perinteet aikojen saatossa muuttuvat.
Pois ovat jääneet jo kuuliaiset, rotinat, nuuttipukit ja monet muut vanhan kansan tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli hauskaa virpoessa lapsena. Ei kyllä käyty etukäteen sovitusti, vaan kaikkia ovia kokeiltiin. Omat lapseni tykkäsivät virpoa ja kävivät kuten minäkin lapsena joka ovella.
En koe mitenkään ikävänä pistää hyvää kiertämään ja varautua virpojiin. Se on hyvän mielen pistämistä kiertämään seuraaville sukupolville. Toki suomalaiselle varmaan aivan liian hämmentävä ajatus.
Niin nykysuomalaiselle, joka vihaa omaa maataan ja kulttuuriaan. Virpominen on kuitenkin vuosisatoja säilynyt perinne, tosin ajankuluessa muovautunut.
Minua harmittaa, kun ei käynyt kuin pari virpojaa. Haluaisin ylläpitää perinnettä. Laitoin oven pieleen kyltinkin, että saa virpoa, mutta tänä vuonna ei näyttänyt olevan paljoa trulleja liikkeellä.
Suomessa on entisaikaan ollut useita perinteitä, joihin kuulunut tuvasta tupaan kiertäminen. Mutta kun nykyään pitää haukkua ja tuhota kaikki suomalaisuus.
Trullit kiersivät omassa pikkuisessa kylässään, tuttujen ihmisten ovilla. Pohjanmaalla.
Meillä kävi monta vuotta naapurustosta samat virpojat ja tuli tutuksi. Nyt ovat jo isoja. Moikkaillaan edelleen ja tunnetaan. Yksi käy lomien aikaan kastelemassa ulkoamppelin kukat. Palkkaa ei ole huolinut.
Hyvää pääsiäistä kaikille.
Miten nuo virpojat saisi lähetettyä kuuhun tai maata kiertävälle radalle? Pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli hauskaa virpoessa lapsena. Ei kyllä käyty etukäteen sovitusti, vaan kaikkia ovia kokeiltiin. Omat lapseni tykkäsivät virpoa ja kävivät kuten minäkin lapsena joka ovella.
En koe mitenkään ikävänä pistää hyvää kiertämään ja varautua virpojiin. Se on hyvän mielen pistämistä kiertämään seuraaville sukupolville. Toki suomalaiselle varmaan aivan liian hämmentävä ajatus.
Niin nykysuomalaiselle, joka vihaa omaa maataan ja kulttuuriaan. Virpominen on kuitenkin vuosisatoja säilynyt perinne, tosin ajankuluessa muovautunut.
Minua harmittaa, kun ei käynyt kuin pari virpojaa. Haluaisin ylläpitää perinnettä. Laitoin oven pieleen kyltinkin, että saa virpoa, mutta tänä vuonna ei näyttänyt olevan paljoa trulleja liikkeellä.
Suomessa on entisaikaan ollut useita perinteitä, joihin kuulunut tuvasta tupaan kiertäminen. Mutta kun nykyään pitää haukkua ja tuhota kaikki suomalaisuus.
Trullit kiersivät omassa pikkuisessa kylässään, tuttujen ihmisten ovilla. Pohjanmaalla.
Mikä onnistui helposti, koska pikkukylissä kaikki tunsivat toisensa. Ei ollut tuntemattomia joiden ovella kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo virpojat saisi lähetettyä kuuhun tai maata kiertävälle radalle? Pysyvästi.
Tehdään lapsiperheiden asemasta mahdollisimman vaikea, niin loppuu koko tapa ihan itsekseen. Mielellään siis niin vaikea, että kukaan ei hanki sinappikonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trullit kävivät ennen navetoissa pitkäperjantain ja lankalauantain välisenä yönä. Yleensä trulli leikkasi esim lehmän hännästä karvoja. Näin kateellinen naapuri yritti viedä talolta karjaonnen itselleen.
Mm. Isovanhempieni aikaan tälläistä oli vielä tapahtunut.
Vasemmisto politiikan(sdp, vihreät, vasemmisto, keskusta) aikaan saaman turvattomuuden takia.
Turvatakseen Lasten virpomisen.Koskaan ei tiedä kuka avaa oven ja mitä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Eikä mitä kadulla tapahtuu. Eli samoja syitä miksi pienempiä lapsia ei näy leikkimässä ulkona enää. Ei uskalla päästää.
On lapsia joille muiden lasten rääkkääminen on 100% huvia. Sitten on kaikenmaailman mt potilaita ja muita pahoinvoivia lasten vihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mitä kadulla tapahtuu. Eli samoja syitä miksi pienempiä lapsia ei näy leikkimässä ulkona enää. Ei uskalla päästää.
On lapsia joille muiden lasten rääkkääminen on 100% huvia. Sitten on kaikenmaailman mt potilaita ja muita pahoinvoivia lasten vihaajia.
Mutta miksi lapset täytyy ehdoin tahdoin viedä tälläisten oville? Eikö tuttavia ole tarpeeksi, joiden ovilla käydä? Vaiko ahneus, suklaata saatava vaikka tuntemattomilta ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Avlla kaikista asioista saadaan vaikeita. Joku pahoittaa mielensä virpojista, toinen siitä että vanhempi on mukana.