Te jotka kuntoilette tai treenatte kotona onnistuneesti
Mitkä kuntoiluvälineet on ollut niitä, joita olette jaksaneet käytää pitkään ja vielä parin viikon jälkeen? Entä mitkä on sellaisia jotka on jääneet kaappiin pölyttymään?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörä on ollut meidän perheessä toimiva. Tulee poljettua ja samalla voi katsella telkkua.
Mulla on cross trainer. On hyvä laite, kun yläkroppaankin saa liikettä. Auttaa niska ja hartia alueelle. Cross trainerissä liike on koko kropalle. Eli on siis parempi kuin kuntopyörä. Suosittelen ostamaan. Voi myös samalla katsella telkkua.
Kotona on kyykkyhäkki, ylä- ja alatalja, leuanvetotangot, säädettävä penkki, olympiatanko, levy- ja käsipainoja, cross trainer, kuntopyörä jne. Kaikkia tulee käytettyä jakuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Kotijumpassa motivaatio loppuu helposti. Kuntosalille kun jaksaa raahautua niin ei sinne asti istumaan mennä.
samoin, mieluummin ohjattuun ryhmäliikuntaan/jumppiin, kotona motivaatio loppuu helposti, vaikka joskus nuorempana jaksoin pitkiäkin aikoja jumpata säännöllisesti. Lenkkeilemään ja juoksemaan tulee kyllä lähdettyä säännöllisesti yksinkin.
Neuvostoliittolainen sinkkiämpäri täynnä soraa. Toimii myös alkusammutusvälineenä pannuhuoneen nurkassa.
Leuanvetotanko. Kuntopyörä. Ja kaikki painot ihan parhaita. Näillä saa jo monipuolisia ja tehokkaita treenejä kotonakin jos ei salille pääse lähtemään. Turhin ehkä joku jumppapallo, ei tule käytettyä ikinä mihinkään. Painohulavanteita en myös jaksanu kauaa käyttä ja eipä niitä hoikille lähtökohtasesti kai ees suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörä on ollut meidän perheessä toimiva. Tulee poljettua ja samalla voi katsella telkkua.
Ostin myös kuntopyörän pari kuukautta sitten ja samalla treenatessa on hyvä kuunnella musiikkia tai katsella telkkaria. Tulee ihan yhtä kova syke kuin kävisi kunnon hiihotlenkillä tai juoksemassa ja voi treenata lämpimissä sisätiloissa. Nyt treenaan noin 3x 40 min ja tulee aina poljettua se 20 km. Hankintahintaa tuli 500 euroa mutta maksaa kyllä itsensä takaisin. Jumppamatto on myös ollut hyvä edullinen hankinta ja voi hikoilla huolletta siinä ja tulee aina kunnon hiki kun ottaa maton esille.
Ei todellakaan tarvi 40 minuuttia kerralla polkea. Ota kunnon 10min pyramidihiitti intervallina niin, että pulssi kohoaa lähes maksimiin. Olen todennut paljon tehokkaammaksi kuin tuon diesel-junnauksen. Sikaakin menee tuhottomasti.
Juoksukenkiä olen käyttänyt. Jumppavälineitä en.
Leuanvetotanko on ihan ehdoton! Ja siihen kumpparit avuksi. Tämä on ainoa, mitä olen kotona jaksanut käyttää.
Ei mitään välineitä. Perinteiset punnerukset ja kyykyt toimii oikein hyvin. Ainoastaan jumppamatto. Venyttelyyn myös kuminauha.
Ei tarvitse, kun on saanut perinnöksi/syntymälahjaksi täydellisen vartalon.
Nimim: Komeaksi kehuttu
Ylätalja. Tarvitsen sitä, koska niskani jämähtävät helposti istumatyössä. Nousen kyllä ja kävelen vähän väliä töissä, mutta yläselkä jumittaa. Siksi meillä on autotallissa jumppanurkkaus, jossa on monitoimilaite. Kiskon ylätankoa niskan taakse melkein joka päivä. Soutupuolta teen aina joskus. Kuntopyörä meillä on, mutta se on lähinnä lapsen käytössä.
Onneksi voin hoitaa muut treenit kodin ulkopuolella, mutta olen puolisen vuotta harrastanut kotona helppoa hermojoogaa, johon tarvitsee vain jumppamaton, ja samalla matolla teen pari kertaa viikossa myös vatsalihasliikkeitä. Nämä on osoittautuneet niin tehokkaiksi harjoitteiksi, että teen ne joka viikko, koska ne täydentävät hyvin muuta liikkumista.
Hermojoogaan löytyi ohjevideo Iltalehden sivuilta. Se samalla vetreyttää ja notkistaa.
On minulla käsipainotkin joita käytin koronakriisin ja sulun aikana, mutta ne on yhtä tyhjän kanssa.
Käsipainot, kahvakuula, kuntopyörä, teen lihaskuntojumppia 40min, kävelen ja juoksen raikkaassa ulkoilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, kun on saanut perinnöksi/syntymälahjaksi täydellisen vartalon.
Nimim: Komeaksi kehuttu
Näinhän se on. Ennen muinoin sanottiin että lahjattomat treenaa.
Jumppamatto
pilatespallo
painot ja penkki
crosstrainer
näillä kotitreenit sujuneet jo vuosia ja hiki lentää; ei onneksi enää tarvitse salilla käydä ja jonottaa laitteisiin.
Minä miekkailen kotona. Tarvitsen miekan ja kohteen. Miekkailen noin 2h tauotta paitsi juomataukoja pidän. Noin 10s.
Hyvin usein harjoittelu keskittyy lähinnä askelkuvioihin. Tosi hyvää treeniä pohkeille.
Miekkailu on myös loistava itsepuolustukseen.
Noin tunnin miekkailuharjoittelu kuluttaa noin 1000 kcal
Kyykkyhäkki, yli/alatalja, tankoja, levyjä, juoksumatto ja soutulaite autotallissa. Jos siellä pidettäisiin autoa, niin ei se minun autoni olisi.
Resistance tubet ja powerbandit.