Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka kuntoilette tai treenatte kotona onnistuneesti

Vierailija
02.04.2023 |

Mitkä kuntoiluvälineet on ollut niitä, joita olette jaksaneet käytää pitkään ja vielä parin viikon jälkeen? Entä mitkä on sellaisia jotka on jääneet kaappiin pölyttymään?

Kommentit (408)

Vierailija
301/408 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on outo ketju :D

Vierailija
302/408 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, minkälaisia kokemuksia teillä on LesMills virtuaalitunneista? Onko niillä treenikirjastoa vai pelkkiä aikataulun mukaan meneviä jumppia? Itse olen tähän mennessä käyttänyt FressiTV:tä ja maksanut Epassilla. Kivoja jumppia heillä, mutta vaihtelu virkistäisi jo tälleen parin vuoden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/408 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla, minkälaisia kokemuksia teillä on LesMills virtuaalitunneista? Onko niillä treenikirjastoa vai pelkkiä aikataulun mukaan meneviä jumppia? Itse olen tähän mennessä käyttänyt FressiTV:tä ja maksanut Epassilla. Kivoja jumppia heillä, mutta vaihtelu virkistäisi jo tälleen parin vuoden jälkeen.

Ei ole tietoa juuri noista LesMillsin virtuaalitunneista, mutta ainakin Hotelli Sveitsin kuntosalilla pääsin kokeilemaan rauhassa jotain virtuaalijumppatuntia ja oli tosi hyvä. Siellä oli pimeä tanssisali, jossa oli projektori ja sitten ne treenit heijastettiin seinälle ja pystyi itse valita kaukosäätimellä haluamansa treenin.

Vierailija
304/408 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörällä tulee onnistuneet treenit, voin suositella!

Vierailija
305/408 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsipainoja ja kuntopyörää tulee kyllä käytettyä. Jumppanauha jäi koteloon samoin kuin hulavanne, kun en  oppinutkaan käyttämään sitä ja sisällä sen pyörittely oli vaikeaa.

Sama juttu. Hulavanne on vieläkin kotelossa, ollut jo n. 3 vuotta. Puutarhahommissa tulee paljon hyötyliikuntaa. Käsipainotkin jäi käyttämättä.

Vierailija
306/408 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsipainoja ja kuntopyörää tulee kyllä käytettyä. Jumppanauha jäi koteloon samoin kuin hulavanne, kun en  oppinutkaan käyttämään sitä ja sisällä sen pyörittely oli vaikeaa.

Sama juttu. Hulavanne on vieläkin kotelossa, ollut jo n. 3 vuotta. Puutarhahommissa tulee paljon hyötyliikuntaa. Käsipainotkin jäi käyttämättä.

Hulavanne on jäänyt myös meillä käyttämättä. Siinä se makaa terassilla seinää vastaan. Tosin käsipainot on lähes joka päivä kovassa käytössä ja niillä saa monipuolisen treenin aikaan.

Vierailija
307/408 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidempi jumppakuminauha on hyvä leuanvetojen keventämiseen. Nauha tangon ympäri ja toiseen jalkaterään. Saa sarjojen pituudet kehityksen kannalta paremmalle hollille, jos lähtötilanne on 1-2 toistoa.

Vierailija
308/408 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme eri vahvuista vastuskuminauhaa sekä gymstick vastuskuminauhatanko. Jalat treenaan tekemällä erilaisia kyykkyjä painoliivi selässä. Ei korvaa salitreeniä, mutta täydentää sitä ja antaa erilaista harjoitusta.

Vierailija
309/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeetä.

Vierailija
310/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66 v. nainen ja hulavannetta 1,5 kg:n painoilla olen nyt suurin piirtein vuoden ajan kotona pyöritellyt 30 minuuttia per päivä ja se todella tuntuu

ja näkyy kiinteänä vyötärön seutuna. Olen nyt hankkimassa painavampaa vannetta, jolla riittää vähän vähempikin pyörittely ja otan käyttööni myös kaapissa olleet parin kilon käsipainot joiden käyttöön hyviä vinkkejä löytyy netistä. Tarkoituksena on nyt kiinteän vyötärön lisäksi treenata käsilihaksia ja hävittää ne roikkuvat allit. Jalkalihakset ovat jo suhteellisen hyvässä kunnossa paljon kävelyn ansiosta. Varsin vähillä ja pienellä rahalla hankituilla kuntoiluvälineilläkin saa paljon kotona aikaan.

Vierailija
311/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt kotikuntoilussa mitään laitteita. Enkä edes vaihtanut treenivaatteita päälle.

Kun fiilistä löytyy, laitan seljälleen lattialle tai matolle ja alan tehdä punnerruksia.

Tai nojaan asunnossa kulkiessa seinää vasten ja punnerran hetken.

Tai teen kyykkyjä ruokaa odotellessa, tai selän kiertoja.

Luovasti säveltäen, ilman pakkoa ja ilman välineitä, siinä välissä, kun ehtii.

Lisänä työpaikka- ja kauppapyöräilyt.

Vierailija
312/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt kotikuntoilussa mitään laitteita. Enkä edes vaihtanut treenivaatteita päälle.

Kun fiilistä löytyy, laitan seljälleen lattialle tai matolle ja alan tehdä punnerruksia.

Tai nojaan asunnossa kulkiessa seinää vasten ja punnerran hetken.

Tai teen kyykkyjä ruokaa odotellessa, tai selän kiertoja.

Luovasti säveltäen, ilman pakkoa ja ilman välineitä, siinä välissä, kun ehtii.

Lisänä työpaikka- ja kauppapyöräilyt.

Oisko kuvia tuosta selällään tehtävästä punnerruksesta?

Kehonpainotreenissä on pääongelmana että kehitys pysähtyy äkkiä, kun vastusta ei pysty lisäämään.

Peruskuntoa ylläpitävänä höntsäilynä tietty parempi kuin ei mitään.

Vierailija
313/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyneitä?

Vierailija
314/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipainot, joogamatto ja jumppakuminauha ovat jatkuvasti käytössä. Mutta mulle on tärkeää että rutiini ja treeniohjelma jota seurata, muuten jäisivät nurkkaan pölyttymään.

Vierailija
315/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan joka aamu ennen työhön lähtöä joogamatolla 20 min.: venyttelen & 50x push-ups suorin jaloin, 30x squats, aurinkotervehdys 3x, lantionpyörityksiä 20x jne. Olen tehnyt niin 30 vuotta. Voimakas ja hyvässä kunnossa, N58 v.

Vierailija
316/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehonpainotreenissä on pääongelmana että kehitys pysähtyy äkkiä, kun vastusta ei pysty lisäämään.

Tarkoitat nyt sanalla "äkkiä" vuosien kovaa treeniä.

Siinä kohtaa kun saat kunnon sarjan pistoolikyykkyjä, yhden käden punnerruksia, siltoja ja muscle uppeja, olet jo aikamoinen atleetti.

Toki voimanostoilla saa enemmän lihasmassaa, jos se on ykköstavoite, mutta kalisteniikassa on omat etunsa. Ilmaisuus, vähäiset loukkaantumiset, funktionaalinen voima, ja monen silmään toivottavampi fysiikka tulevat mieleen.

Vierailija
317/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuanvetotanko on ollut hyödyllinen. Leukojen lisäksi teen etunojapunnerruksia.

Vierailija
318/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaan joka aamu ennen työhön lähtöä joogamatolla 20 min.: venyttelen & 50x push-ups suorin jaloin, 30x squats, aurinkotervehdys 3x, lantionpyörityksiä 20x jne. Olen tehnyt niin 30 vuotta. Voimakas ja hyvässä kunnossa, N58 v.

Kunnioitettavaa ja hienoa.

Innokkaana amatöörivalmentajana en silti voi olla tyrkyttämättä pikku parannusehdotusta:

Sulla menee aika paljon punnerruksia, hyötyisit raskaammasta variaatiosta, kuten archer pushups. Tai voit kokeilla korvata punnerrukset ja kyykyt burpeella.

Vierailija
319/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leuanvetotanko on ollut hyödyllinen. Leukojen lisäksi teen etunojapunnerruksia.

Tuohon kun lisäät vaikka askelkyykkyjä, on kasassa hyvä minimalistinen ohjelma.

Vierailija
320/408 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto et me voimaannuttiin! Kaikki stagella inspiroitu ihan SAIRAASTI!