Te jotka kuntoilette tai treenatte kotona onnistuneesti
Mitkä kuntoiluvälineet on ollut niitä, joita olette jaksaneet käytää pitkään ja vielä parin viikon jälkeen? Entä mitkä on sellaisia jotka on jääneet kaappiin pölyttymään?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt kotikuntoilussa mitään laitteita. Enkä edes vaihtanut treenivaatteita päälle.
Kun fiilistä löytyy, laitan seljälleen lattialle tai matolle ja alan tehdä punnerruksia.
Tai nojaan asunnossa kulkiessa seinää vasten ja punnerran hetken.
Tai teen kyykkyjä ruokaa odotellessa, tai selän kiertoja.
Luovasti säveltäen, ilman pakkoa ja ilman välineitä, siinä välissä, kun ehtii.
Lisänä työpaikka- ja kauppapyöräilyt.
Oisko kuvia tuosta selällään tehtävästä punnerruksesta?
Kehonpainotreenissä on pääongelmana että kehitys pysähtyy äkkiä, kun vastusta ei pysty lisäämään.
Peruskuntoa ylläpitävänä höntsäilynä tietty parempi kuin ei mitään.
Vatsapunnerrus eli ylävartalon kohotus tehdään selällään, kun treenataan vatsalihaksia.
Turha kotkottaa. Olen näillä ohjeilla kokoa 36.
Vatsapunnerrus on outo nimi liikkeelle, mutta niin tai näin, ihmisillä on toki erilaisia tavoitteita liikunnalleen. Toiset ovat tyytyväisiä pysymään samassa tilassa ja toisista on mukavaa kun voimaa on tullut lisää.
Ja kaikilla sitten tyylistä riippumatta siellä ehtoopuolella sama homma, että liikunta vain jarruttaa rapistumista ja voiman häviämistä.
Työtön mies 47 kirjoitti:
Minulla on kuntopyörä. sitä polkemalla laihduin 30 kg. Ostin myös painoja, tangon 10kg ja siihen 40 kg levypainoja. Sitä nostelin talven ajan mutta olkapää tuli kipeeksi joten en ole nostellut nyt vähään aikaan. Lihosin viime vuonna 10kg mutta nyt on se lähtenyt jo pois koska olen kuntoillut paljon. Nyt kevällä pyöräilen ulkona 20 km päivässä kalaan joten ei tarvii kotona polkea kuntopyörää niin paljoo.
Minkälainen kuntopyörä kannattaa hankkia kotiin? Merkkisuosituksia?
Ulkoliikunta on parasta liikuntaa! Osta sauvat, keksi itsellesi kiva lenkkireitti jossa kuljet ainakin osittain metsäisillä alueilla.
Valitse tietyt penkit, puut tms kohdat, joiden kohdalla teet aina tietyt jumppaliikkeet esim 20 kyykkyä, 20 puolipunnerrusta penkin selkänojaa vasten, venyttelyjä jne. Reitti siten että matka noin 6 km ja sen varrella ainakin 5 jumppakohtaa.
Itse kuljen työmatkani hautausmaan läpi, jossa pysähdyn tekemään aina noin 20 min jumppasession eri pisteissä.
Monipuolista ja halpaa liikuntaa & luontoelämykset päälle 🤩
Vierailija kirjoitti:
Ulkoliikunta on parasta liikuntaa! Osta sauvat, keksi itsellesi kiva lenkkireitti jossa kuljet ainakin osittain metsäisillä alueilla.
Valitse tietyt penkit, puut tms kohdat, joiden kohdalla teet aina tietyt jumppaliikkeet esim 20 kyykkyä, 20 puolipunnerrusta penkin selkänojaa vasten, venyttelyjä jne. Reitti siten että matka noin 6 km ja sen varrella ainakin 5 jumppakohtaa.
Itse kuljen työmatkani hautausmaan läpi, jossa pysähdyn tekemään aina noin 20 min jumppasession eri pisteissä.
Monipuolista ja halpaa liikuntaa & luontoelämykset päälle 🤩
Hautausmaalla jumppaa? 😳
Miten kehtaa ihminen edes ääneen sanoa moista... (joo, tää oli kirjoitusta, tiedän). Mutta jotain käytöstapoja ja kunnioitusta, kiitos! Varmasti olisi kymmeniä muitakin jumppapaikkoja matkasi varrella 🤦.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla, minkälaisia kokemuksia teillä on LesMills virtuaalitunneista? Onko niillä treenikirjastoa vai pelkkiä aikataulun mukaan meneviä jumppia? Itse olen tähän mennessä käyttänyt FressiTV:tä ja maksanut Epassilla. Kivoja jumppia heillä, mutta vaihtelu virkistäisi jo tälleen parin vuoden jälkeen.
LesMillsissa voi valita treenit vapaasti. On kyllä jo aikaa kun viimeksi itse käytin, mutta muistelen että joitain aikataulutettuja tuntejakin on. Mutta suurin osa ihan vapaasti valittavissa ja uusia treenejä tulee koko ajan.
Jumppapallo, käsipainot, hulavanne käytössä vuosia. Kuntopyörä, juoksumatto myös hyviä vaikka tv katsoen samalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kuntopyörä. sitä polkemalla laihduin 30 kg. Ostin myös painoja, tangon 10kg ja siihen 40 kg levypainoja. Sitä nostelin talven ajan mutta olkapää tuli kipeeksi joten en ole nostellut nyt vähään aikaan. Lihosin viime vuonna 10kg mutta nyt on se lähtenyt jo pois koska olen kuntoillut paljon. Nyt kevällä pyöräilen ulkona 20 km päivässä kalaan joten ei tarvii kotona polkea kuntopyörää niin paljoo.
Magneettijarrullinen, se missä on painavin vauhtipyörä, kallein mihin sun budjetti riittää. Tablettiteline tai joku alusta mihin tabletin saa kiinni on mukava niin saa Netflixit nenän eteen.
Halvalla räpsyllä motivaatio hyytyy ekatreeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Magneettijarrullinen, se missä on painavin vauhtipyörä, kallein mihin sun budjetti riittää. Tablettiteline tai joku alusta mihin tabletin saa kiinni on mukava niin saa Netflixit nenän eteen.
Halvalla räpsyllä motivaatio hyytyy ekatreeneihin.
Sama pätee myös crosstrainereihin. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehonpainotreenissä on pääongelmana että kehitys pysähtyy äkkiä, kun vastusta ei pysty lisäämään.
Tarkoitat nyt sanalla "äkkiä" vuosien kovaa treeniä.
Siinä kohtaa kun saat kunnon sarjan pistoolikyykkyjä, yhden käden punnerruksia, siltoja ja muscle uppeja, olet jo aikamoinen atleetti.
Toki voimanostoilla saa enemmän lihasmassaa, jos se on ykköstavoite, mutta kalisteniikassa on omat etunsa. Ilmaisuus, vähäiset loukkaantumiset, funktionaalinen voima, ja monen silmään toivottavampi fysiikka tulevat mieleen.
Loukkaamtumisriskit kasvaa monille suhteettomaksi noilla yhden raajan versioilla. Voimanosto taas on nimensä mukaisesti voiman kasvatusta varten ja vaikka siinä monilla lihakset kasvaakin niin lihasmassa treeni eli kehonrakennus on kuitenkin se vaihtoehto jos lihaksia haluaa nimenomaan kasvattaa.
Treenaan välillä kotona jos en ehdi salille. Kehonpainotreeniä enimmäkseen, joskus mukana kahvakuulia ja käsipainoja. Ylläpitävää treeniä lapsiarjen keskellä.
M46
Ylimielistä lässytystä ei kukaan jaksa kuunnella.
Kotona käytetyimpiä asioita: joogamatto, kahvakuula, ovitanko, juoksukengät ja kävelysauvat. Lapsille erittäin käytettyjä mutta itselle vähän vähemmän tanssitanko, trampoliini ja renkaat siihen ovitankoon. Ei nyt pöyttyviä mutta harvemmin käytettyjä joogapyörä ja -tiilet, vastuskuminauhat ja luistimet. Täysin unohtunut kapine polkupyörä.
eniten käytössä kävelymatto (voi käyttää samalla kun tekee töitä), käsipainot (3, 4 ja 5 kg), kahvakuulat (6,8 ja 10 kg) sekä tietenkin jumppamatto. Lisäksi käytössä Yogaia ja FressiTV.
Vatsapunnerrus eli ylävartalon kohotus tehdään selällään, kun treenataan vatsalihaksia.
Turha kotkottaa. Olen näillä ohjeilla kokoa 36.