Kaipaan kolmekymppisiltä sinkuilta vertaistukea
Deittimaailmasta on tullut karu, kun on 30+. Tuntuu, että paras jako noin omanikäisistä vakavasti otettavista kumppaneista on jo tehty ja kolmekymppisistä on pitkälle jäänyt jäljelle ikuista nuoruutta eläviä, sitoutumiskammoisia, teinityttöjen perään haikailevia miehiä tai jo eronneita pienten lasten isiä.
Välillä parisuhteissa olevat kaverit tsemppaavat puhuen omista sinkkuvuosistaan, mutta todellisuudessa heidän sinkkuvuotensa ovat olleet vähän päälle parikymppisenä eivätkä paineet ole samanlaisia kuin kolmekymppisellä. Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa.
Millaisia kokemuksia deittailusta muilla kolmekymppisillä on? Kiinnostaisi kuulla myös miesten näkökulmasta.
Kommentit (916)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että + 30 -vuotiaissa miehissä on iso joukko niitä jotka hakevat joko lapsilleen tai itselleen äitiä. Vaikea löytää miestä suhteeseen, jossa kumpikin säilyttää oman asuntonsa ja itsenäisyytensä ja suhde on vain extraa päälle.
Eli siis etsin ns. sunnuntaisuhdetta, mutta tässä iässä on jotenkin tosi hankalaa löytää samoilla linjoilla olevaa miestä.
No juuri noita miehiähän sataa ovista ja ikkunoista. Mene Tinderiin ja löydät kymmeniä tuollaisia.
Olen Tinderissä ja poikkeuksetta jokainen mies etsii jotain "enempää" vaikka alussa väittäisi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että + 30 -vuotiaissa miehissä on iso joukko niitä jotka hakevat joko lapsilleen tai itselleen äitiä. Vaikea löytää miestä suhteeseen, jossa kumpikin säilyttää oman asuntonsa ja itsenäisyytensä ja suhde on vain extraa päälle.
Eli siis etsin ns. sunnuntaisuhdetta, mutta tässä iässä on jotenkin tosi hankalaa löytää samoilla linjoilla olevaa miestä.
Seeking. Hakee sieltä naisetkin seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.
N26
Olin 23-24-vuotiaana tinderissä ja ainut mitä sieltä jäi käteen on murskattu itsetunto, kun kelpasin vain panoksi.
Ja ei, en ollut (enkä ole) ylipainoinen enkä ruma.Mistä teet päätelmän, että et ole ruma? Vai onko se vain tunteesi? Koska miehet eivät käyttäisi sinua vain panona, jos olisit oikeasti kaunis. Mies ei pystyisi hylkäämään sinua muutaman seksikerran jälkeen, jos olisit oikeasti upea.
Koska kuulen jatkuvasti että olen kaunis tai että näytän missiltä tai keijulta. Ja nämä kommentit eivät tule minulle läheisiltä ihmisiltä.
Toki minulla on myös peili.Eih. Miksi naiset te ette ikinä opi...
Opi mitä? Tasan tarkkaan tiedän että nuo kehut ovat tulleet ihan aiheesta, vaikka nyt yritänkin vihjata, että olisin joku suohirviö. En ole, etkä sinä saa minua niin uskomaan vaikka kuinka kovasti yrittäisit.
*yritätkin vihjata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.
N26
Olin 23-24-vuotiaana tinderissä ja ainut mitä sieltä jäi käteen on murskattu itsetunto, kun kelpasin vain panoksi.
Ja ei, en ollut (enkä ole) ylipainoinen enkä ruma.Siksi koska matchasit samojen top 10-20% miesten kanssa kuin muutkin naiset.
Tinderin tilastot osoittavat että 80% miehistä jää käytännössä ilman matcheja.
Ymmärrät varmaankin ettei noita miehiä riitä kaikille?
Ymmärrän. En kuitenkaan halua suhdetta, jossa vain minä olen miehelle lottovoitto, eikä mies yhtä lailla minulle. Tiedän että suurin osa (tinder)miehistä ottaisi minut riemusta kiljuen, mutta kun mun pitäisi myös kiljua riemusta. Jos tajuat.
Kaikki eivät voi saada itseään korkeatasoisempaa kumppania.
On sinun oma ongelmasi että naisen egosi huutaa: "en voi tyytyä vähempään kuin mitä voisin lottovoitolla saada".
Mitä nainen saa tuollaisesta suhteesta? Kämppiksiä voi hakea Facesta ja Torista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osaa lähestyä keitään.
Vuodesta toiseen menee niin samaa rataa ja haaveiluksi jää, että seurustelisin jonkun kanssa.Tuntuu tämä niin ankealta elämältä ja vielä viime vuosina ja nyt elämä potkii entistä enemmän päähän. Se tästä vielä puuttuisi, että menetän työni ja siltä se tällä hetkellä näyttää aika vahvasti huonon työrintaman takia.
Itse en halua lapsia elämääni, mutta seurustella haluaisin.
M30
Oletko kokeillut reissaamista kaukomailla? Itse löysin tästä tarkoituksen elämääni, ja naisettomuuden tuska laimeni melko nopeasti. Kannattaa ainakin kokeilla.
Ei siitä tulisi mitään, kun itselläni on huono kielipää. Mukava suomalainen nainen olisi niin sopiva itselleni.
M30
Ei se kielitaidottomuus mikään ongelma ole mitä reissaamiseen tuli. Omat ummikkoisovanhempani reissasivat lähellä ja kaukana täysin sujuvasti ja tämä oli aikana ennen älypuhelimia ja niihin saatavia tulkkaussovelluksia ja kääntäjiä. Aloita pakettimatkoilla ja siitä lähde laajentamaan reviiriä.
Jos siis kiinnostaa. Tietenkin toivon, että löytäisit sen haluamasi kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N26
Ja ei, en ollut (enkä ole) ylipainoinen enkä ruma.Siksi koska matchasit samojen top 10-20% miesten kanssa kuin muutkin naiset.
Tiedätkö kun se ei ole vain tinder. Siitä parikymppisestä asti oli etsinnässä mies jota kiinnostasi minä eikä se miltä näytän. Kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Tindrissä se vain korostuu kun kuvia katsellaan ja upeampi mies voi ottaa yhteyttä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri noita miehiähän sataa ovista ja ikkunoista. Mene Tinderiin ja löydät kymmeniä tuollaisia.
Olen Tinderissä ja poikkeuksetta jokainen mies etsii jotain "enempää" vaikka alussa väittäisi muuta.
Miehet sanoo alussa olevansa avoimin mielin ja kevyesti liikenteessä. Se taitaa olla sellaista, että haluaa antaa itsestään muka rennon vaikutelman ja tietysti suojelee itseään pakeilta, kun ei muka edes etsinyt mitään vakavaa. Muutaman kuukauden tapailun jälkeen miestä alkaa kuitenkin ahdistaa, jos tietää, että ko. naisen (esim. minun) kanssa ei ole tulossa yhteen muuttoa, ei häitä, ei lapsia. Mies sitten kuitenkin haluaa sellaista, eikä se kevyt tapailu pidemmän päälle riitäkään. Mies siirtyy seuraavaan muutaman kuukauden tapailuun. Ja saattaa tehdä tuota vuosia.
Lue palstan kertomuksia miehistä ja siirry suosiolla naisiin. Sukupuolten välinen kanssakäyminen tulisi kieltää lainsäädännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N26
Ymmärrän. En kuitenkaan halua suhdetta, jossa vain minä olen miehelle lottovoitto, eikä mies yhtä lailla minulle. Tiedän että suurin osa (tinder)miehistä ottaisi minut riemusta kiljuen, mutta kun mun pitäisi myös kiljua riemusta. Jos tajuat.
https://pbs.twimg.com/media/Dp76ujlVAAAFDt6.jpg
Tämä tilasto näyttää miten naiset vs miehet rankkaavat toisensa netideittipalveluissa.
Tästä syystä tuo haluamasi ei toteudu. Jos nainen rankkaa itsensä keskiverroksi, hänen silmissään vastaavan tasoinen mies on top 10-20%. Kiljuaksesi riemusta sinun olisi saatava lähemmäs top 1% mies.
Toteutuneet pariskunnat ovat yleensä sellaisia että nainen ajatteli "saisin komeammankin mutta miehen luonne sytytti". Ja kaverinaisten mielestä nainen on paljon tasokkaampi ulkonäöltään kuin mies. Todellisuudessa pariskunta on ulkonäöltään samaa tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti, mutta heteronaisena minua ei kiinnosta seuraa hakevat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet sanoo alussa olevansa avoimin mielin ja kevyesti liikenteessä. Se taitaa olla sellaista, että haluaa antaa itsestään muka rennon vaikutelman ja tietysti suojelee itseään pakeilta, kun ei muka edes etsinyt mitään vakavaa. Muutaman kuukauden tapailun jälkeen miestä alkaa kuitenkin ahdistaa, jos tietää, että ko. naisen (esim. minun) kanssa ei ole tulossa yhteen muuttoa, ei häitä, ei lapsia. Mies sitten kuitenkin haluaa sellaista, eikä se kevyt tapailu pidemmän päälle riitäkään. Mies siirtyy seuraavaan muutaman kuukauden tapailuun. Ja saattaa tehdä tuota vuosia.
Naisetkin kertovat kuinka lapsi on ihan varmasti miehen, olettehan avioliitossa, mutta todellisuudessa 65% lapsista on käenpoikasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te naiset voitte ole noin pihalla?
"Avoimin mielin ja kevyesti liikenteessä" on klassisin pelimieskommentti mitä maa päällään kantaa.
Sano nyt vielä että kun mies häippäsi kohti uusia seikkailuja, hän antoi ymmärtää ettei kyse ollut sinusta vaan hänestä?
Miksi haluat väen vängällä tulla petetyksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti, mutta heteronaisena minua ei kiinnosta seuraa hakevat naiset.
Nainen voi hakea miestä.
Kolmekymppisenä miehenä menin suosittuun yökerhoon. Ynnäilin että noin 500:sta asiakkaasta puolet ovat naisia, ja tuosta puolikkaasta arviolta neljännes mielestäni kiinostavan oloisia, eli noin 60 naista.
Aikaväillä 22:00 - 01:00 ehtii jututtamaan heistä jokaista kolmen minuutin ajan.
Kun oli "projektisuunnitelma" selvillä niin baaritiskiltä vesituoppi kouraan ja kierrokselle.
Kolmannen naisen kanssa juttu luisti luonnostaan ja hyvä parisuhde siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N26
Tiedätkö kun se ei ole vain tinder. Siitä parikymppisestä asti oli etsinnässä mies jota kiinnostasi minä eikä se miltä näytän. Kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Tindrissä se vain korostuu kun kuvia katsellaan ja upeampi mies voi ottaa yhteyttä.Eri
Mutta sen miehen jota kiinnostaa sinä eikä se miltä näytät, on oltava komea eikö vain?
Eli pitää mennä niin että mies ei saa olla pinnallinen, mutta sinä olet sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osaa lähestyä keitään.
Vuodesta toiseen menee niin samaa rataa ja haaveiluksi jää, että seurustelisin jonkun kanssa.Tuntuu tämä niin ankealta elämältä ja vielä viime vuosina ja nyt elämä potkii entistä enemmän päähän. Se tästä vielä puuttuisi, että menetän työni ja siltä se tällä hetkellä näyttää aika vahvasti huonon työrintaman takia.
Itse en halua lapsia elämääni, mutta seurustella haluaisin.
M30
Oletko kokeillut reissaamista kaukomailla? Itse löysin tästä tarkoituksen elämääni, ja naisettomuuden tuska laimeni melko nopeasti. Kannattaa ainakin kokeilla.
Ei siitä tulisi mitään, kun itselläni on huono kielipää. Mukava suomalainen nainen olisi niin sopiva itselleni.
M30
Sinulla on varmaan alkanut jo kaljuuntuminen? Siksi meidän ikäiset naiset eivät halua sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri tästä puhun!
Itse kerron jo profiilissa millaisilla lähtökohdilla olen liikkeellä ja pyrin matchaamaan heitä joiden profiilissa mainitaan samansuuntaisia ajatuksia. Silti miehelle tulee kerta toisensa jälkeen yllätyksenä, että he haluavatkin vakavampaa suhdetta. Tämän jälkeen joudun päättämään yhteydenpidon, joka lopulta johtaa miehen estämiseen, koska hän ei usko etten halua hänen(kään) kanssa mitään avioliitto-asuntovelka-lapset-suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N26
Tindrissä se vain korostuu kun kuvia katsellaan ja upeampi mies voi ottaa yhteyttä.Eri
Mutta sen miehen jota kiinnostaa sinä eikä se miltä näytät, on oltava komea eikö vain?
Eli pitää mennä niin että mies ei saa olla pinnallinen, mutta sinä olet sitä.
Keskustelu kanssa on aivan kuin deittailua. Mies keksii päästään mitä ajattelen ja millainen ole vaivautumatta tutustumaan minuun.
Hienosti osasit tuoda esille tämän ongelman viestissäsi.
Kaikki eivät voi saada itseään korkeatasoisempaa kumppania.
On sinun oma ongelmasi että naisen egosi huutaa: "en voi tyytyä vähempään kuin mitä voisin lottovoitolla saada".