Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauneuteni on lakastunut :(

Vierailija
01.04.2023 |

Kauneuden lakastuminen on murheellista, koska olen tottunut olemaan kaunis. Kaiken lisäksi olen lihonutkin vähän, se nyt ainakin täytyy hoitaa pois. Mutta säteilyni on kyllä muutenkin himmentynyt, on silmäpussit ja nasolabiaalit, vielä ei kuitenkaan kuin aavistus hamsterinpusseista leukaperissä, mutta viiden vuoden kuluttua on varmasti hamsterinpussitkin.

En ota ikinä itsestäni kuvia, mutta nyt otin sivulta ja ilman hymyä, koska haluan tietää miltä oikeasti näytän. Kuvissa näytän lähes aina paljon paremmalta ja suorastaan hyvältä, koska osaan ottaa sopivia ilmeitä ja asentoja.

Miten te muut 50+ naiset olette suhtautuneet vanhenemiseen? Minulla on ikää 55 ja sinänsä olet tykännyt todella paljon tästä iästä ja vanhenemisesta. Kaikki on helpompaa nyt kuin nuorempana.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain muuta merkityksellistä ja arvosta itseäsi muutenkin kuin ulkonäön kautta. Kaikilla meillä on sama päämäärä, joten et ole sen erikoisempi. Kauneus on jokaisen omassa päässä joten mikset voisi pitää itseäsi kauniina tuollaisena kuin olet?
Pitää suoda nuoremmille tilaa näyttämölle.

Arvostan itseäni muutakin kautta, minulla on tärkeitä päämääriä elämässä, mutta ulkonäkö (oli kaunis tai ei) on kuitenkin todella olennainen osa ihmistä, joten sen muuttuminen on iso asia - ja muutoksen tulkitseminen varmaankin riippuu aiemmasta suhteesta omaan ulkonäköön eli on hyvin yksilöllistä.

Onneksi muutos on sen verran hidasta, että siihen tottuu - minäkin havahduin muutokseen äkillisesti, kun katsoinkin itseäni peilistä vähän toisesta kulmasta, vaikka muut ovat nähneet muutoksen jo pitempään. 

Aika jännä ajatus tuo "näyttämö", mutta voi ulkonäön todella sitäkin kautta nähdä, että olemme kuin etikettejä tai käyntikortteja itsestämme tai minuudestamme, kun liikumme ihmisten ilmoilla. Minun päässäni tuo tilan antaminen kuulostaa vähän siltä stereotypialta, joka vanhempiin naisiin joskus asetetaan eli ajatellaan, että he yrittäisivät kilpailla nuorten naisten tai toistensa kanssa (mistä jo tänään vähän vitsailinkin vai oliko se toinen ketju, missä olen ap:na).

Aika moni on jo ratkaissut nämä asiat omassa päässään (ja kertoo siitä), minä olen vasta alkutaipaleella, joten olisi kiva kuulla muiden prosesseista. Sitä ajatellen avasin tämän ketjun. Ap

Vierailija
62/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ap:lle, ole iloinen ettei kaikki vaihdevuosivaivat ole vielä tulleet. Täytin juuri 60 vuotta ja iho on mennyt puolen vuoden aikana aivan elottomaksi ja veltoksi, huh!!!

Ei ole löytynyt mitään voidetta tai seerumia mikä elvyttäisi edes vähäsen. Kahden sadan purkkeja en ole vielä kokeillut.

Onko kenelläkään vinkkejä vai onko peli jo menetetty ihon suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähinnä iloitsen vanhenemisesta ja "kauneuden" (lue: nuoruus) lakastumisesta. Nyt on se elämänvaihe, kun saan alkaa elämään näkymättömänä ja pelkästään itseäni varten. 

Oliko ensimmäinen ajatus, kun huomasit ikääntymisen merkit, että olit iloinen, että olet vanhentunut? Vai millaisia ajatuksia se herätti? Voitko kertoa tarkemmin?

Jos mietin itseäni, niin minun ensimmäinen ajatukseni oli enemmänkin kauhistunut nauru :D Ei j-lauta, tuossahan on ilmiselvä hamsterin pussin alku! Nyt se on alkanut! OMG. Ja sitten tuli pieni haikeus, että nyt oikeasti olen vanha nainen, en enää nuori, kaikki rapistuu ajan mittaan ja vauhti kiihtyy. 

En kuitenkaan ajatellut sillä tavalla, että muutuin rumaksi tms. Ihmetystä, kauhistusta ja huvittuneisuutta omista reaktioista, koska en ole hirveän vakavasti ulkonäköäni koskaan ottanut. Se on itsestäänselvyys enemmänkin, että näytän tältä. Ulkonäkö ja kaikki siihen liittyvä on ollut kuin jalka tai käsi, joka kulkee mukana ja toimii odotetusti, mutta yhtääkkiä huomaankin, että raajaan on ilmestynyt reumatismi :)  Ap

Vierailija
64/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomaan olevani jo vanha tosin olen sinua nuorempi. Olen jo tottunut tähän hiljalleen alkaneeseen rupsahtamiseeni.:)

Vierailija
65/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsempit ap:lle, ole iloinen ettei kaikki vaihdevuosivaivat ole vielä tulleet. Täytin juuri 60 vuotta ja iho on mennyt puolen vuoden aikana aivan elottomaksi ja veltoksi, huh!!!

Ei ole löytynyt mitään voidetta tai seerumia mikä elvyttäisi edes vähäsen. Kahden sadan purkkeja en ole vielä kokeillut.

Mulla on vasta esivaihdevuodet eli säännöllisesti tulee kuukautiset vielä. Ihoni on tosi hyvä, käyn kosmetologilla. Ja sitten olen n. viisikymppisestä tehnyt kasvojumppaa, naamani ei ole juurikaan valunut, poskipäät ehkä jopa korkeammalla kuin aloittaessa. Kasvoissa on lihakset kuten muussakin kehossa, niiden harjoittaminen kyllä auttaa kasvojen valahtamiseen.

Ihonhoidosta: Täällä on ihmisiä, jotka ovat todella asiantuntevia ihonhoidon suhteen, mutta minä en kuulu heihin. Olen luottanut kosmetologini ohjeisiin. Voiteissakin on monenlaisia ja ihotyyppisi vaikuttaa siihen, millainen sopii sinulle. Myös niissä on käyttöohjeensa, ainakin noissa seerumeissa ym. anti age-tuotteissa. Avaa ketju tästä aiheesta, minäkin tulen katsomaan vinkkejä tänään, jos löydän sen ja ehdin. Muuten suosittelen kosmetelogia, joka on jo vähän vanhempi ja jolla on kokemusta ja pätevyyttä erilaisten ihotyyppien suhteen. Kannattaa kysyä suositteluja. Ap

Vierailija
66/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomaan olevani jo vanha tosin olen sinua nuorempi. Olen jo tottunut tähän hiljalleen alkaneeseen rupsahtamiseeni.:)

Niinhän sitä sanotaan, että tottumus on toinen luonto :)  Vaikka aloituksesta varmaan saa toisen käsityksen, niin minä en ole syynännyt itseäni niin tarkkaan peilistä aikaisemmin, joten en ole huomannut rupsahdustani ennen kun nyt, näin vanhana :) 

Mukavaa vappua sinulle ja muillekin ketjussa olleille! Ap

Vierailija
67/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.Olen viisikymppinen ja aina ollut kaunis.

Nyt kun katson peiliin,voi vain todeta,että vanha sanonta kauneus on katoavaistapitää todellakin paikkaansa!

Sama fiilis. Oikeasti tyrmistyin, kun näin ne hamsterin pussin alut :) Ap

Vierailija
68/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällein vähän nuorempana en näe vanhempia naisia mitenkään homssuisina. Näen heidät vain vanhempina naisia. 

Kauniisti sanottu nuoremmalta ihmiseltä, kun me vanhenemme kuitenkin jokainen.

Vierailija
69/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt itsestäni aina huolta mutta kyllä sitä säihkähtää kun näkee jonkun ottaneen minusta otetun valokuvan 😮?!

Löysin hiuksistani ekat harmaat hiukset 2 kpl tällä vkolla: ajattelin Nyt paksut pitkät hiukseniKIN vanhenee 😭

Mamma 54 vee

Vierailija
70/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen hoitaa veks. Ongelma ratkaistu. Nykyään on siihen keinot, että voi näyttää nuorekkaalta pidempään.

Vierailija
71/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt itsestäni aina huolta mutta kyllä sitä säihkähtää kun näkee jonkun ottaneen minusta otetun valokuvan 😮?!

Löysin hiuksistani ekat harmaat hiukset 2 kpl tällä vkolla: ajattelin Nyt paksut pitkät hiukseniKIN vanhenee 😭

Mamma 54 vee

Sulla on paksut, upeat noidan hiukset, minulla myös :)   Minä odotan ja toivon, että ne muuttuvat ihan valkoisiksi kuten äidilläni, ovat todella upeat. Mutta olen blondi, joten en huomaa harmaita joukossa. Olen ehkä tullut isääni, jolla ei ole harmaita hiuksia, vaikka on 80+. Ap

Vierailija
72/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meen hoitaa veks. Ongelma ratkaistu. Nykyään on siihen keinot, että voi näyttää nuorekkaalta pidempään.

Hmm, en oikeastaan halua näyttää nuorekkaalta. Haluan näyttää siltä miltä ennenkin, paitsi vanhemmalta: ilman hamsterinpusseja :)  Ikävä kyllä hamsterin pusseja ei pysty ehkäisemään edes kasvojumpalla, en ainakaan usko siihen. Kyllä maan vetovoima sen verran vahva on. "Päivä päivältä lähestyvi maa." :)Ap

73/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot ovat kuin maahan pudonnut, rypistynt omenanpudokas.

Kauneus on katoavaista, mutta onneksi läski on ikuista!

Vierailija
74/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/comment/64061011

Tässä ketjussa oli ihmisiä, jotka ymmärsivät voiteiden tehoaineista enemmän kuin mä, mä suosittelin tuota Clarinsin total eye lift -voidetta. Mutta joku tietävämpi kertoi, että siinä itse asiassa ei ole anti age aineita, jotka tehoavat ryppyihin. Minulta kuitenkin silmän alta rypyt katosivat. Luomet ovat ryppyiset, koska en viitsi laittaa niihin mitään, kun silmät vuotavat (kirvelee). Ap

Vierailija
75/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sure. Minä en ole koskaan ollut edes kaunis ja nyt sitten se rumuuskin rupsahtaa.

Olet varmasti kaunis. Naiset lukee liikaa lehtiä ja somea. Moni nainen sanoo samaa, mutta ovatkin kuumia naisia.

Mun ongelma on aina ollut, että olen 40v ja tykkään vanhemmista naisista, niin olen pelkkä pano heille tai en ole mitään. Vaikka haluisin enemmmän. Sänkyyn kelpaan, mutta en suhteeseen ikinä. Koska ikäero.

Vierailija
76/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia Tuumivainen kirjoitti:

Kasvot ovat kuin maahan pudonnut, rypistynt omenanpudokas.

Kauneus on katoavaista, mutta onneksi läski on ikuista!

Hehe, älä nyt masenna, kun olen juuri onnistunut pudottamaan jo neljä kiloa :)  Elämäni ensimmäinen laihdutuskuuri. 

Mutta nuo luontoon liittyvät vertaukset ovat kauniita. Kun ekoja kertoja keskustelin täällä, minut, vanhempi nainen, luokitettiin eräässä keskustelussa "biojätteeksi" :)  Ei varmaan ollut tarkoitus, mutta minusta se oli ihan kiva vertaus, sillä mikä onkaan arvokkaampaa kuin olla lähteenä tuleville sukupolville, jopa aivan konkreettisesti, maatuvana katteena ja suojana, erittäin elävänä (koska kompostissa vasta onkin elämää). Ap

Vierailija
77/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sure. Minä en ole koskaan ollut edes kaunis ja nyt sitten se rumuuskin rupsahtaa.

Olet varmasti kaunis. Naiset lukee liikaa lehtiä ja somea. Moni nainen sanoo samaa, mutta ovatkin kuumia naisia.

Mun ongelma on aina ollut, että olen 40v ja tykkään vanhemmista naisista, niin olen pelkkä pano heille tai en ole mitään. Vaikka haluisin enemmmän. Sänkyyn kelpaan, mutta en suhteeseen ikinä. Koska ikäero.

Aika on puolellasi, koska vanhenet itsekin, ja silloin ne vanhemmat naiset pitävät sinua aivan sopivana kumppanina. Nelikymppinen on kuitenkin jo ihan aikuinen, joten en pidä mahdottomana, että löytäisit jonkun naisen, joka rakastaa sinua välittämättä ikäerosta. Minun ystäväni löysi eronsa jälkeen 15v nuoremman miehen ja ehtivät elää yhdessä yli 10v kunnes mies menehtyi syöpään. Tarvitset vain naisen, joka luottaa itseensä ja sinuun ja ottaa riskin (rakkaushan on aina riski, ilman ikäeroakin). Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän