Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauneuteni on lakastunut :(

Vierailija
01.04.2023 |

Kauneuden lakastuminen on murheellista, koska olen tottunut olemaan kaunis. Kaiken lisäksi olen lihonutkin vähän, se nyt ainakin täytyy hoitaa pois. Mutta säteilyni on kyllä muutenkin himmentynyt, on silmäpussit ja nasolabiaalit, vielä ei kuitenkaan kuin aavistus hamsterinpusseista leukaperissä, mutta viiden vuoden kuluttua on varmasti hamsterinpussitkin.

En ota ikinä itsestäni kuvia, mutta nyt otin sivulta ja ilman hymyä, koska haluan tietää miltä oikeasti näytän. Kuvissa näytän lähes aina paljon paremmalta ja suorastaan hyvältä, koska osaan ottaa sopivia ilmeitä ja asentoja.

Miten te muut 50+ naiset olette suhtautuneet vanhenemiseen? Minulla on ikää 55 ja sinänsä olet tykännyt todella paljon tästä iästä ja vanhenemisesta. Kaikki on helpompaa nyt kuin nuorempana.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa kutakin. Me ollaan vaan käymässä täällä.

Mäkin olen lakastunut. Mutta näytän kiinnostavasti lakastuneelta. Tai sitä ainakin yritän.

Vierailija
22/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaalia mieluummin aivoterveyttään ettei ole vanhana dementikko. Parempi näyttää vaikka Angela Merkeliltä kunhan vain saa säilyttää älynsä loppuun asti. On paljon helpompaa elää taviksen näköisenä, ei ole tarpeen että esim. vieraat miehet antavat jotain erityishuomiota ulkonäön takia.

Olen aikamoinen terveysfanaatikko ja pelkään kuollakseni älyn menettämistä eli tämä on tärkeä pointti myös minulle. En ole milloinkaan kokenut miehiltä saamaani huomiota kielteisenä, mutta en osaa sanoa mitä sitten tapahtuu, kun se loppuu (miten koen sen). Monet sanovat sen olevan helpottavaa, mutta koska en ole kokenut sitä kielteisenä, niin muutos ei varmaankaan ainakaan tunnu helpottavalta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa kutakin. Me ollaan vaan käymässä täällä.

Mäkin olen lakastunut. Mutta näytän kiinnostavasti lakastuneelta. Tai sitä ainakin yritän.

Hyvä tavoite, minun tavoitteeni oli olla kaunis vanha nainen, mutta se ei kyllä onnistu, jos en laihduta noita ylimääräisiä kiloja. Minustakin monet naiset ovat upeita lakastuneina, mutta entäs sitten, kun se lakastuminen osuikin omalle kohdalle, huh-huh :) Ap

Vierailija
24/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin ymmärrettävää, että kauneuden lakastuminen ja ikääntymisen merkit voivat aiheuttaa murhetta ja huolta omasta ulkonäöstä. On kuitenkin tärkeää muistaa, että kauneus on vain yksi ulottuvuus ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ja elämänlaadusta.

Monet 50+ naiset ovat suhtautuneet vanhenemiseen positiivisesti ja nähneet sen mahdollisuutena elämänkokemuksen ja viisauden kasvattamiseen. On tärkeää hyväksyä itsensä ja löytää positiivisia puolia eri elämänvaiheista, jotta voi nauttia täysillä jokaisesta elämän hetkestä. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi uusien harrastusten aloittamista, ystävyyssuhteiden luomista, terveyden ylläpitämistä ja itsensä kehittämistä eri tavoin.

On myös hyvä muistaa, että jokainen nainen vanhenee omalla tavallaan ja omassa tahdissaan, ja että kauneus on eri asia kuin ikääntyminen. Kauneus ei ole vain ulkonäköä, vaan se on myös sisäistä, kuten itsetuntemusta, itseluottamusta ja elämänkokemusta. Kauneus voi säteillä myös vanhetessa, kun oppii rakastamaan ja hyväksymään itseään sellaisena kuin on.

Hieno teksti.  Minkä ikäinen sinä itse olet? Koetko itsesi kauniina? Millainen prosessi vanheneminen sinulle oli? Ap

Vierailija
25/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotku ihme rakenteelliset hamsteripussit ollu jo 25-vuotiaasta ja olen nyt 45+.

Siis leukalinja ei ole suora, vaan sellaista läskiä on siinä leukalinjassa hamsteripussien kohdalla ja se on aina vanhentanut mua ihan sikana.

Toisaalta nasolabiaaleja ei ole eikä varmaan tule, sillä äidilläkään  70+ ei niitä ole.

Nää on pitkälle myös rakenne, naamanmuoto ja muita ihme juttuja.

Omista vanhemmista voi tosiaan katsella miten vanheneminen sujuu. Mutta minulla ei ole ollut läheskään niin terveelliset elämäntavat kuin vanhemmillani (he eivät ole käyttäneet alkoholia, max. lasillinen jouluna tms.), joten en varmasti näytä heidän ikäisenään (80+) yhtä elinvoimaiselta ja terveeltä. Ap

Vierailija
26/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn laulutunneilla. Opettaja on nätti noin 25v nainen. Siinä minä seison peilin edessä, katson harmaata naamaani, hapsottavaa tukkaa, vatsamakkaroita ja tyylittömiä vaatteita. Vaikka olin vähän yrittänyt meikata ja olla siististi pukeutunut. Karua mutta totta. Olen 45v.

Tämä kokemuksesi muistuttaa sitä shokkia, joka koin. Kokemus kontrastista. Ap

Vierailija
27/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ajatuksia minulla. Olen myös saanut paljon huomiota kauneuteni takia, ja nyt sen rapistuminen pelottaa. Ehkä omalla kohdallani on kyse huonosta itsetunnosta, ajattelen siis, että en ole enää kiinnostava kun kauneus vähenee. Ehkäpä tämä elämänvaihe on myös tilaisuus nähdä oma arvonsa enemmän muussakin kuin kauneudessa ja saada sitä kautta aidompaa huomiota. Kauneudesta saatu huomio on kuitenkin aika pinnallista ja sellaiseksi olen sen aina ymmärtänytkin.

Vierailija
28/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrna mulla tuli 20 vuotiaana "hamsteripussit" kun laihdutin 40 kg, ja ne katosi sitten... Oon aina ihmetelly tota hamsteripussi juttua, vai siis tarkotatteko kaksoisleukaa?? :D ne sivujutut ei oo niin paha ku iso kaksoisleuka..........

Kauneus on katoavaista, sisäinen kauneus pysyy, jos sitä on koskaan ollukkaan xD Ja se kyllää huokuu monesti ulospäin :)

Vierailija
29/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrna mulla tuli 20 vuotiaana "hamsteripussit" kun laihdutin 40 kg, ja ne katosi sitten... Oon aina ihmetelly tota hamsteripussi juttua, vai siis tarkotatteko kaksoisleukaa?? :D ne sivujutut ei oo niin paha ku iso kaksoisleuka..........

Kauneus on katoavaista, sisäinen kauneus pysyy, jos sitä on koskaan ollukkaan xD Ja se kyllää huokuu monesti ulospäin :)

Hamsterin pussit ovat leukalinjan löysyyttä, ei kaksoisleuka. Kaksoisleukaa mulla ei ole eikä helttaa leuan alla. Ne tulevat geeneistä jo nuorillekin molemmat. Ap

Vierailija
30/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet rupsahtanutlutka, elä sen kanssa. Miehesi, jos sellainen on, vaihtaa nuorempaan ja freesimpään.

Olisinpa minäkin kehitysvammainen, elämä olisi varmasti helpompaa. Oletko jo valmistautunut nukkumaan siellä palvelukodissa? Älä huoli, kyllä se hoitaja vielä tulee.

Vierailija
31/77 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se alkoi, laihduttaminen. Siitä kyllä seuraa leukalinjan rupsahtaminen, mutta kyllä laihduttaminen silti kannattaa.

En ole muuten ikinä ollut laihdutuskuurilla, jos teini-iän "lentoemäntädieettiä" ei lasketa. Se ei kestänyt kuin viikon enkä sen jälkeen ole oikein valkoviiniä pystynyt juomaan. Dieetti sisälsi kananmunia ja valkoviiniä. Nyt laihdutan puolittamalla kaiken syömäni ruuan eli otan lautaselle vain puolet siitä mitä normaalisti ottaisin. Lienee tarpeeksi simppeli keino. Ap

Vierailija
32/77 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rupsahtanutlutka, elä sen kanssa. Miehesi, jos sellainen on, vaihtaa nuorempaan ja freesimpään.

Olisinpa minäkin kehitysvammainen, elämä olisi varmasti helpompaa. Oletko jo valmistautunut nukkumaan siellä palvelukodissa? Älä huoli, kyllä se hoitaja vielä tulee.

Meinaatko, että ilkeilijät täällä ovat kehitysvammaisia. En ole tullut ajatelleeksi tuota. Minusta he ovat kuin itikoita, jotka tavallaan kuuluvat hämärtyvään kesäiltaan. Minusta riittää kyllä muutamaan veriateriaan. Ap

Vierailija
33/77 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen on naisilla rankempaa kuin miehillä eikä tämä helppoa ole meilläkään. En sentään ole alkanut meikkaamaan kuten eräs puolituttu. Ukko lätkii ainakin voiteita ja puuteria peittääkseen ryppyjä. 

Tiedätkö ap luonto on suunnitellut asian silleen fiksusti. Kun ulkonäkö alkaa rapistua niin samoihin aikoihin näkö heikkenee. Niksiketjussa oli paras ratkaisu. Naamari niin kumpikin mies tai nainen näyttää viehättävältä ja mikä parasta ihan eri ihmiseltä. 

Oikeastaan kantsii ostaa useampi naamari niin voi vaihdella mielialan mukaan. En tiedä naisten makuja asian suhteen mutta miehiä varmasti osaatte neuvoa mikä naamari sais niinku vanhan neidon kostumaan. Joo mä oon ihan pervo kun tykkään ikäisistäni naisista,

M.51

Vierailija
34/77 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanheneminen on naisilla rankempaa kuin miehillä eikä tämä helppoa ole meilläkään. En sentään ole alkanut meikkaamaan kuten eräs puolituttu. Ukko lätkii ainakin voiteita ja puuteria peittääkseen ryppyjä. 

Tiedätkö ap luonto on suunnitellut asian silleen fiksusti. Kun ulkonäkö alkaa rapistua niin samoihin aikoihin näkö heikkenee. Niksiketjussa oli paras ratkaisu. Naamari niin kumpikin mies tai nainen näyttää viehättävältä ja mikä parasta ihan eri ihmiseltä. 

Oikeastaan kantsii ostaa useampi naamari niin voi vaihdella mielialan mukaan. En tiedä naisten makuja asian suhteen mutta miehiä varmasti osaatte neuvoa mikä naamari sais niinku vanhan neidon kostumaan. Joo mä oon ihan pervo kun tykkään ikäisistäni naisista,

M.51

Kiitos tosi kivasta kommentista. Ehkä miehet eivät kuitenkaan katso naisia ihan niin kriittisesti kuin monet naiset katsovat itse itseään. Minunkin mieheni on hyvin kannustava ja toivon, että hän on jo tottunut uuteen olomuotooni, kun se tapahtunut vähitellen. Vain minä itse järkytyin.

Miehillä on se etu, että miehet vain komistuvat vanhetessaan kuten varmaan sinullekin on käynyt. Ainakin näin suunnilleen saman ikäluokan naisen silmin asia on noin. Et tarvitse naamaria, ihan omana itsenäsi olet komea. Ap

Vierailija
35/77 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, en ole lähelläkään tottumassa uuteen olomuotooni. Olen joskus aikoja sitten ostanut työhuoneeseeni noitaa kuvaavan (omassa tulkinnassani) litografian, kun kuvittelin lipuvani vanhuuteen tyylikkäällä luudalla seesteisesti kurvaillen. Ei se niin mene. Kasvojumppa ja peilikuva piinaavat kiirastorstaina ja pitkänäperjantaina.

Onneksi sentään laihduttaminen on alkanut mukavasti, vaikka kohta aionkin juoda vähän kuivaa kuoharia ja tuhota tulokset ainakin hetkeksi. Hoikistuminen ei kuitenkaan ole yhdestä päivästä kiinni, kunhan linja pitää useimmiten. 

Hyvää pääsiäistä! Ap

Vierailija
36/77 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaan itseäni päivittämällä tähän laihdutusprojektiani, jonka aloitin samana päivänä, kun tein aloituksen, siis kohta kolme viikkoa sitten.

Olen syönyt noin puolet tai kolmasosan vähemmän (muuten normaalisti miinus päivittäinen oliiviöljyannos) ja laihtunut kaksi kiloa. Kuusi kiloa vielä, niin paino on normaali, voin varmaan vähän lisätäkin ruokamäärää, että laihtuisin hitaammin. En halua hamsterin pusseja enkä rintojen rupsahtamista, jos mahdollista.

Olen lihonut hyvin hitaasti vuosi vuodelta, joten koetan laihduttaa hitaasti, että oppisin syömään sen määrän, joka tällä iällä ja normaalilla liikuntamäärälläni ei nostaisi painoa, vaan se pysyisi samana ja entiset vaatteet mahtuisivat päälle.

Jossain vaiheessa paino varmaan jämähtää paikoilleen, tästä olen kuullut ja lukenut monen laihduttajan puhuvan, itse en ole ikinä laihduttanut teini-iän yhtä älytöntä dieettiä lukuunottamatta. En oikeastaan tiedä mitä sitten pitää tehdä, kun paino jämähtää, mutta ehdin tutkia asiaa (mitä kannattaa tehdä). Ap

Vierailija
37/77 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, siirsin eilen kaikki kuvat kännykästä tietsikalle ja vertailin, enpä ole muuttunut juurikaan kymmenessä vuodessa. Mieheni on muuttunut paljon enemmän. Minulle ei ole tullut ryppyjä ja juonteet ovat vain hieman syvemmät (nasolabiaali). Mutta kuten sanottu, näytän kuvissa tosi hyvältä. Paras kaverini sanoi pari viikkoa sitten, kun otti minusta kuvia, että miten hitossa oletkin niin valokuvauksellinen. Näytän siis hänen mielestään paremmalta kuvissa kuin oikeasti :D Kuvat olivat vielä alaviistosta, hän istui ja mä seisoin ja esittelin yhtä harvinaista viinipulloa. Ap

Vierailija
38/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kiloa on taas lähtenyt eli noin kilo viikossa. Vielä neljä kiloa, niin olen tavoitteessa. Olen jättänyt oliiviöljyn kokonaan pois eli syönyt leivät ilman sitä sellaisenaan. Salaatissa on vain ollut öljyä enkä syö joka päivä salaattia. Muuten ruokavalio on ennallaan, syön noin puolet tai kolmasosan vähemmän kuin normaalisti ottaisin. Nälkä ei ole ollut, mutta joskus on tehnyt mieli ottaa lisää ruokaa, jos se on hyvää. Ap

Vierailija
39/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla maskarakraaterit, joiden pohjalla elottomat siansilmät? Onko ryppyinen heltta leuan alla, joka tärisee kun paasaat nuorista?

Vierailija
40/77 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä sitä psyykelääkkeiden käyttöä, niin silmäpussit ja katkerat juonteet suun ympärillä katoavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä