Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauneuteni on lakastunut :(

Vierailija
01.04.2023 |

Kauneuden lakastuminen on murheellista, koska olen tottunut olemaan kaunis. Kaiken lisäksi olen lihonutkin vähän, se nyt ainakin täytyy hoitaa pois. Mutta säteilyni on kyllä muutenkin himmentynyt, on silmäpussit ja nasolabiaalit, vielä ei kuitenkaan kuin aavistus hamsterinpusseista leukaperissä, mutta viiden vuoden kuluttua on varmasti hamsterinpussitkin.

En ota ikinä itsestäni kuvia, mutta nyt otin sivulta ja ilman hymyä, koska haluan tietää miltä oikeasti näytän. Kuvissa näytän lähes aina paljon paremmalta ja suorastaan hyvältä, koska osaan ottaa sopivia ilmeitä ja asentoja.

Miten te muut 50+ naiset olette suhtautuneet vanhenemiseen? Minulla on ikää 55 ja sinänsä olet tykännyt todella paljon tästä iästä ja vanhenemisesta. Kaikki on helpompaa nyt kuin nuorempana.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on silmäpussit jo nyt, vaikka olen 30. Onnea, jos olet säilynyt hyvin!

Vierailija
2/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan vetovoima vs ihminen...

Ei voi auttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuleppa entinen kaunotar,ei piä olla huolissas. Tyypilliset vaihdevuoden vaikutus,et ole ainoa.

Vierailija
4/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotku ihme rakenteelliset hamsteripussit ollu jo 25-vuotiaasta ja olen nyt 45+.

Siis leukalinja ei ole suora, vaan sellaista läskiä on siinä leukalinjassa hamsteripussien kohdalla ja se on aina vanhentanut mua ihan sikana.

Toisaalta nasolabiaaleja ei ole eikä varmaan tule, sillä äidilläkään  70+ ei niitä ole.

Nää on pitkälle myös rakenne, naamanmuoto ja muita ihme juttuja.

Vierailija
5/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ymmärrettävää, että kauneuden lakastuminen ja ikääntymisen merkit voivat aiheuttaa murhetta ja huolta omasta ulkonäöstä. On kuitenkin tärkeää muistaa, että kauneus on vain yksi ulottuvuus ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ja elämänlaadusta.

Monet 50+ naiset ovat suhtautuneet vanhenemiseen positiivisesti ja nähneet sen mahdollisuutena elämänkokemuksen ja viisauden kasvattamiseen. On tärkeää hyväksyä itsensä ja löytää positiivisia puolia eri elämänvaiheista, jotta voi nauttia täysillä jokaisesta elämän hetkestä. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi uusien harrastusten aloittamista, ystävyyssuhteiden luomista, terveyden ylläpitämistä ja itsensä kehittämistä eri tavoin.

On myös hyvä muistaa, että jokainen nainen vanhenee omalla tavallaan ja omassa tahdissaan, ja että kauneus on eri asia kuin ikääntyminen. Kauneus ei ole vain ulkonäköä, vaan se on myös sisäistä, kuten itsetuntemusta, itseluottamusta ja elämänkokemusta. Kauneus voi säteillä myös vanhetessa, kun oppii rakastamaan ja hyväksymään itseään sellaisena kuin on.

Vierailija
6/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure. Minä en ole koskaan ollut edes kaunis ja nyt sitten se rumuuskin rupsahtaa.

Vierailija
7/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn laulutunneilla. Opettaja on nätti noin 25v nainen. Siinä minä seison peilin edessä, katson harmaata naamaani, hapsottavaa tukkaa, vatsamakkaroita ja tyylittömiä vaatteita. Vaikka olin vähän yrittänyt meikata ja olla siististi pukeutunut. Karua mutta totta. Olen 45v.

Vierailija
8/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaalia mieluummin aivoterveyttään ettei ole vanhana dementikko. Parempi näyttää vaikka Angela Merkeliltä kunhan vain saa säilyttää älynsä loppuun asti. On paljon helpompaa elää taviksen näköisenä, ei ole tarpeen että esim. vieraat miehet antavat jotain erityishuomiota ulkonäön takia.

Vierailija
9/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei rypyt ja muut haittaa, ainoastaan haittaa ylipaino, joka on tietysti itse hommatttua.

Vierailija
10/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rupsahtanutlutka, elä sen kanssa. Miehesi, jos sellainen on, vaihtaa nuorempaan ja freesimpään.

Vierailija
11/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin ymmärrettävää, että kauneuden lakastuminen ja ikääntymisen merkit voivat aiheuttaa murhetta ja huolta omasta ulkonäöstä. On kuitenkin tärkeää muistaa, että kauneus on vain yksi ulottuvuus ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ja elämänlaadusta.

Monet 50+ naiset ovat suhtautuneet vanhenemiseen positiivisesti ja nähneet sen mahdollisuutena elämänkokemuksen ja viisauden kasvattamiseen. On tärkeää hyväksyä itsensä ja löytää positiivisia puolia eri elämänvaiheista, jotta voi nauttia täysillä jokaisesta elämän hetkestä. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi uusien harrastusten aloittamista, ystävyyssuhteiden luomista, terveyden ylläpitämistä ja itsensä kehittämistä eri tavoin.

On myös hyvä muistaa, että jokainen nainen vanhenee omalla tavallaan ja omassa tahdissaan, ja että kauneus on eri asia kuin ikääntyminen. Kauneus ei ole vain ulkonäköä, vaan se on myös sisäistä, kuten itsetuntemusta, itseluottamusta ja elämänkokemusta. Kauneus voi säteillä myös vanhetessa, kun oppii rakastamaan ja hyväksymään itseään sellaisena kuin on.

Älkää uskoko tota ai-robottia. 

Kaikki miehet on nuoremman perään. Joudut nyt tyytymään tavalliseen mieheen, jonka kanssa et olisi ikinä seurustellut parikymppisenä. On se elämä rankkaa.

Vierailija
12/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kauniit piirteet ja kaunis luonne, niin on kaunis vielä vanhuksena. Niin se vaan menee.

Vierailija
13/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuuleppa entinen kaunotar,ei piä olla huolissas. Tyypilliset vaihdevuoden vaikutus,et ole ainoa.

Miten vaihdevuodet liittyy tähän?? Mulla ihan samat ongelmat ja sama ikä, mutta ei vielä vaihdevuosia.

Vierailija
14/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa onnekas, jos se nyt vasta on lakastunut. Mulla lakastui selvästi jo 42-43-v. iässä.

Vierailija
15/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin että ap on joku 42-43. Hämmästyin että vasta 55 on alkanut ikääntymisen merkkejä tulla ja arvioi, että vasta viiden vuoden kuluttua olisi hamsterinpussit. Kuusikymppisenä. Nuorekkaana olet pysynyt.

Vierailija
16/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaihdevuodet liittyy tähän?? Mulla ihan samat ongelmat ja sama ikä, mutta ei vielä vaihdevuosia.

Vaihdevuodet nopeuttaa vanhenemista x 20

Vierailija
17/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, olet edelleen kaunis ja seksikäs <3

Vierailija
18/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja vastauksia suurin osa, kiitos niistä! 

Joku nosti vaihdevuodet esille, estrogeenihan on eräänlainen "kauneushormoni" eli sen väheneminen vaikuttaa paljon esimerkiksi ihoon. Minulla on vasta esivaihdevuodet eli minulla on vielä säännölliset kuukautiset, joten vaihdevuodet varmasti sitten rupsauttavat kiihtyvällä vauhdilla edelleen.

Vanheneminen on prosessi ja ulkonäön muuttumiseen sopeutuu varmasti pikkuhiljaa, mutta nyt tosiaan ymmärsin ensimmäistä kertaa olevani todellakin jo keski-ikäisen näköinen ja lihava. Näytän todellisuudessa paljon vanhemmalta ja lihavammalta kuin kuvissa tai peilissä, joten totuttautuminen uuteen ulkonäköön pitää aloittaa. Se ei suju itsekseen kuten eivät elämänvaiheet muutenkaan suju, vaan kaipa se on jonkinlainen surutyö. Ainakin se siltä tuntuu nyt.

Vaikka sisäinen kauneus, henkinen kehittyminen, terveys tai monet muutkin asiat ovat tärkeämpiä kuin ulkonäkö, niin ulkonäkö on kuitenkin se, mikä meistä ensimmäisenä muille näkyy. Haluan olla realisti ja tietää miltä minä muiden silmin näytän enkä pitää yllä jotakin sellaista, mitä ei ole olemassa enää. Se on valtava muutos, jos mietitään että olen saanut aina katsoa kuviani ajatellen, että olen erittäin viehättävän näköinen. Tavallaan se on myös mielenkiintoinen kokemus, koska käsittääkseni aika monet ihmiset eivät katso itseään ajatellen, että olen viehättävän näköinen (vaikka sitä olisivatkin), joten saan elämänkokemuksen myötä nyt siitä maistiaisen.

Subjektiivinen näkemys omasta itsestä on tietysti aina hieman eri asia kuin se mitä muut näkevät nähdessään minut eli siitä näkökulmasta tätä aihetta ajattelin. Vanha, lihava nainen peilissä olen minä, se on valtava muutos minulle, joka ennen näki peilissä erittäin viehättävän naisen. Jännittävä kokemus omalla tavallaan, mutta ei todellakaan mitenkään mieluinen. Ainakin tässä ensishokissa tuntuu kaukaa haetulta, että ulkoisen kauneuden voisi korvata sisäisellä tyyneydellä, aikuisuudella ja itsevarmuudella, koska muutos on aika suuri. Ehkä en kuitenkaan tarvitse terapiaa :)  Ap

Vierailija
19/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, olet edelleen kaunis ja seksikäs <3

Ihanasti sanottu, kiitos. Ap

Vierailija
20/77 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin luulin että ap on joku 42-43. Hämmästyin että vasta 55 on alkanut ikääntymisen merkkejä tulla ja arvioi, että vasta viiden vuoden kuluttua olisi hamsterinpussit. Kuusikymppisenä. Nuorekkaana olet pysynyt.

Ehkä olen ollut vanhemman näköinen jo pitempään, mutta nyt vasta itse käsitin muuttuneeni, kun ymmärsin ottaa realistisia kuvia itsestäni esimerkiksi sivusuunnasta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme