Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku tuli kun mietin kuinka yksinäinen olen. Jää kokematta festarit, matkat, juhlat, surujen ja ilojen jakaminen jne.

Vierailija
01.04.2023 |

Syy on tavallaan minun. Alkoholi on värittänyt aikasemmin niin paljon elämääni ja olen ollut epävarma, liian kilttikin monessa suhteessa. On pitänyt sitten nostaa kytkinä monen ihmisen kanssa syystä ja toisesta.
On ollut sellaista altistusta vääriin ihmissuhteisiin, ilmeisesti kun on lasisen lapsuuden vanhempien taholta viettänyt.
Olen todella mukava oikeasti ja pidän ihmisistä. Saan työkavereilta lahjoja, minusta pidetään jne mutta jotenkin olen vain jäänyt yksin vapaa-ajalleni kaiken pahan jälkeen mitä läheisimmissä ihmissuhteissa on ollut.
Väkivaltaiset miehet ovat yksi tekijä, joista olen päässyt eroon. Sitten alkoholi tietysti ja ne kaverit, jotka yrittivät hyötyä sekä levittelit asioitani pitkin ja poikin.

Olen tottunut olemaan itsekseni ja on sellainen tietynlainen suojamuuri rakentunut omaan elämääni. Hiljalleen olen alkanut avaamaan itseäni ja olen helposti lähesyttävämpi, parhaat puoleni alkavat taas tulemaan esiin. Olen jättänyt alkoholin myös pois ja muutenkin pidän itsestäni huolta.

Tänään itkettää kotona kun on niin yksikseen. Katselen kun toiset juhlivat merkkipäiviä yhdessä, on ystäviä ja käyvät syömässä, matkoilla etc. On sellaista ihanaa elämää, jossa jaetaan surut ja ilot, tehdään muistoja yhdessä. Olen toki vilpittömästi onnellinen tällaisten puolesta ja on ihanaa katsoa kun saavat yhdessä jakaa elämäänsä.
Itse olen rahaton, yksinäinen sinkku. Suht nuori vielä. Teen töitä, olen kotona ja yritän säästää rahaa,
Ehkä vielä jonain päivänä...

Saahan noita juttuja itsekin tehtyä mutta toivoisin kyllä, että minullekin suotaisiin hyvä ystäväpiiri vielä joskus kun tässä asiat ovat enemmän tasapainossa. Eikä vika varmasti ole toisissa vaan itsessäni siinä mielessä, etten ole kyennyt hyviä ihmissuhteita kovin tiiviiksi rakentamaan.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla aikuisella on mitään tiivistä ihanaa ystäväpiiriä.

Tämä. Kyllä useimmilla on se oma perhe mikä täyttää kaiken liikenevän vapaa-ajan. Me perheettömät sitten ollaan usein hyvin yksinäisiä. Se on huomattavasti tavallisempaa kuin joku biletyselämä. Toki jos jotain somea seuraa, saa sellaisen mielikuvan että kaikilla muilla on aina seuraa ja itsellä ei ole. Mutta ihan hyvin itse voisin ottaa iloisen selfien aina kun nopeasti käyväisen jonkun kaverin tai sukulaisen luona. Tosiasiassa sitä tapahtuu kuitenkin vain sen muutaman kerran vuodessa ja koko muun ajan vietän yksin.

Mistä näitä muita yksinäisiä oikein löytäisi?

Vierailija
22/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen introvertti, joten ei haittaa, ettei elämässäni ole ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin voi käydä ravintolassa, keikoilla, matkoilla, festareilla jne. Ilojen ja surujen jakamiseen riittää yksikin hyvä ystävä, saa olla onnekas, jos niitä on useampi. Olen semituore leski ja tarkoituksella opetellut elämään ja nauttimaan elämästä ja asioista yksinkin - olen huomannut senkin olevan mahdollista ja arvokasta.

Vierailija
24/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, joka itki juuri koko lenkin ajan. On vaan niin paha mieli koko ajan tämän yksinäisyyden vuoksi. Pakotin itseni ulkoilemaan ja aurinkoon, mutta sainkin vaan jonkun hillitsemättömän itkunpuuskan. Varmaan osa vastaantulijoistakin huomasi, vaikka yritin piilotella aurinko lasien takana. Olo on kertakaikkisen toivoton tällä hetkellä, enkä jaksaisi enää yhtään tätä rakkaudetonta ja yksinäistä elämään. Keski-ikäinen nainen olen siis. 

Tiedän tunteen. Jostain syystä moni tuntuu kuvittelevan, että yksinäinen istuisi vaan yksin kotona (juopottelemassa) ja odottamassa että joku tulisi ja hakisi mukaan. Ja kun ei tietenkään tule niin sitten vaan vellotaan itsesäälissä eikä tehdä elämästä yksinään elämisen arvoista.

Todellisuudessa todella moni yksinäinen ulkoilee ja harrastaa liikuntaa, käy ravintolassa, museoissa, leffassa ja matkustelee jne, mutta ei mikään näistä poista yksinäisyyttä eikä auta siihen kuinka kurjalta tuntuu, ettei voi jakaa ikinä mitään kokemusta kenenkään kanssa eikä ketään kiinnosta ikinä mitä kuuluu.

Se on aika musertavaa pidemmän päälle olla täysin näkymätön ja tarpeeton muille ihmisille. Ihan kuin olisi jotenkin ihan ylimääräinen jonka ei pitäisi olla edes olemassa.

Vierailija
25/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti kokenut kovia, ja hienoa että olet selvinnyt siitä tähän päivään ja pystyt miettimään mitä hyvää haluat elämältäsi.

Kerrot että alkoholi on värittänyt elämääsi. Se on sellainen asia, josta vain sinä voit kantaa vastuuta. Siis ikävät asiat jota olet kärsinyt on varmasti vaikuttaneet, mutta kukaan muu ei voi tehdä sinun elämääsi muutosta kuin sinä itse. Alkoholistin lapsena olen katkaissut välit sellaisiin ystävyyden alkuihin, jossa olen huomannut toisen alkoholiongelman. Vain alkoholisti itse voi tehdä aloitteen parantumiseen. Toki olen sitten lähtenyt mukaan tueksi jos alkoholisti on pyytänyt.

Lisäksi tuosta liiasta kiltteydestä. Et voi tietää kuinka muut ovat kokeneet sinun käytöksesi. Viestistäsi jotenkin kuultaa se, että pohjimmiltasi ajattelet että muut ovat vastuussa sinun onnellisuudestasi. Vielä on matkaa siihen että olisit ihminen, jonka kanssa toisten olisi hyvä olla.

Oletko hakenut apua ongelmiisi ja sitoutunut tekemään muutoksia elämässäsi?

Vaikutat siltä, että sinusta voi tulla vielä vaikka mitä ja olet itse tiedostanut monia asioita. Muista että avain elämääsi on sinussa itsessäsi.

Kirjoitit hyvin, mutta mielestäni totesit tosi jyrkästi aplle tuon, että hänellä olisi matkaa siihen, että hänen seurassaan olisi hyvä olla. Ei noin voi väittää lyhyen kirjoituksen perusteella. Ja kaikki me olemme keskeneräisiä, kasvamassa henkisesti ja siihen kasvuun auttaa vuorovaikutus ja yhteys muihin ihmisiin.

Ap, vapaudu häpeästä. Kaikilla on menneisyydessä tummia kohtia. Se on elämää. Olet nyt tässä kohtaa ja selvinnyt paljosta. Ota rohkeasti vastaan ystävyys, kun se kolkuttelee elämääsi. Ole kuitenkin varovainen, ettei yksinäisyytesi johdata hyväksymään huonoja ihmissuhteita. Suuri osa ihmisistä löytää nykyään kumppanin deittipalstojen kautta. Sinäkin voisit. Tosin juuri siellä pitää olla tarkkana, ettei tule vedätetyksi.

Onnea ja hyvien ihmisten kohtaamista.

Vierailija
26/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ikäni yksinäinen. Nuorena jaksoi vielä yksin kulkea, käydä matkoilla, festareilla tai baarissa. Ei niissä kuitenkaan kehenkään tutustunut sen enempää, vaikka aina ihan avoimella mielellä olin. Töissä tai koulussa sai kyllä tuttuja, mutta ei kenenkään kanssa tule vapaalla nähtyä, kukaan ei edes kysy. Toki voisi itsekin kysyä, mutta kynnys on korkea. Kun kyllähän he muitakin pyytävät, mutta minua ei koskaan.

Nykyään en vaan enää jaksa lähteä mihinkään, matkoilla kyllä kävisin, mutta ei ole rahaa. Ei ole edes kumppania. Sentään lapset ja heidän kanssaan käydään välillä jossain. Onneksi heillä on kuitenkin kavereita. Ja onneksi on myös äiti ja sisarukset, muuten ei olisi mitään kontakteja kehenkään.

Vierailija
27/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo liian päihtynyt lukee noin pitkää itkuvirttä.

Vierailija
28/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, joka itki juuri koko lenkin ajan. On vaan niin paha mieli koko ajan tämän yksinäisyyden vuoksi. Pakotin itseni ulkoilemaan ja aurinkoon, mutta sainkin vaan jonkun hillitsemättömän itkunpuuskan. Varmaan osa vastaantulijoistakin huomasi, vaikka yritin piilotella aurinko lasien takana. Olo on kertakaikkisen toivoton tällä hetkellä, enkä jaksaisi enää yhtään tätä rakkaudetonta ja yksinäistä elämään. Keski-ikäinen nainen olen siis. 

Oletko ollut koko ikäsi yksin?

Vierailija
29/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat upealta, vahvalta ja mukavalta ihmiseltä! Ihanaa, että olet päässyt alkoholista ja huonoista ihmissuhteista eroon! Onnittelut! Parempi olla yksin kuin huonoissa suhteissa. Tulet varmasti löytämään ystäviä, esim. töistä tai jostain kurssilta, harrastuksesta, netistä moni muukin etsii ystävää. Keskity myös asioihin mistä itse pidät ja nautit, huolehdi itsestäsi ja hemmottele itseäsi, koska olet sen ansainnut<3

Vierailija
30/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota ystävää, pyydä tuttua tekemisiin. Ehkä siitä ei tule sen enempää, mutta tulee kumminkin lähdettyä.

Vierailija
31/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kyllä useimmilla on se oma perhe mikä täyttää kaiken liikenevän vapaa-ajan. Me perheettömät sitten ollaan usein hyvin yksinäisiä. Se on huomattavasti tavallisempaa kuin joku biletyselämä. Toki jos jotain somea seuraa, saa sellaisen mielikuvan että kaikilla muilla on aina seuraa ja itsellä ei ole. Mutta ihan hyvin itse voisin ottaa iloisen selfien aina kun nopeasti käyväisen jonkun kaverin tai sukulaisen luona. Tosiasiassa sitä tapahtuu kuitenkin vain sen muutaman kerran vuodessa ja koko muun ajan vietän yksin.

Yksinäiset eivät kelpaa toisilleen.

Vierailija
32/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin voi käydä ravintolassa, keikoilla, matkoilla, festareilla jne. Ilojen ja surujen jakamiseen riittää yksikin hyvä ystävä, saa olla onnekas, jos niitä on useampi. Olen semituore leski ja tarkoituksella opetellut elämään ja nauttimaan elämästä ja asioista yksinkin - olen huomannut senkin olevan mahdollista ja arvokasta.

Huoh... ap:lla kun ei ole edes sitä yhtä ystävää! Eikä muuten ole minullakaan. Ottaa niin päähän tuollaiset kommentoijat, jotka ei sen vertaa tajua. Ja sitten vielä pätevät, että voihan sitä yksinkin tehdä ja nauttia 🤦

Vierailija
33/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti kokenut kovia, ja hienoa että olet selvinnyt siitä tähän päivään ja pystyt miettimään mitä hyvää haluat elämältäsi.

Kerrot että alkoholi on värittänyt elämääsi. Se on sellainen asia, josta vain sinä voit kantaa vastuuta. Siis ikävät asiat jota olet kärsinyt on varmasti vaikuttaneet, mutta kukaan muu ei voi tehdä sinun elämääsi muutosta kuin sinä itse. Alkoholistin lapsena olen katkaissut välit sellaisiin ystävyyden alkuihin, jossa olen huomannut toisen alkoholiongelman. Vain alkoholisti itse voi tehdä aloitteen parantumiseen. Toki olen sitten lähtenyt mukaan tueksi jos alkoholisti on pyytänyt.

Lisäksi tuosta liiasta kiltteydestä. Et voi tietää kuinka muut ovat kokeneet sinun käytöksesi. Viestistäsi jotenkin kuultaa se, että pohjimmiltasi ajattelet että muut ovat vastuussa sinun onnellisuudestasi. Vielä on matkaa siihen että olisit ihminen, jonka kanssa toisten olisi hyvä olla.

Vaikutat siltä, että sinusta voi tulla vielä vaikka mitä ja olet itse tiedostanut monia asioita. Muista että avain elämääsi on sinussa itsessäsi.

Kirjoitit hyvin, mutta mielestäni totesit tosi jyrkästi aplle tuon, että hänellä olisi matkaa siihen, että hänen seurassaan olisi hyvä olla. Ei noin voi väittää lyhyen kirjoituksen perusteella. Ja kaikki me olemme keskeneräisiä, kasvamassa henkisesti ja siihen kasvuun auttaa vuorovaikutus ja yhteys muihin ihmisiin.

Ap, vapaudu häpeästä. Kaikilla on menneisyydessä tummia kohtia. Se on elämää. Olet nyt tässä kohtaa ja selvinnyt paljosta. Ota rohkeasti vastaan ystävyys, kun se kolkuttelee elämääsi. Ole kuitenkin varovainen, ettei yksinäisyytesi johdata hyväksymään huonoja ihmissuhteita. Suuri osa ihmisistä löytää nykyään kumppanin deittipalstojen kautta. Sinäkin voisit. Tosin juuri siellä pitää olla tarkkana, ettei tule vedätetyksi.

Kiitos huomautuksesta, aloin nyt itsekin miettiä että tuo kohta oli huonosti muotoiltu. Haluan korjata sitä sen verran, että Ap, en missään nimessä tarkoita että sinun kanssasi olisi huono olla, tai että yksinäisyytesi olisi mitenkään sinun vikasi. Tavallaan se mitä ajan tällä takaa, on että vaikka koet olevasi liian kiltti, ei se sinun ajattelemasi kiltteys välttämättä näy muiden suuntaan kuten olisit toivonut. Ihmiset eivät esimerkiksi toivo yleensä, että heidän ystävänsä joustaisi niin paljon, että heillä olisi sisimmässään tunne että he ovat liian kilttejä. Tuollainen olisi vähän ahdistavaa ystävyydessä. Älä siis jousta omista rajoistasi ihmissuhteissa, se ei tee sinusta parempaa ystävää muille.

On kuitenkin osa sinun omaa kehitystäsi ja selviämistäsi että olet käynyt monenlaisia valheita elämässä ja sinun ajatuksesi tai tekosi eivät tee sinusta mitenkään muita huonompaa. Toivottavasti seuraava askel kehityksessäsi on omien rajojen löytäminen, ja se, että työstät menneitä niin että osaat myös kohdata muita ilman ennakko - oletuksia. Kuten täällä moni on kertonut, ei somepäivitykset tai muu ulkoa katsottu ole koko totuus muiden elämästä ja kovia kokeneita on paljon.

Sinä olet selviytyjä kun olet nyt tässä ja haluat elämältäsi enemmän. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
34/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos huomautuksesta, aloin nyt itsekin miettiä että tuo kohta oli huonosti muotoiltu. Haluan korjata sitä sen verran, että Ap, en missään nimessä tarkoita että sinun kanssasi olisi huono olla, tai että yksinäisyytesi olisi mitenkään sinun vikasi. Tavallaan se mitä ajan tällä takaa, on että vaikka koet olevasi liian kiltti, ei se sinun ajattelemasi kiltteys välttämättä näy muiden suuntaan kuten olisit toivonut. Ihmiset eivät esimerkiksi toivo yleensä, että heidän ystävänsä joustaisi niin paljon, että heillä olisi sisimmässään tunne että he ovat liian kilttejä. Tuollainen olisi vähän ahdistavaa ystävyydessä. Älä siis jousta omista rajoistasi ihmissuhteissa, se ei tee sinusta parempaa ystävää muille.

On kuitenkin osa sinun omaa kehitystäsi ja selviämistäsi että olet käynyt monenlaisia valheita elämässä ja sinun ajatuksesi tai tekosi eivät tee sinusta mitenkään muita huonompaa. Toivottavasti seuraava askel kehityksessäsi on omien rajojen löytäminen, ja se, että työstät menneitä niin että osaat myös kohdata muita ilman ennakko - oletuksia. Kuten täällä moni on kertonut, ei somepäivitykset tai muu ulkoa katsottu ole koko totuus muiden elämästä ja kovia kokeneita on paljon.

Sinä olet selviytyjä kun olet nyt tässä ja haluat elämältäsi enemmän. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

*vaiheita, ei valheita

Vierailija
35/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap mutta moni ehdottaa yksinkin voi mennä kaikkiin tapahtumiin ja itse mennyt kun yksinäinen olen ja yleensä niiltä reissuilta saa vaan pahan mielen kun näkee että muut pitää yhdessä kivaa jne. ja itse siellä joutuu yksinään kuljeskelmaan eikä ole ketään kenen kanssa jutella jostakin kiinostavasta jutusta mikä siellä tapahtumassa on jne. vaan siinä sitä kuuntelee ja katselee yksikseen.

Vierailija
36/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäiset eivät kelpaa toisilleen.

Tämä on oikeasti hämmästyttävä asia. Suomi on täynnä yksinäisiä ihmisiä, niin miehiä kuin naisia. Miksi yksinäiset eivät kohtaa? Eihän sitä tarvitse puhua mistään romanttisesta suhteesta vaan ihan ystävyydestä ja ajanvietosta, soittelusta jne.

Vierailija
37/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä sinut löytäisi kun olet yksinäinen? Kotoa? Somesta valittamasta? Facessa on monia yksinäisten ystävänetsimisryhmiä.

Vierailija
38/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes sama miinulla paitsi etten saa naista koska naiset haluaa aina jonkun väkivaltaisen miehen. Joskus oon yksin matkustanut mutta ei enää kiinnosta koska oli tylsää reissata yksin.

Yksin on pakko olla niin tää elämä menee ettei kunnollista miestä haluta seuraan.

Vierailija
39/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ongelma on että valitsevat komeimman miehen ja sitten se onkin väkivaltainen.

Vierailija
40/85 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän myös ne kilteimmät pojat olisivat nuorena halunneet lähteä juhlimaan, mutta kukaan ei pyytänyt mukaan... 🥺

No, itse olin teininä yksinäinen, kiltti ja kukaan ei pyytänyt mihinkään mutta päätin itse tehdä asialle jotain ja pyysin päästä mukaan meininkeihin. Usein onnistui ja lopulta olin vähemmän yksin. Ikävä kyllä et voi odottaa että muut tekevät kaiken puolestasi tai edes huomaavat sinua jos et tee vähän meteliä itestäsi.