Taas yksi match joka on ns kirjekaveri
Onko muilla vastaavia tapauksia?
Olen 40+ nainen ja etsin muutamasta deittiapista vakituiseen parisuhteeseen miestä. Ihan tavallista, päihteetöntä, työssä käyvää. Ei tarvitse olla malli ulkonäöltään, mutta ei pahin monsterikaan. Kunhan on siisti ulkonäkö ja normaalipainoinen.
Nyt on lyhyen ajan sisään kaksi profiilin perusteella ihan hyvää matchia. Noin 45v miehiä. Eronneet muutama vuosi sitten ja lapset teinejä.
Ekan kanssa kirjoittelun kaksi viikkoa ihan fiksusti mutta se vaan jatkui ja jatkui eikä mies pyytänyt treffeille. Ei mitään merkkiäkään että pyytäisi vaan samoja juttuja parisuhteen arvoista jaksoi kirjoitella päivästä toiseen. Sitten mulla ei vaan enää hermo kestänyt kun en keksinyt enää kirjoiteltavaakaan ja poistin matchin. Pitäköön tunkkinsa.
Nyt on taas tullut kirjoiteltua erään toisen miehen kanssa kaksi viikkoa. Kirjoitan yleensä kerran päivässä ja häneltä tulee parin tunnin sisään viesti. Kertoi päivän tekemisiään mutta ei mitään treffeille menon suuntaistakaan viesteissä.
Mitä ihmettä tämä on? Oletteko päätyneet treffeille näiden ns kirjekavereiden kanssa koskaan? Ja kuinka kauan tässä pitää jaksaa kirjoitella , eikö kaksi viikkoa one jo aika kauan ? Mulla loppuu kohta ideat uusista viestiaiheista!
Kommentit (104)
Laita siihen esittelytekstiin että haet pelkästään kirjekavereita niin sitten tulee kunnollisia miehiä koska asiat tapahtuu suurin osa käänteisesti.
Sama homma yhen tyypin kans instagramissa, joka päivä jankkaa edelleen masennuksesta, kun joskus oli ollut masentunut pitkään. Tekis mieli sanoa, että mene eteenpäin elämässä, kun olet masennuksesta parantunut äläkä jankkaa aiheesta hamaan tappiin, huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää näyttää vihreää ensin. Tehdä tarjous. Ihmettele ääneen että mitähän sitä tekisi perjantaina, kerrankin vapaailta. Jos ei kuulu tähän treffikutsua, niin sitä ei joko tule ikinä tai mies on sosiaalisesti niin kädetön ettet kutsua haluaisi kuitenkaan.
Mä en ole käynyt treffeillä 25 vuoteen koska takana pitkä avioliitto enkä tiedä miten tänä päivänä toimitaan.
Tämänhetkinen match, jonka kanssa nyt kirjoiteltu 2 viikkoa, kyseli tämän viikon alussa että mitä suunnitelmia mulla on tälle viikolle. Tänään se kysyi että mitä teen viikonloppuna.
Yrittääkö se vihjata että mun pitäisi ehdottaa tapaamista? Mä oon ihan tumpelo😕
Ap
Itse ajattelisin että yrittää! Jos sulla on tilaa jossain, niin kerrot mitä muuta on ja toteat että ilta/päivä/aika x on vielä ihan auki. Jos et halua itse ehdottaa suoraan tapaamista niin tyrkkää sille kuitenkin vapaa hetki syliin ja katso mitä sillä tekee! Kyllä toi treffitunnusteluilta kuulostaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää näyttää vihreää ensin. Tehdä tarjous. Ihmettele ääneen että mitähän sitä tekisi perjantaina, kerrankin vapaailta. Jos ei kuulu tähän treffikutsua, niin sitä ei joko tule ikinä tai mies on sosiaalisesti niin kädetön ettet kutsua haluaisi kuitenkaan.
Mä en ole käynyt treffeillä 25 vuoteen koska takana pitkä avioliitto enkä tiedä miten tänä päivänä toimitaan.
Tämänhetkinen match, jonka kanssa nyt kirjoiteltu 2 viikkoa, kyseli tämän viikon alussa että mitä suunnitelmia mulla on tälle viikolle. Tänään se kysyi että mitä teen viikonloppuna.
Ap
Itse ajattelisin että yrittää! Jos sulla on tilaa jossain, niin kerrot mitä muuta on ja toteat että ilta/päivä/aika x on vielä ihan auki. Jos et halua itse ehdottaa suoraan tapaamista niin tyrkkää sille kuitenkin vapaa hetki syliin ja katso mitä sillä tekee! Kyllä toi treffitunnusteluilta kuulostaa :)
Miksi ei vain puhu suoraan ja pyydä tapaamista, miksi kehotat pelaamaan epämääräisiä psykologisia ihmissuhde pelejä luomalla mahdollisimman paljon riskejä epäonnistumiseen kun helpointa olisi vain avata suu (tai modernisti näpyttää tekstari) ja pyytää mies treffeille?
Kun vaimo aina kotona ja itsellä töitä niin ei ole vain ehtinyt vielä. Älä hermostu. Matias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vuoteen 2023. Ei ole miesten tehtävä enää tehdä alotteita kun naiset alkoivat ahdistumaan ja nostamaan syytteitä kun väärä mies tekee alotteen niin alotteiden teko siirtyi naisten vastuulle. Ei voi vaatia perinteisiä sukupuoli rooleja jos vaatii modernia tasa-arvoa
Tervetuloa vuoteen 2023, jolloin aloitteita ei tehdä seksistisesti eikä tunkemalla omaa lihaa toisen iholle tai silmille.
Ei tarvi edes tuommoista tapahtua kun rumalta mieheltä riittää asiallinen aloite että nainen ahdistuu ja nostaa syytteet ja ihan varmasti tiedät itsekin tämän
Ja höpöhöpö, yhtään syytettä ei ole ikinä nostettu näillä teidän mielikuvitusperusteilla. Edelleen saatte aivan vapaasti lähestyä kaikkia naisia ja 99 % myös ahdistella. Pakkeja voi kyllä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Juu, vihjaile vain loputtomiin, äläkä vahingossakaan itse kysy ulos ja jatka vain mätsien poistoa.
Kysyin nyt mieheltä että haluaisiko nähdä ja vastasi että kyllä!
On tää vaan tärkeä juttu keski-ikäiselle naiselle että vielä kelpaa edes kahviteffeille. Ja en tosiaankaan odota mitää vuosisadan rakkaustarinaa, koska onhan tuo mies mulle täysin tuntematon nettituttavuus. Jos nyt sitten voi edes todeta uskaltaneensa tavata jonkun viestittelyn perusteella ihan normaalin oloisen miehen livenä ja olla yhtä kokemusta rikkaampana😀
Mutta antakaa nyt vinkkejä niille kahvittelutreffeille!
Kuinka pitkään ekojen treffien pitäisi kestää? Voin aina liueta tarvittaessa pois paikalta ja sanoa että täytyy mennä lasten luo.
Ap
Sovitte etukäteen että varttin mittainen tapaaminen. Jos menee kauemman niin hyvä, jos ei kiinnosta niin ei tarvi jännittää että milloin on kohteliasta häipyä?
Joko
Mies on varattu ja haluaa vain juttuseuraa
Mies on catfish jonkun muun kuvilla eikä siksi voi tavata
Mies on hyvin aloitekyvytön eikä saa aikaiseksi, ja etsii naista joka vetää häntä perässään koska mies ei itse uskalla tai viitsi tai välitä tarpeeksi nähdäkseen vaivaa.
Mies on "miesasiamies" ja pitää tärkeänä että nainen tekee aloitteen, suhteessa naisen pitää jatkuvasti todistaa ettei vain odota mieheltä mitään (kuten treffikutsuja tai aargh kahvin maksamista). Kaikki peruskohteliaisuus on hänelle punainen vaate ja todistus naisten liian suurista vaatimuksista.
Jos jokin näistä on sulle ok, kysy toki miestä itse treffeille.
Ne miehjet varmaan miettivät ihan samaa sinusta. Ei se miehelle ole yhtään kivempaa saada pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vuoteen 2023. Ei ole miesten tehtävä enää tehdä alotteita kun naiset alkoivat ahdistumaan ja nostamaan syytteitä kun väärä mies tekee alotteen niin alotteiden teko siirtyi naisten vastuulle. Ei voi vaatia perinteisiä sukupuoli rooleja jos vaatii modernia tasa-arvoa
Tervetuloa vuoteen 2023, jolloin aloitteita ei tehdä seksistisesti eikä tunkemalla omaa lihaa toisen iholle tai silmille.
Myös erilainen suusanallinen viestintä kuten treffipyynnöt voivat olla ahdistelua nykyisin. Laki muuttui vuoden vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Suunnitelmissa on x ja y, mutta olisi minulla aikaa myös käväistä vaikka kahvilla/kävelyllä/paikassa Z, jos vaikka tavattaisiin?"
Kas siinä, olet hyvä. Jos saat pakit, niin sehän on vain hyvä, koska et sitten enää tuhlaa aikaasi häneen. Jos hän haluaa tavata, niin sehän on hyvä, koska sitten tiedät, onko teillä myös livenä vetovoimaa. Jos hän kieltäytyy, niin voit miettiä, hakeeko hän vain kirjoittelukaveria. Siihen voi olla monia syitä, yhtenä se, ettei hän olekaan sellainen/sen ikäinen kuin antaa ymmärtää olevansa.
No mitä muutakaan voit löytää deittiapista kuin saamattoman miehen. Siksi ne sielä ovat kun eivät uskalla oikeassa elämässä tehdä alotteita.
Ne miehet jotka uskaltaa toimia eivät kauan noissa apeissa pyöri ja kirjoittele.
Niin se vaan on että harva nainen kiinnostuu miehestä joka ei uskalla pyytää treffeille ja viedä, olla maskuliininen toki on myös naisia joille se sopii hyvin että mies on passiivinen ja nainen vie.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin nyt mieheltä että haluaisiko nähdä ja vastasi että kyllä!
On tää vaan tärkeä juttu keski-ikäiselle naiselle että vielä kelpaa edes kahviteffeille. Ja en tosiaankaan odota mitää vuosisadan rakkaustarinaa, koska onhan tuo mies mulle täysin tuntematon nettituttavuus. Jos nyt sitten voi edes todeta uskaltaneensa tavata jonkun viestittelyn perusteella ihan normaalin oloisen miehen livenä ja olla yhtä kokemusta rikkaampana😀
Mutta antakaa nyt vinkkejä niille kahvittelutreffeille!
Kuinka pitkään ekojen treffien pitäisi kestää? Voin aina liueta tarvittaessa pois paikalta ja sanoa että täytyy mennä lasten luo.
Ap
Mene sovittuun paikkaan, sovittuun aikaan. Älä kättele, olet treffeillä etkä työhaastattelussa. Itse halasin aina treffikumppaniani, jos he antoivat luvan. En muista, että kukaan olisi kieltänyt, mutta siitä on yli kymmenen vuotta kun olen viimeksi treffeillä ollut. Jos mies tarjoutuu maksamaan kahvisi, anna hänen tehdä se. Jos hän tekee maksamisesta numeron, ei jatkoon. Juttele hänen kanssaan niin pitkään kuin molemmat viihdytte yhdessä. Jos tiedät vartissa, että ei jatkoon, kiitä kohteliaasti seurasta ja toivota hyvää jatkoa. Tapaamisen päätteeksi halaa hyvästiksi ja kerro, miltä tuntui.
Tässä aktiivisesti tinderiä käyttävän miehen perspektiiviä:
Jos mä viestittelen sellaisen naisen kanssa, joka mun silmiin näyttää hyvältä kuvissaan, niin ehdotan treffejä aina aika pian. Poikkeuksetta. Koska koen tuollaisessa tilanteessa vahvaa halua tavata se nainen, ja katsoa mihin homma johtaa.
Siksi veikkaan että et vaan näytä riittävän hyvältä. Et kykene luomaan näille miehille sitä draivia ja halukkuutta pyytää sinua ulos. Nyt he sitten vaan ovat kirjekavereita kanssasi, oletettavasti poistaakseen tylsyyttä omasta elämästään.
Tiivistettynä, luulen että ongelmasi ydin on se että rikot tinderin ensimmäistä sääntöä: "näytä hyvältä kuvissasi".
Mä olen useimmiten se, joka ehdottaa treffejä Tinderissä. Viime kesänä aloin viestitellä yhden mukavan miehen kanssa ja päätin, että tällä kertaa en tee aloitetta treffeille, kun olisi kiva jos edes joskus mies tekisi aloitteen. Sitten viestiteltiin ainakin neljä viikkoa epäsäännöllisesti ja kun treffikutsut ei tullut, niin poistin matchin. Voihan toki olla, että se mies tapaili jotain naista samaan aikaan eikä halunnut sopia treffejä siksi.
Christiiina kirjoitti:
Mä olen useimmiten se, joka ehdottaa treffejä Tinderissä. Viime kesänä aloin viestitellä yhden mukavan miehen kanssa ja päätin, että tällä kertaa en tee aloitetta treffeille, kun olisi kiva jos edes joskus mies tekisi aloitteen. Sitten viestiteltiin ainakin neljä viikkoa epäsäännöllisesti ja kun treffikutsut ei tullut, niin poistin matchin. Voihan toki olla, että se mies tapaili jotain naista samaan aikaan eikä halunnut sopia treffejä siksi.
Eikös tuo matchin poistaminen varoittamatta ole todella julmaa toista kohtaan? Toiselta katoaa koko teidän viestiketju, eikä hänellä ole mitään keinoa edes kysyä sulta, että miksi näin. Yksi kaveri on tinderöinnissä, ja on puhunut siitä, miten pahalta se tuntuu, kun nainen vaan täysin varoittamatta poistaa matchin, eikä koskaan tiedä, että mitä siinä kävi. Ethän sä tosielämässäkään ihmisiä noin kohtele?
Miksi pitää koittaa tavata joku jonka kanssa ei ole juteltavaa enää kahden viikon jälkeen? Oletko siis harrastustreffaaja jolle merkitsee vain se treffeille pääsy?
Niillä ei ole edes varaa viedä sua ulos kahveille.
Moni mies pyörittää samanaikaisesti jopa kymmeniä naisia. Jokaiselle kirjoittaa samat siirappiset lätinät. Eivät he ehdi irl tapaamaan. Se riittää heille. Olet vain yksi monista.
Tämån tiedän, kun ole kämppistäni seurannut.