Taas yksi match joka on ns kirjekaveri
Onko muilla vastaavia tapauksia?
Olen 40+ nainen ja etsin muutamasta deittiapista vakituiseen parisuhteeseen miestä. Ihan tavallista, päihteetöntä, työssä käyvää. Ei tarvitse olla malli ulkonäöltään, mutta ei pahin monsterikaan. Kunhan on siisti ulkonäkö ja normaalipainoinen.
Nyt on lyhyen ajan sisään kaksi profiilin perusteella ihan hyvää matchia. Noin 45v miehiä. Eronneet muutama vuosi sitten ja lapset teinejä.
Ekan kanssa kirjoittelun kaksi viikkoa ihan fiksusti mutta se vaan jatkui ja jatkui eikä mies pyytänyt treffeille. Ei mitään merkkiäkään että pyytäisi vaan samoja juttuja parisuhteen arvoista jaksoi kirjoitella päivästä toiseen. Sitten mulla ei vaan enää hermo kestänyt kun en keksinyt enää kirjoiteltavaakaan ja poistin matchin. Pitäköön tunkkinsa.
Nyt on taas tullut kirjoiteltua erään toisen miehen kanssa kaksi viikkoa. Kirjoitan yleensä kerran päivässä ja häneltä tulee parin tunnin sisään viesti. Kertoi päivän tekemisiään mutta ei mitään treffeille menon suuntaistakaan viesteissä.
Mitä ihmettä tämä on? Oletteko päätyneet treffeille näiden ns kirjekavereiden kanssa koskaan? Ja kuinka kauan tässä pitää jaksaa kirjoitella , eikö kaksi viikkoa one jo aika kauan ? Mulla loppuu kohta ideat uusista viestiaiheista!
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä olen useimmiten se, joka ehdottaa treffejä Tinderissä. Viime kesänä aloin viestitellä yhden mukavan miehen kanssa ja päätin, että tällä kertaa en tee aloitetta treffeille, kun olisi kiva jos edes joskus mies tekisi aloitteen. Sitten viestiteltiin ainakin neljä viikkoa epäsäännöllisesti ja kun treffikutsut ei tullut, niin poistin matchin. Voihan toki olla, että se mies tapaili jotain naista samaan aikaan eikä halunnut sopia treffejä siksi.
Eikös tuo matchin poistaminen varoittamatta ole todella julmaa toista kohtaan? Toiselta katoaa koko teidän viestiketju, eikä hänellä ole mitään keinoa edes kysyä sulta, että miksi näin. Yksi kaveri on tinderöinnissä, ja on puhunut siitä, miten pahalta se tuntuu, kun nainen vaan täysin varoittamatta poistaa matchin, eikä koskaan tiedä, että mitä siinä kävi. Ethän sä tosielämässäkään ihmisiä noin kohtele?
Mikä on vaihtoehto? Selittää että et pyytänyt treffeille niin aion poistaa sut? Siitä seuraa joko
A) äijä suuttuu, haukkuu ja pahimmillaan ilmiantaa naisen profiilin joka johtaa ikuiseen bänniin (jep näin tinder toimii, ei valitusoikeutta)
B) Alkaa loputon väittely että miksi et itse pyytänyt ja tekosyyt miksi hän ei ja jankkaus jankkaus jankkaus
C) Äijä sanoo no ok mennään sitten treffeille mutta kuka enää siinä vaiheessa sitä edes haluaa, joten eikun palaa alkuun (poista match tai selitä seuraavaksi miksi et en haluakaan tavata)
D) Äijä ottaa opikseen ja seuraavan naisen kohdalla toimii eri lailla (erittäin epätodennäköistä, ei ne opi tai olisi oppineet jo)
Ei nainen voita yhtään mitään sillä selittelyllä, kuten yllä voi nähdä. Mutta voi joutua ottamaan vastaan vaikka mitä peetä. Paljon parempi vain todeta itsekseen ettei ollut yhteensopiva, ja poistaa match. Miettikööt ukko tykönään mitä tule sanottua tai tehtyä tai jätettyä tekemästä, ja haluaako itse käytöstään muuttaa jos niin käy useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinnostunut nainen tapaa lähes heti, ne jotka eivät halua, etsivät parempaa ja roikottavat.
Sinä et ymmärrä miten pahoja ja vaarallisia treffikokemuksia useimmilla naisilla on, jos et ymmärrä miksi nainen ei halua suin päin tavata tuntematonta miestä. Empatiakyvytön, ei jatkoon.
Miäa kirjoitti:
Sovitte etukäteen että varttin mittainen tapaaminen. Jos menee kauemman niin hyvä, jos ei kiinnosta niin ei tarvi jännittää että milloin on kohteliasta häipyä?
En viitsisi edes lähteä vartin mittaiseen tapaamiseen. En ehdi edes lämmetä siinä ajassa ja usein se toinenkin on jännittäjä. Ei siinä ehdi saada oikeaa kuvaa toisesta.
Toki tulee myös sellainen olo etten ole edes lähtökohtaisesti kovin kiinnostava, jos vartissa kuvittelee selviävänsä.
M42
Useimmat tinderissä vain kirjoittelee hetken keskenään ja se jää siihen. Jotkut hakevat hetken huumaa ja ehdottavat tapaamista heti.
Aniharva etsii oikeasti seuraa treffeille ja haluaa vaikka parisuhteen.
Olen ihan muutamia tavannut kasvokkain kiireenkin takia, vaikka matcheja on paljon ollut. Sellaista se vaan tinderissä on.
Kannattaa heti suoraan kysyä jos haluaa tavata tai antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
No mitä muutakaan voit löytää deittiapista kuin saamattoman miehen. Siksi ne sielä ovat kun eivät uskalla oikeassa elämässä tehdä alotteita.
Ne miehet jotka uskaltaa toimia eivät kauan noissa apeissa pyöri ja kirjoittele.
Niin se vaan on että harva nainen kiinnostuu miehestä joka ei uskalla pyytää treffeille ja viedä, olla maskuliininen toki on myös naisia joille se sopii hyvin että mies on passiivinen ja nainen vie.
Miksi ihmeessä pyytäisin treffeille naisen josta en tiedä mitään? Täyttä ajanhukkaa, jos on täysin eri asioita arvottava. Ei se hyvä ulkonäkö kerro sopivuudesta mitään. Ehdottomasti kannattaa ennen treffipyyntöä ottaa selvää itselle tärkeistä asioista.
Vaikeaa on. Parempi olla tekemättä koskaan mitään ja odottaa vain kotona että unelmien kumppani tulee ja pyyhkäisee jalat alta, esimerkiksi kello 4 yöllä murtautumalla keittiön ikkunasta sisään niin että helähti, uuh
Sovittiin nyt tuon miehen kanssa että missä tavataan muutaman päivän päästä.
Jos mies vaikuttaa lupaavalta ja meillä synkkaa hyvin niin pitäisikö mun ehdottaa jo samalla uutta tapaamista ? Vai kenties odottaa muutama päivä että molemmat saa rauhassa miettiä fiilistä ja ehdottaa vasta parin päivän päästä uutta tapaamista ?
Tuo mies on sanonut mulle jo viesteissään että hän ei etsi yhden yön suhdetta ja jos mä etsin tuolta appista yhden yön suhdetta niin mun kannattaa etsiä joku muu mies. Tää oli mulle iso plussa koska en todellakaan etsi yhden yön suhdetta , en ole koskaan harrastanut yhden yön suhteita ja edellinen suhteeni päättyi miehen uskottomuuteen eli etsin miestä joka ei hypi kukasta kukkaan.
Ap
Mä aloitin suhteen miehen kanssa, joka kirjoitteli harvakseltaan. Kirjoitti mukavasti ja empaattisesti, vaikkei mikään sanaseppo ollutkaan. Puhelimessa ja myöhemmin livenä oli vieläkin ihanampi. Ihmettelin, miksei ollut kukaan korjannut aiemmin talteen. Asui eri paikkakunnalla, eli treffit piti aina kunnolla suunnitella. Syy löytyi vuoden kuluttua: alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies vaikuttaa lupaavalta ja meillä synkkaa hyvin niin pitäisikö mun ehdottaa jo samalla uutta tapaamista ? Vai kenties odottaa muutama päivä että molemmat saa rauhassa miettiä fiilistä ja ehdottaa vasta parin päivän päästä uutta tapaamista ?
Tuo mies on sanonut mulle jo viesteissään että hän ei etsi yhden yön suhdetta ja jos mä etsin tuolta appista yhden yön suhdetta niin mun kannattaa etsiä joku muu mies. Tää oli mulle iso plussa koska en todellakaan etsi yhden yön suhdetta , en ole koskaan harrastanut yhden yön suhteita ja edellinen suhteeni päättyi miehen uskottomuuteen eli etsin miestä joka ei hypi kukasta kukkaan.
Ap
Sinä ehdotit jo ekoja treffejä. Älä nyt hyvä nainen ala vetää miestä perässäsi kuin rekeä, anna hänen ehdottaa toisia, jos hän haluaa sinua yhä tavata. Vai haluatko miehen joka ei itse kykene ikinä tekemään aloitteita? Vähän nyt itsekunnioitusta.
Ja luuleeko äijä että sinä käyt siihen jo ihan kuumana, jos ihan puskista on tehnyt selväksi että seksiä ei sitten heru? Tuo siitä just seuraa kun nainen tekee aloitteen, ukko luulee että nainen on jo ihan done deal joka just ja just hillitsee itsensä ettei hyppää meisseliin kiinni ja varaa hääpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä olen useimmiten se, joka ehdottaa treffejä Tinderissä. Viime kesänä aloin viestitellä yhden mukavan miehen kanssa ja päätin, että tällä kertaa en tee aloitetta treffeille, kun olisi kiva jos edes joskus mies tekisi aloitteen. Sitten viestiteltiin ainakin neljä viikkoa epäsäännöllisesti ja kun treffikutsut ei tullut, niin poistin matchin. Voihan toki olla, että se mies tapaili jotain naista samaan aikaan eikä halunnut sopia treffejä siksi.
Eikös tuo matchin poistaminen varoittamatta ole todella julmaa toista kohtaan? Toiselta katoaa koko teidän viestiketju, eikä hänellä ole mitään keinoa edes kysyä sulta, että miksi näin. Yksi kaveri on tinderöinnissä, ja on puhunut siitä, miten pahalta se tuntuu, kun nainen vaan täysin varoittamatta poistaa matchin, eikä koskaan tiedä, että mitä siinä kävi. Ethän sä tosielämässäkään ihmisiä noin kohtele?
Se miten Tinderissä käyttäydytään, ja se miten tosielämässä käyttäydytään, on kaksi aivan eri asiaa.
Tinderissä se kuuluu asiaan että mätsejä poistetaan kesken viestittelyn, ghostaillaan, lopetetaan yhtäkkiä kommunikonti vaikka viestitelty jo pari viikkoa, jne jne.
Itselleni noin on tehty lukuisia kertoja, ja olen itse samoin tehnyt noin vaikka kuinka monelle miehelle.
Tinderissä kuuluukin käyttäytyä "psykopaattisesti", eikä sinne hyvin herkän ihmisen kannata mennä.
Miehet inhoavat treffejä. Miehet haluavat jättää treffit väliin ja alkaa samantien seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä ehdotit jo ekoja treffejä. Älä nyt hyvä nainen ala vetää miestä perässäsi kuin rekeä, anna hänen ehdottaa toisia, jos hän haluaa sinua yhä tavata. Vai haluatko miehen joka ei itse kykene ikinä tekemään aloitteita? Vähän nyt itsekunnioitusta.
Ja luuleeko äijä että sinä käyt siihen jo ihan kuumana, jos ihan puskista on tehnyt selväksi että seksiä ei sitten heru? Tuo siitä just seuraa kun nainen tekee aloitteen, ukko luulee että nainen on jo ihan done deal joka just ja just hillitsee itsensä ettei hyppää meisseliin kiinni ja varaa hääpäivää.
Siis mies kirjoitti jo ennen kuin oltiin sovittu tapaamisesta, että hänestä ei saa yhden yön seuraa. Enkä mä ole missään kohtaa sellaista hänelle vihjannutkaan, koska en etsi itsekään yhden yön seuraa. Hän siis itse ja oma-aloitteisesti ilmoitti tuon asian minulle.
No nyt sitten tietysti jo mietin, että onkohan se joku aseksuaali😀 Että senkin puolesta hyvä tavata nyt livenä niin mielikuvitus ei luo miehestä virheellisiä kuvia.
Mutta onhan se näiden nettikeskustelujen aihe yleensä, että miehet on kyltymättömiä seksipetoja ja niille kelpaa vaikka tikan hakkaama kolo. Ja nyt kun olen matchannut miehen kanssa joka itse oma-aloitteisesti ilmoittaa ettei ole kiinnostunut yhden yön suhteista niin alan miettimään mikä vika hänessä on. Aseksuaali? Jotenkin muuten rajoittunut? Hakeekin vaan juttukaveria eikä romanttista suhdetta?
Ap
Itse olen tuon ikäinen mies ja olen aina parin viikon sisällä ehdottanut näkemistä, jos nainen ei ole sitä jo tehnyt. Vain tapaamalla selviää haluaako molemmat jatkaa, ja toisaalta jos en ehdota tapaamista edes muutaman viikon jälkeen, niin ei minua oikeasti edes kiinnosta. Näin itselläni, mutta tapoja on monia.
Eronneet miehet harvoin haluavat vakutuista parisuhdetta vaan mielummin kevyttä tapailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mies kirjoitti jo ennen kuin oltiin sovittu tapaamisesta, että hänestä ei saa yhden yön seuraa. Enkä mä ole missään kohtaa sellaista hänelle vihjannutkaan, koska en etsi itsekään yhden yön seuraa. Hän siis itse ja oma-aloitteisesti ilmoitti tuon asian minulle.
No nyt sitten tietysti jo mietin, että onkohan se joku aseksuaali😀 Että senkin puolesta hyvä tavata nyt livenä niin mielikuvitus ei luo miehestä virheellisiä kuvia.
Mutta onhan se näiden nettikeskustelujen aihe yleensä, että miehet on kyltymättömiä seksipetoja ja niille kelpaa vaikka tikan hakkaama kolo. Ja nyt kun olen matchannut miehen kanssa joka itse oma-aloitteisesti ilmoittaa ettei ole kiinnostunut yhden yön suhteista niin alan miettimään mikä vika hänessä on. Aseksuaali? Jotenkin muuten rajoittunut? Hakeekin vaan juttukaveria eikä romanttista suhdetta?
Ap
Teet kaikenlaisia olettamuksia. Siksi pitääkin tavata nopeasti, ettei yhtään enempää turhia olettamuksia ehdi syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinnostunut nainen tapaa lähes heti, ne jotka eivät halua, etsivät parempaa ja roikottavat.
Sinä et ymmärrä miten pahoja ja vaarallisia treffikokemuksia useimmilla naisilla on, jos et ymmärrä miksi nainen ei halua suin päin tavata tuntematonta miestä. Empatiakyvytön, ei jatkoon.
Ennakkoluuloinen ja tuomitseva, ei jatkoon. Ei kannata varmasti deittailla ollenkaan jos pelkäät miehiä noin paljon. Luuletko että pitkään viestittelemällä vältyt huonoilta treffiehdokksilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks et itse sano tai kirjoita, että olis ihan kiva nähdä livenäkin?
No kun olen niin ujo ja pelkään pakkeja😕
Ap
Tervetuloa miesten maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoluuloinen ja tuomitseva, ei jatkoon. Ei kannata varmasti deittailla ollenkaan jos pelkäät miehiä noin paljon. Luuletko että pitkään viestittelemällä vältyt huonoilta treffiehdokksilta?
Tämä. Jos pelkää noin paljon, niin ehkä olisi vaan parasta pysyä kotona, ja täristä siellä sängyn alla piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mot, täysin empatiakyvytön. Eli ainakin kaltaisesi saan hyvin filtteröityä kieltäytymällä pikatapaamisesta, voitto minulle.
Itse kysyn melko alussa tapaamista ja jos se ei sovi, koska nainen haluaa tutustua paremmin, niin sen jälkeen en enää kysy toista kertaa, vaan pallo jää naiselle. Tapaamista ei tällöin ole ikinä tapahtunut. Omalla kohdallani, jos tuon ekan treffikutsun jälkeen ei halua tavata, niin ei sitä tapaamista tule myöhemminkään. Olen tavannut monia naisia hyvin lyhyen viestittelyn jälkeen, monesti samana päivänä viestittelyn aloituksesta. Kyllä kiinnostunut nainen tapaa lähes heti, ne jotka eivät halua, etsivät parempaa ja roikottavat.