Entä jos ei vaan saa töitä?
Pelottaa jos tukia leikataan. Olen ollut työttömänä jo usean vuoden jos ei muutamaa lyhyttä pätkää lasketa. Mistä sitä työtä sitte yhtäkkiä saa jos tuet laskee? Varkaaksiko pitää alkaa?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko joku sanoi että sitten vain menet töihin. Se on ihan perus suomalainen vastaus 😁
No eihän tässä aloittaja edes halua töihin
Just näin. Ei kannata mitään ehdottaa kun mikään ei kelpaa. Tässä ei nyt ole kyse siitä etteikö ap töitä saisi. Kyllä saisi. Hän ei vaan suostu mihinkään työhön kun mikään työ ei oo kivaa eikä oikein oo hänen juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko joku sanoi että sitten vain menet töihin. Se on ihan perus suomalainen vastaus 😁
No eihän tässä aloittaja edes halua töihin
Just näin. Ei kannata mitään ehdottaa kun mikään ei kelpaa. Tässä ei nyt ole kyse siitä etteikö ap töitä saisi. Kyllä saisi. Hän ei vaan suostu mihinkään työhön kun mikään työ ei oo kivaa eikä oikein oo hänen juttunsa.
Get real. Ap ei todennäköisesti saisi töitä, vaikka mikä hakisi minkälaisia töitä tahansa.
Ap on ketjun perusteella passiivisemmasta päästä työttömiä, mutta on silti outo ajatus, ettei työtön saisi YHTÄÄN pohtia, mihin työhön soveltuu ollenkaan ja mihin ei. Hänhän on sanonut, että hänelle kelpaisi esimerkiksi varastossa työskentely, joten ei liene kyse siitä, että hän hakee ainoastaan jotain toimitusjohtajan paikkoja.
Minä haen ainakin kaikenlaisia töitä, paitsi asiakaspalvelijan töitä koska ne työt ovat pahasti puhevikaiselle täysin toivottomia. Siinä stressaantuisi sekä minä että asiakas, ja saisin potkut jo koeajalla. Tai no, en pääsisi sinne asti, sillä haastattelija kyllä huomaisi jo, etten osaa puhua. Mutta en koe mitenkään lusmuilevani, kun hyppään noiden ilmoitusten ohi, kun kerran haen jos jonkin sortin töitä kuitenkin.
Kysyn edelleen, miksette opiskele uutta tutkintoa, jolla saisitte töitä? Mikä oikeasti estää teitä? Miksei ne työt vaikka sit kaupassa hyllyttäjänä tms kelpaa? Miksei kelpaa työ siivoajana/varastotyöntekijänä/tehdastyöläisenäetc?
Vierailija kirjoitti:
Kysyn edelleen, miksette opiskele uutta tutkintoa, jolla saisitte töitä? Mikä oikeasti estää teitä? Miksei ne työt vaikka sit kaupassa hyllyttäjänä tms kelpaa? Miksei kelpaa työ siivoajana/varastotyöntekijänä/tehdastyöläisenäetc?
Kun sitä yhtä hyllyttäjän tai varastotyöntekijän paikkaa hakee 100 muuta. Ei niitä töitä kuule kaikille riitä.
Minä en ole kertaakaan päässyt haastatteluun hakiessani m.m. tiskaajan, hyllyttäjän ja leipomon ruuhka-apulaisen töitä. En kertaakaan.
Siivoojan töitä en edes yritä etsiä, koska en ole kertaakaan törmännyt ilmoitukseen, jossa ei edellytettäisi omaa autoa ja aiempaa kokemusta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani
Ap
Koulutukseen, jos ei töitä löydy. Niin me muutkin on tehty, kun ei töitä niin sitten koulutusta. Tiedän yli 50 vuotiaita jotka vaihtavat alaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole varaa opiskella. Opintoraha ja -laina olisivat yhteensä n. 900 ja asumiseen menee 750. Jollain pitäisi elääkin, en ainakaan itse usko pärjääväni kuukautta 150 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sitä yhtä hyllyttäjän tai varastotyöntekijän paikkaa hakee 100 muuta. Ei niitä töitä kuule kaikille riitä.
Minä en ole kertaakaan päässyt haastatteluun hakiessani m.m. tiskaajan, hyllyttäjän ja leipomon ruuhka-apulaisen töitä. En kertaakaan.
Siivoojan töitä en edes yritä etsiä, koska en ole kertaakaan törmännyt ilmoitukseen, jossa ei edellytettäisi omaa autoa ja aiempaa kokemusta alalta.
Kyllä sieltä 100 hakijan joukosta voi joskus tärpätä, pitää olla aktiivinen ja haluta töitä.
Miksi jokainen siivoaja tarvitsisi autoa... outoa. Aiempaa kokemusta toivotaan, mutta eihän se realistista ole, varmasti oma innostunut asenne merkitsee myös.
Et vastannut mikä estää hankkimasta työllistävää tutkintoa? Opintolainaakin varmaan saa, jos ei ole aiemmin pitkään opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole varaa opiskella. Opintoraha ja -laina olisivat yhteensä n. 900 ja asumiseen menee 750. Jollain pitäisi elääkin, en ainakaan itse usko pärjääväni kuukautta 150 eurolla.
Typerää. Miksi sinulla on noin kallis asunto, jos siihen ei ole kunnolla varaa? 150 eurolla kyllä elää pitkälle, kun syö koulussa halpaa ruokaa ja laittaa kaikki laskut minimiin. Aiotko sitten olla vaan työtön lopun elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani
Ap
Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee ihan jokainen.
En mä oikein sovellu sellaiseen ku oon niin hiljanen ja huono ihmisten kanssa
Ap
Roskakuski, taksi, lopullista, aulavahtimestari..
Taksikuski ja aulavahtimestariko eivät ole ihmisten kanssa tekemisissä? Entä mikä ihme on "lopullista"? Hyvin sä vedät, hermanni :D -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti se työpaikka löytyy sitten kun on oikeasti pakko. Sitä odotellessa.
-tuet pois
Tai sitten ryöstämme sinut, kokkaripaskiainen <3
Etkö tollo oikeasti tajua, että tukien maksamisella TAATAAN YHTEISKUNTARAUHA kaikille - teille verenimijäporvaripossuillekin?
Yhteiskuntarauha? Etkö seuraa uutisia? Vasemmistohallitus on paukuttanut rahaa huono-osaisille ja silti katurikollisuus on suorastaan räjähtänyt.
ohis
Ja sinä luulet, että tilanne paranee, kun entistä suurempi joukko ajetaan kurjuuteen ja epätoivoon? On tuo oikeistologiikka aivan mahtavaa XDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää. Miksi sinulla on noin kallis asunto, jos siihen ei ole kunnolla varaa? 150 eurolla kyllä elää pitkälle, kun syö koulussa halpaa ruokaa ja laittaa kaikki laskut minimiin. Aiotko sitten olla vaan työtön lopun elämääsi?
Opiskelijana minulla ei olisi siihen varaa.
Minulla on tämä asunto ihan vaan sen takia, ettei tämä täällä muuttotappioalueella mene kaupaksi. 12 vuotta ollut kaupan. Luopuisin tästä oikein mielelläni.
150 €stä puhelin 20 €, bussi koululle 44 € jos saisi Kelan koulumatkatuen, jäisi 86 €. Paljonkohan se kouluruoka maksaa?
En ole tälläkään hetkellä työtön vaan osa-aikatöissä. Mielelläni olisin jatkossakin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koulutukseen, jos ei töitä löydy. Niin me muutkin on tehty, kun ei töitä niin sitten koulutusta. Tiedän yli 50 vuotiaita jotka vaihtavat alaa.
Ei työkkäri anna lupaa uudelleen kouluttautumiseen, jos on jo ennestään koulutus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tämä asunto ihan vaan sen takia, ettei tämä täällä muuttotappioalueella mene kaupaksi. 12 vuotta ollut kaupan. Luopuisin tästä oikein mielelläni.
150 €stä puhelin 20 €, bussi koululle 44 € jos saisi Kelan koulumatkatuen, jäisi 86 €. Paljonkohan se kouluruoka maksaa?
En ole tälläkään hetkellä työtön vaan osa-aikatöissä. Mielelläni olisin jatkossakin töissä.
Ok, no toi asuntojuttu on erityisen hankala tilanne. Ei siihen vuokralaisia saa? Entä opiskeleminen työn ohella? Mulla on muutama kollega, jotka tälläkin hetkellä opiskelevat yliopistossa työn lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hmm mietin että haenko henkilökohtaiseksi avustajaksi kun en ole ollenkaan sopiva hommaan. Voihan sitä silti yrittää ja eihän siinä mitään vastuuta ole, vai onko? Käyn kaupassa ja ojennan saippuaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle: no eipä sille mitään voi jos kukaan ei halua palkata vaikka miten yrittää. Ei työtön voi muuta kuin hakea töitä ja sen jälkeen pallo on työnantajalla että palkkaako.
Vaikuttaa siltä, että ap kyllä saattaisi saada paikan esim, kaupasta, mutta hänelle ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle: no eipä sille mitään voi jos kukaan ei halua palkata vaikka miten yrittää. Ei työtön voi muuta kuin hakea töitä ja sen jälkeen pallo on työnantajalla että palkkaako.
Vaikuttaa siltä, että ap kyllä saattaisi saada paikan esim, kaupasta, mutta hänelle ei kelpaa.
Valtaosa kauppoihin töihin hakevista ei niitä paikkoja saa. Hakijoita voi joillain alueilla olla satoja yhteen kauppaan. Mistä päättelet, että juuri ap paikan saisi?
En tiedä miksi tämä yhtälö ei mene niin monille ihmisille perille. Työhaluttomia, apaattisia työttömiä varmasti on olemassa. Se ei muuta sitä faktaa, että työhaluisille työttömillekään ei riitä työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tälläkään hetkellä työtön vaan osa-aikatöissä. Mielelläni olisin jatkossakin töissä.Ok, no toi asuntojuttu on erityisen hankala tilanne. Ei siihen vuokralaisia saa? Entä opiskeleminen työn ohella? Mulla on muutama kollega, jotka tälläkin hetkellä opiskelevat yliopistossa työn lisäksi.
Muuttotappioalueella ei taida olla vuokra-asuntoihinkaan tunkua. Sitä paitsi eihän tuossa yhtälössä ole mitään järkeä? Ap laittaa asuntonsa vuokralle, saa vuokratuloja joten tuet vähenevät tai häviävät kokonaan, silti täytyy maksaa alkuperäisen asunnon kulut JA vielä lisäksi oma vuokra-asunto. Koko jutun pointtihan taisi olla, ettei hänellä riitä rahat opiskeluun? Asuntonsa antaminen vuokralle sysäisi pahimmillaan miinukselle, joten mistä ne opiskelurahat sitten tulee?
Vuokraisäntänä toimiminen ei ole tyhjätaskuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä 100 hakijan joukosta voi joskus tärpätä, pitää olla aktiivinen ja haluta töitä.
Miksi jokainen siivoaja tarvitsisi autoa... outoa. Aiempaa kokemusta toivotaan, mutta eihän se realistista ole, varmasti oma innostunut asenne merkitsee myös.
Et vastannut mikä estää hankkimasta työllistävää tutkintoa? Opintolainaakin varmaan saa, jos ei ole aiemmin pitkään opiskellut.
No minä olen ollut kyllä hyvin aktiivinen ja halukas. Toistaiseksi ei ole tärpännyt. Ehkä ensi viikolla tärppää, ja pääsen vihdoin kengänkiillottajan apulaiseksi, jippii :)
Minulla on yliopistotutkinto, eikä varaa koulutattua lisää, ainakaan tässä tilanteessa. Minun täytyy keksiä jokin tapa tienata RAHAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hmm mietin että haenko henkilökohtaiseksi avustajaksi kun en ole ollenkaan sopiva hommaan. Voihan sitä silti yrittää ja eihän siinä mitään vastuuta ole, vai onko? Käyn kaupassa ja ojennan saippuaa?
On siinä vastuuta, avustettava voi olla huonossa kunnossa.
Työttömyysetuus ei vähene euromääräisesti. Jos jotakin, niin ansiopäivärahan pituus vähenee ja korotukset eivät seuraa yhtä orjallisesti indeksiä. Kuuntelisitte muitakin kuin valehtelevaa ultramariinia.