Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos ei vaan saa töitä?

Vierailija
30.03.2023 |

Pelottaa jos tukia leikataan. Olen ollut työttömänä jo usean vuoden jos ei muutamaa lyhyttä pätkää lasketa. Mistä sitä työtä sitte yhtäkkiä saa jos tuet laskee? Varkaaksiko pitää alkaa?

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin se ongelma oli se, että rahat loppuu jos asumistuki lähtee, eikä saa muita töitä kuin siivoojan, koska se ei huvita. Jotain suhteellisuudentajua oikeesti.

Ei se ole ongelma. Kaikki me muutkin, jotka ei olla kultalusikka hanurissa synnytty, ollaan tehty ei-unelmatöitä ennen opiskelua tai opiskelun aikana. Oletteko te jotenkin hemmoteltuja, ettekö ymmärrä ottaa vastuuta omasta taloudestanne? Siivoustyö on oikein hyvää työtä.

Jos siivoustyö on oikein hyvää työtä, niin miksi sitä ei arvosteta eikä työstä makseta kunnolla?

Se on aivan eri keskustelu. Ei mun nykyisestäkään työstä parhaiten makseta, mutta työni on mielenkiintoista just mulle.

Vierailija
122/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä ketju tuli eteen ennen kuin ehdin käydä äänestämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat työn perässä. Varmasti löytyy sopivaa työtä ja vielä kun nuori olet niin on helppo muuttaa.

Kenen työn perässä?

Vierailija
124/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on mennyt yhteiskunnassa pieleen, mitä tulee näihin nuoriin jotka tulevat työmarkkinoille. Porukka on tosi huonossa kunnossa ja motivaatiota ei löydy oikein mihinkään. Mikä meni vikaan?

Väärät vanhemmat. Eli 90 luku.

Vierailija
125/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt haetaan kesätyöntekijöitä ihan kaikille aloille. Kyllä pitäisi töitä löytyä. Mansikkatiloille haetaan myös!

Ei niihin vanhoja ukkoja haeta.

Vierailija
126/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae nyt jo, etkä yhtäkkiä vasta sitten jos tuet laskee

Olen varma, että ap hakee jo nyt. Työttömän on haettava 4 paikkaa joka kuukausi, etkö oikeasti tiennyt tätä? :O

Vierailija
127/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!

Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani

Ap

Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee ihan jokainen.

Tuskinpa pääsee, jos ei lihasvoima riitä.

Vierailija
128/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joudutte töihin, oli kivaa tai ei! Ja sitten mä NAURRAN NIIN PERKKELEESTI teille loiskärpäsille

Kohta joudutte työttömiksi, oli kivaa tai ei! Ja sitten mä NAURRAN NIIN PERKKELEESTI teille ylimielisille raatokärpäsille

Vierailija
129/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti se työpaikka löytyy sitten kun on oikeasti pakko. Sitä odotellessa.

-tuet pois

Tai sitten ryöstämme sinut, kokkaripaskiainen <3

Etkö tollo oikeasti tajua, että tukien maksamisella TAATAAN YHTEISKUNTARAUHA kaikille - teille verenimijäporvaripossuillekin?

Vierailija
130/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat vaan soitella lähialueen yrityksiin, piilotyöpaikkoja on valtavasti!

Ja näihin halutaan nimenomaan joku työelämästä syrjäytynyt, joka on vuosia loisinut tukien varassa?

Vierailija
131/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele kirjanpitäjäksi tai palkanlaskijaksi, niille on kova kysyntä ja voit tehdä työtä itsenäisesti.

Vierailija
132/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintapsykologille työkkärin kautta mars

Vierailija
133/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti se työpaikka löytyy sitten kun on oikeasti pakko. Sitä odotellessa.

-tuet pois

Tai sitten ryöstämme sinut, kokkaripaskiainen <3

Etkö tollo oikeasti tajua, että tukien maksamisella TAATAAN YHTEISKUNTARAUHA kaikille - teille verenimijäporvaripossuillekin?

Yhteiskuntarauha? Etkö seuraa uutisia? Vasemmistohallitus on paukuttanut rahaa huono-osaisille ja silti katurikollisuus on suorastaan räjähtänyt.

ohis

Vierailija
134/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on mennyt yhteiskunnassa pieleen, mitä tulee näihin nuoriin jotka tulevat työmarkkinoille. Porukka on tosi huonossa kunnossa ja motivaatiota ei löydy oikein mihinkään. Mikä meni vikaan?

Missä ovat ratkaisut? Mitä ehdotat ratkaisuksi ongelmien poistamiseksi? Kannattaisi ikuisen negatiivisuuden ja syyttelyn sijaan löytää ratkaisuja.

Vierailija
135/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoi miten väsynyt provo 🥱

Aloitus saattaa olla tekaistu, mutta valitettavasti tämä asenneongelma on ihan todellista totta. Yhä useampia ei vaan kiinnosta työnteko. Kun se ei ole kivaa ja on totuttu että rahaa saa tilille laittamatta rikkaa ristiin.

Tällaisia laiskoja ja näköalattomia on ollut aina (ja osa ei ole sellaisia pelkästään omasta halustaan, vaan mt-ongelmiakin on takana). Ja keplottelijoita on ollut aina. Mutta se ei muuta sitä, että työtä ei silti ole työhaluisilleKAAN työttömille! Valtaosa työttömistä ei todellakaan elä työttömänä mitään hyvää elämää.

Minulle tuli taas äsken sähköpostiin kieltävä vastaus työpaikkahakemukseen. Paikkaa oli kuulemma hakenut 100, yksi valittiin. Oli ihan pienipalkkainen homma kyseessä.

Asenneongelmaisista ei tule vähemmän asenneongelmaisia sillä, että kaikkien työttömien elämästä tehdään mahdotonta. Itse asiassa sille asenneongelmaiselle keplottelijaporukalle todennäköisesti rikollinen elämäntapakin tulee paljon luontevammin kuin tunnolliselle parhaansa yrittäjälle, kun muuta ei ole enää tarjolla.

Vierailija
136/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, maailma ei toimi niin että vaihtoehdot ovat aina 1) tehdä itselleen mielekästä ja kiinnostavaa työtä 2) jos sellaista ei löydy niin elelee muiden rahoilla. Hyvin hyvin suuri osa ihmisistä tekee/on tehnyt työtä joka ei kiinnosta. Kansallisvelvollisuuksiisi kuuluu elättää itsesi jos siihen pystyt. Ei siinä haluja tai kiinnostuksia kysellä. Ja muista, että ei sinun tarvitse koko elämääsi sitä siivousta tai kaupan kassaa tehdä. Työssäkäyvänä on paljon helpompi päästä muihin hommiin kuin työttömänä. Nyt vaan niskasta kiinni ja niihin hommiin mihin pääset vaikka ei kiinnostaisi. Tulevaisuus voi yllättää ja päädytkin sitä kautta johonkin mieluisiin hommiin.

Nimim. itse tehnyt myös ns. P#skaduunia kunnes pääsin itseäni kiinnostaviin hommiin, ei tullut mieleenkään jäädä kotiin odottelemaan että se hyvä työpaikka tulee kotoa hakemaan

No turha pelätä, että ap saisi niitä p*skaduuneja, kiinnostaa tai ei. Valtaosa hakijoista ei pääse niihin hyllyttäjän, siivoojan ja tiskaajan hommiinkaan, ja puhelinmarkkinointi ei ole mikään työpaikka ihmiselle joka on huono puhelimessa ja ylipäätään huono myyntimies - sieltä saa nopeasti fudut jos ei tulosta synny.

Vierailija
137/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hae nyt jo, etkä yhtäkkiä vasta sitten jos tuet laskee

Olen varma, että ap hakee jo nyt. Työttömän on haettava 4 paikkaa joka kuukausi, etkö oikeasti tiennyt tätä? :O

Mulla vaan 1 hakuvelvoite koska alueella ei ole sellaisia töitä mitä voisin tehdä.

Vierailija
138/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keikka ja pätkä töitä ole kaikkien kannattavaa tehdä, vaan pitäisi löytää kokoaika töitä ja kunnon palkalla. Mutta minkäs näille voi, ihmiset osaa kuitenkin käyttää myös järkeään ja miettiä mikä on kannattavaa ja järkevää ja mikä ei. Pitäisi pyrkiä pois tästä osa-aika ja pätkä työ kulttuurista parempaan kestäviin ja pysyväisiin työsuhteisiin jonka perustalle ihmiset voivat suunnitella tulevaisuuttaan. 

Vierailija
139/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kommentoin, että kuulun keskikokoisen tavaratalon johtotiimiin ja tänä vuonna meille tuli liki 200 kesätyöhalemusta. Varmaan yli sata oli sellaisia, joita ei oikeasti voinut ajatellakaan kun hakemuksessa ei joko lue yhtään mitään, tai sitten jo oma nimi on kirjoitettu väärin tai muuten teksti on täynnä kirjoitus- ja asiavirheitä.

Vinkki kaikille työnhakijoille. Panostakaa hakemukseen! Jos firmaan tulee vaikka sata hakemusta, niin ei sieltä mitenkään erotu(ainakaan edukseen) jos hakemuksessa lukee vain nimi ja "olis kiva tulla teille hommiin". Tuollaiset menee valitettavasti suoraa vasemmalle.

Mutta millaisia töitä teillä sitten on tarjolla? Minusta kun tuntuu kummalliselta, että täytyisi olla jokin älyn jättiläinen päästäkseen vaikka hyllyttämään sinne teidän tavarataloonne. Se kirjoitustaidoton tyyppi voisi olla vaikka kuinka tehokas työntekijä.

(Noh, itse olen akateeminen ja taitava kirjoittaja, mutta en silti saa edes hanttihommia, joten samapa tuo kai sitten.)

Vierailija
140/163 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa näyttävät kaikki rantaravintolat ja kahvilat hakevan kokkeja ja/tai tarjoilijoita. Hotellit hakevat respahenkilökuntaa ja siivoojia, kauppakeskukseen kun kävelee niin siellä on "Haemme henkilökuntaa" lappu monessa kahvilassa. Ensi kesänä ei ainakaan opiskelijoiden tarvitse olla työttöminä, jos vaan hakevat töitä.

Ei ravintola-alalle pääse ilman alan kokemusta. No, ehkä nuoret opiskelijat pääsee, sitä en tiedä.