Entä jos ei vaan saa töitä?
Pelottaa jos tukia leikataan. Olen ollut työttömänä jo usean vuoden jos ei muutamaa lyhyttä pätkää lasketa. Mistä sitä työtä sitte yhtäkkiä saa jos tuet laskee? Varkaaksiko pitää alkaa?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt ?
Oletko pätevä , asutko oikealla paikkakunnalla, onkp hakemus kunnossa ?
Olen ollut lähikaupassa mutta siitä en tykännyt. Olen tehnyt myös siivouskeikkoja mutta en pidä siitäkään. Nuorempana olin pari kesää yhden paikallisen firman varastossa pakkaamassa. Se oli ihan jees mutta ei heilläkään ole töitä tarjota.
Pätevä? Kävin kauppiksen, eli olen merkonomi mutta kävin koulun lähinnä kun en tiennyt mitä haluaisin ja kavereiden perässä sitten.
Hakemus varmst voisi olla parempi. En ole hyvä markkinoimaan itseäni. Paikkakunta on alle 10 tuhannen asukkaan kunta pirkanmaalla.Ap
Mitä sä valitat jos oot kuitenkin työkykynen? Tän on pakko olla joku provo. Ite esim. ollut oikeasti työkyvyttömänä, en saanut sairaslomaa ja olisin tehnyt mitä vaan työtä, mitä ois vaan pystynyt. Jos olisin pystynyt. Kiva oli saada vihat niskaan sun kaltaisten laiskojen nenänkaivajien takia.
Jos et ole työkyvytön, olet työkykyinen ja piste.
Joo ihan todella olin työkyvyttömänä vuosikaudet, lääkärien tutkimana enkä saanut kelalta sairaslomaa. Että silleen. En todellakaan ole ainoa. Tosi kiva lukea sitten tällaista pskaa, että "elämä menee solmuun" jos ei ole töissä KIVAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa näyttävät kaikki rantaravintolat ja kahvilat hakevan kokkeja ja/tai tarjoilijoita. Hotellit hakevat respahenkilökuntaa ja siivoojia, kauppakeskukseen kun kävelee niin siellä on "Haemme henkilökuntaa" lappu monessa kahvilassa. Ensi kesänä ei ainakaan opiskelijoiden tarvitse olla työttöminä, jos vaan hakevat töitä.
Sinähän olet esimerkillisesti ensimmäisenä siellä hakemassa töitä, eikö niin? Ehdottaja katsos ensin. Terveisin ylinjohto. Vink vink vink. ;)
Jos olisin työtön, voisin hyvin hakeakin, ei mitään estettä. En kuitenkaan ole nykyisiä töitä lopettamassa. Kun yleinen itkuvirsu tuntuu olevan, että "töitä ei ole missään" niin voin vastineeksi sanoa, että en ole nähnyt näin paljon työpaikkoja ikinä ennen kahviloiden, vaateliikkeiden ja ruokapaikkojen ikkunoissa kuin olen nähnyt viimeisen kuukauden aikana. (Toki iso osa varmasti lähinnä opiskelijoille sopivia paikkoja.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n koulutus siis on? Oletettavasti tuossa iässä on jo jokin koulu käyty ja tutkinto hallussa.
Mikäli ei ole, niin tiedät mitä tehdä.
Merkonomi
Ap
Kaikki mun tuntemat merkonomit on aivan muissa hommissa kuten varastotyöläisinä tms. Ei kun vaan työllistävämpää ammattia opiskelemaan.
Niinpä niin kun vaan tietäisi mikä se on ja millä elää sen opiskelu ajan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten täytyy miettiä avioliittoa. Kaksi köyhää pärjää paremmin kuin yksi.
Jos olet naisoletettu niin hommaat rikkaan miehen jos rahkeet piisaa elättämään "luontaisetuja" vastaan. Niitä voi aluksi tarjota paljon ja sitten vähentää pakolliseen minimiin, kuten on tapana.
Jos olet miesoletettu, pahoitteluni, peli on niiltä osin pelattu :/
Tässäkin se ongelma oli se, että rahat loppuu jos asumistuki lähtee, eikä saa muita töitä kuin siivoojan, koska se ei huvita. Jotain suhteellisuudentajua oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n koulutus siis on? Oletettavasti tuossa iässä on jo jokin koulu käyty ja tutkinto hallussa.
Merkonomi
Ap
Kaikki mun tuntemat merkonomit on aivan muissa hommissa kuten varastotyöläisinä tms. Ei kun vaan työllistävämpää ammattia opiskelemaan.
Keksit varmasti jotain. Kiinnostaako sua AMK tai yliopisto? Vai ammattikoulu? Voitko muuttaa edulliseen asumukseen? Itse asuin opiskelijana opiskelijasolussa ja maksoin vuokrani opintorahoilla. Lisäksi säästin kesätyörahani ja elin niillä talven yli. En ottanut opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomi
Ap
Keksit varmasti jotain. Kiinnostaako sua AMK tai yliopisto? Vai ammattikoulu? Voitko muuttaa edulliseen asumukseen? Itse asuin opiskelijana opiskelijasolussa ja maksoin vuokrani opintorahoilla. Lisäksi säästin kesätyörahani ja elin niillä talven yli. En ottanut opintolainaa.
Sorry vastaukseni meni aivan väärälle riville.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Ei todellakaan saa töitä niin vain monien sitä todistaessa jos varsinkaan työnantaja ei usko saavansa työntekijän selkänahasta heti 200% tehokkuuksia irti ja tarpeeksi suuria voittoja sillä itselleen. Työnhakijalta odotetaan olevan heti täysin valmis teho kone jonka opastamiseen, työn oppimiseen ja työn harjoittelemiseen ei mene yhtään aikaa. Ilmaisia harjoittelijoita kyllä käytetään hyväksi ja sairauslomittajina niin paljon kun mahdollista.
Pidetään jatkuvaa työnhakua auki huutaen työvoimapulaa eikä kukaan hakijoista kelpaa. Vihataan työttömiä haluten niiltä kaikki tuet pois.
Ennen ei työnantaja tarvinnut yli suuria voittoja vaan jaettiin työntekijöillekkin sitä pottia ja mahdollisuutta hyvinvointiin.
Ei ole mitään rahan puutetta tai köyhyyttä, jos pystyis tekemään mutta ei viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olet oikeilla jäljillä siinä varkaaksi alkamisessa sen suhteen, että useimmat (voidaan sanoa "kaikki") vihervasemmistolaiset sossunpummit ovat varkaita
Entäs oikeistolaiset wtsossupummit joita on lähiöt täynnä?
ei nistit ja siiderivalaat oikeistoa äänestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopeta nirso pummi niiden nokian pääjohtajan paikkojen hakeminen ja mene vaikka siivoojaksi
En minä johtajan paikkoja havittele vaan työtä joka soveltuu minulle ja on kohtuullisessa matkassa. Autoa minulla ei tosiaan ole.
Ap
hanki auto ja mee töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olet oikeilla jäljillä siinä varkaaksi alkamisessa sen suhteen, että useimmat (voidaan sanoa "kaikki") vihervasemmistolaiset sossunpummit ovat varkaita
Sä et oo koskaan persuista kuullu?
Ajatus oikeistosta onnistujina on omien pierujen haistelun synnyttämä aivovaurio.
Lyhyen lukemani perusteella voin jo nyt todeta, että ap ei tule koskaan työllistymään. Kun oma asenne on tuo, niin sitä on todella vaikea lähteä muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin se ongelma oli se, että rahat loppuu jos asumistuki lähtee, eikä saa muita töitä kuin siivoojan, koska se ei huvita. Jotain suhteellisuudentajua oikeesti.
Ei se ole ongelma. Kaikki me muutkin, jotka ei olla kultalusikka hanurissa synnytty, ollaan tehty ei-unelmatöitä ennen opiskelua tai opiskelun aikana. Oletteko te jotenkin hemmoteltuja, ettekö ymmärrä ottaa vastuuta omasta taloudestanne? Siivoustyö on oikein hyvää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin nyt et ap on vetelä vätys joka ei puhu kaikkien nuorten puolesta ja sitä ohjeistaa empatiakyvyttömät vanhukset/nepotismivauvat.
Vmp koko ketju!No mä olen sitten vätys jos en halua tehdä töitä joita en henkisesti jaksa tai olen niihin muuten sopimaton. Ok
Ap
Sä etsimällä etsit syitä olla yrittämättä mitään, kehujako meinasit kerääväs?
Ryhdistäydy nyt hyvä mies.
Ensinnäkään en ole mies ja toisekseen en mä mitään syitä keksi tai etsi. Mä en koe siveltuvani asiakaspalveluun kuten kaupan kassalle tai infoon koska ahdistun heti jos tulee joku hankala asiakastilanne. Sitten saatan mennä ihan lukkoon eikä homnasta tuu enää mitään. Kassatyö oli ihan kärsimystä mulle.
Ap
kamalaa jos tukia leikattais ja joutuis aamul lähtee töihin.ku oon tottunu kattoo kaikkii sarjoi telkusta ja heräämää vast 10 aikoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et oo koskaan persuista kuullu?
Ajatus oikeistosta onnistujina on omien pierujen haistelun synnyttämä aivovaurio.
sama koomikko palstalla joka keskustelussa. keräätkö aineistoa av-aiheiseen stand up keikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa näyttävät kaikki rantaravintolat ja kahvilat hakevan kokkeja ja/tai tarjoilijoita. Hotellit hakevat respahenkilökuntaa ja siivoojia, kauppakeskukseen kun kävelee niin siellä on "Haemme henkilökuntaa" lappu monessa kahvilassa. Ensi kesänä ei ainakaan opiskelijoiden tarvitse olla työttöminä, jos vaan hakevat töitä.
Sinähän olet esimerkillisesti ensimmäisenä siellä hakemassa töitä, eikö niin? Ehdottaja katsos ensin. Terveisin ylinjohto. Vink vink vink. ;)
Jos olisin työtön, voisin hyvin hakeakin, ei mitään estettä. En kuitenkaan ole nykyisiä töitä lopettamassa. Kun yleinen itkuvirsu tuntuu olevan, että "töitä ei ole missään" niin voin vastineeksi sanoa, että en ole nähnyt näin paljon työpaikkoja ikinä ennen kahviloiden, vaateliikkeiden ja ruokapaikkojen ikkunoissa kuin olen nähnyt viimeisen kuukauden aikana. (Toki iso osa varmasti lähinnä opiskelijoille sopivia paikkoja.)
Katselet paikkoja, mutta et aio hakea. Miksi? Opiskelijat ja työttömät ovat kaksi aivan eri asiaa. Jätän tämän tähän, kun en noin sokealle ja yksinkertaiselle jaksa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nisteistä en tiedä, mutta siiderivalaat kyllä äänestää useinkin persuja.
En minä johtajan paikkoja havittele vaan työtä joka soveltuu minulle ja on kohtuullisessa matkassa. Autoa minulla ei tosiaan ole.
Ap