Entä jos ei vaan saa töitä?
Pelottaa jos tukia leikataan. Olen ollut työttömänä jo usean vuoden jos ei muutamaa lyhyttä pätkää lasketa. Mistä sitä työtä sitte yhtäkkiä saa jos tuet laskee? Varkaaksiko pitää alkaa?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani
Ap
Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee ihan jokainen.
Ei pääse.
Täällä vain 1 avustajan paikka auki ja pitäisi osata pistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn edelleen, miksette opiskele uutta tutkintoa, jolla saisitte töitä? Mikä oikeasti estää teitä? Miksei ne työt vaikka sit kaupassa hyllyttäjänä tms kelpaa? Miksei kelpaa työ siivoajana/varastotyöntekijänä/tehdastyöläisenäetc?
Koska ei ole varaa opiskella. Opintoraha ja -laina olisivat yhteensä n. 900 ja asumiseen menee 750. Jollain pitäisi elääkin, en ainakaan itse usko pärjääväni kuukautta 150 eurolla.
Typerää. Miksi sinulla on noin kallis asunto, jos siihen ei ole kunnolla varaa? 150 eurolla kyllä elää pitkälle, kun syö koulussa halpaa ruokaa ja laittaa kaikki laskut minimiin. Aiotko sitten olla vaan työtön lopun elämääsi?
Opiskelijana minulla ei olisi siihen varaa.
Minulla on tämä asunto ihan vaan sen takia, ettei tämä täällä muuttotappioalueella mene kaupaksi. 12 vuotta ollut kaupan. Luopuisin tästä oikein mielelläni.
150 €stä puhelin 20 €, bussi koululle 44 € jos saisi Kelan koulumatkatuen, jäisi 86 €. Paljonkohan se kouluruoka maksaa?
En ole tälläkään hetkellä työtön vaan osa-aikatöissä. Mielelläni olisin jatkossakin töissä.Ok, no toi asuntojuttu on erityisen hankala tilanne. Ei siihen vuokralaisia saa? Entä opiskeleminen työn ohella? Mulla on muutama kollega, jotka tälläkin hetkellä opiskelevat yliopistossa työn lisäksi.
Hankala on tilanne joo, olen periaatteessa vankina täällä kun en voi poiskaan muuttaa. Työtarjonta täällä taas ei vastaa ollenkaan koulutustani. Enimmäkseen haetaan hoitoalalle, ravintolahenkilökuntaa, opettajia ja jotain teollisuuden työpaikkoja on avoinna, Ainoa paikka mitä osaisi tehdä on varmaan tuo postinjako, mutta sekin on vaan kesätyöpaikka. Nykyiseen osa-aikaduuniin on nyt haku puolen vuoden jatkolle, eli siinä saisi olla pidempään kuin postinjakajana. Joku etätyö toimisi toki täältäkin käsin, kyllä täällä sentään netti toimii.
Töiden ohessa opiskelua en ole ajatellut, pitänee ottaa selvää.
Mitenkäs muuten sitten, kun menee vaikka siivoustyöhön ja edelleen joutuu hakemaan toimeentulotukea, niin eihän työ silloin nostakaan köyhyysloukusta - silloin vain tekee työtä entistä pienemmällä palkalla.
Kannattaa muistaa, että tukien leikkaaminenhan ei sinänsä tee pienipalkkaisista töistä kannattavampia, vaan tietyllä tavalla työn kannattavuus jopa vähenee, kun kuitenkin pitää kitkutella entistä pienemmillä tuilla.