Entä jos ei vaan saa töitä?
Pelottaa jos tukia leikataan. Olen ollut työttömänä jo usean vuoden jos ei muutamaa lyhyttä pätkää lasketa. Mistä sitä työtä sitte yhtäkkiä saa jos tuet laskee? Varkaaksiko pitää alkaa?
Kommentit (163)
Tukien nostajat , nuoret työkykyiset on tämän maan alinta pohjasakkaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Ei saa. Ehkä jokut saa mutta ei läheskään kaikki. Suonessa ei edes riitä avoimia työpaikkoja kuin murto-osalle työttömistä kaikki kokoaikaiset, osa-aikaiset,lyhyet ja pitkär julkisessa haussa olevat ja piilotyöpaikat mukaanlukien.
Ap:lle: no eipä sille mitään voi jos kukaan ei halua palkata vaikka miten yrittää. Ei työtön voi muuta kuin hakea töitä ja sen jälkeen pallo on työnantajalla että palkkaako.
Vierailija kirjoitti:
Eli pätee myös yrtystukia saaviin ym.
Jos ei töitä löydä tästä maasta ja tässä taloustilanteessa , niin täytyy olla todella tumpelo! Monet kaipaisi ihan kädestä pitäen auttamista siinä, että kuinka se työpaikka hankitaan. Täytyy olla oikeasti motivoitunut ja aktiivinen. Ei se työpaikka taivaasta aukene hopeatarjottimella nokan eteen!!
Vierailija kirjoitti:
Alimpia ovat työnantajat jotka eivät halua palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pätee myös yrtystukia saaviin ym.
Ei todellakaan päde! Yrittäjien verotus on niin kovaa ja muutenkin nostan hattua kaikille yrittäjille. Ahkerimmasta päästä ovat! Tuottavia kansalaisia, eivätkä pelkkä kuluerä yhteiskunnalle.
Ap, maailma ei toimi niin että vaihtoehdot ovat aina 1) tehdä itselleen mielekästä ja kiinnostavaa työtä 2) jos sellaista ei löydy niin elelee muiden rahoilla. Hyvin hyvin suuri osa ihmisistä tekee/on tehnyt työtä joka ei kiinnosta. Kansallisvelvollisuuksiisi kuuluu elättää itsesi jos siihen pystyt. Ei siinä haluja tai kiinnostuksia kysellä. Ja muista, että ei sinun tarvitse koko elämääsi sitä siivousta tai kaupan kassaa tehdä. Työssäkäyvänä on paljon helpompi päästä muihin hommiin kuin työttömänä. Nyt vaan niskasta kiinni ja niihin hommiin mihin pääset vaikka ei kiinnostaisi. Tulevaisuus voi yllättää ja päädytkin sitä kautta johonkin mieluisiin hommiin.
Nimim. itse tehnyt myös ns. P#skaduunia kunnes pääsin itseäni kiinnostaviin hommiin, ei tullut mieleenkään jäädä kotiin odottelemaan että se hyvä työpaikka tulee kotoa hakemaan
Eihän työ kuin työ ole wörttiä, kun on niin paskat palkat.
Kuka omaa vapaa-aikaansa vaihtaa muutamaan kymppiin tai hunttiin kuukaudessa?
Aika vassari saa olla että töissä käy ilmaiseksi tai omaksi työn huviksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei töitä löydä tästä maasta ja tässä taloustilanteessa , niin täytyy olla todella tumpelo! Monet kaipaisi ihan kädestä pitäen auttamista siinä, että kuinka se työpaikka hankitaan. Täytyy olla oikeasti motivoitunut ja aktiivinen. Ei se työpaikka taivaasta aukene hopeatarjottimella nokan eteen!!
Ei se motivoituminen ja aktiivisuus tuo lisää työpaikkoja eikä lisää työnantajien halua palkata. Työpaikkoja ei riitä kaikille eli ongelma on työpaikat ja työnantajat eikä työttömät. Saa todella tumpelo olla jos ei tuota asiaa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
He ovat vain amerikkalaistuneet. Haluavat kapitalistisesti selvää voittoa ajasta jonka myyvät työstään.
Selvästi enemmän pitää tulla voittoa kuin mitä työtä tekemättä saa.
Se on oikeistolaisuutta ja markkinatalouden logiikkaa.
Sen verran kommentoin, että kuulun keskikokoisen tavaratalon johtotiimiin ja tänä vuonna meille tuli liki 200 kesätyöhalemusta. Varmaan yli sata oli sellaisia, joita ei oikeasti voinut ajatellakaan kun hakemuksessa ei joko lue yhtään mitään, tai sitten jo oma nimi on kirjoitettu väärin tai muuten teksti on täynnä kirjoitus- ja asiavirheitä.
Vinkki kaikille työnhakijoille. Panostakaa hakemukseen! Jos firmaan tulee vaikka sata hakemusta, niin ei sieltä mitenkään erotu(ainakaan edukseen) jos hakemuksessa lukee vain nimi ja "olis kiva tulla teille hommiin". Tuollaiset menee valitettavasti suoraa vasemmalle.
En ole saanut töitä 20 vuoteen. Teen kyllä pimeitä töitä välillä joten olen pärjännyt. Eipä auttanut kun opiskelin rakennusmestariksikin. Töitä ei vaan saa mitenkään enkä oikein ole jaksanut pariin vuoteen hakea edes. Viimeksi olin haastatelussa niin sanottiin että ulkomaalaisia vaan palkataan raksatöihin.
Kummasti se työpaikka löytyy sitten kun on oikeasti pakko. Sitä odotellessa.
-tuet pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani
Ap
Työkkäri, kauppa, hyllytys, puhelinmarkkinointi, siivous, varasto, keikkatyöt jne.
Työkkäristä oo ollu mitään apua mulle.
Kaupassa olin muutama vuosi sitten, mutta se ei oikeen sopinut mulle. Jos saisi vaan aamulla hyllyttää niin sitten mutta yleensä niissä pitää aina tehdä kaikkea ja 3 vuoroa. Siivous keikkoja olen tehnyt muutamia silloin tällöin mutta en voi oikein kuvitella tekeväni sitä kokopäiväisesti. Puhelinmyyntiin musta ei ole kun en oo kovin sanavalmis. Varastotyöntekijäks olen hakenut muutamankin kerran mutta ikinä en oo päässy ees haastatteluun.Ap
Hae Työtehoseuralle opiskelemaan niin pääset lyhyeen koulutukseen jossa opit ajamaan eri trukkeja ja pääset työharjoitteluun. Työharjoittelusta pääset helposti vakkariksi kyseiseen firmaan tai saat ainakin paperit käteen ja on näyttöjä toiseen firmaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se motivoituminen ja aktiivisuus tuo lisää työpaikkoja eikä lisää työnantajien halua palkata. Työpaikkoja ei riitä kaikille eli ongelma on työpaikat ja työnantajat eikä työttömät. Saa todella tumpelo olla jos ei tuota asiaa ymmärrä.
Tekemätöntä työtä kuitenkin piisaa. Se pitää vain löytää. Sitä kutsutaan liikeideaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt ?
Oletko pätevä , asutko oikealla paikkakunnalla, onkp hakemus kunnossa ?
Olen ollut lähikaupassa mutta siitä en tykännyt. Olen tehnyt myös siivouskeikkoja mutta en pidä siitäkään. Nuorempana olin pari kesää yhden paikallisen firman varastossa pakkaamassa. Se oli ihan jees mutta ei heilläkään ole töitä tarjota.
Pätevä? Kävin kauppiksen, eli olen merkonomi mutta kävin koulun lähinnä kun en tiennyt mitä haluaisin ja kavereiden perässä sitten.
Hakemus varmst voisi olla parempi. En ole hyvä markkinoimaan itseäni. Paikkakunta on alle 10 tuhannen asukkaan kunta pirkanmaalla.Ap
Mitä sä valitat jos oot kuitenkin työkykynen? Tän on pakko olla joku provo. Ite esim. ollut oikeasti työkyvyttömänä, en saanut sairaslomaa ja olisin tehnyt mitä vaan työtä, mitä ois vaan pystynyt. Jos olisin pystynyt. Kiva oli saada vihat niskaan sun kaltaisten laiskojen nenänkaivajien takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskella sitten yhtään mitään ja kouluttautua alalle, jossa pitäisi muka olla töitä, mutta hakemisesta ja lisäkouluttautumisesta huolimatta ei saa töitä? Ei sitä nyt mitä tahansa alaa huvikseen opiskella vaan siihen tiettyyn mihin on tarkoitus valmistumisen jälkeen työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani
Ap
Työkkäri, kauppa, hyllytys, puhelinmarkkinointi, siivous, varasto, keikkatyöt jne.
Työkkäristä oo ollu mitään apua mulle.
Kaupassa olin muutama vuosi sitten, mutta se ei oikeen sopinut mulle. Jos saisi vaan aamulla hyllyttää niin sitten mutta yleensä niissä pitää aina tehdä kaikkea ja 3 vuoroa. Siivous keikkoja olen tehnyt muutamia silloin tällöin mutta en voi oikein kuvitella tekeväni sitä kokopäiväisesti. Puhelinmyyntiin musta ei ole kun en oo kovin sanavalmis. Varastotyöntekijäks olen hakenut muutamankin kerran mutta ikinä en oo päässy ees haastatteluun.Ap
Hae Työtehoseuralle opiskelemaan niin pääset lyhyeen koulutukseen jossa opit ajamaan eri trukkeja ja pääset työharjoitteluun. Työharjoittelusta pääset helposti vakkariksi kyseiseen firmaan tai saat ainakin paperit käteen ja on näyttöjä toiseen firmaan. Tsemppiä!
Tuota voisin harkita jos vaan olisi työtehoseuraa tässä lähettyvillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Pitkäaikaistyöttömät esim. ja ihmiset joilla on sosiaalisten tilanteiden estoja. Ja näistä ei tehdä kaikista te-kurssilla videopeli-koodaajia.
Jos sattuu olemaan syntynyt halveksimaksi "uuvatiksi" niin luuletko että Te-antaa jotain armoa?
No en ilmeisesti juuri ole. Kävin jollain työkkärin tuputtamilla rekrymessuilla mutta en kyllä ymmärrä mitä apua siitä olisi voinut olla. Opiskelemaan voisin periaatteessa mennä mutta sitten tuet olis vielä pienennät enkö oikeesti yhtään tiedä mitä haluisin tai mitä kannattais opiskella.
Ap