Entä jos ei vaan saa töitä?
Pelottaa jos tukia leikataan. Olen ollut työttömänä jo usean vuoden jos ei muutamaa lyhyttä pätkää lasketa. Mistä sitä työtä sitte yhtäkkiä saa jos tuet laskee? Varkaaksiko pitää alkaa?
Kommentit (163)
Tietotyöläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko joku sanoi että sitten vain menet töihin. Se on ihan perus suomalainen vastaus 😁
No eihän tässä aloittaja edes halua töihin
Toki mä töihin haluaisin mutta kyllä sen työn pitää jollain tavalla olla mielekästä tai edes mulle sopivaa. Ei siinä ole mitään järkeä jos työ on niin kuormittavaa tai sopimatonta et koko muu elämä menee siinä sit ihan solmuun.
Ap
Oma elämäni menee solmuun siitä että pitää elättää kaikkia s**tanan lorvijoita.
Työtä on tehtävä itsensä elättämiseksi, ja jos siinä viihtyy niin se on toki plussaa. Kannustimia on selvästi parannettava, joten ihan hyvä että tulee keppiä. Harmi että pitää kepittää siksi että on ihmisiä jotka kykenisivät työhön mutta lorvivat. Se hankaloittaa niiden oloja jotka oikeasti ovat rajalllisen työkyvyn takia ilman töitä.
Ai että kommenttisi pistää vihaksi. Olen ollut aiemmin töissä mutta yhtäkkiä työt loppuivat ja hakemisesta huolimatta en ole saanut uutta työtä tilalle. En tunne yhtään työtöntä, joka lorvailisi ja makaisi sängyn pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien nostajat , nuoret työkykyiset on tämän maan alinta pohjasakkaa
He ovat vain amerikkalaistuneet. Haluavat kapitalistisesti selvää voittoa ajasta jonka myyvät työstään.
Selvästi enemmän pitää tulla voittoa kuin mitä työtä tekemättä saa.
Se on oikeistolaisuutta ja markkinatalouden logiikkaa.
Ai. Minä kutsun sitä mieluummin laiskuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin nyt et ap on vetelä vätys joka ei puhu kaikkien nuorten puolesta ja sitä ohjeistaa empatiakyvyttömät vanhukset/nepotismivauvat.
Vmp koko ketju!
No mä olen sitten vätys jos en halua tehdä töitä joita en henkisesti jaksa tai olen niihin muuten sopimaton. Ok
Ap
Espoossa näyttävät kaikki rantaravintolat ja kahvilat hakevan kokkeja ja/tai tarjoilijoita. Hotellit hakevat respahenkilökuntaa ja siivoojia, kauppakeskukseen kun kävelee niin siellä on "Haemme henkilökuntaa" lappu monessa kahvilassa. Ensi kesänä ei ainakaan opiskelijoiden tarvitse olla työttöminä, jos vaan hakevat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt ?
Oletko pätevä , asutko oikealla paikkakunnalla, onkp hakemus kunnossa ?
Olen ollut lähikaupassa mutta siitä en tykännyt. Olen tehnyt myös siivouskeikkoja mutta en pidä siitäkään. Nuorempana olin pari kesää yhden paikallisen firman varastossa pakkaamassa. Se oli ihan jees mutta ei heilläkään ole töitä tarjota.
Pätevä? Kävin kauppiksen, eli olen merkonomi mutta kävin koulun lähinnä kun en tiennyt mitä haluaisin ja kavereiden perässä sitten.
Hakemus varmst voisi olla parempi. En ole hyvä markkinoimaan itseäni. Paikkakunta on alle 10 tuhannen asukkaan kunta pirkanmaalla.Ap
Mitä sä valitat jos oot kuitenkin työkykynen? Tän on pakko olla joku provo. Ite esim. ollut oikeasti työkyvyttömänä, en saanut sairaslomaa ja olisin tehnyt mitä vaan työtä, mitä ois vaan pystynyt. Jos olisin pystynyt. Kiva oli saada vihat niskaan sun kaltaisten laiskojen nenänkaivajien takia.
Jos et ole työkyvytön, olet työkykyinen ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien nostajat , nuoret työkykyiset on tämän maan alinta pohjasakkaa
He ovat vain amerikkalaistuneet. Haluavat kapitalistisesti selvää voittoa ajasta jonka myyvät työstään.
Selvästi enemmän pitää tulla voittoa kuin mitä työtä tekemättä saa.
Se on oikeistolaisuutta ja markkinatalouden logiikkaa.
Ai. Minä kutsun sitä mieluummin laiskuudeksi.
Se on sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa näyttävät kaikki rantaravintolat ja kahvilat hakevan kokkeja ja/tai tarjoilijoita. Hotellit hakevat respahenkilökuntaa ja siivoojia, kauppakeskukseen kun kävelee niin siellä on "Haemme henkilökuntaa" lappu monessa kahvilassa. Ensi kesänä ei ainakaan opiskelijoiden tarvitse olla työttöminä, jos vaan hakevat töitä.
Sinähän olet esimerkillisesti ensimmäisenä siellä hakemassa töitä, eikö niin? Ehdottaja katsos ensin. Terveisin ylinjohto. Vink vink vink. ;)
olet oikeilla jäljillä siinä varkaaksi alkamisessa sen suhteen, että useimmat (voidaan sanoa "kaikki") vihervasemmistolaiset sossunpummit ovat varkaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani
Ap
Työkkäri, kauppa, hyllytys, puhelinmarkkinointi, siivous, varasto, keikkatyöt jne.
Työkkäristä oo ollu mitään apua mulle.
Kaupassa olin muutama vuosi sitten, mutta se ei oikeen sopinut mulle. Jos saisi vaan aamulla hyllyttää niin sitten mutta yleensä niissä pitää aina tehdä kaikkea ja 3 vuoroa. Siivous keikkoja olen tehnyt muutamia silloin tällöin mutta en voi oikein kuvitella tekeväni sitä kokopäiväisesti. Puhelinmyyntiin musta ei ole kun en oo kovin sanavalmis. Varastotyöntekijäks olen hakenut muutamankin kerran mutta ikinä en oo päässy ees haastatteluun.Ap
Hae Työtehoseuralle opiskelemaan niin pääset lyhyeen koulutukseen jossa opit ajamaan eri trukkeja ja pääset työharjoitteluun. Työharjoittelusta pääset helposti vakkariksi kyseiseen firmaan tai saat ainakin paperit käteen ja on näyttöjä toiseen firmaan. Tsemppiä!
Tuota voisin harkita jos vaan olisi työtehoseuraa tässä lähettyvillä.
Ap
No kuinka pitkä matka sinne työtehoseuraan sulla on? 10km?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotain töitä aina saa, jos nyt et ihan eläkeiässä ole, tai vaihtoehtoisesti täydellinen uuvatti!
Kiitos kannustavassa viestistä. Kerrotko vielä mistä ja mitä töitä aina saa? En ole eläkeiässä vaan alle 30 vuotias enkä koe ihan uuvatti olevani
Ap
Kun kerran olet noin nuori, niin kannattaisi opiskella uusi ammatti/tutkinto, joka oikeasti työllistää.
Työkkärin täti kirjoitti:
Työkkäristä saa kyllä kuntouttavia töitä joten menkää pyytämään. Jos on ollut parikin vuotta työtön niin sellaista työtöntä ei palkata enää palkkatyöhön. Työnantajat katsoo että teillä ei ole osaamista enää.
Niin että ilmaiseksi pitäisi töihin lähteä? Hyvältä diililta kyllä kuulostaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Elämä opettaa nöyryyttä. Sitten kun se oikein laittaa selkä seinää vasten ja puristaa, niin konstit kyllä löytyy. Ja se työpaikka. Siinä vaiheessa kaikki käy!
Nöyristele vain itse siellä peilin edessä senkin pelle. Olet mieleltäsi sairas kannattaa hakea äkkiä apua.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin täti kirjoitti:
Työkkäristä saa kyllä kuntouttavia töitä joten menkää pyytämään. Jos on ollut parikin vuotta työtön niin sellaista työtöntä ei palkata enää palkkatyöhön. Työnantajat katsoo että teillä ei ole osaamista enää.
Niin että ilmaiseksi pitäisi töihin lähteä? Hyvältä diililta kyllä kuulostaa
Ap
Et ole tollo, ap eikä ilmaistöihin pidä ikinä suostua. Älä luovuta ap! Työstä kuuluu maksaa kunnon palkka jotta sillä tulee toimeen.
Mikä ap:n koulutus siis on? Oletettavasti tuossa iässä on jo jokin koulu käyty ja tutkinto hallussa.
Mikäli ei ole, niin tiedät mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
olet oikeilla jäljillä siinä varkaaksi alkamisessa sen suhteen, että useimmat (voidaan sanoa "kaikki") vihervasemmistolaiset sossunpummit ovat varkaita
Entäs oikeistolaiset wtsossupummit joita on lähiöt täynnä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei töitä löydä tästä maasta ja tässä taloustilanteessa , niin täytyy olla todella tumpelo! Monet kaipaisi ihan kädestä pitäen auttamista siinä, että kuinka se työpaikka hankitaan. Täytyy olla oikeasti motivoitunut ja aktiivinen. Ei se työpaikka taivaasta aukene hopeatarjottimella nokan eteen!!
Ei se motivoituminen ja aktiivisuus tuo lisää työpaikkoja eikä lisää työnantajien halua palkata. Työpaikkoja ei riitä kaikille eli ongelma on työpaikat ja työnantajat eikä työttömät. Saa todella tumpelo olla jos ei tuota asiaa ymmärrä.
Tekemätöntä työtä kuitenkin piisaa. Se pitää vain löytää. Sitä kutsutaan liikeideaksi!
Liikeidean tulee olla kannattava. Ei se muuten toimi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n koulutus siis on? Oletettavasti tuossa iässä on jo jokin koulu käyty ja tutkinto hallussa.
Merkonomi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomi
Ap
Kaikki mun tuntemat merkonomit on aivan muissa hommissa kuten varastotyöläisinä tms. Ei kun vaan työllistävämpää ammattia opiskelemaan.