Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä konkereettista apua kotiin jossa on uuvuttu?

Vierailija
27.11.2006 |

Olen käynyt juttelemassa sekä terv. asemalla ja Aurorassa ja viesti on tämä: syö lääkkeitä ja pyydä apua. Kun olen sanonut etten ole saanut apua vaikka olen pyytänyt, sanotaan että toi on just niin yleistä masentuneilla että ei haeta apua.

Siis minä olen hakeutunut päivystykseen ja tuonnen terv. asemalle, etten jaksa, olen valvonut 2,5 vuotta ja elämässä on tapahtunut meillä isoja kriisejä tämän vuoden aikana, ja olen pyytänyt apua niiltä joilta olen keksinyt, ilman tulosta.

Mistä saamme apua? Sanotaan vaan että missä isä on ja kun sanon että töissä niin olaaan vaan hiljaa. Onko miehen jäätävä kotiin ja jos on kuka sen hänelle sanoo?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt työtä kehitysvammaisten parissa sekä rikoksentekijöiden ja narkomaanien kanssa vankilassa ja siviilissä. Olen edelleen identiteetiltäni vahvasti ammattilainen, vaikka olen tehnyt aivan muuta jo vuosien ajan, kotiäitina ja toisen alan töissä.

Sosiaalialan ihmisenä olet erityisen arassa tilanteessa siksi, että oma persoonasi ja kykysi herkkään asiakkaasi tarpeiden havainnointiin on yksi tärkeimmistä työvälineistäsi. Se ei onnistu, jos itse voit huonosti.

Oma itsetuntoni äitinä ja myös ammattilaisena laski jossain vaiheessa tosi alas erityisesti siitä syystä, että kuvittelin olevani todellinen luuseri, koska en pystynyt selviytymään pienten lapsieni kanssa, vaikka olin käynyt läpi pitkiä prosesseja tappajien kanssa. Järki sanoo kyllä, että ne asiat eivät liity mitenkään toisiinsa, mutta minä en tajunnut sitä silloin. Persoonani on tärkeä työväline, mutta ammattini ei ole minun identiteettini ydin.

Vierailija
42/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

41

ja toivottavasti ap saa apua:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vaatii terveydenhoitajan yhteydenottoa lastensuojeluun mutta älä sitä pelkää! Ei ne ole heti ensimmäisenä tehtävänä ottamassa sitä lasta teiltä pois (ajattele nyt näitä alkoholi- ja huumeongelmaisten lapsia joita ei oteta huostaan vaikka todellinen tarve jo olisikin!), vaan pyrkivät tukemaan perheen ja lapsen hyvinvointia perhekeskeisesti.

Juttele neuvolan terveydenhoitajan kanssa.

Jos lastensuojelun kautta saa niin se taitaa sitäpaitsi olla ilmaista ja apua voi saada nopeastikin jos äiti on uupunut ja isän kuitenkin pitää ollä töissä ansaitsemassa elannon perheelle.

Vierailija
44/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

44

Vierailija
45/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa siihen että saatko töitä vai et.