Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä konkereettista apua kotiin jossa on uuvuttu?

Vierailija
27.11.2006 |

Olen käynyt juttelemassa sekä terv. asemalla ja Aurorassa ja viesti on tämä: syö lääkkeitä ja pyydä apua. Kun olen sanonut etten ole saanut apua vaikka olen pyytänyt, sanotaan että toi on just niin yleistä masentuneilla että ei haeta apua.

Siis minä olen hakeutunut päivystykseen ja tuonnen terv. asemalle, etten jaksa, olen valvonut 2,5 vuotta ja elämässä on tapahtunut meillä isoja kriisejä tämän vuoden aikana, ja olen pyytänyt apua niiltä joilta olen keksinyt, ilman tulosta.

Mistä saamme apua? Sanotaan vaan että missä isä on ja kun sanon että töissä niin olaaan vaan hiljaa. Onko miehen jäätävä kotiin ja jos on kuka sen hänelle sanoo?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselkää alan oppilaitoksista harjoittelijaa.

Vierailija
2/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harvassa kunnassa on enää sitä palvelua tarjolla.

Olin myös aivan uupunut ja oli todella iso apu kun joku muu teki ruuan,pesi pyykit,ulkoilutti lapset jne

Asutko ap Helsingissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymään kotona tarvittavan määrän viikossa.

ei todellakaan kukaan koskaan ole sanonut että meidän pitäisi PALKATA hoitajat/apulaiset.

ihan ilmaista apua saa kaupungin perhetyöstä.

Vierailija
4/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mll:stä olivat 2 kertaa hoitajat ihan ihmeissään, että miten ei tähän ikään ole kukaan hoitanut, eikä oikein itkuun osattu varautua.

Ilmeisesti ovat olleet vain perheissä missä lapset tykkää vieraista, meillä kun tuo ei tykkää. Lisäkis ei puhu ja on myös hyvin vilkas : (

Kunpa vain tietäisin hoitajan joka oiekasti pystyisi tähän meidän kaveriin.

(toinen lapsi on jo koulussa)

Siivousapua ollaankin ostamassa, mutta joutuuko sitä paljon siivomaan pohjille, järjeteleekö ne paikkoja ollenkaan vai ottavat vain pinnat?

ap

Vierailija
5/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voihan palkata jotain satunnaista apua, ei tule kovin kalliiksi.

nimim kokemusta on

Vierailija
6/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raha ei ole ongelma sikäli mutta avun tarvitsee toimia.

Kiitos teille!

ap

Vierailija
7/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen, lastensuojeluun (älä pelkää, Suomessa on tosi korkea kynnys mihinkään huostaanottotoimenpiteisiin, eli sitä ei tapahdu vaikka sinne soittaisitkin).

Ta:lla ja Aurorassa on ehkä se ongelma, että ne on katsoneet tilannetta yksilön eikä perheen kautta, eikä niillä välttämättä ole tietoa koko perheen asioihin kohdistuvasta tuesta.

Vierailija
8/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asut helsingissä niin soita perhekeskukseen.

Suora lainaus puhelinluettelon helsingin palveluhakemistosta:

Perhekeskuksista lapsiperheiden kotipalvelu,sosiaali-ja perhetyö,lastensuojelu puh 3104011

Eikä teitä leimata lastensuojelu tapaukseksi vaikka pyydät apua.

Tsemppiä!

Vierailija
9/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa paikoissa annettiin ymmärtää että eikö teitä ole 2 vanhempaa ja jotenkin teidän täytyy vaan nyt hommata apua ja todella ikävästi se lääkäri katosi mua ja hoki sitä että kaikilla on joku joka auttaa...

Ahaa, miksi sitten on niin paljon masentuneita ja uupuneita?

Kiitos teille tulen kertomaan kuulumiset, selvittelen tänään eri vaihtoehtoja.

ap

Vierailija
10/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti saatte apua:)

t 4/10

Vierailija
11/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä 2,5-vuotiasta, vaikka tämä olisikin ollut siihen asti kotona!Valtaosa varmaan heidän hoidokeistaakin onkin sellaisia, jotka ovat äidin kanssa kotona.

Meillä on ollut Hesassa monta hoitajaa sieltä, ja ihan hyvin on mennyt. Meillä lapsia kaksi, kotihoidossa.

Vierailija
12/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on aika raskasta kun viimeseen asti yrittää jaksaa ja sitten tulee kotiin " apu" josta ei ole apua, muuta kuin paha mieli.

Hyvä että te olette saaneet hyvän hoitajan 13!

ap

Vierailija
13/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis meillä vanhempi jo 4,5 ja kotihoidossa, eikä sitä ole kukaan MLL:stä ikinä ihmetellyt!

Vierailija
14/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi mulle että mene hotelliin nukkumaan niin sitten jaksat taas!!!

Vasta kun sanoin neuvolassa että kauanko mun pitää jaksaa kun en enää jaksa niin terkkari sanoi että ei tarvitse väkisin jaksaa.

Ja niin saatiin kodinhoitaja.

Minulla kanssa mies mutta ei voinut jatkuvasti olla pois töistä.

Meillä silloin neljä lasta joista kaksi sairasteli tosi paljon=sairaalareissu,pari kuolemantapausta yms yms

Tsemppiä vielä kerran!

4/10

Vierailija
15/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuosta samasta ap:n syystä, että on se mies kotona ja on ihan terve ja voimissaan, tosin 12h/pvä töissä..

Vierailija
16/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa heillä olisi enemmän kokemusta. Meillä on siis ollut sekä ihan lukiotyttöjä että " varamummoja" . Meidän lapset tykkää niistä tytöistäkin, mutta voi olla, että aremmalle sellainen " mummo" ehkä tuntuisi turvallisemmalta. Ja kyllähän se 2,5-vuotias myös oikeasti pitää jo vähitellen totuttaa muihin hoitajiin, ihan itsensä takia... Ongelma vain paisuu, jos ei yhtään harjoittele.

13

Vierailija
17/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on ollut hoitaja vasta kaksi kertaa, niin sehän on vasta harjoitteluaikaa lapselle.

Itse palkkasin tuttavaperheen au-pairin meille yhdeksi aamuksi viikossa 1-vuotiaasta hoitamaan. Kolme ekaa kertaa meni totutellessa. Ensin oltiin hoitajan kanssa molemmat kotona lapsen kanssa leikkimässä. Sitten hoitaja leikki lapsen kanssa ja minä tein omia hommia häviten välillä näkyvistä erimittaisiksi ajoiksi. Kolmannella kerralla ulkoilutin koiraa lähiympäristössä ja olin valmis tulemaan kotiin koska vaan jos tarvittiin. Hyvin sopeutui lapsi olemaan hoitajan kanssa, vaikka ei koskaan kukaan muu ollutkaan hoitanut.

Nyt, pari kuukautta kun hoitaja on ollut meillä on lapsi alkanut kiukkuamaan hänelle, mutta hyvin pärjäävät silti. Kyllä mun mielestä MLL:n lastenhoitajien pitäisi 2,5-vuotiaan kanssa toimeen tulla. Eikä se lapsi siihen kuole jos vaikka vähän välillä itkee ja kiukkuaa. Turvassa se kuitenkin omassa kotonaan ja aikuisen seurassa on.

Niin ja toinen vinkki. Kysyppä Väestöliitolta hoitajaa. Heillä ainakin on ammattitaitoista väkeä. Esim. ystäväni äiti tekee väestöliitolle hoitokeikkoja, joten heillä on myös todellista kokemusta tarjottavana :).

Vierailija
18/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduttiin hälyttämään sieltä kerran hoitajan tosi pikaisesti, kun minä jouduin sairaalaan. Hoitaja tuli, kartoitti tilanteen viidessä minuutissa ja esikoinen jäi hänen hoiviinsa. Lapsi silloin kaksi ja kaikki meni aivan loistavasti.

Vierailija
19/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes oma terveydenhoitajaa kun osoittemme on " väliinputooja" samoin lääkärikin vaihtui. Oeln vaan niin poikki.

Ja kun tilanne on näin paha ei jaksaisi alkaa harjoittelijoiden kanssa harjoitella vaan apua pitäisi saada oikeasti heti.

Minua ei lapsen itku ahdistanut mutta hoitajia kyllä. Ja soittivat mut kotiin.

Sama tämä on ollut kauppakeskusten parkissa, soittavat etteivät pärjää

: (

ap

Vierailija
20/45 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta enää normaalilta tuo.

Ja se apu vaan pitää vaatia jostakin. Kyllä teillä jokin omalääkäri on joka tapauksessa. Jos ei auta, soitat ylilääkärille ja kysyt, kuka auttaa. Ja vaikka terveydenhoitaja olisikin vaihtunut, on ne teidän tiedot siellä ja uusi voi niihin tutustua.

13