*~* HAAHUT viikko 48 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]77mm[/b] 1.9.2006 rv 11+1 todettiin ultrassa sikiö jonka sydän ei lyönyt ja koko vastasi rv 8. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja nyt on vuotokin loppunut. Uutta raskautta toivotaan pian. Meillä on ennestään yksi poika, syntynyt 07/05. Ikää itselläni on viikkoa vaille 29 v.
[b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Viikko sitten jätettiin ehkäisy pois mutta ei vielä mitään systemaattista yritystä.
[b]kaisuli79[/b] Olen 27-vuotias ja mies 31. Meillä on yksi poika synt. 10/04 ja toinen raskaus päättyi ennenaikaseen synnytykseen rv 22+6 07/06 vauva ei selvinnyt koska viikkoja oli niin vähän. Eli yks keskiraskauden keskenmeno taustalla.
[b]katri72[/b] Minä 34-v, mies kohta 34. Lisäksi koira. Asutaan Helsingissä ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritys alkoi 02/03. Km:t 07/05, 12/05, 7/06 ja 11/06.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]levinia[/b] ite oon 37, mies 40, ollaan asuttu taalla n. hmmm italian leveysasteilla pian jo 15 vuotta! Tytot ovat 14 .10 .7 ja 3-vuotiaita. Viidennen yrityksia aloitettiin 2/06 kierukan poistosta ja siina sitten tasaisin valiajoin noita ' ongelmia' ; eli tm 3/06; ja kaks' kaavintaa 6/06 ja 10/06.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
[b]Sofia-77[/b] minä 29, mies 36, minulla t-96, t-99 ja tm-00. Miehellä p-97 ja t-99. Ensimmäinen yhteinen vauvamme siis keskeytys10/06 pahan sydänvian vuoksi rv 20+2.
[b]Tuutupii[/b] Olen 28 v kuumeilija, mieheni 31 v. Asumme Itä-Suomessa ja meillä on 1,5 v poika. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 06. Minulla todettiin tuulimunaraskaus vkolla 8+5 erinäisten ultrien jälkeen ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tasan 2 vkoa sitten viikoilla 9+1.
[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 25.7.2007
[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (133)
Tuutupii: Kylläpä suakin nyt koetellaan. Kovasti voimia ja jaksuja sinne!
pumpsu: Onnea vielä sulle kertaalleen! Laitoin sut jo sinne plussanneiden listaan, joten huomenna se sitten näkyy.
Helga: Laitoin sutkin plussanneisiin ja huomennahan se siellä sitten möllöttää.. =)
vm69: No voi harmi. Päivällä syödään kuitenkin muuta, joten illalla olis tarkotus ne pizzat " tuhota" . Vieläkös siellä sataa? Täällä ei, aurinko alkaa paistaa, mutta yöllä kyllä sateli.
ON: Ja oireet ne vain jatkuu voimakkaana. Varsinkin rinnat ovat tosi kipeät (nännit myös) ja niitä vihloo. Kasvaneetkin ovat selvästi. Tuntuu tosi inhottavalta pitää paitaa päällä kun hankaa kaiken aikaa. Mutta ei sitä nyt ilmankaan viitti olla... ;)
Hyvää ekaa adventtia kaikille!!
Luin taas kuulumisia ja onnittelut Helga76:lle ja pumpsulle!
tuutupiille tsemppiä! Todella kurjaa, kun sattuu noin paljon kurjia asioita perätysten. :( Toivottavasti antibioottikuuri auttaa asiaan.
).( Kaavinnan jälkeinen vuoto ei ole vieläkään loppunut, nyt on mennyt 1 vko 3 päivää. Jos tää vuoto pikkuhiljaa loppuisi - ettei olis koko ajan muistuttamassa keskenmenosta...
ja hyvää 1. Adventtia.
Ihan nopsaan vaan käyn teitä moikkasemassa...
Tuutupii, voi että. Nyt sais jo sun vastoinkäymiset loppua! Koita jaksaa, haluksia sulle lähetän :)
Kp 10/30-??? aika kuluu niin pirun hitaasti... välillä iskee sellainen epätoivon puuska, että tuntuu ettei tästä kierrosta mitään tuu. Tyhmäähän noin on ajatella, mutta pelottaa jo valmiiksi täti/nega. Ois niin ihanaa se plussa nähdä! Meitä plussan odottajiahan täällä piisaa... :) Voi tätä eloa. Ja aina välillä niitä ovistestejä mietin....
Voikaa hyvin ja rakastakaa toisianne!
Katri: Tultiinkin jo kotiin, Ja just syötiin ja kahvi tippuu heti kun tästä koneelta irtaudu. Eli tuutko nyt...? Älä unohda pitsaa...
Helga: Älä nyt maalaa piruja seinille *helmikuu - surukuu* muodossa. TOTTAKAI sulla tällä kertaa sujuu mallikkaasti loppuun asti. Elokuu onkin hyvä kuu saada vauva. Mun kaksi ekaani on syntyneet elokuussa, ovat lujia leijonaluonteita... Tahtojen taistoa silloin tällöin (=lähes aina)
Nyt sitä kahvia laittaa... Kun mies jo huhuilee.
Kävinpä tossa kahvin keiton lomassa samalla vessassa ja taitaa olla tätsy tulossa.. Ainakin tuli vaaleanpunainen viiru paperiin. Eihän se vielä takaa mitään, ties vaikka johtuisi siitä, että pitkän tauon jälkeen oli aamusta elämää peittojen alla. Mutta JOS olisi niin, niin ainakin kroppa toimii jälleen kellontarkkaan. Tyhjennyksestä just 4vkoa. Jos ja jos, on tää taas oman kehon vahtailua..
veeämmä
Vieläkö ehtii kahville? Saatiin just syötyä ruoka ja kupponen kahvia vois tehdä terää... Tosin pitää sitten pian joutua takasin leipomaan niitä pipareita, mies kun tuolla just pesee jo leivontapöytää...
Yes, kyllää ehtii. Kiva saada seuraa... Ole hyvä. Käytätkö maitoa tai sokrua..?
vm69: Juu, sokrua käytän mutta en maitoa. =)
No niin, piparit on leivottu ja viimeinen satsi on uunissa paistumassa. Mmmm.... mitkä tuoksut. =) Meidän koirakin on seuraillut vieressä tiiviisti ja siinä ohessa tiputellu kuolaakin...
Kyllähän tämä joulumieli alkaa heräilemään, vaikka ulkona on ilma kuin maaliskuussa.
vm: toivottavasti se täti löysi tiensä teille. Meille se ei ainakaan sittenkään vielä tullut. Siis se lähti sitten teidän suuntaan. Kaipa vuoto johtui vaan tuosta pupuilu touhuista.
Katri: voihan kumma noita sun oireita?? Mitä mahtaa olla. Toivottavasti asia selviää pian.
Sofia: älä nyt menetä toivoasi. Varmasti se plussa ilmestyy ennemmin tai myöhemmin. Paljon, paljon plussasäteitä sinnepäin:)
Tuutupii: toivottavasti olo pian paranee ja asiat saadaan kuntoon. Kyllä sinulla on ollut jo tarpeeksi kestämistä. Tsemppiä.
ON: Tuskallinen olo. En millään malttaisi odottaa sitä tätsyn tuloa. Eilen jo vähän ehdottelin miehelle, jos sukellusvälineet jäisivät rannalle ruikuttamaan, mutta mies pysyy tunnollisena..hyvä kai niin. TÄTI TULE!
Helgalle onnea plussasta : ) ja suojelusenkeleitä matkaan
VM69, toivottavasti se on täti joka jo kolkuttelee
Sofia, kyllä se vuoto voi olla herkistä limakalvoista, yritä olla hätäilemättä. Kyllä se ovis sieltä tulee ja plussa siihen perään +++
Katri, jos minä olisin sun tilanteessa, niin kävisin kyllä varmistuttamassa tilanteen ultrassa. Meilläkinhän tuo vauveli oli yksien kuukautisten yli salamatkustajana ja vasta seuraavassa kierrossa plussasin... ihmettelin kyllä kun raskausoireet oli jo heti vuodon loputtua, mutta testin tein vasta kun seuraavat mensut jäi tulematta.
Tuutupii, ei ole nyt elämä helppoa sulle, jaksamista toivotan, mutta alamäen jälkeen tulee aina ylämäki, joten sitä kohden vaan ja huipulla sitten plussaa, eikös juu.
Omaa sitten taas näistä vuodoista. Eli oletetut kuukautisethan alkoivat keskiviikko aamuna, ihan kirkkaalla vuodolla, hyvin niukalla sellaisella. Torstaina vuoto muuttui ihan vaaleanpunaiseksi ja siitä eteenpäin perjantaista alkaen ollut tuollaista ruskeaa tuhrua ja tosi niukasti. Eli mitä tämä nyt sitten on? Odotan koko ajan että koska oikea vuoto alkaa, vai alkaako se ollenkaan. Ei oo kyllä raskaustuntemuksia, enkä viitti testiä tehä, kun on tosta bongatusta oviksesta vasta n. 10 päivää.
kylläpä on taas paha mieli. Itkettää ja ahdistaa! Miehelle tossä äksen puhuin olostani, kovasti yrittää ymmärtää. Mulla ahdistaa ihan hel**tisti työssä olo :( Kun olin niin asennoitunut siihen tammikuussa alkavaan äitiyslomaan! Nyt tuntuu ettei yksinkertaisesti jaksa, ei oo paukkuja. Itse työssä ei varsinaisesti vikaa ole. En vain jaksa tätä arkea, työ, kotiin, ruokaa, askareita, läksyapua, nukkumaan, työ.... Yritän miettiä sitä, että olenko vain loman tarpeessa, vai onko tää jotain muuta? Vai oonko vain laiska? Voi paska. Miehen mielipide oli se, että reagoin niinkuin " terve" ihminen reagoi eli vuoristoradalla. Ettei täysin sängyn pohjalla makaa, vaan saa välillä hyvinkin asiat hoitumaan ja vä' lillä vajoaa pohjalle. Mutta kuluttavaa tämäkin on! Pala kurkussa tuntuu ihan kipeänä! Tiedätte varmaan mitä tarkoitan! Välillä mietin sitäkin, että koska kuitenkin jotenkin jaksan arkea ja kaikkea muutakin, niin olen kaisitten työkunnossa. Ja kunnossa muutenkin. Kun kroppa kerran kestää ja pääkoppakin ilman sen suurempia " hulluuksia" . Ja sitten taas toivon, että voi kun kroppa sanois että stop! Tulisin vaikka kipeeksi tai jotain, että vois jäädä kotiin, että olis OIKEA syy jäädä kotiin. Voi ei tätä oloa! Miten tästä selviää?? Miten te olette selvinneet? Onko teillä tällaisia oloja?
Se henkinen kiire mistä joku viikko sitten puhuin on iskenyt taas takaisin... Se on kamala olo.
Pohjalla taas, Sofia
OIKEIN ISOJA HALEJA JA JAKSUJA TEILLE KAIKILLE !!
Niin se meni tämäkin tylsä sateinen sunnuntai arkisia askareita tehdessä.
Sain vähän joulua taas laitettua kun pesin ikkunat, silitin ja ripustin jouluverhot. Nyt näyttää vähän pirteämmältä kun on punaista väriä piristämässä...
Ja oman (.) kuulumisia :
Vatsaa on kivistänyt tänään enemmän ja vähemmän ja limatkin bongattu, tänään kp 13.
Peittoja pöllytelty muutamana päivänä ja harjoitukset jatkuu kunhan muksut menee nukkumaan.
Toivotaan, että clomit auttaa ja tulostakin sais tikusta lukea jouluviikolla..
SOFIALLE iso jaksuhali ja sanonpahan vaan, että voin kuvitella tuon tunteen ja aivan varmasti se on mullakin keväällä edessä , olinhan laskeskellut että jäisin vapulta äitiyslomalle !!
Työn ja perheen yhteensovittamisessa on haastetta ja tälläiset koettelemukset eivät ainakaan yhtään edesauta stressin vähentymistä.
Muuta neuvoa,en osaa sanoa kun että mitä jos kävisit puhumassa lekurilla ja pyytäisit sitä kirjoittamaan sulle vähän pidemmän sairasloman, että saisit levättyä ja oltua kotona muksujen kanssa.?
KATRI meinaatko huomenna mennä lekurille vai mitens meinaat asian kanssa edetä? Kuullostaa oudolta ettei masussa olis elämää kun oireet vaan pahenee ja lisääntyy!! Soita heti aamulla lekurille aika ja vaadi tervarista lähete että pääset gynen päivystykseen ,jospa sieltä saisit selvyyden asiaan !
VM69 tätiä täällä manailen sinne sun luokse,,,,
Nyt menen katsomaan maajussille morsianta ja huudosta päätellen äitiä tarvitaan erotuomariksikin yläkerrassa !
Mukavaa Illanjatkoa !
Isotikru
Voi tuutupii, tosi ikävää, ettei loppua tuolle kierteele näytä tulevan :( Sinuna menisin jälleen lääkäriin, vaikka tuntuukin varmaan turhauttavalta
Helga: Aika makeeta että sait jo viivan masuun :D Tsih! ¿Onnea¿ nyt sitten siitä
En kyllä vielä uskaltaudu tonne toiselle puolelle. En ennen kuin syke on varmistettu. Sitä ennen en oikein anna itseni täysllä iloitakaan.
Mutta tänne sen kai voisi laittaa, päivittää mut plussanneeksi 1.12 ja la olisi 3.8
Toivottavasti ei tarvi pyyhkiä noita pois
veeämmälle lähettelen lämpimiä ajatuksia. Kynttilät on jotenkin niin rauhottavia. Niitä tulee varmaan itsekin polteltua enemmän, kun ekan enkelin la lähestyy