Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korreloiko mielestänne puoluekanta sen kanssa, että ajatteleeko enemmän itseään vai muita?

Vierailija
29.03.2023 |

Ovatko esim. Kokoomuksen ja Perussuomalaisten kannattajat/äänestäjät itsekeskeisempiä kuin vaikka SDP:n tai Vasemmistoliiton?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Sekä vasemmistossa että oikeistossa on niin mulkkuja kuin ihaniakin ihmisiä.

Vierailija
42/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa on tullut minulle yllätyksenä, että useampikin tuntuu yhdistävän vasemmistolaisuuden tuilla elämiseen. Vaikka se on nimenomaan pieniTULOISTEN puolue. Duunareiden ja pienyrittäjien, joita kansalaisissa on todella paljon. Ilmeisesti he eivät sitten ole kykeneviä äänestämään oman etunsa mukaisesti. Ei ihme, että valitus tavallisten suomalaisten kurittamisesta jatkuu vuodesta toiseen, kun ratkaisua etsitään väärästä päästä janaa. Yhdenkään puolueen tavoitteena ei takuulla ole saada ihmisiä makaamaan kotona ja nostamaan mahdollisimaan paljon tukia.

No kyllä vaan demaritkin on ne tuloiset duunarit menettäneet persuille. Koska eivät aja niiden asiaa vaan wokettavat.

Yksikään puolue ei aja pienyrittäjien asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt välttämättä itsekeskeisempiä, mutta sanoisin, että jyrkempiä/ehdottomampia ja suvaitsemattomampia. Ja tämä siis vain keskimäärin, varmasti sekä oikeistossa että vasemmistossa on päinvastaisiakin tapauksia.

Hyvä vitsi. Eiköhän kaikki ole saanut tarpeeksi näytteitä vasemmiston "suvaitsevaisuudesta". 😄

Vierailija
44/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vasemmistolaisetkin ajattelevat lähinnä itseään (omat sosiaalituet).

En saa mitään tukia enkä tarvitsekaan.  Äänestän demareita. 

SDP onkin työtä tekevien puolue. Ei missään nimessä työttömien, jos joku näin kuvittelee, niin on todella väärässä. SDP leikkaa työttömiltä ihan samaa tahtia oikeiston kanssa. Puheet on toki eri.

Vierailija
45/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuollaiseen korrelaatioon. Joka puolueen kannattajissa on oma tapansa ajatella itseä ja muita.

Kärjistys: 

Vasemmisto: muiden pitäisi maksaa enemmän niiden asioiden hyväksi joita minä pidän hyvänä

Oikeisto: muiden pitäisi tehdä enemmän työtä rahoittaakseen niitä asioita, joita itse kukin pitää hyvänä.

Miksi oikeisto murehtisi jonkun toisen tekemisistä? Kunhan kukin saa pitää oman työnsä tulokset, noin suurin piirtein.

Vasemmistö kärkkyy toisten työn tuloksia ja itse ei tekisi mitään.

Jos jokainen saisi vain oman työnsä tulokset, oikeistolaiset kuolisivat nälkään hyvin nopeasti.

Vierailija
46/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa on tullut minulle yllätyksenä, että useampikin tuntuu yhdistävän vasemmistolaisuuden tuilla elämiseen. Vaikka se on nimenomaan pieniTULOISTEN puolue. Duunareiden ja pienyrittäjien, joita kansalaisissa on todella paljon. Ilmeisesti he eivät sitten ole kykeneviä äänestämään oman etunsa mukaisesti. Ei ihme, että valitus tavallisten suomalaisten kurittamisesta jatkuu vuodesta toiseen, kun ratkaisua etsitään väärästä päästä janaa. Yhdenkään puolueen tavoitteena ei takuulla ole saada ihmisiä makaamaan kotona ja nostamaan mahdollisimaan paljon tukia.

No kyllä vaan demaritkin on ne tuloiset duunarit menettäneet persuille. Koska eivät aja niiden asiaa vaan wokettavat.

Miten sitä voisi ajaa? 

Vierailija
47/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään tukia enkä tarvitsekaan.  Äänestän demareita. 

SDP onkin työtä tekevien puolue. Ei missään nimessä työttömien, jos joku näin kuvittelee, niin on todella väärässä. SDP leikkaa työttömiltä ihan samaa tahtia oikeiston kanssa. Puheet on toki eri.

Demarit ovat perinteisesti vain eliittiduunarien asialla. Ei heitä kiinnosta epätyypillisissä työsuhteissa huonoilla eduilla raatavat ihmiset tipan tippaa. Paperiliittolaiset ja ahtaajat kylläkin.

Vierailija
48/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin persut ovat ihan tutkitusti itsekkäitä.

Vierailija
49/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähän tuon nyt tyhmempikin, että mitä oikeammalle mennään, sitä enemmän ajatella omaa ja omien kavereitten (rahallista) etua. Tästä poikkeuksena Persut, jotka eivät ole oikein oikeata eikä vasenta; he ajattelevat vain ja ainoastaa omaa, yksityistä hyötyään.

Vierailija
50/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että keskimäärin suvaitsevaisimpia ja muita ajattelevampia ovat niiden puolueiden, jotka eivät ole liian vasemmalla tai oikealla, kannattajat. (mm. Keskusta, SDP ja Vihreät).

Vierailija
51/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuollaiseen korrelaatioon. Joka puolueen kannattajissa on oma tapansa ajatella itseä ja muita.

Kärjistys: 

Vasemmisto: muiden pitäisi maksaa enemmän niiden asioiden hyväksi joita minä pidän hyvänä

Oikeisto: muiden pitäisi tehdä enemmän työtä rahoittaakseen niitä asioita, joita itse kukin pitää hyvänä.

Miksi oikeisto murehtisi jonkun toisen tekemisistä? Kunhan kukin saa pitää oman työnsä tulokset, noin suurin piirtein.

Vasemmistö kärkkyy toisten työn tuloksia ja itse ei tekisi mitään.

Jos jokainen saisi vain oman työnsä tulokset, oikeistolaiset kuolisivat nälkään hyvin nopeasti.

Höpö höpö

Vierailija
52/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä voisi ajaa? 

Voisi aloittaa esim. eläkemaksujen kohtuullistamisesta. Verotuksestakin olisi vara keventää, kun alle 50 tuhannen euro vuosiansioista menee veroihin ja maksuihin reilusti yli puolet. Palkansaajat saavat sentään itse pitää aina tuloistaa puolet, vaikka tienaisivat mitä.

Vierailija
53/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä voisi ajaa? 

Ei ainakaan korottamalla listaamattomien yritysten osinkoverotusta. Tuossa on jo puolueita jakava teema.

Vierailija
54/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. demaripääministeriämme en näe mitenkään köyhien asialla olevana, oma valta ja hyvät kuvat Instagramissa lienevät korkeita prioriteettejä. Ja samanpuolueen pitkään vallassa ollut Lipponenkaan tuskin siirtyi lobbaamaan Nord Streamia ihan hyvää hyvyyttään...

Vierailija
55/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttaja on hyvä ja kertoo, että ketä pienyrittäjän kannattaisi äänestää? Jokainen puolue ajaa vain leikkauksia ja lisämaksuja jo alunperinkin ilman yhteiskunnan tukia elävälle ihmisjoukolle.

Vierailija
56/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korreloi, oikeistolaiset ovat itsekkäämpiä

Vierailija
57/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että keskimäärin suvaitsevaisimpia ja muita ajattelevampia ovat niiden puolueiden, jotka eivät ole liian vasemmalla tai oikealla, kannattajat. (mm. Keskusta, SDP ja Vihreät).

:D Eivät nämä anna omastaan. Onhan se nähty. Jakavat toisten rahoja. Myös laittavat kansan liian tiukalle jakamisvimmassaan. Suomalaiset voi huonosti, nuoret masentuneita, paljon tehdään itselle pahaa. Näitä puolueita voi syyttää.

Eihän nämä puolueet välitä kansasta pas*kaakaan!

Vierailija
58/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on tätä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parempituloinen ja äänestän vihervasemmistoa. Lopulta kyse voi olla itsekkyydestä: minä itse haluan elää yhteiskunnassa jossa heikommista pidetään huolta eikä vaurastumista tehdä heikompia riistäen. Mitä harvemmille hyvinvointi ja varat kerääntyvät, sitä vaarallisemmaksikin yhteiskunta käy kaikille. Pörssiyhtiöiden vero-"suunnittelu" pitäisi laittaa kuriin. Olen opiskellut kansantaloustiedettä, eikä se ole tehnyt minusta kapitalistia. Ihmisluonto ei ole pohjimmiltaan hyvä, vaan itsekäs. Tarvitaan yhteisiä sääntöjä. Maksan mielelläni veroja, ja niitä saa käyttää esim. Ukrainan aseistamiseen, vaikka en siitä suoraan itse hyödykään. Maailma kuitenkin hyötyy, ja minä siinä mukana.

Tekopyhyys max

Kiusaajuus full volume

Vierailija
59/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaiset ajattelee itseään omilla rahoillaan vasemmisto muiden rahoilla.

Vierailija
60/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vasemmiston kannattajat ovat useimmiten niitä, jotka saa rahansa valtiolta, oli kyse sitten kulttuuriväestä, tutkijoista, tai sosiaalituella elävistä. Onpa todellinen ihme, että kannattavat vasemmistoa. Samalla toki purevst ruokkivaa kättä haukkumalla ja arvostelemalla muita ja vaatimalla lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän