Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korreloiko mielestänne puoluekanta sen kanssa, että ajatteleeko enemmän itseään vai muita?

Vierailija
29.03.2023 |

Ovatko esim. Kokoomuksen ja Perussuomalaisten kannattajat/äänestäjät itsekeskeisempiä kuin vaikka SDP:n tai Vasemmistoliiton?

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on ehkä isompi lehmä ojassa, kun on enemmän omaisuutta. Joissain tapauksissa itsekkyys voi olla aivan tervettä ja myös niiden duunareiden etu. Lisäksi on todettava, että on paljon duunareita, jotka ovat vähintään yhtä itsekeskeisiä kuin pahimmat Nallet ja muut köyhien kyykyttäjät.

Vierailija
2/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että vihervasemmisto mielellään ajattelee tyyliin, tehkää, kuten sanon. Itse toki saavat tehdä, mitä haluavat eikä muilla ole oikeutta arvostella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ajattelee itseään ja äänestää sitä ,minkä kuvittelee hyödyttävät itseään eniten.

Vierailija
4/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ne pienituloiset/köyhät, jotka äänestävät vaikkapa vasemmistoliittoa eivät muka ajattele itseään? Itselleen he haluavat lisää tukia. Vastaavasti vaikkapa vasemmistopoliitikot ja valtion viroissa olevat vasemmistolaisten esim. edustajien avustajat jne., jotka itse voivat olla hyvätuloisia, tietysti äänestävät omaa puoluettaan saadakseen itselleen lisää valtaa ja tuloja.

Vierailija
5/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa oikeistolaiset miettii enemmän yhteistä hyvää ja kokonaiskuvaa (esim. valtion velkaantumista), kun vasemmistolaiset taas aika ristiriitaisestikin miettii vain tiettyjen yksilöiden taloudellista tukemista ja todennäköisesti itse kuuluvat näihin tukien saajiin, tai saavat valtaa pienituloisten äänillä. Eivät siis mieti koko kansan yleistä hyvää (esim. viennin tukemista, että Suomeen oikeasti virtaisi lisää rahaa ulkoa, eikä vain velkaannuttaisi/siirreltäisi täällä jo olevaa rahaa).

Vierailija
6/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jokainen äänestää omien intressien mukaan, jollei sitten ole äärimmäisen varakas, jolloin ei tarvitse miettiä omaa talouttaan ja toimeentuloa, vaan voi keskittyä esim. ympäristön suojeluun.

Vierailija
7/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät haluaa kiillottaa omaa sädekehäänsä sillä, että muka ajatellaan kaikkien parasta

Vierailija
8/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parempituloinen ja äänestän vihervasemmistoa. Lopulta kyse voi olla itsekkyydestä: minä itse haluan elää yhteiskunnassa jossa heikommista pidetään huolta eikä vaurastumista tehdä heikompia riistäen. Mitä harvemmille hyvinvointi ja varat kerääntyvät, sitä vaarallisemmaksikin yhteiskunta käy kaikille. Pörssiyhtiöiden vero-"suunnittelu" pitäisi laittaa kuriin. Olen opiskellut kansantaloustiedettä, eikä se ole tehnyt minusta kapitalistia. Ihmisluonto ei ole pohjimmiltaan hyvä, vaan itsekäs. Tarvitaan yhteisiä sääntöjä. Maksan mielelläni veroja, ja niitä saa käyttää esim. Ukrainan aseistamiseen, vaikka en siitä suoraan itse hyödykään. Maailma kuitenkin hyötyy, ja minä siinä mukana.

Vierailija
9/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on itsekäs, jos äänestää vasemmistoa ja rikas jos äänestää kokoomusta. Riippuu täysin siitä mistä itse hyötyy.

Vierailija
10/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa oikeistolaiset miettii enemmän yhteistä hyvää ja kokonaiskuvaa (esim. valtion velkaantumista), kun vasemmistolaiset taas aika ristiriitaisestikin miettii vain tiettyjen yksilöiden taloudellista tukemista ja todennäköisesti itse kuuluvat näihin tukien saajiin, tai saavat valtaa pienituloisten äänillä. Eivät siis mieti koko kansan yleistä hyvää (esim. viennin tukemista, että Suomeen oikeasti virtaisi lisää rahaa ulkoa, eikä vain velkaannuttaisi/siirreltäisi täällä jo olevaa rahaa).

Ahneimmat ja itsekkäimmät tuttavani äänestävät vasemmistoa.

Vierailija
11/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärivasemmistolaisten halu lisätä kaikenlaisia tulonsiirtoja ei ole välttämättä puhdasta itsekkyyttä, vaan voi olla myös avuttomuutta. Eivät näe, että itse voisivat hyötyä työnteosta taloudellisesti, koska ovat jollain lailla syrjäytyneet yhteiskunnasta. Kehitys on jatkunut vuosikymmeniä, joten aika naiivia on syyttää nykyisiä vasemmistolaisia rikkaiden jääkaapilla syömisestä. Jostain heidänkin on ruokansa saatava, ja jos yhteiskunta ei tarjoa työtä, niin sitten pitää maksaa tukia. Fiksumpaa olisi mielestäni helpottaa työllistämistä, mutta se ei käy vasemmistolaisille, koska sittenhän ne joutuisivat töihin.

Vierailija
12/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parempituloinen ja äänestän vihervasemmistoa. Lopulta kyse voi olla itsekkyydestä: minä itse haluan elää yhteiskunnassa jossa heikommista pidetään huolta eikä vaurastumista tehdä heikompia riistäen. Mitä harvemmille hyvinvointi ja varat kerääntyvät, sitä vaarallisemmaksikin yhteiskunta käy kaikille. Pörssiyhtiöiden vero-"suunnittelu" pitäisi laittaa kuriin. Olen opiskellut kansantaloustiedettä, eikä se ole tehnyt minusta kapitalistia. Ihmisluonto ei ole pohjimmiltaan hyvä, vaan itsekäs. Tarvitaan yhteisiä sääntöjä. Maksan mielelläni veroja, ja niitä saa käyttää esim. Ukrainan aseistamiseen, vaikka en siitä suoraan itse hyödykään. Maailma kuitenkin hyötyy, ja minä siinä mukana.

Täysin samaa mieltä ja juuri näin siis ajattelen ja äänestän.

Vierailija
13/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto ajattelee vain muiden rahoja. Ovat muutenkin aina hyötymässä muista, todella itsekästä porukkaa. Oikeistossa arvostetaan yksilönvapautta.

Vierailija
14/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä ja juuri näin siis ajattelen ja äänestän.

Voitko kertoa, miten olen hyötymässä muista?

Vierailija
15/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekopyhyys max

Vierailija
16/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto ajattelee vain muiden rahoja. Ovat muutenkin aina hyötymässä muista, todella itsekästä porukkaa. Oikeistossa arvostetaan yksilönvapautta.

Se taas johtuu juuri itsekkyydestä. Rikkaalle yksilönvapaus on hieno homma, koska voi matkustella ja toteuttaa itseään, kun on sitä rahulia. Köyhälle yksilönvapaus tarkoittaa valintaa ehkä jopa parinkin terveyden tuhoavan paskaduunin välillä ilman mitään kivaa elämässä. Ja kun rahaa ei ole  mihinkään kivaan, ei ole mitään menetettävääkään. Joten ennen pitkää rikkaankin yksilönvapaus kapenee huomattavasti, kun saa jatkuvasti miettiä miten kukakin kusettaa tai jopa oikeasti ryöstää sen jääkaapin.

Vierailija
17/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korreloi.

Vierailija
18/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian göteborgissa ja tukholmassa ruotsalaiset ovat vähemmistönä

Vierailija
19/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti oikeisto on itsekästä, rahaa vaan lisää itselle ja köyhät kyykkyyn. Ne arvot. Vasemmisto haluaa pitää heikoimmistakin huolen, siksi minäkin äänestän heitä (vaikka en itse niihin kaikista heikoimpiin kuulukaan).

Vierailija
20/121 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vasemmistolaisetkin ajattelevat lähinnä itseään (omat sosiaalituet).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi