Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olisit valmis leikkaamaan omassa elämässäsi?

Vierailija
28.03.2023 |

Itse antaisin leikkurin viedä:
Lapsilisän ja elatusmaksun jonka saan valtiolta yhdestä lapsesta.
Ensiasunnon ostajan verovapauden.

Olisin valmis maksamaan enemmän:
Alkoholista ja makeisista.
Julkisesta terveydenhuollosta.

Lisäksi asiat jotka liittyvät omaan elämään, mutta joita en tarvitse:
Tunnin juna Turkuun.
Muut tiehankkeet.

Ainakin nyt heittämällä tuli nämä ja varmasti löytyy paljon muitakin. Olen siis hyvätuloinen työssäkäyvä äiti.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinajasta voisi leikata. Olen niin väsynyt että en jaksa 70-lymppiseksi asti.

N47

Melko harva 700-vuotiaaksi elää.

Vierailija
62/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan leikkauksia sossupummien elämiseen. Kaipaan niitä leikkauksia kovasti.

Minähän olisin henkilökohtaisesti valmis antamaan omastani paljonkin, jos sossupummien korkean elintason maksatus vain saataisiin loppumaan. Se on mulle ihan periaatekysymys.

Sillä sen, joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä. Niin yksinkertaista se elämä ihmisyhteisössä on. Jopa eläimet tajuavat tämän.

Poislukien oikeista syistä työkyvyttömät sekä ala- ja yli-ikäiset. Puhun ja ajattelen näin

vain sosiaalipummeista, en sydän- tai syöpäsairaista esimerkiksi.

Mielenterveyseläkkeistä tulisi myös reippaasti karsia. En sano että he eivät olisi sairaita. Mutta ei eläke ole ratkaisu.

Työ on näihinkin ongelmiin oikeasti sitä parasta lääkettä. Tekee vain hyvää ottaa se pää pois omasta navasta ja katsoa vähän isompia kokonaisuuksia.

Omata päivärytmi, olla hyödyksi jollekulle ja opetella vaatimaan edes jotakin itseltään. Kestämään elämää.

Mutta tätä mieltä ei saa nyky-Suomessa olla, kun on heti joku punaniskainen öykkärisika ja kylmä riistäjäporvari.

Jos ottaisi aivot käyttöön ja silmän käteen ja tosissaan katsoisi tätä maata, huomaisi, että tällä aikuisten työkykyisten ihmisten ylettömällä paapomisella ja aivan liiallisella vapaa-ajalla ei saada aikaan kuin velttoja, heikkoja ja usein myös päihderiippuvaisia ihmisraunioita.

Oman elannon hoitaminen ja omasta elämästään vastuun kantaminen on itsetuntoa kohottava ja toimijuutta edistävää mielekästä tekemistä, ja sekin aika on pois paljon huonommista harrastuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kikkelistä voisin leikata ainakin 5cm. On se sen verran iso mela. Paksuudesta voi leikata ainakin sen 3cm

Vierailija
64/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuesta voisi ottaa pois 20 e heidän hyväkseen jotka enemmän tarvitsevat.

Vierailija
65/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Ei siksi, ettei olisi mahdollisuuksia, vaan siksi, etten halua.

Vierailija
66/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan autoton perhe Helsingistä. Toinen vanhemmista tienaa alle 3000€/kk brutto, toinen opiskelee. Yksi lapsi. Jos nyt totta puhutaan, niin en tiedä mistä pitäisi leikata. Ehkä hiuksia voisi joskus leikata muuallakin kuin omassa vessassa.

Pienempään heka-kämppään voisin muuttaa jos saisin sellaisen yhtä rauhallisesta talosta ja autottomalle sopivien yhteyksien päästä.

Vierailija
67/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä. Mun puolesta heviosaston alvin voisi pudottaa nollaan ja varsinkin kaikkien prosessoitujen tuotteiden alvia nostaa. Tämä saattaisi vaikuttaa positiivisesti suomalaisten terveyteen. Alkoholin ja tupakan veroakin vaan ylös.

Itselläni on pari lemmikkiä. Joku lemmikkivero eläimen koon mukaan. Varsinkin koirille kunnon mätkyt kun niille rakennetaan koirapuistoja ja katuja & puistoja joudutaan siivoamaan useammin.

Lisävero asuinneliöiden mukaan. Eli mikäli asut isommassa kämpässä, maksat enemmän. Tykkään matkustaa, mutta kannatan silti lentoveroa. Myös nettikaupan paketeille voisi laittaa rahtiveron. Porukka tilaa ja palauttaa krääsää. Tälle kunnon sanktiot.

Vierailija
68/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi leikkaamaan yhtään mistään! Olen eläkeputkessa ja saan kuussa käteen 1086€. Siitä pitää maksaa kaikki. Odotan kauhulla varsinaista eläkettä...

Vierailija
69/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-yksinhuoltajana olen toimeentulotuella, joten paljon ei pysty enää leikata. Mutta makeisveroa saa puolestani nostaa, samoin tupakka- ja alkoholiveroa. Muuten kun en omista autoa (myin sen kun tuli kalliiksi), enkä asuntoa (myin sen, kun ei riittänyt rahat elämiseen), en paljon muita veroetuja saa, kuin elatus tällä hetkellä niukimman mukaan. On aika niukkaa kyllä.

Olen siis jo leikannut opiskelujen alussa kaiken leikattavan, niin karkeista vielä voin luopua.

Vierailija
70/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta leikkaan leipää ja makkaraa.

Vierailija
71/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo leikannut. Muutin halvempaan asuntoon. En omista kesämökkiä tms. Autonrottelon omistan, autosta en voi luopua, asun korvessa. Kaikki menot ovat minimissä, uusia vaatteita en osta, ruoka on halvinta, alkoholia en osta. En matkusta nyt vähään aikaan. Ei ole maksukanavia (eikä kyllä televisiotakaan). Jos tarvitsen jotain, katson ensin löytyykö kirppareilta. Ei tule sanomalehteä eikä muitakaan maksullisia lehtiä. Mistä vielä tässä voisi vyötä kiristää?

Sama. Tosin mulla ei ole sitä autoakaan. En käy enää kosmetologilla tai hierojalla. Lopetin jo vuosia sitten. Kampaajallekaan ei ole varaa mennä. En käytä mitään päihteitä. Ruuassakin säästän ja olen nyt lievästi alipainoinen. Tämmöistä luksusta tää on työttömänä! Niin ja mitään maksullisia harrastuksiahan mulla ei tietenkään ole. En käy leffassa, syö ulkona tms.

Vierailija
72/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tk-eläkkeellä mielenterveyssyistä ja periaatteessa eläkkeeni ja asumistukeni voisi leikata. Onhan se mukavaa, kun ei tarvitse miettiä millä kustantaa opiskelut ja elämisen ja jää säästöönkin. Elintasoni on varmaan paljon parempi kuin monella muulla opiskelijalla. Skitsofreenikko siis olen ja eläke tuli helposti, vaikka kykenisin työhön ja aion vielä päästä työelämään. Sitä en ymmärrä miksi eläkeläisen asumistuki on niin paljon isompi kuin perusasumistuki.

Vierailija
73/84 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäasunto. Ja nyt keväällä se menee myyntiin.

Ei eronnut ja karannut, yksin elävä poikamies tarvitse kahta asuntoa, vaikka siellä maaseudun okt:ssa on niin mukava asua kesä aikana.

Mutta, siitä on paljon ylimääräisiä kuluja ja teettää paljon työtä.

Vierailija
74/84 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi leikata hiukseni. Helsingissä asuva varhaiseläkeläinen, yksin asuva nainen 60+ ei oikein voi muutakaan tehdä. Olen veroni maksanut enkä ole saanut yhteiskunnalta mitään asumis- tai toimeentulotukia tai vastaavia. Itse olen pärjännnyt, mutta silti tekee tiukkaa.

Sossupummit täällä mainittiin: kannatan turhien sosiaalitukien leikkaamista! Täällä on paljon ihmisiä, jotka eivät edes yritä!

Vierailija
75/84 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi oikein muuta tehdä kuin vähentää/lopettaa ruuan tilailun ravintoloista. Sekin on tosin elinkeino Woltin kuljettajille.

Vierailija
76/84 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kesää ja sitten alkaa minun leikkaukset, joka viikko nurmikko.

Vierailija
77/84 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin ja työpaikan välisten matkojen verovähennysoikeus. Joutais poistaa kokonaan! Ansioveroja voisi laskea keskimääräisen summan verran kaikilta palkansaajilta eli verottajaltakin säästyisi satoja henkilötyövuosia joka vuodelta.

Vierailija
78/84 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi leikkaamaan yhtään mistään! Olen eläkeputkessa ja saan kuussa käteen 1086€. Siitä pitää maksaa kaikki. Odotan kauhulla varsinaista eläkettä...

Vuosikymmenien työstä on jäänyt säästöön ainakin 200 000 euroa eli kaipa silläkin pärjää hetken?

Vierailija
79/84 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatteko te jotain kehitysapua vai ettekö osaa lukea?

Osaavat lukea, mutteivat malta olla suoltamasta propagandaansa joka ketjuun. 

Vierailija
80/84 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä voisi vähentää:

Lapsilisät poistettava

Veron korotus ylös esim 2-5%

Sokerivero ylös

Alkoholi- ja tupakkavero ylös

Bensan- ja diesel vero ylös

Matkalippujen hintaa korotettava

Ruoan verotusta korotettava ALV