Mistä olisit valmis leikkaamaan omassa elämässäsi?
Itse antaisin leikkurin viedä:
Lapsilisän ja elatusmaksun jonka saan valtiolta yhdestä lapsesta.
Ensiasunnon ostajan verovapauden.
Olisin valmis maksamaan enemmän:
Alkoholista ja makeisista.
Julkisesta terveydenhuollosta.
Lisäksi asiat jotka liittyvät omaan elämään, mutta joita en tarvitse:
Tunnin juna Turkuun.
Muut tiehankkeet.
Ainakin nyt heittämällä tuli nämä ja varmasti löytyy paljon muitakin. Olen siis hyvätuloinen työssäkäyvä äiti.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Elämäni. Toivon kuolevani.
En halua tuottaa läheisilleni itsemurhan tuskaa, mutta haluaisin kuolla.
En halua enää kokea työnantajani ja läheisieni käyttävän minua hyväkseen ja riistävän minua.
Kuolema olisi pelastus.
Irtiotto kaikesta paskasta ja ala elää kuten tykkäät? Ja nauti kun muut kärvistelevät sinua. Oikein niille! T: vapaaehtoinen huithapeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yt:t alkoi ja pian leikataan koko palkka ja pääsen veronmaksajien, myös sinun, elätiksi.
Tervetuloa työttömien sankkaan joukkoon. Kohta sinunkaan ei tarvitse kadehtia meidän suuren suuria tukia. Saat kuulla olevasi yhteiskunnan loinen, joka vaan makaa soffalla. Etenkin, kun ansiosidonnaisesi loppuu, pääset huippujengiin työmarkkinatuen piiriin ;D
Ai niin ja saat tuilla saman rahan kuin työssäkäyvät ja ihan vaan loisimalla. Tuskin maltat odottaa sitä autuutta, joka sinuakin odottaa. ;D
En ole kadehtinutkaan. Palkka on myös pieni, joten kädestä suuhun tässä on aina eletty. Auton saa onneksi myydä turhana kulueränä pois, ilmastokin kiittää. Nyt on 30 vuoden työuran jälkeen muiden vuoro elättää minua. Työllistymään en tule enää ikinä.
Olisin erittäin valmis leikkaamaan pari naapuria huut hlvettiin tästä ympäristöstä. Yksi kriminaali ja yksi muuten vaan pöljä. Heti olis parempi, kumpikaan ei hallitse edes perussääntöjä normaalin asumisympäristön suhteen.
Elinajasta voisi leikata. Olen niin väsynyt että en jaksa 70-lymppiseksi asti.
N47
Julkisesta terveydenhuollosta voisin maksaa vähän enemmän potilasmaksuina.
Kaikesta epäterveellisestä ruuasta (rasva, sokeri, runsas suola) voisin maksaa enemmän, niin tulisi ostettua terveellisempää ruokaa.
TV:n erilaisista visailuista ja tosi-tv-ohjelmista voisin luopua kokonaan.
Samoin sellaisista taidenäyttelyistä, joissa "taide" on rumaa töherrystä.
Olisin valmis maksamaan palkasta enemmän veroja. Toivoisin erityispanostusta myös verovalvontaan ja harmaan talouden kitkemiseen.
Olen sairaanhoitaja ja palkalla on hankala elää. Olen nyt vuoden sisään lopettanut tilaamani suoratoistopalvelun ja ruokakaupassa karsinut ostoksia mm juustoa ja jogurtteja. Erosin sairaanhoitajaliitosta, kun 50 euron jäsenmaksu on iso ja säästöä sekin. Työpaikka vaihtuu nyt, että kulkeminen ei maksa enää, kun pääsen kävelen. Iso säästö tulee.
Minusta tämä on kohtuutonta. Olen kaikki ylimääräiset karsinut ja mitään luksusta elämässä ei ole. Olen yksinhuoltaja ja minulla on kaksi lasta huollettavana, joihin yritän panostaa. Kumpikaan ei harrasta mitään kallista. Vuosittaiset harrastus kulut on yhteensä 500e. Hinnat on nousseet käsittämättömän paljon.
Hiuksista voisin hieman leikata. Latvat tarvii siistimistä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin valmis lopettamaan kokonaan ansiosidonnaisen päivärahan koska se estää tehokkaasti työllistymästä.
Kaikilla ei ole yhtä hyviä säästöjä kuin sulla.
Voisin leikata turhan väljästä ja mukavasta asumisesta. Mahtuisin yksin asumaan paljon pienempäänkin, kuin tämä omakotitalo.
Kerskakulutuksesta tai edes arjen luksuksesta en ole koskaan välittänyt ja siksi eläkkeestä jaa joka kuukausi säästöön noin 700 euroa. En kuitenkaan ole valmis tinkimään eläkkeestäni, sillä autan sillä lapsiani (viimeksi isot eläinl'kärikulut) ja annan myös hyväntekevosyyteen.
Yritystuista leikkaisin ja hieman hallinnosta.
Yleisradiosta.
Olen jo leikannut. Muutin halvempaan asuntoon. En omista kesämökkiä tms. Autonrottelon omistan, autosta en voi luopua, asun korvessa. Kaikki menot ovat minimissä, uusia vaatteita en osta, ruoka on halvinta, alkoholia en osta. En matkusta nyt vähään aikaan. Ei ole maksukanavia (eikä kyllä televisiotakaan). Jos tarvitsen jotain, katson ensin löytyykö kirppareilta. Ei tule sanomalehteä eikä muitakaan maksullisia lehtiä. Mistä vielä tässä voisi vyötä kiristää?
Kaikesta tarpeettomasta luksuksesta. Uusista vaatteista, uusista huonekaluista, monesta uudesta asiasta.
Yhdestä työpäivästä viikossa.
Kulttuurista (teatteri, ooppera), niille ei minulla ole tarvetta. Muun katson ansainneeni 40 vuoden työpanoksella. Tupakan ja alkoholin sekä roskaruuan verotusta saa nostaa, ei vaikuta omaan elämään.
Yleisellä tasolla:
Kehitysapu ulkomaille - mieluummin sekin tuki pienituloisille työtätekeville lapsiperheille.
Sossupummien tuista, ilman vastikkellisuutta max 6kk. Ansiosidonnainen on eri asia, sen eteen on kuitenkin tehty töitä.
Ministerien kulukorvauksista ja sopeutumiseläkkeistä, ei muutkaan saa niitä.
Olisin valmis muuttamaan suomesta saman tien.
En nosta nytkään asumistukea vaikka olisi oikeus. Päihteitä saisi verottaa kovemmin.
En kaipaa leikkauksia, mutta olisin valmis maksamaan enemmän päivähoidosta ja terveydenhuollosta. Mulla olisi varaa maksaa vaikka noiden hinta tuplaantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei sitten tajunneet ap:n kysymystä.
Kuules, niin kauan kuin minä olen lapseton työmyyrä ja veronmaksaja, en minkään tukiaisten yms saaja, niin kauan minä vastaan kysymyksiin jotka koskevat yhteisten verorahojen käyttöä.
Vastasin, että voisin luopua omalta osaltani osasta veronmaksua, koska niitä käytetään idioottimaisesti. Erittelin sitten joitain esimerkkejä. Ja niitä olisi lisääkin.
Myönnän että perintövero ei kuulunut asiaan ja myönsin sen sitä kirjoittaessani.
Johan sinut on sekä vapautettu vanhanpiianverosta että jätetty lapsivähennykset muilta pois. Mitä vielä olet vailla? Laskuhan sinulle pitäisi kirjoittaa, ellet sitten lopeta itseäsi ennen kuin tarvitset apua.
Eri kysyy että mistä ihmeen piikaverosta? 😂
Tukan olen valmis itse leikkaamaan ja on leikattukin. Pakko jos tulee niin karsitaan terveyskeskus- ja hammaslääkäri kuluista+ läkkeistä. Ulkovaatteet ja kengät käytetään ihan loppu puhki. Halvoista harrastuksista luopuminen. Vesilaskua voi pienentää harventamalla koko suihkut niin minimiin kuin mahdollista.
Että siinä järjestyksessä pitäisi alkaa leikkaamaan kuluja jos rahat eivät riitä.
Ehkä 10e kuussa voisi ottaa jos pakko. Siis mun toimeentulotuestani.