Mistä olisit valmis leikkaamaan omassa elämässäsi?
Itse antaisin leikkurin viedä:
Lapsilisän ja elatusmaksun jonka saan valtiolta yhdestä lapsesta.
Ensiasunnon ostajan verovapauden.
Olisin valmis maksamaan enemmän:
Alkoholista ja makeisista.
Julkisesta terveydenhuollosta.
Lisäksi asiat jotka liittyvät omaan elämään, mutta joita en tarvitse:
Tunnin juna Turkuun.
Muut tiehankkeet.
Ainakin nyt heittämällä tuli nämä ja varmasti löytyy paljon muitakin. Olen siis hyvätuloinen työssäkäyvä äiti.
Kommentit (84)
Minulla on pieni eläke ja koska meillä ei ole suomessa minkäänlaista terveydenhuoltoa enää, niin kaikki ylimääräinen säästetään että saa yksityiseltä hoitoa jos tilanne menee pahaksi. Olisi eri asia jos veroilleen saisi mitään vastinetta itse, mutta nyt pitää jäädä jotain viivan alle minkä laittaa sivuun. Tehkää pikkuhiluillani mitä haluatte.
Työttömyysetuudesta voisin leikata 20€ verran. Nyt jo tiukkaa.. mutta ei oikein muuta tule mieleen omasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi leikkaamaan yhtään mistään! Olen eläkeputkessa ja saan kuussa käteen 1086€. Siitä pitää maksaa kaikki. Odotan kauhulla varsinaista eläkettä...
Vuosikymmenien työstä on jäänyt säästöön ainakin 200 000 euroa eli kaipa silläkin pärjää hetken?
Olen lainaamasi kirjoittaja. Mistäs tällaisen säästösumman keksit? Ehkä on muistisairaus iskenyt, mutta en tiedä tällaista säästötiliä itselläni olevan. Kolme kertaa minut on irtisanottu laman takia: 90-luvulla tuotannollisten ja taloudellisten syiden vuoksi; 2000-luvun alussa it-kuplan puhjettua; 2008 kolmas peräkkäinen määräaikaisuuteni päättyi pankkikriisiin. Eläkettä eikä säästöjä ole kertynyt näiden välissä tehdyistä pätkätöistä ja työttömyysjaksoista. En käsitä, miten joku voi saada palkkaa 5000 euroa / kk kun oma maksimipalkka on ollut 2800. Tonnilla kuussa pärjään, eikä siinä ole mitään leikkaamista.
Mitään tukia en saa,mutta mun mielestä ( olen julkisella sektorilla duunissa) typeristä tyhypäivistä voisi luopua säästyisi nekin minimaaliset rahat.Joo ja semmoiset turhat läpäläpä koulutukset joista ei ole mitään hyötyä.Jos tämä toteutettaisiin maanlaajuisesti niin kyllä varmaan tulisi huomattavaa säästöä,eikä verorahoja tuhlattaisi turhuuksiin.