Kuntopyörä laihdutukseen kotona?
Olisi tarve liahduttaa niin olisiko kuntopyörä hyvä? En halua mennä mihinkään kuntosalille polkemaan kun kaikki tuijottaa minua. Eli onko teillä kuntopyörä kotona?
Poljetko?
Paljonko poljet?
Minkälainen pyörä?
Kommentit (643)
Jos on kovasti ylipainoinen tai liikerajoitteinen tms, niin kuntopyöräily on hyvä tapa aloittaa liikunta. Laihtumisen kannalta lihaskuntoa olisi hyvä saada lisää, sillä isommat lihakset polttaa enemmän energiaa.
Käsipainot tai kahvakuula (naiselle noin 6-8kg) on hyvä kotikuntoilumuoto.
Voimistelu on liian aliarvostettua. Erilaiset liikkuvuutta lisäävät liikkeet kyllä hengästyttää, ainakin aloittelijaa ja peruskuntoista. Voimistelu suojaa liikuntavammoilta. Youtubessa on hyviä videoita.
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
pERSUASIAA.
kAIKKI liikunta kuluttaa energiaa. Jos et lisäisi syömistä, laihtuisit.
Mutta persukysymys on että liikunnan pitää olla miellyttävää, pakkopullan purenta loppuu lyhyeen.
Tässä mielessä kuntopyörä on maailman huonoin. Vain yksi sadasta on fakiireja kotka jaksavat.
Hyvän kuntopyörän saa 250 eurolla. Minulla ollut 3 vuotta gymstick merkkinen pyörä ja olen jokaisen kilsan pistänyt vihkoon ylös. Olen polkenut yli 6000 kilsaa.
kato tuolla menee yks kassialma
Tunturi kuntopyörä. Kestää painoa yli 130kg. Ostin vuonna 2003. Tukeva voi siirtää edessä olevien pikku pyörien avulla, vaikka telkkarin eteen. On todella auttanut minua, laihdutuksessa 20 vuoden ajan. Vahvistaa lihaksia ja kuntoa. 10 eri vastusta voi säädellä, kunnon kohotessa. Näyttö missä on nopeus, aika minkä voi, joko asettaa tai nähdä ruudulla, metri/km, kcl kulutus ja kädet, kun laittaa käsitangolle mittaa pulssin, mitä voi seurata halutessaan. Olen laihtunut 65kg ja olen N51v. Oli kallis ostaessa, mutta on vuosien varrella, maksanut itsensä tuhat kertaisesti takaisin. Suosittelen lämpimästi. Voimia kuntoiluun kaikille! :)
Ap, vain syömisen vähentäminen auttaa. Sä et pysty liikkumaan niin paljon loppuelämääsi että vain liikunta laihduttais
Mene sinne salillesi ulisemaan pelle.
No kyseles nyt pois ap muutkin huolet
Joten meillä ei tosiaan ilmaista rahaa ole!!!
Siis se sana ei sovi yhtään mun vocabulariin!
Kuntopyörässä on se hyvä puoli että sillä voi polkea samalla kun katsoo televisiota. Eli jos voit sijoittaa kuntopyörän paikkaan, jossa voit katsella samalla helposti vaikka Netflixiä, niin varmasti tulet käyttäneeksi sitä. Muuten se on hemmetin tylsä vehje.
Aikoinaan kuntoutin itseäni katsomalla Tour de Francea samalla kun poljin. Oli ihan hauskaa, hienoja maisemia.
Laihtduttamiseen ostin joskus kuntopyörän Poljin sillä 1-2 tuntia päivisin ja laihduin 30 kg. On minulla vieläkin pyörä mutta käytän sitä talvisin enemmä. Kesällä poljen muutenkin paljon ulkona. Olen ikuisella laihiksella ollut siitä lähtien kun laihduin 30 kg eli 10 vuotta sitten.