Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö poika aina etäisemmäksi äidille kuin tytär?

Vierailija
26.03.2024 |

Minulla on tytär ja poika. Pojan kanssa henkisen yhteyden luominen tuntuu haastavammalta. Rakastan molempia yhtä paljon, siitä ei ole kyse. Kyse on mielestäni tietynlaisesta samaistumisesta samaan sukupuoleen. Pojan kanssa yhteys on jotenkin hieman etäisempi, kunnioittavalla tavalla kun taas tytön kanssa enemmänkin samaistuttava.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei .

Vierailija
2/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Joskus on kemiaa ja joskus ei. Joskus on yhteistä asiaa, mielenkiinnon kohteita, puhuttavaa ja joskus ei. Tai on syy miksi on etäisyyttä tai menneisyys vaikuttaa, kokemukset. Ihmiset ovat erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole päinvastoin, jos olemaankaan?

Vierailija
4/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tietenkään, mutta naiset ovat keskimäärin sosiaalisempia kuin miehet, joten tuo varmasti vaikuttaa asiaan. 

Vierailija
5/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä.

Itselläni poika on läheisempi kuin tytär ja johtuu ihan siitä, että ollaan hänen kanssaan ns. samalla aaltopituudella ja mielenkiinnon kohteet ovat myös samoja.

Vierailija
6/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä paikkaansa, itselläni kaksi poikaa ja kaksi tyttöä ja pojat on selvästi läheisempiä. Tytöt ovat paljon etäisempiä.

Vierailija
7/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naiseus lähentää, kun tulee samoja kokemuksia ja ajattelee samoin monista asioista, joita taas miehet käsittelee eri tavalla tai ei ollenkaan. Läheinen voi olla toki poikansa kanssakin, ei se sitä tarkoita, mutta ei voi samalla tavalla puhua kaikesta ylipäätään miesten kanssa kuin naisten. Aikuisena tytär on suureksi osaksi ystävä, poika taas pysyy ehkä enemmän poikana, että sellainen äiti-poikasuhde ei muutu juurikaan ystävyyssuhteeksi.

Vierailija
8/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ja tytöt on erilaisia. Toivottavasti ei kukaan yritä työntää niitä molempia samaan muottiin.

Vierailija
9/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se naiseus lähentää, kun tulee samoja kokemuksia ja ajattelee samoin monista asioista, joita taas miehet käsittelee eri tavalla tai ei ollenkaan. Läheinen voi olla toki poikansa kanssakin, ei se sitä tarkoita, mutta ei voi samalla tavalla puhua kaikesta ylipäätään miesten kanssa kuin naisten. Aikuisena tytär on suureksi osaksi ystävä, poika taas pysyy ehkä enemmän poikana, että sellainen äiti-poikasuhde ei muutu juurikaan ystävyyssuhteeksi.

Olipas sakeaa settiä, jolle ei ole mitään totuuspohjaa.

En ole vielä keksinyt ainoatakaan aihetta, mistä miesten kanssa ei voisi keskustella.

Vierailija
10/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojathan yleensä just on mammojen kultamuruja. 

Vierailija
11/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niin, mutta se on paljolti omaa syytänikin kun jätin lapset isälleen. Isänsä on myös niiden kanssa enemmän ollut kun heillä on yhteisiä harrastuksia. Minä olen enemmän sellainen kodinhoitaja, sairaanhoitaja, veroneuvoja, putkimies, kelavirkailija, te toimisto, lääkäri ja lompakko heille.

Vierailija
12/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin olevani läheisempi isäni kanssa ja tuntuu että oma poika olisi läheisempi minun kanssani. Eli juuri sen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Voi olla, että kuvittelen vaan, kuitenkin erilaisia ihmisiä ollaan kaikki ja rakastetaan toisiamme täysillä.

Vierailija
13/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Veljeni oli paljon läheisempi äidin kanssa kuin minä. 

Vierailija
14/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Olen aina halunnut poikaa ja sellainen suotiin. En toki halua mamman poikaa sanan varsinaisessa merkityksessä...

Vierailija
15/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan kanssa sama reagointi ja ajattelutapa ja harrastukset mm liikunta vahvana. Tyttö taas on taiteellinen ja muutenkin erikoinen omine ajatuksineen ja mielenkiinnon kohteineen enkä juuri löydä häneen yhteyttä. Yleensä aina saadaan jonkinlainen konflikti kun hänen mielestään teen tai sanon väärin asioita. 

Vierailija
16/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun en tunne kovin vahvasti olevani nainen (tai mieskään sen puoleen), niin mulle ei kyllä ole tuottanut ongelmia olla läheinen kummankaan lapsen kanssa.

Vierailija
17/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini arvosti enemmän tyttäriään, kuin ainutta poikaansa. Tyttäret olivat hänelle selvästi rakkaampia. Minulla on vain samaa sukupuolta olevia lapsia, niin en ota enempää kantaa.

Vierailija
18/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan luonteesta! 

Oma poikani on paljon hiljaisempi kuin tytöt joten ei ole tullut juteltua kaikesta niin syvällisesti.

Sensijaan lastenlapsista poika on se joka jakaa mummolle kaiken, pussaa, halaa, höpöttää, kyhnää kainalossa ja haluaa yökylään enemmän kuin tytöt:)

Vierailija
19/19 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ovat hyvin läheisiä sekä tytär että poika. Ja aikuisia ovat jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi