Kuntopyörä laihdutukseen kotona?
Olisi tarve liahduttaa niin olisiko kuntopyörä hyvä? En halua mennä mihinkään kuntosalille polkemaan kun kaikki tuijottaa minua. Eli onko teillä kuntopyörä kotona?
Poljetko?
Paljonko poljet?
Minkälainen pyörä?
Kommentit (627)
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörään kyllästyy nopeasti. Ulkona pyöräily on paljon miellyttävämpää.
Sehän on juuri päinvastoin. Kuntopyörää polkiessa on rajaton määrä viihdykettä tarjolla, voi kuunnella mitä tahansa musiikkia tai katsoa sarjaa, ja pyörän päällä voi vaikka "tanssia", voi pyöräillä tuulettimen edessä ja vettä saa rajattomasti, ja polkea voi missä asussa tahansa. Ulkona on vaarallista, pyöräteitä vähän, aina olet muka jonkun riesana, autoilijat tööttää ja jalankulkijat huutaa, ötökät lentää naamaan, palaa auringossa, tulee aivan liian kuuma jne. Vain maisema - jos vehreää sellaista on tarjolla - on parempi hetkittäin ulkona pyöräillessä. Muuten en keksi yhtään syytä miksi mielummin polkisin ulkona kuin sisällä.
Suosio laski kun sensuuri kasvoi.
Onko oikeasti epäselvää miten viikonpäivät kirjoitetaan?
Hanki elämä tai lainaa jonkun muun.
Mitkäs työttömien kokoontumisajot täällä on menossa?
Mieluummin lähetä rahasi minulle.
Suomen kodeissa on turhana tukkeena jo miljoona käyttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä voimistella kotona ilman välineitäkin,vähän tylsää vain.
Kuntopyörää tylsempää ei ole. Kypsyy enintään viikossa viheliäiseksi tukkeeksi.
Äänestän vihreää liittoa ja olen kaikkea vastaan :D
Ei tuollaisia kannata huomioida.
Dieetin ja kuntopyöräilyn yhdistelmällä olen laihduttanut kaksi kertaa yli 25 kg alle reilusti alle puolessa vuodessa.
Ai miksi kaksi kertaa? No kun kilot tulevat tuolla vauhdilla korkojen kera takaisin, kun luolamiesvaisto rupeaa vaatimaan takaisin menetettyjä kaloreita.
Tiesin sinänsä oikeaoppiset tavat, mutta kun piti väkisin haluta nopeita tuloksia. Rookie mistake.
Kuntopyörällä on hyvä lämmitellä. Se on hyvä hankinta, jos teet voimaharjoittelua kotona, jumppaat, venyttelet tms. Miksei pelkiltäänkin kuntoiluun, mutta se on vähän tylsä siihen tarkoitukseen.
Kotona olevassa kuntoilulaitteessa on se ehdottoman hyvä puoli, että kuntoiluun ryhtymisen kynnys madaltuu tosi paljon: ei tarvitse huomioida säätä, vessahätää, varusteita, voi hypätä pyörän selkään vaikka vartiksi sopivassa välissä, ja toisin kuin liikenteessä, kuntopyörällä voi katsoa tv:tä ja kuunnella mitä mielii, eikä tarvitse tarkkailla ympäristöä. Kotona olet myös aina perillä, eikä tarvitse jaksaa polkea takaisin. :D
On ihan höpöhöpöä väittää, että kuntopyörä jäisi kaikilla vain koristeeksi. Kannattaa vertailla vaihtoehtoja, että löydät itsellesi sopivan pyörän ja sitten vaan pidät polkemisen mukana arjessa, niin eipä ehdi pyörä pölyttyä ja kestävyyskunto kasvaa. Liikunnasta tuleva hyvä olo ja hiki motivoivat myös kevyempään ruokavalioon, joten laihdut paremmin.
Mä hankkisin mielelläni kotiin kuntopyörän tai crossarin, mutta ei oikein ole sopivaa paikkaa sille. Pyöräilen ja crossailen nyt salilla äänikirjat seuranani. Joskus jos väsyttää ajatus kunnon salitreenistä, saatan jäädä vain vaikka tunniksi polkemaan. Joskus jos on aika kortilla tai väsyttää, teen kotona jonkun treenin käsipainojen ja kuminauhojen kanssa telkkaria katsellen. Olen sitä mieltä, että mikä tahansa treeni on parempi vaihtoehto kuin ettei tekisi mitään.
Älä unta nää. Mikään liikunta ei sinua yksinään laihduta. Se on kiinni 90% siitä mitä suuhusi laitat ja kuinka paljon.
Ei ole kuntopyörää tai muuta laitetta, mutta jos tällaisen päättäisin ostaa ostaisin crosstrainer-laitteen
Soutulaite on monipuolisempi.
Kahvakuulat.
Ota semmonen mitä tykkäät itte tehdä. Köy kuntosalilla kokeilemassa.
On hyväksi terveydelle ja kohottaa kuntoa. Ehkä kunnon kohottua tulee ihan arjessakin liikuttua enemmän, kun ei väsähdä niin helposti. Liikunnasta saatava hyvä olo saattaa myös vähentää houkutusta hakea sitä hyvää oloa ruoasta. Ihan pelkkiä liikuntasuoriuksen kuluttamia kaloreita en lähtisi tässä laskemaan, kun säännöllisestä liikunnasta saa hyötyä niin monella osa-alueella.
Ylös..