Kuntopyörä laihdutukseen kotona?
Olisi tarve liahduttaa niin olisiko kuntopyörä hyvä? En halua mennä mihinkään kuntosalille polkemaan kun kaikki tuijottaa minua. Eli onko teillä kuntopyörä kotona?
Poljetko?
Paljonko poljet?
Minkälainen pyörä?
Kommentit (637)
En ole koskaan tavannut tuollaista miestä
Laihtuminen tapahtuu pääsiassa ruokavaliolla.
Todella hyvin on toiminut. Poljen puolisen tuntia joka aamu herättyäni, siis ennen aamupalaa. Se on otollisin aika rasvan polttamiseen. 15kg lähtenyt 10 kuukaudessa (100kg -> 85kg). Toki olen myös järkeistänyt syömistänikin, etenkin iltaisin, mutta en ole millään nälkä-dieetillä.
Olen polkenut 60-80 minuuttia päivisin ja laihtunut 18 kg. Syön ananasta aamupalaksi ja illalla myös enkä muuta. Päivisin syön kanaa ja riisiä.
Mulla on kuntopyörä tässä olohuoneessa ja katson telkkaria samalla kun poljen. Kyllä tuntikin menee aika nopeesti. Vettä saa pullosta ja ulkona sataa niin ei haittaa koska sisällä voi polkea.
miksei voi vaan pitää sovitusta kiinni..
Jos vaan jaksaa säännöllisesti polkea, niin varmasti on hyvä juttu. Laihtumiseen tärkein asia on ruokavalio. Jopa ilman liikuntaa laihtuu pelkällä ruokavaliolla. Kannattaa silti liikkua.
Toimitin kuntopyörän kierrätykseen, koska se oli niin epämukava, enkä saanut säädettyä asentoa niin, etten olisi kipeytynyt liikaa.
Hommasin kävelymaton ja se on hyvä laite ainakin minulle.
Crosstraineri on mun mielestä parempi, sillä putosi 10% painosta.
Ei jaksa ymmärtää, kuinka joku jaksaa sisällä polkea paikallaan tuntikaupalla. Olen kokeillut ja mielenkiinto loppui jo 10 minuutin jälkeen. Olen polkenut aikoinaan myös rullilla kilpapyörällä, eli kokemusta on ja äärimmäisen tylsää oli sekin. Harrastin siis junnuna kilpayöräilyä, mutta se jäi jo ajata sitten
Nykyään siis poljen polkupyörällä ympäri vuoden ja minulle pyöräilyssä on tärkeää maisemien muuttuminen ja maaston vaihtelu. Poljen siis ainoastaan hyötyliikuntana ja siitä myös nautiskellen, en siis enää hiukkaakaan kilpailumielessä.
Ite tykkään kuntopyörästä himassa, helppo tehdä just sen verran kun haluaa. Tosin teen sitä kunnon, hyvinvoinnin ja liikunnan hyötyjen vuoksi, en laihtuakseni. Laihduttamiseen keskityn keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Toimitin kuntopyörän kierrätykseen, koska se oli niin epämukava, enkä saanut säädettyä asentoa niin, etten olisi kipeytynyt liikaa.
Olisipa tilaa, haluisin matonkin. Voisi tehdä fiiliksen mukan fillaria tai kävelyä. Kävelyä voisi tehdä pätkissä pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen/ merkkinen matto sulla on? Hintaluokka? Oon kattellut niitä mutta tuntuu että vähänkin parempi matto on heti 1000€. Onko sellasista 200-300€ matoista mihinkään?
Olen polkenut 35 päivänä putkeen 40-70 minuutta päivässä. Laitan vihkoon ylös kilometrit. Viikossa poljen 200-250 km.
Painoa on lähtenyt 5 kiloa. Syön salaattia ja kevyesti muutenkin. Mandariinit on hyvä iltapala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommasin kävelymaton ja se on hyvä laite ainakin minulle.Minkälainen/ merkkinen matto sulla on? Hintaluokka? Oon kattellut niitä mutta tuntuu että vähänkin parempi matto on heti 1000€. Onko sellasista 200-300€ matoista mihinkään?
Ostin tarjouksesta alle 300 maksaneen kävelymaton. Kuntokaupasta merkkiä Fitnord. On ihan kelpo vehje. Maksimivauhti 6 km/ tunti. Se on jo hölkkäävää menoa. Itse kuitenkin vain kävelen maks. 4,5 km/ tunti. En kaipaa muutakuin tavallista kävelyä ja samalla kuuntelen vaikka musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa ymmärtää, kuinka joku jaksaa sisällä polkea paikallaan tuntikaupalla. Olen kokeillut ja mielenkiinto loppui jo 10 minuutin jälkeen. Olen polkenut aikoinaan myös rullilla kilpapyörällä, eli kokemusta on ja äärimmäisen tylsää oli sekin. Harrastin siis junnuna kilpayöräilyä, mutta se jäi jo ajata sitten
Nykyään siis poljen polkupyörällä ympäri vuoden ja minulle pyöräilyssä on tärkeää maisemien muuttuminen ja maaston vaihtelu. Poljen siis ainoastaan hyötyliikuntana ja siitä myös nautiskellen, en siis enää hiukkaakaan kilpailumielessä.
Meillä päin keli tekee sen että välillä pyöräily ulkona on vaarallista.
Mulle pyöräily on liikuntamuoto ja tärkein asia on liike. Kuntopyörä ei ole läheskään sama asia kuin ulkona pyöräily, mutta liikettä sillä saa joka tapauksessa.
Itse en polje juurikaan talvella. 8kk vuodessa enimmäkseen. Talven kylmyys asettaa lopulta aina ehdot hengitykselle ja pukeutumiselle, joten valitsen jotain muuta kuin pyöräilyn sen 4kk vuodessa.
Että mites teillä muilla?