Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön diplomi-insinööri ei mene töihin 3000€ kuukausipalkalla

Vierailija
27.03.2023 |

Diplomi-insinööri "Juha" on mielummin työttömänä kuin alistuu 3000€/kk palkkaan. Eikö voisi olla "huonolla" palkalla töissä samalla kun etsii parempaa paikkaa? Diplomi-insinöörien keskipalkka 5800€/kk.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/c9abc569-24df-4e2d-b81c-36dd4fe11047

Kommentit (754)

Vierailija
681/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynnän ja tarjonnan laki vaikuttaa, halusi tai ei. Itse ottaisin paikan vastaan ja jatkaisin siitä käsin aktiivista työnhakua. Muutama vuosi lisää työttömänä niin kukaan ei ota enää edes haastatteluun, kun muitakin on tarjolla.

Jep. 3 vuotta on jo aika karmea aukko kovan tason duuneihin. Tulee mieleen, eikö kaverilla ole tuohon ikään mennessä mitään verkostoja, joiden kautta osaava kaveri olisi jo headhuntattu ajat sitten? Jos ei verkostoja ole muodostunut ja on tehnyt jotakin kapeaa duunia aiemmin, ehkä realistisempaa onkin katsella niitä sinänsä aivan asiallisia 3k duuneja.

Et kai kuvittele, että osaava ihminen itkeskelisi ympäri verkostoja valittaen työn puutetta. No ei todellakaan!

Ei kai sitä itkeskellä tarvitse, hyvin verkostoituneelle ja oikeasti osaavalle kaverillehan tulee tarjouksia ihan itkemättäkin. Tämäkin joku kansainvälisen kaupan superosaaja ainakin omasta mielestään, ei sellaiset oikeasti

happane tiskiin jos ei jotain mätää ole taustalla.

Saatan olla mainitsemasi ihminen. Tuttavapiiri on täynnä toimareita. Heistä kukaan ei tiedä minun olevan työtön.

Ylpeys ja omanarvontunto.

Vierailija
682/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynnän ja tarjonnan laki vaikuttaa, halusi tai ei. Itse ottaisin paikan vastaan ja jatkaisin siitä käsin aktiivista työnhakua. Muutama vuosi lisää työttömänä niin kukaan ei ota enää edes haastatteluun, kun muitakin on tarjolla.

Jep. 3 vuotta on jo aika karmea aukko kovan tason duuneihin. Tulee mieleen, eikö kaverilla ole tuohon ikään mennessä mitään verkostoja, joiden kautta osaava kaveri olisi jo headhuntattu ajat sitten? Jos ei verkostoja ole muodostunut ja on tehnyt jotakin kapeaa duunia aiemmin, ehkä realistisempaa onkin katsella niitä sinänsä aivan asiallisia 3k duuneja.

Et kai kuvittele, että osaava ihminen itkeskelisi ympäri verkostoja valittaen työn puutetta. No ei todellakaan!

Ei kai sitä itkeskellä tarvitse, hyvin verkostoituneelle ja oikeasti osaavalle kaverillehan tulee tarjouksia ihan itkemättäkin. Tämäkin joku kansainvälisen kaupan superosaaja ainakin omasta mielestään, ei sellaiset oikeasti

happane tiskiin jos ei jotain mätää ole taustalla.

Saatan olla mainitsemasi ihminen. Tuttavapiiri on täynnä toimareita. Heistä kukaan ei tiedä minun olevan työtön.

Ylpeys ja omanarvontunto.

Tyhmyydeksi tuon kai lähinnä voi laskea, varisnkin jos sitten vielä menee iltapäivälehtiin itkemään että töitä ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen supermyyjä, joka ei saa edes itseään myytyä mihinkään töihin....

Vierailija
684/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sairaanhoitaja pelastaa ihmishenkiä tuolla rahalla niin kai diplomi-insinööri voi suunnitella jotain vähemmän tärkeää samalla rahalla.

Tajuuthan, että diplomi-insinööri on suunnitellut ne laitteet, joita sairaanhoitaja työssään käyttää, ja myös sen talon, jossa sairaanhoitaja työskentelee?

Kyllä sen sairaalan on suunnitellut ihan arkkitehti, ei mikään insinööri.

Vierailija
685/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sairaanhoitaja pelastaa ihmishenkiä tuolla rahalla niin kai diplomi-insinööri voi suunnitella jotain vähemmän tärkeää samalla rahalla.

Tajuuthan, että diplomi-insinööri on suunnitellut ne laitteet, joita sairaanhoitaja työssään käyttää, ja myös sen talon, jossa sairaanhoitaja työskentelee?

Vertaat jonkun vehkeen suunnittelua sairaanhoitajan tekemään työhön?!? Voi pyhä yksinkertaisuus!

Vierailija
686/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vuodesta 2020 asti hakenut töitä, niin ei taida olla enää ansiosidonnaisella. Miten normityöttömyystuella eläminen, jotain 500 €/kk, voi voittaa 3000 €/kkpalkan? Varsinkin kun se kerryttäisi eläkettäkin. Outo tarina. Onko tämä jotain vaalituubaa?

Älykkyytesi ei ole huikea, pahoitteluni.

Oletko ajatellut, että kaikki eivät ole, niin persaukisia, kuin sinä.

Elää voi osingoilla, vuokratuloilla tai vaikkapa säästöillä.

Silti saattaa hakea mielekästä työtä, jossa on haasteita, sekä vastuuta ja näistä maksetaan asian kuuluvasti.

3000€ on yhtä tyhjän kanssa, koulutetulle tuloksentekijälle.

Vierailija
687/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo mahdollisesti jokin vaalienalusprovo, miksi ja kenen? On kyllä totta että kaikilla koulutusasteilla on työttömiä, mutta aina kannattaa lukea mediakriittisesti noita lehtiartikkeleita.

Vierailija
688/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen sairaalan rakenteet (=perustukset, lattiat, seinät, katot jne.) on suunnitellut ihan (diplomi-)insinööri. Arkkitehti suunnittelee, miltä rakennus näyttää ja insinööri suunnittelee, kuinka rakennus rakennetaan, pysyy pystyssä ja kestää vuosikymmenet. Arkkitehdin suunnittelityö on vain pienen pieni osa, jota ilmankin selvittäisiin.

Vierailija
689/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat jonkun vehkeen suunnittelua sairaanhoitajan tekemään työhön?!? Voi pyhä yksinkertaisuus!

Juu, sairaanhoitaja pesee vehkeitä. On se vaativaa.

Vierailija
690/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sairaanhoitaja pesee vehkeitä. On se vaativaa.

Pystysitkö ite? Tuskinpa.

Vierailija
691/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alentuisi kertomaan kenellekään, että olisin työtön, vaikka olisinkin. Ylpeydestäni johtuen minua ei tulla ikinä palkkaamaan verkostojen kautta.

Minä en kertonut työttömyydestä edes omille vanhemmille. Siis mitkä verkostot on ylpeille?

Kaikkein hauskinta tässä on se, että satun tuntemaan ihmisiä melkein kaikkialta, mutta ne ei tiedä mun olevan työtön työnhakija.

Olet siis kuitenkin kehdannut mennä työkkäriin ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi? Itse en kehdannut, vaikka rahapula oli aivan järkyttävä. Olisi ollut liian nöyryyttävää kertoa omasta tilanteestani virkailijoille ja tehdä heidän kanssaan jotakin suunnitelmia, puhumattakaan että jos olisi sattunut olemaan joku tuttu siellä töissä tms. paikalla ja puheet lähteneet leviämään. T. Olin kai sitten ylpeämpi kuin sinä

Vierailija
692/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut, että pystyn halutessani tekemäään mitä vaan. En vielä tiedä, mitä haluaisin tehdä.

Vierailija
693/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen supermyyjä, joka ei saa edes itseään myytyä mihinkään töihin....

Iterointi ei välttämättä aina konvergoidu kohti haluttua lopputulosta.

Vierailija
694/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

58-v. ja voin valita työpaikkani, työnantajat arvostavat kokemusta ja osaamistani.

Harmi ettei osu muutosneuvottelut kohdalle niin väitteesi tulisi testattua. Moni muukin luulee niihin asti olevan korvaamaton, mutta niin vaan eläkeputki tuon ikäisillä kutsuu.

Kaikki te olette korvattavissa tai tarpeettomia. Sehän riippuu työnantajan kulloisestakin tarpeesta. Sinä et siihen voi vaikuttaa. Jos päätän antaa porukalle kenkää voin tehdä sen vaikka kengänkoon perusteella.

Laita sormi vesilasiin ja ota pois. Jäikö kolo?

Minä irtisanouduin 4 vuotta sitten eikä minun tehtävääni ole vieläkään löydetty korvaajaa vaikka monta kertaa on ollut haku käynnissä. Siihen tarvitaan tiettyä osaamista, mitä on Suomessa todella vähän tarjolla. Minua kysellään jatkuvasti vastaaviin töihin eri firmoihin, kun on ihan järkyttävä osaajapula. Tämän perusteella sanoisin olevani aika korvaamaton tai ainakin vaikeasti korvattavissa.

T. DI 30 v (palkka ~5000e)

Aika kauheaa, että DI joutuu maksamaan jopa 5000 euroa, että saa tehdä töitä.

Vierailija
695/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

58-v. ja voin valita työpaikkani, työnantajat arvostavat kokemusta ja osaamistani.

Harmi ettei osu muutosneuvottelut kohdalle niin väitteesi tulisi testattua. Moni muukin luulee niihin asti olevan korvaamaton, mutta niin vaan eläkeputki tuon ikäisillä kutsuu.

Kaikki te olette korvattavissa tai tarpeettomia. Sehän riippuu työnantajan kulloisestakin tarpeesta. Sinä et siihen voi vaikuttaa. Jos päätän antaa porukalle kenkää voin tehdä sen vaikka kengänkoon perusteella.

Laita sormi vesilasiin ja ota pois. Jäikö kolo?

Minä irtisanouduin 4 vuotta sitten eikä minun tehtävääni ole vieläkään löydetty korvaajaa vaikka monta kertaa on ollut haku käynnissä. Siihen tarvitaan tiettyä osaamista, mitä on Suomessa todella vähän tarjolla. Minua kysellään jatkuvasti vastaaviin töihin eri firmoihin, kun on ihan järkyttävä osaajapula. Tämän perusteella sanoisin olevani aika korvaamaton tai ainakin vaikeasti korvattavissa.

T. DI 30 v (palkka ~5000e)

Aika kauheaa, että DI joutuu maksamaan jopa 5000 euroa, että saa tehdä töitä.

Laitapa ne lasit nenälle, niin huomaat, että palkkani edessä on tilde eli aaltoviiva, jota käytetään ilmaisemaan sanaa noin. Se ei ole miinusmerkki.

Vierailija
696/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pitkässä työsuhteessa irtisanomisaika on 6 kk ja jo sinä aikana voi löytää uuden työpaikan. Silloin kun ei välttämättä tarvitse kertoa, että on oikeasti ilman töitä eli ei tarvitse kertoa olevansa työtön työnhakija, mikä on kai aika paha juttu. Eli mistä asti Juha on ollut aktiivinen työnhakija. Loma venähtänyt vähän eli ensin se irtisanomisaika ja ansiosidonnaisen aika ja vasta sitten alkaa ehkä tosissaan kiinnostamaan työpaikan löytyminen. Eli alkuvaihe on kyllä aika tärkeä. Mutta toisaalta työtön voi aloittaa heti eli työttömän kannattaa varmaan etsiä sellainen paikka, johon tosiaan tarvitaan heti työntekijä ja jossa ei vaan huvikseen mainosteta firmaa työpaikkailmoituksissa.

Vierailija
697/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin mieluummin sen 3000e palkkaa kuin ansiopäivärahan päättymisen jälkeisen kelan työmarkkinatuen, mutta kukin tyylillään

Vierailija
698/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juha ei vaikuta olevan suunnittelemassa mitään. Sairaanhoitaja työssään tekee työtä, Juha ei tee.

Vierailija
699/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturva liian hyvä Suomessa jos mielummin makaa kotona 🤔

Jos hänellä on rahkeissa varaa, hän voi toimia näin. - useimmat, jotka näistä räksyttävät, eivät kuitenkaan suostuisi osien vaihtoon.  -Yleisesti  valtapolitiikan tarkoitus on  viedä  oikea toimeentulo mahd. monelta, mutta tästä tulee myös lasku myöhemmin,  suomalaiset lopettavat lisääntymisen-  oikeasti on jo  nyt paha tilanne.

Vierailija
700/754 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin mieluummin sen 3000e palkkaa kuin ansiopäivärahan päättymisen jälkeisen kelan työmarkkinatuen, mutta kukin tyylillään

Missä on sun omanarvontunto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä