Talo mene nyt pakkomyyntiin. En halua muuttaa, mutta pakko nyt vaan on.
Itkettää, suututtaa js hävettää. En tiedä edes miten selvitään myynnin ajan.
En haluaisi muuttaa pois tästä, mutta nyt ei auta muu. Ei ole enää varaa asua tässä.
Talo menee nyt myyntiin.
Kaikki kortit on nyt käännetty ja uusi elämä vuokra-asunnossa kerrostalossa on edessä.
Kaikkien pahinta on se, että syy on yksistään minun. Muut perheenjäsenet ovat nyt jo kärsineet tästä js nyt sit vielä tämä, että mun syystä joutuvat hekin muuttamaan pois.
Sekavaa tekstiä, mutta nyt ei pysty parempaan. Pakko oksentaa kaikki jonnekin.
Kommentit (103)
Kai saat vielä ansiosidonnaista päivärahaa? Et taida olla hoitoalan työntekijä kun oot työtön? Hae palkkatukityötä. Tosin ne yleensä osa aikasia. Mutta lisäksi voit saada soviteltua työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelimme juuri tänään tästä afrikkalaisen vaimoni kanssa. Outo juttu.
Montako outovaimoa sulla niinqu on?
Paljonko on vielä lainaa? Entä koko perheen tulot. Ja mitä sille kiusaajalle kävi? Sekö saa jatkaa työssään ja elämäänsä niinkuin ei mitään olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole maailman vakavin asia! Tsemppiä, äläkä moiti itseäsi.
Juu, kaatuuhan niitä valtamerilaivojakin...
Mutta kyllähän tuo henkilökohtaisella tasolla on aika katastrofi, turha muuta selittää.
Tässäkin tapauksessa on varmaan ostettu joku luksuslukaali kalliilla asuinalueella. Yritetty näyttää muille, että rahalla saa ja hevosella pääsee. No, nyt osui omaan nilkkaan. Voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole maailman vakavin asia! Tsemppiä, äläkä moiti itseäsi.
Juu, kaatuuhan niitä valtamerilaivojakin...
Mutta kyllähän tuo henkilökohtaisella tasolla on aika katastrofi, turha muuta selittää.
Näinpä, ihme kun näihin tällaisiin ketjuihin tulee aina porukkaa pätemään, että "eihän tuo nyt mitään"! Aika löysäperseistä porukkaa jos kodin menettäminen on pikkujuttu.
Tässä näkee lopputuloksen on on hakeuduttu asumaan paikkaan missä omat rahat ei töitä siihen asumiseen
Sanopa rehellisesti ap kuinka paljon maksoitte lainaa, kun olit töissä. Siis tarkka summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanouduin tyhjän päälle vajaa vuosi sitten. Syynä kiusaaminen jne. Ja miten tämä on minun syy? MINÄ tein lopullisen päätöksen irtisanoutumisesta.
Töitä olen hakenut koko ajan laidasta laitaan ja kaikkea mahdollista. Kun ikää on 50v niin on hankala saada töitä vaikka kokemusta on 25v.
Tämä vuosi maksettu vain korkoja lainasta. Nyt on lyhennysvapaa loppumassa eikä pankki myönnä lisää. Millään ei pystytä lyhentämään lainaa näillä tuloilla + maksamaan kaikki muut kulut (lämmitys, sähkö, vesi, tonttivuokra, kiinteistövero). Ruokaan, lääkkeisiin ja autoihin pitää myös riittää rahaa. Molempia autoja tarvitaan työmatkoihin.
Meidän kanssa asuu aikuinen lapsi joka opiskelee oppisopparilla eikä hänen palkkansa päätä huimaa. Maksaa nyt jo osan kuluista.
Kai tässä on myytävä edesmenneen äitini jäljellä olevat korut. Olen ne rakkaimmat korut säästänyt muistona. Muita muistoja äidistä minulla ei enää ole jäljellä. Mitään muutakaan myytävää, joista sais euroa enempää, ei ole.
Olen aivan hukassa ja olen vaan itkenyt koko päivän. Ajatukset vaan pyörii kehää.
ApNe tärkeimmät muistot on sydämessä, mielessä ja vaikka valokuvissa. Korut ovat vain materiaa 🙄
Ei ne korut pelasta tilannetta. Romukultana myytävä. Korkeintaan niistä saa 300-400€. Toki kattaa joitain kuluja, mutta ei ne kauan kestä.
Ap
Pointtini olikin se, että ne tärkeimmät muistot ovat normaalisti ihmisillä sydämessä, muistoissa tai valokuvissa, eikä koruissa. En mä ehdottanut korujesi myyntiä, itsehän siitä kirjoitit ja valitit, ettei muita muistoja ole. Ihme jankuttaja, taas. Älä odota myötätuntoa, kun oma asenteesi on noin negatiivinen. Myy mun puolesta vaikka hanurias sitten, ellei siihen liity sun tärkeimmät muistot, pyh 🤨
Nuo kiusaamistapaukset on aina kimurantteja. Meillä työpaikalla on työpaikkaa vaihtanut työntekijä, joka sanoi, että edellisessä paikassa häntä kiusattiin. On todella hankala ja määräilevä tyyppi, ei osaa tehdä tiimityötä, vaan se on "my way or highway".
Mitä olen kuullut edellisen työpaikan työntekijöitä, enemmän se oli hän, joka kiusasi muita tai sitten uhriutui.
Minusta kiusaamisen takia ei pitäisi lähteä vaan nostaa kissa pöydälle.
Kummastuttaa myös, eikö ap laskenut kuluja etukäteen ja neuvotellut miehensä kanssa.
Entä kävitkö ap työterveydessä, otitko yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun? Edes esimieheen? Miksi luulet, että syytöksiäsi ei olisi otettu vakavasti?
Miehesi voisi mennä jakamaan lehtiä lisätöinä, siten että sinä tekisit sen, mies olisi nimellinen työntekijä, niin et menettäisi korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole mitään hävettävää. Jäämällä kiusattavaksi olisit vain ajanut itsesi loppuun. Ehkä kuitenkin parempi näin. Mikään työ tai raha tai omaisuus ei korvaa menetettyä terveyttä.
Juuri noin. Yritä lopettaa ap itsesi syyttely. Se ei auta mitään, pahentaa vaan omaa oloa ja vie energiaa. Kyllä te selviätte tuosta, jossain kohtaa tulevaisuudessa asiat näyttävät jo paremmilta.
Hoitajapula, mene oppisopparilla hoitjaksi. Saat palkkaa -5% vähemmän, kun valmistunut.
Siinä sulle tie ahdingosta ulos. Ei tarvi kiittää.
Töissä ei ollut kivaa
No onko kivempaa kun koti myydään
Ja miksi et myynyt kun lähdit töistä vetämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole mitään hävettävää. Jäämällä kiusattavaksi olisit vain ajanut itsesi loppuun. Ehkä kuitenkin parempi näin. Mikään työ tai raha tai omaisuus ei korvaa menetettyä terveyttä.
Juuri noin. Yritä lopettaa ap itsesi syyttely. Se ei auta mitään, pahentaa vaan omaa oloa ja vie energiaa. Kyllä te selviätte tuosta, jossain kohtaa tulevaisuudessa asiat näyttävät jo paremmilta.
Onpa naiivia. Kuule, se työttömyys on myös yksi todella iso riskitekijä masennukseen yms. Senhän näkee nyt jo, että ap ei tule pääsemään töihin enää. Älkää eläkö missään fantasioissa. 50-vuotias ja nyt vuoden työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanouduin tyhjän päälle vajaa vuosi sitten. Syynä kiusaaminen jne. Ja miten tämä on minun syy? MINÄ tein lopullisen päätöksen irtisanoutumisesta.
Töitä olen hakenut koko ajan laidasta laitaan ja kaikkea mahdollista. Kun ikää on 50v niin on hankala saada töitä vaikka kokemusta on 25v.
Tämä vuosi maksettu vain korkoja lainasta. Nyt on lyhennysvapaa loppumassa eikä pankki myönnä lisää. Millään ei pystytä lyhentämään lainaa näillä tuloilla + maksamaan kaikki muut kulut (lämmitys, sähkö, vesi, tonttivuokra, kiinteistövero). Ruokaan, lääkkeisiin ja autoihin pitää myös riittää rahaa. Molempia autoja tarvitaan työmatkoihin.
Meidän kanssa asuu aikuinen lapsi joka opiskelee oppisopparilla eikä hänen palkkansa päätä huimaa. Maksaa nyt jo osan kuluista.
Kai tässä on myytävä edesmenneen äitini jäljellä olevat korut. Olen ne rakkaimmat korut säästänyt muistona. Muita muistoja äidistä minulla ei enää ole jäljellä. Mitään muutakaan myytävää, joista sais euroa enempää, ei ole.
Olen aivan hukassa ja olen vaan itkenyt koko päivän. Ajatukset vaan pyörii kehää.
ApKuka hullu menee itsensä irtisanomaan kun on lainat niskassa?
Sellainen nimenomaan. Fiksut hakee saikkua jne. Ei tule karenssia.
Fiksut ei myöskään ota niin isoa lainaa, että talo menee myyntiin jos toinen jää työttömäksi. Kun kuka vaan voi jäädä työttömäksi koska vaan.
Voisitko ottaa taloon alivuokralaisen jakamaan kuluja? Entä koirahoitolan pihaan? Ehkä voisit ottaa jonkun vanhuksen teille asumaan tai muutaman sijoituslapsen.
Oletko varma, että talon saa myytyä?
Itse olen pitkäaikaistyötön (yli 20 vuotta) ja asun omakotitalossa. En saisi millään taloa täältä myytyä, koska kukaan ei osta heikkokuntoista vanhaa taloa riesakseen. Asumiskulut tässä talossa ovat 300 euroa kuukaudessa. Saan asumistukea jotakin 60 euroa. Olisiko vuokralla asuminen kannattavampaa.
Tämä ei nyt varmaan lohduta sinua, mutta tuo tilanne on ja tulee olemaan monelle muullekin tuttua.
Ei yksinkertaisesti ole varaa pitää nykyistä omistusasuntoa, joko ok-taloa tai kerrostalo-osaketta.
Läheiseni jää pian eläkkeelle ja kylmät laskelmat oli ettei hänen eläkkeellään ole varaa asua nykyisessä asunnossa, eläke tulee olemaan niin pieni.
Samoin käy itseni, lapsuudenkoti joudutaan myymään, meillä ei yksinkertaisesti ole sellaista rahoja,jolla taloa pidettäisiin kunnossa.
KUn vähän aikaa olet asunut vuokralla, huomaat monia hyviä asioita. Jos kämppä ei miellytä parinvuoden jälkeen, muutat toiseen tai kolmanteen asuntoon.
Jääkaappi hajoaa? Vuokranantaja ostaa yleensä tilalle uuden.
En osaa sanoa mitään viisasta loppukaneettia muuta kuin elämässä on tehtävä kipeitä ratkaisuja, jotka myöhemmin koituvat kaikkien parhaaksi.