Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talo mene nyt pakkomyyntiin. En halua muuttaa, mutta pakko nyt vaan on.

Vierailija
24.03.2023 |

Itkettää, suututtaa js hävettää. En tiedä edes miten selvitään myynnin ajan.
En haluaisi muuttaa pois tästä, mutta nyt ei auta muu. Ei ole enää varaa asua tässä.
Talo menee nyt myyntiin.
Kaikki kortit on nyt käännetty ja uusi elämä vuokra-asunnossa kerrostalossa on edessä.
Kaikkien pahinta on se, että syy on yksistään minun. Muut perheenjäsenet ovat nyt jo kärsineet tästä js nyt sit vielä tämä, että mun syystä joutuvat hekin muuttamaan pois.
Sekavaa tekstiä, mutta nyt ei pysty parempaan. Pakko oksentaa kaikki jonnekin.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä paljon!

Vierailija
82/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me tiedetä,missä ap.n talo on. Jos on jossain pikkukaupungissa niin ei välttämättä mene kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka isolla lainalla ostettu ja millaisilla kuukausituloilla?

Olen itse ottamassa lainaa ja arvuuttelen, että onko varaa 80 000€:n vuosituloilla ottaa 100 000€:n lainaa. Tuo olisi vähän yli vuoden tulot.

160.000 € brutto/år?

Vierailija
84/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan töitä etsit? Täällä tuli hyvä ehdotus, että lähde oppisopimuksella hoitajaksi opiskelemaan. Palkka ei tietenkään ole päätähuimaava, mutta saisitte pidettyä talon.

Se mitä tässä jäin ihmettelemaan, että miten todennäköistä on, että saatte talon myytyä? Asuntokauppa käy todella heikosti tällä hetkellä ja hinnat ovat paikoin pudonneet melkoisesti.

Entä voisitko lähteä viikoksi asumaan jonnekin toiselle paikkakunnalle työn perässä? Vkonlopuiksi sitten kotiin. Tietysti kokoajan etsisit sitten työpaikkaa kodin läheltä. Tunnettu tosiasia on, että työttömänä on vaikeampi työllistyä kuin että jos on töissä jossain.

Vierailija
85/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä liikaa kaikenlaisia ,jotka elävät yhteiskunnan varoilla. Jonkun aikaa voi hyvällä omallatunnolla elää kuten nämä.

Vierailija
86/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiniin ei kannata rakastua sanoi Jaakko Teppo. Sama tilanne on edessä kohta tuhansilla muillakin.

Vierailija
87/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin tyhjän päälle vajaa vuosi sitten. Syynä kiusaaminen jne. Ja miten tämä on minun syy? MINÄ tein lopullisen päätöksen irtisanoutumisesta.

Töitä olen hakenut koko ajan laidasta laitaan ja kaikkea mahdollista. Kun ikää on 50v niin on hankala saada töitä vaikka kokemusta on 25v.

Tämä vuosi maksettu vain korkoja lainasta. Nyt on lyhennysvapaa loppumassa eikä pankki myönnä lisää. Millään ei pystytä lyhentämään lainaa näillä tuloilla + maksamaan kaikki muut kulut (lämmitys, sähkö, vesi, tonttivuokra, kiinteistövero). Ruokaan, lääkkeisiin ja autoihin pitää myös riittää rahaa. Molempia autoja tarvitaan työmatkoihin.

Meidän kanssa asuu aikuinen lapsi joka opiskelee oppisopparilla eikä hänen palkkansa päätä huimaa. Maksaa nyt jo osan kuluista.

Kai tässä on myytävä edesmenneen äitini jäljellä olevat korut. Olen ne rakkaimmat korut säästänyt muistona. Muita muistoja äidistä minulla ei enää ole jäljellä. Mitään muutakaan myytävää, joista sais euroa enempää, ei ole.

Olen aivan hukassa ja olen vaan itkenyt koko päivän. Ajatukset vaan pyörii kehää.

Ap

EI kannata kiintyä materiaan, itsekin olen joutunut tekemään vaikeita ratkaisuja elämässä. Myymään asunnon eron tullessa kaksi kertaa, myymään ostamani kultakorut jne. Se on vain materiaa ja elämä jatkuu. Minulla ainakin on jatkunut ja tällä hetkellä menee hyvin.

Vierailija
88/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP:n mukaan molempia autoja tarvitaan töissäkäyntiin. Siis missä töissä? Ei AP:lla ole työpaikkaa. Mikäli semmoisen saisi niin suomi on täynnä autoja mitkä voi ostaa. Jos tämän saman olisi kirjoittanut joku mies niin ei varmasti saisi yhtäkään tsemppiviestiä.

Vierailija
89/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin hiljattain kerrostaloon vuokra-asuntoon. Ei ollut pakko myydä, mutta täällä uudessa asunnossa on tosi ihanaa. Olisi pitänyt jo ajat sitten tehdä tämä siirto.

Vierailija
90/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä syyttele itseäsi. Jokaisen mitta tulee joskus täyteen, eikä mielenterveyttään kannata uhrata työn alttarille.

Joskus on pakko tehdä ratkaisuja, jotka eivät rahallisessa mielessä vaikuta järkeviltä. Onhan kyse terveydestä.

Itsekin lähdin aikoinani työpaikasta, jossa työntekijöillä ei ollut edes mitään taukoja, aamusta iltaan olisi vaan pitänyt painaa. En jaksanut.

Jouduin kortistoon, mutta kyllä sieltä vielä poiskin pääsin.

Nyt sulla on vaikeaa, mutta asiat vielä järjestyvät. Lopeta itsesi syyttely, se ei muuta asioita paremmiksi vaan päinvastoin.

Vierailija
91/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy tukiperheeksi. Kaksi tai kolme lasta kaksi viikonloppua kuukaudessa. Ei pitäisi vaikutta työttömyyskorvaukseen. Kilometrit korvataan. Saat noin 80-120 euroa per lapsi per päivä. Pe-iltallasta Su-iltaan = 3 päivää

Vierailija
92/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Talon"pito ja palvelut ei maksa mitään, jos sattuu olosuhteet kohdalleen.

Vierailija
93/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatte itse pois ja lapset jää sinne asumaan. Silleen kuin peppi pitkätossussa. Oliko huvikumpu vai mikä kämpän nimi...

Vierailija
94/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu että saataisiin kiva rivari halvalla pienestä kunnasta. Ei osteta koska jos tarve muuttaa pois niin kukaan ei osta rivaria meiltä.

Ihana paikka järven rannalla pihasaunoineen.

Ihmiset ostaa vain taloja mitkä saa myytyä eteenpäin.

Vierailija
95/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsottu että saataisiin kiva rivari halvalla pienestä kunnasta. Ei osteta koska jos tarve muuttaa pois niin kukaan ei osta rivaria meiltä.

Ihana paikka järven rannalla pihasaunoineen.

Ihmiset ostaa vain taloja mitkä saa myytyä eteenpäin.

No jos se rivari maksaa 30 000 euroa ja asutte siinä seuraavat kakskyt vuotta (maksaen pari sataa/kk vastiketta) niin sillä ei ole hitonkaan väliä ostaako kukaan sitä teiltä ikinä.

Vierailija
96/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin tyhjän päälle vajaa vuosi sitten. Syynä kiusaaminen jne. Ja miten tämä on minun syy? MINÄ tein lopullisen päätöksen irtisanoutumisesta.

Töitä olen hakenut koko ajan laidasta laitaan ja kaikkea mahdollista. Kun ikää on 50v niin on hankala saada töitä vaikka kokemusta on 25v.

Tämä vuosi maksettu vain korkoja lainasta. Nyt on lyhennysvapaa loppumassa eikä pankki myönnä lisää. Millään ei pystytä lyhentämään lainaa näillä tuloilla + maksamaan kaikki muut kulut (lämmitys, sähkö, vesi, tonttivuokra, kiinteistövero). Ruokaan, lääkkeisiin ja autoihin pitää myös riittää rahaa. Molempia autoja tarvitaan työmatkoihin.

Meidän kanssa asuu aikuinen lapsi joka opiskelee oppisopparilla eikä hänen palkkansa päätä huimaa. Maksaa nyt jo osan kuluista.

Kai tässä on myytävä edesmenneen äitini jäljellä olevat korut. Olen ne rakkaimmat korut säästänyt muistona. Muita muistoja äidistä minulla ei enää ole jäljellä. Mitään muutakaan myytävää, joista sais euroa enempää, ei ole.

Olen aivan hukassa ja olen vaan itkenyt koko päivän. Ajatukset vaan pyörii kehää.

Ap

Ne tärkeimmät muistot on sydämessä, mielessä ja vaikka valokuvissa. Korut ovat vain materiaa 🙄

Ei ne korut pelasta tilannetta. Romukultana myytävä. Korkeintaan niistä saa 300-400€. Toki kattaa joitain kuluja, mutta ei ne kauan kestä.

Ap

Otapa yhteys velkaneuvontaan ja kerro, että asunto on ulosmitattu. Silloin sinut otetaan käsittelyyn jonon ohi ja voit saada apua. Voit ilmoittautua asiakkaaksi vaikka heti täällä https://oikeus.fi/talousjavelkaneuvonta/fi/index.html

Vierailija
97/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärin laman reinkarnaatio.

Ei mitään yhteistä. Silloin pankit pelastettiin Neuvostoliiton ja sinne suunnatun vientikaupan romahdettua. Tehtiin markan devalvaatio.

Nyt asuntovelalliset on ylivelkaantuneet ihan itse. Eivät ole viitsineet ottaa huomioon koron mahdollista pientä nousua.

Nyt korkotaso on noin 3%, kun 1990-luvun alussa korot pomppasivat nopeasti jopa 20 prosenttiin.

Vierailija
98/103 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ottaa taloon alivuokralaisen jakamaan kuluja? Entä koirahoitolan pihaan? Ehkä voisit ottaa jonkun vanhuksen teille asumaan tai muutaman sijoituslapsen.

Oletetaan nyt että tämä aloitus on tosi - en ikinä antaisi lemmikkiäni tai vanhustani tällaisen persoonan hoitoon. Enkä yhtään mitään sijoituslapsiakaan.

Miksi antaisitkaan kun 24/7 olet kotona.

Eikä mulla ole esim. lastakaan tällä hetkellä antaa sijoitukseen.

Mielestäni on aivan käsittämätöntä että kuvitellaan että aivan kuka vaan sopii vanhusten, lasten tai lemmikkien huoltajaksi. 

Vierailija
99/103 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei enää aloittajaa auta, mutta Suomessa ei kannata irtisanoutua ennenkuin on uusi työ. Jostakin syystä rekrytoijat leimaavat huonoksi tällaisen työnhakijan. Minullakin oli esimies, joka käyttäytyi huonosti. Pari vuotta etsin uutta työtä ja sitten tärppäsi 57-vuotiaana. Jos uutta työtä ei löydy, niin kannattaa ottaa opintovapaata. Uusi työ saattaa löytyä, kun osoittaa kiinnostusta uuden oppimiseen.

Vierailija
100/103 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan töitä etsit? Täällä tuli hyvä ehdotus, että lähde oppisopimuksella hoitajaksi opiskelemaan. Palkka ei tietenkään ole päätähuimaava, mutta saisitte pidettyä talon.

Se mitä tässä jäin ihmettelemaan, että miten todennäköistä on, että saatte talon myytyä? Asuntokauppa käy todella heikosti tällä hetkellä ja hinnat ovat paikoin pudonneet melkoisesti.

Entä voisitko lähteä viikoksi asumaan jonnekin toiselle paikkakunnalle työn perässä? Vkonlopuiksi sitten kotiin. Tietysti kokoajan etsisit sitten työpaikkaa kodin läheltä. Tunnettu tosiasia on, että työttömänä on vaikeampi työllistyä kuin että jos on töissä jossain.

melkoinen aivopieru