Talo mene nyt pakkomyyntiin. En halua muuttaa, mutta pakko nyt vaan on.
Itkettää, suututtaa js hävettää. En tiedä edes miten selvitään myynnin ajan.
En haluaisi muuttaa pois tästä, mutta nyt ei auta muu. Ei ole enää varaa asua tässä.
Talo menee nyt myyntiin.
Kaikki kortit on nyt käännetty ja uusi elämä vuokra-asunnossa kerrostalossa on edessä.
Kaikkien pahinta on se, että syy on yksistään minun. Muut perheenjäsenet ovat nyt jo kärsineet tästä js nyt sit vielä tämä, että mun syystä joutuvat hekin muuttamaan pois.
Sekavaa tekstiä, mutta nyt ei pysty parempaan. Pakko oksentaa kaikki jonnekin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Irtisanouduin tyhjän päälle vajaa vuosi sitten. Syynä kiusaaminen jne. Ja miten tämä on minun syy? MINÄ tein lopullisen päätöksen irtisanoutumisesta.
Töitä olen hakenut koko ajan laidasta laitaan ja kaikkea mahdollista. Kun ikää on 50v niin on hankala saada töitä vaikka kokemusta on 25v.
Tämä vuosi maksettu vain korkoja lainasta. Nyt on lyhennysvapaa loppumassa eikä pankki myönnä lisää. Millään ei pystytä lyhentämään lainaa näillä tuloilla + maksamaan kaikki muut kulut (lämmitys, sähkö, vesi, tonttivuokra, kiinteistövero). Ruokaan, lääkkeisiin ja autoihin pitää myös riittää rahaa. Molempia autoja tarvitaan työmatkoihin.
Meidän kanssa asuu aikuinen lapsi joka opiskelee oppisopparilla eikä hänen palkkansa päätä huimaa. Maksaa nyt jo osan kuluista.
Kai tässä on myytävä edesmenneen äitini jäljellä olevat korut. Olen ne rakkaimmat korut säästänyt muistona. Muita muistoja äidistä minulla ei enää ole jäljellä. Mitään muutakaan myytävää, joista sais euroa enempää, ei ole.
Olen aivan hukassa ja olen vaan itkenyt koko päivän. Ajatukset vaan pyörii kehää.
Ap
Aina oltava valmiina uusi työ ennen irtisanoutumista. Ehdottomasti.
Ei olisi kannattanut ottaa annuiteettia. Miksei muut lainatyypit kelvanneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanouduin tyhjän päälle vajaa vuosi sitten. Syynä kiusaaminen jne. Ja miten tämä on minun syy? MINÄ tein lopullisen päätöksen irtisanoutumisesta.
Töitä olen hakenut koko ajan laidasta laitaan ja kaikkea mahdollista. Kun ikää on 50v niin on hankala saada töitä vaikka kokemusta on 25v.
Tämä vuosi maksettu vain korkoja lainasta. Nyt on lyhennysvapaa loppumassa eikä pankki myönnä lisää. Millään ei pystytä lyhentämään lainaa näillä tuloilla + maksamaan kaikki muut kulut (lämmitys, sähkö, vesi, tonttivuokra, kiinteistövero). Ruokaan, lääkkeisiin ja autoihin pitää myös riittää rahaa. Molempia autoja tarvitaan työmatkoihin.
Meidän kanssa asuu aikuinen lapsi joka opiskelee oppisopparilla eikä hänen palkkansa päätä huimaa. Maksaa nyt jo osan kuluista.
Kai tässä on myytävä edesmenneen äitini jäljellä olevat korut. Olen ne rakkaimmat korut säästänyt muistona. Muita muistoja äidistä minulla ei enää ole jäljellä. Mitään muutakaan myytävää, joista sais euroa enempää, ei ole.
Olen aivan hukassa ja olen vaan itkenyt koko päivän. Ajatukset vaan pyörii kehää.
ApNe tärkeimmät muistot on sydämessä, mielessä ja vaikka valokuvissa. Korut ovat vain materiaa 🙄
Ei ne korut pelasta tilannetta. Romukultana myytävä. Korkeintaan niistä saa 300-400€. Toki kattaa joitain kuluja, mutta ei ne kauan kestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka isolla lainalla ostettu ja millaisilla kuukausituloilla?
Olen itse ottamassa lainaa ja arvuuttelen, että onko varaa 80 000€:n vuosituloilla ottaa 100 000€:n lainaa. Tuo olisi vähän yli vuoden tulot.
Jos olet noin huono laskemaan niin älä ota lainaa.
Kyllä mä laskea osaan, ehkä jotain tuolta yliopiston insinöörilinjalta ja matematiikan laitokselta on jäänyt päähän. Tiedän myös, että miten pankki sen lainan laskee ja miten korot toteutuvat. Olen jonkun verran tuota sijoitusmaailmaa ja talousmaailmaa seurannut, mutta asuntolaina on itselleni niin kammoksuttava ajatus, koska siinä jää lähes varmuudella tappiolle. Mietin Suomen yleistä velkaantumisastetta ja milloin ihmisillä tulee näitä ei ole varaa elää. Mulla on kuitenkin niskassa lähes vuositulojen verran opintolainaa, lainaa mitä sinä kommentistasi päätellen et ole saanut. Talouteni on kunnossa ja voin hyvin ja lainaa ei tarvitsisi ottaa kuin tuo 100 000€, vaikka tässä maailmantilanteessa se on ehkä heti autolainan jälkeen typerin laina.
Oliko vielä näsäviisasteltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä myy niitä koruja. Kadut vain myöhemmin, eikä niistä sellaisia summia saa kuitenkaan, että se vaikuttaisi lopputulokseen mitenkään.
Rohkenen vähän epäillä, että vuokralla asuminen tulisi tuolla porukalla merkittävästi halvemmaksi, koska asumistuki ei päätä huimaa ja mitään toimeentulotukea et saa jos miehesi ja vielä lapsesikin saavat palkkatuloja.
Kuinka suuret ne lyhennykset oikein on? Jotenkin en usko, että olisi mahdotonta vielä säästää jostain. Sanoit, että tarvitsette kaksi autoa työmatkoja varten. Mutta miten, jos sinä et kerran vuoteen ole käynyt töissä?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa syy on sinun, mutta kyllä ne asiat siitä järjestyvät
Lopussa me kaikki ollaan tasa-arvoisia, ei täältä vie kukaan mukanaan mitään. Läheiset ihmiset ovat tärkeitä, materia nyt vaan on materiaa
Jos asunto menee pakkomyyntiin, niin kenen se syy on?
Voimia ap:lle kuitenkin, olen itsekin kokenut tämän 90-luvulla.
Mitä ap tarkoittaa pakkomyynnillä? Että koska varallisuus ei enää riitä, niin on pakko myydä, vai että ulosotto pakkohuutokauppaa asunnon?
Keskustelimme juuri tänään tästä afrikkalaisen vaimoni kanssa. Outo juttu.
Miksette laittaneet taloa heti myyntiin? Siis myyttekö itse taloa vai huutokaupataanko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄlä myy niitä koruja. Kadut vain myöhemmin, eikä niistä sellaisia summia saa kuitenkaan, että se vaikuttaisi lopputulokseen mitenkään.
Rohkenen vähän epäillä, että vuokralla asuminen tulisi tuolla porukalla merkittävästi halvemmaksi, koska asumistuki ei päätä huimaa ja mitään toimeentulotukea et saa jos miehesi ja vielä lapsesikin saavat palkkatuloja.
Kuinka suuret ne lyhennykset oikein on? Jotenkin en usko, että olisi mahdotonta vielä säästää jostain. Sanoit, että tarvitsette kaksi autoa työmatkoja varten. Mutta miten, jos sinä et kerran vuoteen ole käynyt töissä?
Miehellä liikkuva työ ja ajaa työmatkojen lisäksi myös työajot omalla autolla. Käyttää isoja ja painavia työkaluja työssään.
Lapsella työmatka noin 70km ja työ alkaa jo aamulla klo 7. Julkisilla matka kestäisi lähemmäs 2tuntia per suunta. Siksi kulkee autolla. Lapsi huolehtii tankkauksists ja osallistuu mahdollisuuksien mukaan muihin kuluihin.
Itse liikun jalan tai julkisilla jos tarvis.
Ap
Ei sulla ole mitään hävettävää. Jäämällä kiusattavaksi olisit vain ajanut itsesi loppuun. Ehkä kuitenkin parempi näin. Mikään työ tai raha tai omaisuus ei korvaa menetettyä terveyttä.
Siis kiusaamisen takiako irtisanouduit? Olisit jatkanut ja laittanu kovan kovaa vastaan. Apujakin saa.
Vierailija kirjoitti:
Miksette laittaneet taloa heti myyntiin? Siis myyttekö itse taloa vai huutokaupataanko?
Pakkomyynnillä tarkoitan siis sitä että talo on pakko myydä. Ei huutokaupata, vaan itse myydään pakon edessä.
Tyhmä kuin ole, luulin että kyllä töitä tekevälle löytyy vaikka ikää onkin. Tyhmä mikä tyhmä
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pakkohuutokaupassa pääsee talosta eroon ilman myyjän vastuuta. Varsinkin sellaisen talon tapauksessa, jossa piilovikoja voi saada paremman hinnan näin, ja ostajan oma vastuu.
Herrojen elkeet tarttuvat renkiin. Miksi haalia kaikkea mihin ei ole varaa. Mitäs ostit, kikkelis kokkelis.
Vierailija kirjoitti:
Siis kiusaamisen takiako irtisanouduit? Olisit jatkanut ja laittanu kovan kovaa vastaan. Apujakin saa.
Ai saakeli kun kaikki aina meniskin kuin elokuvissa. Ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄlä myy niitä koruja. Kadut vain myöhemmin, eikä niistä sellaisia summia saa kuitenkaan, että se vaikuttaisi lopputulokseen mitenkään.
Miehellä liikkuva työ ja ajaa työmatkojen lisäksi myös työajot omalla autolla. Käyttää isoja ja painavia työkaluja työssään.
Lapsella työmatka noin 70km ja työ alkaa jo aamulla klo 7. Julkisilla matka kestäisi lähemmäs 2tuntia per suunta. Siksi kulkee autolla. Lapsi huolehtii tankkauksists ja osallistuu mahdollisuuksien mukaan muihin kuluihin.
Itse liikun jalan tai julkisilla jos tarvis.
Ap
Mikä tekee teidän tilanteesta huonon? Kaksi kolmesta käy töissä ja omakotitalossa asuminen voi olla usein edullisin tapa asua. Ei aina.
Onhan tuo hoidossa ollutkin moneen kertaan mutta ei se mitään auta. Päästessään osastolta pois se lopettaa lääkkeiden syönnin ja niitä persuja alkaa taas näkymään joka nurkalla.