Talo mene nyt pakkomyyntiin. En halua muuttaa, mutta pakko nyt vaan on.
Itkettää, suututtaa js hävettää. En tiedä edes miten selvitään myynnin ajan.
En haluaisi muuttaa pois tästä, mutta nyt ei auta muu. Ei ole enää varaa asua tässä.
Talo menee nyt myyntiin.
Kaikki kortit on nyt käännetty ja uusi elämä vuokra-asunnossa kerrostalossa on edessä.
Kaikkien pahinta on se, että syy on yksistään minun. Muut perheenjäsenet ovat nyt jo kärsineet tästä js nyt sit vielä tämä, että mun syystä joutuvat hekin muuttamaan pois.
Sekavaa tekstiä, mutta nyt ei pysty parempaan. Pakko oksentaa kaikki jonnekin.
Kommentit (103)
Oletteko laskeneet minkä hintaisia ovat teille sopivat vuokra-asunnot?
Jos nuori asuu vielä kanssanne ei ihan kaksio taida riittä. Asumistukea tuskin saatte. Vuokrat ovat nousseet ja nousevat koko ajan.
Tosin jos talon myynnistä jää rahaa niin on säästöjä. Mutta niitäkään ei kannattaisi kuluttaa pois vuokranmaksuun.
Mikä ero olisi asumiskuluissa nyt tai vuokralla?
Ei varmaan lohduta, mutta:
a) et ole ainoa tuossa tilanteessa
b) onneksi asut Suomessa. Kukaan ei täällä jää heitteille, muista se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka isolla lainalla ostettu ja millaisilla kuukausituloilla?
Olen itse ottamassa lainaa ja arvuuttelen, että onko varaa 80 000€:n vuosituloilla ottaa 100 000€:n lainaa. Tuo olisi vähän yli vuoden tulot.
Jos olet noin huono laskemaan niin älä ota lainaa.
Kyllä mä laskea osaan, ehkä jotain tuolta yliopiston insinöörilinjalta ja matematiikan laitokselta on jäänyt päähän. Tiedän myös, että miten pankki sen lainan laskee ja miten korot toteutuvat. Olen jonkun verran tuota sijoitusmaailmaa ja talousmaailmaa seurannut, mutta asuntolaina on itselleni niin kammoksuttava ajatus, koska siinä jää lähes varmuudella tappiolle. Mietin Suomen yleistä velkaantumisastetta ja milloin ihmisillä tulee näitä ei ole varaa elää. Mulla on kuitenkin niskassa lähes vuositulojen verran opintolainaa, lainaa mitä sinä kommentistasi päätellen et ole saanut. Talouteni on kunnossa ja voin hyvin ja lainaa ei tarvitsisi ottaa kuin tuo 100 000€, vaikka tässä maailmantilanteessa se on ehkä heti autolainan jälkeen typerin laina.
Oliko vielä näsäviisasteltavaa?
Se jäi kysymättä, oletko vielä töissä kun aikaa on tänne kirjoittaa.
kukahan on vastuussa kun apn kaltainen itsekeskeinen paska " joutuu kerros taloon muuttamaan"
Vierailija kirjoitti:
Keskustelimme juuri tänään tästä afrikkalaisen vaimoni kanssa. Outo juttu.
Taas sekoitit peilikuvasi todelliseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan lohduta, mutta:
a) et ole ainoa tuossa tilanteessa
b) onneksi asut Suomessa. Kukaan ei täällä jää heitteille, muista se.
B on harhaluulo. Myös suomessa voi joutua heitteille, ainakin hetkellisesti.
Ap. Aika harva tajuaa itse alkaa myymään kun kupletti ei pysy kasassa. Paljon parempi kuin antaa mennä ulosottoon jolloin menee luottotiedot ja esim sen vuokra-asunnon saanti on vaikeaa. Jatkossa myös asuntolainan saanti on vaikeampaa.
Kasvata munat ja lopeta selittely jostain kiusaamispaskasta.
Aivan turhaa ulinaa!!
Pitää säästää pahan päivän varalle. Nytkin kun olisi 50000 tyynyn alla niin mikäs siinä töitä hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ottaa taloon alivuokralaisen jakamaan kuluja? Entä koirahoitolan pihaan? Ehkä voisit ottaa jonkun vanhuksen teille asumaan tai muutaman sijoituslapsen.
Oletetaan nyt että tämä aloitus on tosi - en ikinä antaisi lemmikkiäni tai vanhustani tällaisen persoonan hoitoon. Enkä yhtään mitään sijoituslapsiakaan.
Kiitos kaikille tsemppiviesteistä ja muistakin viesteistä.
En nyt tässä lähde tarkemmin ruotimaan ja avaamaan meidä tuloja, lainan määrää jne, mutta sen verran voin sanoa että lainamme mitoitettiin sopivaksi meidän (minun ja mieheni) tuloihin. Hyvin selvittiin kun olimme molemmat töissä.
Lapsen tulot ns. harkkarin palkka mikä ei päätä huimaa.
Kiusaamisesta sen verran, että katsoin sitä noin 2vuotta ja kiusaajana oli esimieheni. Vein asian eteenpäin ja sen jälkeen paheni entisestään. Saikulla olin 2kk ja ehdin olla töissä noin 2kk kunnes en enää jaksanut. Toki asiasta keskusteltiin kotona, mutta mies sanoi tukevansa mitä ikinä päätänkin. Silti koen olevani yksin syyllinen tähän tilanteeseen.
Olisi ehkä vaan terveyden uhalla jatkaa.
Olin kyllä niin sinisilmäinen kun luulin että tekevälle löytyy töitä. En voinut uskoa että vuoden olisin työttömänä. Tyhmä minä.
Ap
Oletko harkinnut henkilökohtaisen avustajan työtä? Palkka on pieni, mutta pudottuasi työmarkkinatuelle sekin liksa on enemmän kuin työmarkkinatuki. Ja voi jotain muutakin olla mitä muut ei halua tehdä.
Yx ajatus vaan!
Me ollaan koettu sama ja minun syy. Oli yritys jonka lopettaminen ei mennyt kuten piti.
Asumme kerrostalossa vuokralla nyt ja olemme onnellisia. Muu ei harmita kuin se, miten halvalla ulosotto talon möi, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole merkitystä onko lainaa 10-20 000 enemmän vai vähemmän kun sitä ei saa maksettua ulosoton kautta loppuun kuitenkaan vaan loppuvelka sitten vanhenee ajallaan.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ap. Aika harva tajuaa itse alkaa myymään kun kupletti ei pysy kasassa. Paljon parempi kuin antaa mennä ulosottoon jolloin menee luottotiedot ja esim sen vuokra-asunnon saanti on vaikeaa. Jatkossa myös asuntolainan saanti on vaikeampaa.
Voin kertoa että me yritettiin mutta kun ei mennyt kaupaksi niin ei mennyt. Suomessa on alueita joissa ei mene kaupaksi. Tai saattaa mennä jos melkein ilmaiseksi antaa. Välttämättä pankki ei vaan suostu siihen. Mutta sitten kun menee ulosottoon niin pankki saa vielä vähemmän rahaa mutta näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ottaa taloon alivuokralaisen jakamaan kuluja? Entä koirahoitolan pihaan? Ehkä voisit ottaa jonkun vanhuksen teille asumaan tai muutaman sijoituslapsen.
Oletetaan nyt että tämä aloitus on tosi - en ikinä antaisi lemmikkiäni tai vanhustani tällaisen persoonan hoitoon. Enkä yhtään mitään sijoituslapsiakaan.
Miksi antaisitkaan kun 24/7 olet kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille tsemppiviesteistä ja muistakin viesteistä.
En nyt tässä lähde tarkemmin ruotimaan ja avaamaan meidä tuloja, lainan määrää jne, mutta sen verran voin sanoa että lainamme mitoitettiin sopivaksi meidän (minun ja mieheni) tuloihin. Hyvin selvittiin kun olimme molemmat töissä.
Lapsen tulot ns. harkkarin palkka mikä ei päätä huimaa.
Kiusaamisesta sen verran, että katsoin sitä noin 2vuotta ja kiusaajana oli esimieheni. Vein asian eteenpäin ja sen jälkeen paheni entisestään. Saikulla olin 2kk ja ehdin olla töissä noin 2kk kunnes en enää jaksanut. Toki asiasta keskusteltiin kotona, mutta mies sanoi tukevansa mitä ikinä päätänkin. Silti koen olevani yksin syyllinen tähän tilanteeseen.
Olisi ehkä vaan terveyden uhalla jatkaa.
Olin kyllä niin sinisilmäinen kun luulin että tekevälle löytyy töitä. En voinut uskoa että vuoden olisin työttömänä. Tyhmä minä.
Ap
Ap mun mielestä sun ei kannata myydä sun äitis koruja, koska niistä saatava summa ei muuta mitään. Mitä järkeä myydä? Säästä ne jos on oikeasti tunnearvoa. Talo myyntiin, muuttakaa vaikka vuokralle. Jossain vaiheessa saat uuden ja paremman työpaikan. Jos oli pas ka työpaikka niin kannatti lähteä, teit varmasti oikein vaikka maksoitkin ison hinnan.
Montako aloitusta aiot vielä tehdä tästä?