Raudanpuute ja kamala väsymys
Vinkkejä miten helpottaa oloa? Raudanpuute todettu noin kuukausi sitten (ferritiini 11) ja olen tässä yrittänyt löytää sopivaa rautalisää. Olo ei ole helpottunut vielä yhtään, ennemminkin päinvastoin. Nivelet ja lihakset on yhä kipeämmät, sydän hakkaa lujaa ja olen hyvin hyvin väsynyt. Jaksan juuri ja juuri käydä töissä ja hoitaa lapsen. Kotityöt on yhtä tuskaa. Suunnittelin että vaihtaisin tänään lakanat kun pitkästi yli kuukauden ollut jo samat mutta olen vaan fyysisesti niin loppu, en jaksa. Liikunta tekisi tosi hyvää mutta millä ihmeen voimilla? En meinaa päästä edes portaita ylös kun jaloista loppuu voimat. Oli pakko vaan avautua, kertokaa vinkkejä tai kokemuksia jos olette samasta kärsineet :/
Kommentit (69)
Sideral Forte-rautavalmisteessa on C-vitamiini valmiina ja sen voi ottaa mihin aikaan päivästä tahansa eikä tarvi miettiä, minkä ruokien kanssa voi ottaa.
Syökää ruisleipää ja appelsiinimehua!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa syödä raudan lisäksi myös B12-vitamiinia.
Tai syödä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai syödä ruokaa.
LIHAruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 kk Sideralia ja ferritiini noussut 17 >> 23. Olo kyllä parani jo muutamassa viikossa mutta voisi olla parempikin.
6kk Sideralia ja fertitiini laski 23>>5. Ei sovi kaikille.
Höpöä höpö. Et ole syönyt lääkettä silloin ollenkaan.
Lääkäri joskus sanoo ettei nestemäisiä vaan tabletteja niissä on enemmän rautaa, yöksi ja illalla ei maitotuotteita . Itse söin Obsidania, vähän oli maha löysällä mutta arvot nousivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai syödä ruokaa.
LIHAruokaa.
Aivan,en sitä erikseen maininnut kun ajattelin useimman ymmärtävän ihmisen ravinnosta :)
Paljon väitetään, että Sideral ei aiheuta vatsaoireita koska imeytyy vasta ohutsuolessa. Minulla ainakin reilun kuukauden käytön perusteella närästi tosi pahasti ja ferritiini sekä hb laskivat paljon sen sijaan että olisivat nousseet. Olen raskaana, joten mahanportin löystyminen toki vaikuttaa närästykseen, mutta kun vaihdoin Sideralin Puhdistamon Triplarautaan niin ei ole närästänyt enää yhtään.
Lääkärini sanoi, että Sideral on hänen mielestään aggressiivisesti markkinoitu, mutta sen tehosta hänen kokemuksensa on ollut huono. Kuukauden päästä menen kontrolliin, toivon että suunta olisi silloin jo parempaan.