Onko minussa jotain vikaa kun en ymmärrä miesten ja naisten välistä ystävyyttä, tai itse pysty sellaiseen??
Olen joskus ollut kavereita miesten kanssa, mutta he ovat aina alkaneet ehdottelemaan muuta.
Jopa ex miehen hyvä ystävä jonka itse sentään näin vaan kaverina, vaikkakaan ei kovin läheisenä sellaisena, alkoi ehdottelemaan mieheni selän takana.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole vikaa. Useissa tutkimuksissa on todettu, että miehet ja naiset eivät joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta voi olla ystäviä. Nykyään on vain kovin trendikästä väittää tätä faktaa vastaan.
Joka ikinen miespuolinen ystäväni on lopulta halunnut sänkyyn. Ihan jokainen. Ei vain ole luonnollista olla ystävä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Mies odottaa saavansa seksiä palkinnoksi kaverinaiselta, koska mies joutuu mielistelemään kaverinaiselle. Se on kovaa ja aikaa vievää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Usein ylisukupuolinen ystävyys toimii luontevammin nuoremmilla sinkku ihmisillä. Itse asiassa pieni seksuaalinen pohjavire saattaa tällöin vain muuttaa kaverisuhdetta intensiivisemmäksi ja nautinnollisemmaksi. Kaverisuhteen ajautuminen fwb tapaiseksi ei tässä tapauksessa yleensä vielä haittaa mitään, toisin kuin myöhemmällä iällä kun pelissä ovat perheet ja omaisuudet.
Jos fwb olisi vain kaveruutta, niin miksi silloin perhe ja omaisuus olisi este sille suhteelle?
Vierailija kirjoitti:
Varattuna miehenä voin sanoa, että olen naisen ystävä vain jos hän on todella epäviehättävä, koska olen sitoutunut parisuhteeseeni. Kauniit sanat ja kohteliaisuudet säästän vaimolleni.
Tässä on ongelmana se, että jos nainen on todella epäviehättävä sinuun nähden, niin silloin on suuri todennäköisyys, että hän on kiinnostunut sinusta ja silloinkaan ystävyys ei tule kyseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty olemaan vain kaveri, niin sitten ei pitäisi pystyä olemaan myöskään pelkkä työkaveri.
Varmaan suurin osa tekee töitä niin miesten kuin naistenkin kanssa ja ymmärtää miten käyttäydytään. Miksei kaveruuskin onnistuisi?
Ehkä myös ikäkysymys. Kun vakiinnutaan ja tullaan vähän vanhemmiksi ja hitaammiksi ja tylsemmiksi, niin kaveruus on ihan automaattisen helppoa.
Työpaikalla sosialisointi on näyttelemistä. Ei siellä kukaan ole omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama, kun jos joku vaikka pelkäisi, että homomies haluaisi nussia kaikkia kohtaamiaan miehiä tai unelmoisi, että saisi ottaa heiltä suihin intohimoisesti.
Näinhän se taitaa itse asiassa olla. Siis toki hänen ensin täytyy pitää miestä kiinnostavana, aivan kuten heteromiehenkin naista. Ihan kaikki heteromiehetkään eivät ihan kaikkia naisiakaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys onnistuu, jos nainen on lihava ja korkeintaan taviksen näköinen: mies ei kiinnostu/näe tätä seksuaalisessa mielessä. Tiedän siitä, että olen itse ollut lihava ja myös rumahko koko elämäni, ja miehet ovat uskoutuneet asioista, joista he eivät ikinä puhuisi muille naisille...en ole ns. räväkkä emäntä-tyylinen, siitäkään ei ole kyse.
Tämä on monen miehen kohdalla totta. He näkevät kauniit naiset kulutustavarana omille tarpeilleen, eivät minään "hyvinä jätkinä".
Samoin naiset näkevät seksuaalisesti kiinnostavat miehet omien tarpeidensa täyttäjinä.
Kuka nainen haluaa olla hyvä jätkä? Kuulostaa loukkaukselta naiseutta kohtaan.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole vikaa. Useissa tutkimuksissa on todettu, että miehet ja naiset eivät joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta voi olla ystäviä. Nykyään on vain kovin trendikästä väittää tätä faktaa vastaan.
Joka ikinen miespuolinen ystäväni on lopulta halunnut sänkyyn. Ihan jokainen. Ei vain ole luonnollista olla ystävä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Mies odottaa saavansa seksiä palkinnoksi kaverinaiselta, koska mies joutuu mielistelemään kaverinaiselle. Se on kovaa ja aikaa vievää työtä.
Miehet voisivat sitten yksinkertaisesti lopettaa kaverustumisyritykset naisten kanssa, kun se kerran on niin hirveää. Antakaa naisten olla kavereita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voisivat sitten yksinkertaisesti lopettaa kaverustumisyritykset naisten kanssa, kun se kerran on niin hirveää. Antakaa naisten olla kavereita keskenään.
Naiset etsivät epätoivoisesti miehistä kavereita, koska he tarvitsevat miehestä tukihenkilön omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsivät epätoivoisesti miehistä kavereita, koska he tarvitsevat miehestä tukihenkilön omaan elämään.
Ennen kuin saa tarpeeksi monta kertaa opetuksen, nainen kuvittelee, että mies osaa olla kaveri siinä missä nainenkin. Tottakai mukavan ihmisen kaveri haluaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Eikö sinulla työssä ole miespuolisia ystäviä töissä, naapureita tai harrastuspiireissä?
Itselläni paljon miespuolisia ystäviä sukulaisissa, työkavereissa ja naapureissa.
Itselläni hyvin läheiset ja lämpimät välit veljeeni, eikä ole ollut mitään taka-ajatuksia.
Olen introvertti ja harrastukseni ovat yksilölajeja.
Töissä oli kiva mies, mutta hän alkoi ehdottelemaan autokyytejä ja vaikutti muutenkin enemmän kiinnostuneelta. Sama edellisissä työpaikoissa.
ap
Eli hän oli ystävällinen ja sinä käänsit ystävällisyyden heti seksuaaliseksi kiinnostukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Eikö sinulla työssä ole miespuolisia ystäviä töissä, naapureita tai harrastuspiireissä?
Itselläni paljon miespuolisia ystäviä sukulaisissa, työkavereissa ja naapureissa.
Itselläni hyvin läheiset ja lämpimät välit veljeeni, eikä ole ollut mitään taka-ajatuksia.
Olen introvertti ja harrastukseni ovat yksilölajeja.
Töissä oli kiva mies, mutta hän alkoi ehdottelemaan autokyytejä ja vaikutti muutenkin enemmän kiinnostuneelta. Sama edellisissä työpaikoissa.
ap
Niin? Jos joku ehdottelee jotain niin siihen voi sanoe että hei, en halua mitään seksuaalista, voidaan olla ystäviä kyllä.
Miten ihmeessä sitä siinä kohtaa enää voisi olla vain kaveri, minusta todella töykeää edes ehdottaa tuollaista!
Miehellä on koiranpentukatse ja hän on ihastunut ja sittenkö pitäisi mennä ehdottamaan että ollaan vaan kavereita.
ap
Jaahas, säkin olit sitten taas vaan joku elämäänsä kyllästynyt trolli.
Sulla ap huonoja kokemuksia, ne muokkaa käsityksiä kuten hyvätkin kokemukset. Jotkut tosiaan ihastuu kaveriin, se ei ole hyvä. Voi johtaa jopa kaveruuden päättämiseen.
Itse viihdyn paremmin miesten kans noin yleisesti ottaen.
Kuulostaapa hurjalta, että jotkut (hetero)ihmiset olisivat näemmä valmiita kaatamaan sänkyynsä jokaisen vähääkään viehättävämmän tuttavapiiriinsä kuuluvan vastakkaisen sukupuolen edustajan. Joku yksittäinen ihastus ystävään kuulostaa ihan luonnolliselta, mutta jos yhdestäkään toista sukupuolta olevasta ystävästä ei pysty olemaan haaveilematta, niin huh huh. :D Saattaa mennä monta hyvää, elinikäistä ystävää ohitse jos näkee toisessa ihmisessä vain ne genitaalit.
Itse olen kerran törmännyt tällaiseen urpoon. Tutustuessamme kerroin hänelle useaan otteeseen, etten halua elämääni parisuhteita ollenkaan ja hän puolestaan koitti pitkään saada ex-vaimoaan takaisin. Välillämme ei siis todellakaan ollut ikinä mitään flirttiä tms. Kuitenkin kun hänen yrityksensä eivät kantaneet hedelmää hän sitten tuumasi, että koska olen nainen, voisin ryhtyä hänen plan B tyttöystäväkseen tai edes antaa välillä seksiä. Sillä että minä en ollut moisesta kiinnostunut ei ollut kuulemma väliä, koska kyllähän naisen ja miehen välisen vuorovaikutuksen kuluu aina johtaa intiimiin kanssakäymiseen. -.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys onnistuu, jos nainen on lihava ja korkeintaan taviksen näköinen: mies ei kiinnostu/näe tätä seksuaalisessa mielessä. Tiedän siitä, että olen itse ollut lihava ja myös rumahko koko elämäni, ja miehet ovat uskoutuneet asioista, joista he eivät ikinä puhuisi muille naisille...en ole ns. räväkkä emäntä-tyylinen, siitäkään ei ole kyse.
Tämä on monen miehen kohdalla totta. He näkevät kauniit naiset kulutustavarana omille tarpeilleen, eivät minään "hyvinä jätkinä".
Samoin naiset näkevät seksuaalisesti kiinnostavat miehet omien tarpeidensa täyttäjinä.
Kuka nainen haluaa olla hyvä jätkä? Kuulostaa loukkaukselta naiseutta kohtaan.
M
Kyllä. On äärimmäisen loukkaavaa ja satuttavaa tulla kohdelluksi miehenä tai poikana. Naisen kutsuminen hyväksi jätkäksi, kertoo ettei häntä nähdä viehättävänä naisena. Samoin kohteliaisuudet, jotka olisivat stereotyyppisesti miehelle imartelevia, ovat naiselle loukkaavia. Kun tähän lisätään ehdotukset naisesta kumppanina, on kehitetty cocktail, joka on heteronaiselle loukkaavin kuviteltavissa oleva yhdistelmä. En puhu tässä jokaisen naisen puolesta, vaan omasta kokemuksesta. Ainakin minun elämäni ja identiteettini on romutettu näillä keinoilla.
Eli, jos miehenä kohtelen maista "hyvänä jätkänä", se on loukkaavaa.
Jos taas kohtelen naisena, se on urpoa, ja en osaa olla vain ystävä.
Ei oo helppoo....
M56
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla ei olisi mitään pyrkimystä missään tilanteessa päästä "hameen alle". Niin silloinhan pitäisin naista epäkiihottavana. Haluaako joku mainen olla miehen mielestä epähaluttava?
M56
No ihan taatusti haluaa olla ainakin useimpien miesten mielestä epähaluttava. En halua minkäänmoista huomiota noin 95%:lta miehiä. Pieneltä osalta kiinnostunut kohteliaisuus on ok mutta en heiltäkään halua jotain kourimista.
Tuo on omituinen tuo oletus, että nainen jotenkin hakee ja toivoo miesten huomiota. Ja sitten setämies kehuu kun on "hyvä kroppa" ja ihmettelee kun nainen ei ota kohteliaisuutena. Ei, nainen ei halua "olla haluttava" joka ikisen miehen silmissä, tuollainen kommentointi on useimmiten ahdistavaa tai vähintäänkin kiusallista.
Setämies on varmaan usein saanut vastaukseksi vaivaantuneen naurahduksen, vai olenko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Eli, jos miehenä kohtelen maista "hyvänä jätkänä", se on loukkaavaa.
Jos taas kohtelen naisena, se on urpoa, ja en osaa olla vain ystävä.
Ei oo helppoo....
M56
Kokeilepa kohdella ihan vain ihmisenä.
Mitä tuo "naisena kohteleminen" sinulle oikein edes tarkoittaa?????? Miten kohdellaan "naisena"?
Minua sanottiin joskus hyväksi jätkäksi, se oli kyllä tarkoitettu kohteliaisuudeksi sillä olin työporukan ainoa nainen. Silti tuntui, että olen ok vasta kun "olen kuin yksi jätkistä", eli en oma itseni. Toki nyt osasin ottaa kohteliaisuuden kontekstissaan ja miten se oli siinä tarkoitettu. Tästä on kuitenkin jo yli 20 vuotta aikaa ja tavat on siinä ajassa muuttuneet jo paljon. Luulisi useimpien jo huomanneen, ettei ole automaattisen ok kehua naista "hyvänä jätkänä". Siinä on piilomerkitys, että nimenomaan mieheys on hyvää. Naisen tulee pyrkiä olemaan kuten hyvä jätkä, hyvä mies. Se on kehu, jos olet kuten mies.
Friendzone tarkoittaa sitä, että seksiä naiselta haluava mies on joutunut sellaiseen suhteeseen naisen kanssa, että seksiä naiselta ei voi saada. Mies kuitenkin jatkaa seksin haluamista naiselta, ei vaan enää yritä sitä saada. Miehen puolelta siis kyseessä ei ole pelkkä kaveruus, naisen puolelta on. Tosin kyllä se nainenkin tykkää siitä, että "kaverimiehet" huomiovat ja antavat erilaisia palveluksia ilmaiseksi, kuten autokyytejä ja suojelua epämiellyttäviltä miehiltä baarissa.