Ehdotus: pitkäaikainen sosiaaliturva liitetään yhteiskuntapalvelukseen
Tietyn ajan voisi saada normaalisti,sen jälkeen vain jos tekee yhteiskuntapalvelusta, esimerkiksi siivousta julkisissa kiinteistöissä tai roskien keräämistä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko palkata sihteereitä, heistä oikeasti apua monelle jotka itse tekevät ne työt omien hommien lisäksi?
Muistelen lämpimästi aikaa, jolloin minulla oli maailman paras sihteeri.
Mua kiinnostaa myös sihteerin työ.
T. Merkonomi
Vierailija kirjoitti:
Jokaista lapsilisää vastaan pitäisi kyllä olla 5-10 tuntia vaikka vanhusten kanssa ulkoilua. Lapset voi ottaa mukaan.
Kannatan. Lapsilisästä voisi näin tehdä vapaaehtoisen, eikä sitä olisi mikään pakko ottaa vastaan, jos ei nappaa vastikkeellinen sosiaaliturva. Vastikkeellisuuden voisi ulottaa vaikka bussilippuihin niin, että kuukausikortin tukiosuutta vastaan kävisi päiväkotia siivoamassa kaksi tuntia, tai maksaisi lipusta kulujen mukaisen hinnan eli noin tuplat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko palkata sihteereitä, heistä oikeasti apua monelle jotka itse tekevät ne työt omien hommien lisäksi?
Muistelen lämpimästi aikaa, jolloin minulla oli maailman paras sihteeri.Mua kiinnostaa myös sihteerin työ.
T. Merkonomi
Ei kannata. Palkka yleensä sen verran huono että joudut päälle tekemään yhteiskuntapalvelua.
T. Assistentti
Vierailija kirjoitti:
Jokaista lapsilisää vastaan pitäisi kyllä olla 5-10 tuntia vaikka vanhusten kanssa ulkoilua. Lapset voi ottaa mukaan.
Ratkaisu: päästetään vanhukset ulos aidatulle alueelle. Niin ne lapsetkin ulkoilee. Jos hoitaa monen vanhuksen ulkoilut niin nouseeko sosiaaliturva?
Olis varmaa hyvä idea jos 99% olisi töissä ja tyytyväisiä työelämäänsä. Ei olisi silpputyötä ja kaikilla olsii tasaiset työpäivät ja tulot. Kelvolliset tulot.
Mutta nykyään joutuu pakollakin tukien varaan, niin miksi ihmeessä kukaan kannattaisi tukien leikkausta? Kun tuille joutuu kuitenkin kerran vuodessa tai useamminkin työelämän silppuisuuden takia.
Tuollainen pakkotyökin varmasti saisi kannatusta, kun ihmisillä olisi hyvä käsitys työstä ja ajattelisi että sitten lopulta tämä pakkotyöläinen ja orjan asemassa palkattaisi kelvollisille tulojen lähteille.
Mutta ei.
Työntekijä ei voi luottaa enää lainkaan että työllä edes tulisi toimeen.
Siksi tuet on ja tuet pysyy ja ei sotketa tukiin mitään pakkotöitä.
Näitä haaveilee lähinnä ne joilla on turvatyöpaikat ja hyvä onni elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan. Lapsilisästä voisi näin tehdä vapaaehtoisen, eikä sitä olisi mikään pakko ottaa vastaan, jos ei nappaa vastikkeellinen sosiaaliturva.
Lapsilisä on vapaaehtoinen jo nyt. Ei ole mikään pakko hakea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan kokkarin käsikirjasta - orjuuden ABC.
Mikä ihmeen orjuus? Pitkäaikaistyötön voi mennä töihin tienaamaan omaa elatustaan.
Mitä se Susanna Koski nyt ehdottikaan, sen lisäksi, että "kaikilla maillä on onglemamme", niin, tosiaan risu- ja käpysavottaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntapalvelu on rangaistus rikoksesta. Työttömyys ei ole rikos
Vaan loputon työnvälttely on.
Toimeentulotuesta pitää tehdä vastikkeellinen. Korvausta vain niinlle, jotka ovat hyödyksi.