Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja Auli paljastaa, miten 1600 euron nettopalkka riittää elämiseen

Vierailija
23.03.2023 |

Jutussa sanotaan näin "Jos Jääskö ei siivoaisi vaan nauttisi pelkkää työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea, hän saisi noin 1200 euroa kuussa käteen yksinasuvana. Se on vain 400 euroa vähemmän kuin kokopäiväisestä raskaasta työstä." Mietin itse juuri työttömäksi jääneenä että mistä joku saa 1200€ kun itse saan työmarkkinatukea 550€ käteen ja asumistukea keskisuomessa 300€ . Yhteensä 850€ toimeentulotukeen en ole oikeutettu. Työttömistä saa ilmeisesti puhua mitä lystää

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että ajatellaan 400e olevan niin pieni raha että sen vuoksi ei muka kannattaisi tehdä töitä. Minun elämässä kyllä 400e on iso raha ja olen itse ihan hyvä palkkaisessa ammatissa. 

Ajattelen että onko 400e tarpeeksi siitä, että työmatkoihin menee yli 10h/vk ja työ on raskasta ja kuluttavaa. Sen lisäksi kaikki yllättävät menot pitää kaivaa omasta pussista. Uudet silmälasit, lääkkeet yms ja toiset saa ne ilmaiseksi. En pääse muuttamaan edes juuri minnekään ennen kuin olen säästänyt vähintään 2kk vuokratakuun, koska nykyisessä asunnossa sellaista ei vaadittu. Työttömälle kela hoitaa vuokratakuut.

42/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä teen nelipäiväistä työviikkoa päivätyössä sairaanhoitajana ja mun netto kk palkka on 1600€.

:(

Mitä puoluetta äänestät vaaleissa jos sopii tiedustella ?

Perussuomalaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pie ituloinen saa vain takuueläkettä vanhana.

Miettikää, miten sen pikkusumman saa riittämään kaikkeen.

Mikä on takuueläkkeen määrä jota sanot pikkusummaksi?

Vierailija
44/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että ajatellaan 400e olevan niin pieni raha että sen vuoksi ei muka kannattaisi tehdä töitä. Minun elämässä kyllä 400e on iso raha ja olen itse ihan hyvä palkkaisessa ammatissa. 

Ajattelen että onko 400e tarpeeksi siitä, että työmatkoihin menee yli 10h/vk ja työ on raskasta ja kuluttavaa. Sen lisäksi kaikki yllättävät menot pitää kaivaa omasta pussista. Uudet silmälasit, lääkkeet yms ja toiset saa ne ilmaiseksi. En pääse muuttamaan edes juuri minnekään ennen kuin olen säästänyt vähintään 2kk vuokratakuun, koska nykyisessä asunnossa sellaista ei vaadittu. Työttömälle kela hoitaa vuokratakuut.

On kuitenkin kunnia jäljellä, kun itse maksaa kaikki omat kulunsa.

Vierailija
45/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen VAIN 400€? Todella iso summa. Siinä ihminen, joka ei selvästikään ymmärrä rahan arvoa, toisin kuin me työttömät etuuksilla eläjät. Saisi ottaa tuolta sen neljä hunttia pois, jos se on kerran niin vaatimaton summa. Tulkoot toimeen sitten samalla kuin työttömät, kun kerran kadehdituttaa ja katkeroittaa noin paljon. Hyi olkoon!

Vierailija
46/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan silläki puoliso maksamassa kuluja.

Vierailija
47/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä teen nelipäiväistä työviikkoa päivätyössä sairaanhoitajana ja mun netto kk palkka on 1600€.

Mä teen nelipäiväistä työviikkoa lähihoitajana kaksivuorotyössä ja mun kuukausipalkka nettona on 1800-2200 euroa.

Vierailija
48/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mun vuokra kaupungin keskustassa oli vielä viime vuonna 450 euroa.

49/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä teen nelipäiväistä työviikkoa lähihoitajana kaksivuorotyössä ja mun kuukausipalkka nettona on 1800-2200 euroa.

Sä teet sitten paljon pyhäpäivisin vuoroja

Vierailija
50/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Sä teet sitten paljon pyhäpäivisin vuoroja

Yksi viikonloppu kolmesta on kokonaan vapaa.

Vierailija
51/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tuo riittää. On sähköpyörä, oma asunto ja rahaa jää joka kuukausi täysin riittävästi. Autoa ei toki ole. Sillä en tee yhtään mitään. Siivoojana ollut 5v

Kyllähän se riittääkin, jos on oma asunto. Joillakin kun on vuokraa.

Vierailija
52/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet työtä tekevät luulee, että työttömät saa paljonkin. Eräs insinööri jäi työttömäksi, niin oli aivan järkyttynyt, miten vähän työttömät ja köyhät saa. Sanoi aikaisemmin luulleensa, että Kelasta saisi enemmän. Itse olen ollut aina vähävarainen ja enkä töilläni tienaa enempää kuin mitä työttömät saa. En valita. Mieluummin teen kaikenlaista ja olen aktiivinen sekä on aina plussaa, jos tekemisestä saa hieman rahaakin. 

Olen samaa mieltä, että mieluummin teen jotakin ja olen aktiivinen vaikka pikku palkalla. Jotenkin tuntuu ne rahat silloin ansaituilta. Ite. Mutta ei työtäkään ole kaikille. Sekin on vähä kurjaa.

Vierailija
53/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös pisti silmään että työttömien tienestit muka yli tuhat, ainakin suomalaisella nimellä saa 500e ja asumistukea joskus 300e aina ei sitäkään pk-seudulla, itse nyt elän täysin velaksi ja muutan pois kallistuneelta alueelta ei pysty asumaan. No kuulin kyllä kelan toimistossa kerran kun joku, ei paikallinen sai siellä 1600e +ruokakupongit että silleen. Toivottavasti tulee parempi hallitus kun nyt suositaan muita kuin paikallisia. Suomalainen on välttämätön paha kelalle ja kun joutuu asioita selvittää ei jää aikaa mihinkään.

Vierailija
54/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wifi on vielä ilmainen kirjastossa/kahvilan vieressä, siinä voi säästää ja ihmettelen maksaa aikuisten lasten laajakaistan?

Vierailija
55/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkään kehitysapuun kuluu enemmän rahaa kuin kaikkiin työmarkkinatuella oleviin joista muuten suuri osa on työkyvyttömiä. Mikä on täysin käsittämätöntä

Kiva tietää samaan aikaan kun joutuu roskiksista etsimään ruokaa kun karenssi päällä. Asumistukikin lakkautettiin kun ei ole tuloja . Sillan alla makuupussissa on kylmä . Täysin laidalla. Haluaisivat viedä pakkohoitoon ja lääkitä aivottomaksi

Vierailija
56/115 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen VAIN 400€? Todella iso summa. Siinä ihminen, joka ei selvästikään ymmärrä rahan arvoa, toisin kuin me työttömät etuuksilla eläjät. Saisi ottaa tuolta sen neljä hunttia pois, jos se on kerran niin vaatimaton summa. Tulkoot toimeen sitten samalla kuin työttömät, kun kerran kadehdituttaa ja katkeroittaa noin paljon. Hyi olkoon!

Kyllä se nyt on vaan "vain" työssäkäyvälle. Sinulle, etuuksia nauttivalle, se raha tippuu valtiolta. Sun ei tarvitse tehdä kuin muutama tunti kuukaudessa töitä sen rahan eteen. Tuo siistijä herää parhaimmassa tapauksessa aamulla 4 aikaa, pyöräilee töihin klo 6:ksi. Tekee 7,5 - 8 tuntia, viisi päivää viikosta töitä kumarrellen, nostellen, kantaen, jynssäten, konettaen, kuunnellen asiakkaiden narinaa ja kävellen. Tämän jälkeen pyöräilee kotiin. Itse siivoustyötä joskus tehneenä voin sanoa, että siinä on fyysisesti sen verran rankka työ, että en yhtään ihmettele jos heistä alkaa elämä näkymään jo 40-vuotiaana. Mitä sinä teet? Heräät ehkä aamulla joskus välillä 7-9 ja alat sen jälkeen suunnittelemaan päivääsi. Istuskelet koneella ja teet muka jotain tärkeää. Mitä tuot yhteiskunnalle? Tuot rahanmenon. Et edes viitsi yhteiseen hyvään tehdä yhtään mitään. Älä todellakaan siis viitsi narista sitä, että tuo "vain" 400 euroa kuukaudessa on jotenkin huonosti sanottu siitä kun sinä makaat lakerillasi päivät pitkät ja toiset rikkovat kroppansa sen takia, että sä voit maata.

Vierailija
57/115 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juttu on valhetta,. Kaksi tienaavaa aikuista perheessä ja kaikki varsinkaan nämä ei mene joka kk: Auton huolto: tankki 610 e, tuulilasi 300 e, akku 130 e, lämmityslaite 70 e.

Ihan hölynpölyä, itselle työssä ollessa jäi käteen n. 1700 e/kk , veroprosenti oli 25.  Yksin eläjä ja hyvin sain säästettyäkin rahaa vuosien varrella ja niitä rahoja on vieläkin.

Miksi tuo juttu on tehty valheellisesti?

Vierailija
58/115 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin otsikon nopeasti ja luulin, että puhutaan siitä Auri Kanasesta.

Vierailija
59/115 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä saan 1300€/kk toimeentulotuki + asumistuki.

Eli sun vuokra on se stadin aika normi 800-900?

Vierailija
60/115 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Lasten suojelulaitoksen yökkö ja 10 vuoroa kuussa. 2100 netto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi