Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävällä salainen sijoitusasunto

Vierailija
23.03.2023 |

Minulle selvisi asia, kun jäin aamulla miehen asunnolle tekemään töitä. Mies tiesi että jäin etukäteen. Lounasaikaan nuorehko tyttö tuli miehen oven taakse pimpottamaan, ja kertomaan että on laittanut kirjekuoreen miehen asunnon avaimet. Hän totesi, että asunto on siivottu ja tyhjä, ja että jos voisimme palauttaa takuuvuokran kun mies on käynyt tarkistamassa asunnon huomenna.

Jätin kirjekuoren postin sekaan eteiseen, ja menin kotiin. Juttelin juuri äsken miehen kanssa puhelimessa, ja kyselin mitä hän huomenna tekee. Hänellä ei kuulemma ole mitään suunnitelmia.

Olen tästä lähinnä siksi aika ymmälläni, että olemme olleet lähemmäs 3 vuotta yhdessä, enkä ole ikinä kuullut että miehellä on sijoitusasunto (tai mistä minä tiedän vaikka monta). Olemme useasti puhuneet sijoitusasunnoista tms raha-asioista, eikä hän ikinä ole maininnut tästä mitään.

Olen lähinnä siksi ymmälläni että miksi joku haluaisi salata jonkin noin neutraalin asian? Mietin että keksittekö jotain logiikkaa siihen miksi joku haluaa salata omaisuutensa kumppaniltaan? Jotenkin hullu olo, lähinnä siksi että olen itse kuvitellut että meillä on tosi avoin keskusteluväylä ihan kaikkeen.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä satukirjoissa te elätte ihmiset?

Onhan se ihan tunnettu tosiasia, että nuoret tytöt vuokramarkkinoilla maksavat osan vuokrasta luonnossa. Senpä takia ukkeli on pitänyt asunnon piilossa. Nyt tarvii Ap:n vaan päättää, että ok vai eikö ok...

Vierailija
42/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan outoa, miksi vuokralainen ei jättänyt avaimia kämpille? En ole koskaan vuokralaisena vienyt avaimia vuokranantajalle enkä vuokranantajana olettanut, että avaimet tuodaan minulle kotiin, ne jätetään aina asunnolle tai lopputarkastuksen yhteydessä annetaan minulle. Ei käy edes mielessä, että jonkun pitäisi tulla tuomaan avaimia. Todella outoa, vaikka sijoituskämpälle on matkaa alle 400 m.

Ja sekin vielä, että toi ne avaimet erikseen sopimatta, mistä se tiesi, että kukaan on kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.

Mistä päättelit apn ja miehensä olevan naimisissa? Heillähän on erilliset asunnotkin (ap sanoi jääneensä miehen asuntoon yksin)

Palstamammalla on kahden viikon seurustelun jälkeen oikeus tasinkoon, puoleen miehen omaisuudesta ja leskeneläke, sekä tietenkin hänet merkitään miehen henkivakuutuksen ja testamentin edunsaajaksi.

Vierailija
44/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.

Idiootti. Nää seurustelee eikä edes asu yhdessä joten erityisasiantuntijalla ei ole oikeutta miehen omaisuuteen tai edes tietää miehen omaisuudesta

Vierailija
45/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä vaimon kanssa 13 vuotta ja ei edelleenkään tiedä kaikkia sijoituksiani (asunnot nykyään kyllä).

Ei ole koskaan kyllä tiennyt kaikkia asuntojanikaan ja myin niistä suurimman osan jo vuosia sitten. Sitten ehkä parempi käydä nämä läpi, kun lyötte taloutenne yhteen.

Vierailija
46/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on paljon varallisuutta vaimolta piilossa. Tunnen hänet niin hyvin, että löysä raha polttelisi näpeissä ja tarvittaisiin jos vaikka mitä, vaikka nytkin on kaikkea tarvittavaa. Harmittaa pitää osaa ihan käteisenäkin mökillä. Ne ovat eroa varten jemelissä, niin ei mene vaimolle.

Vierailija
47/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi mennyt paremmin läpi viikon kuluttua, kun on kuunvaihde.

Minä tiedän, että puolisollani on ainakin metsää, koska hänen sukulaisensa sattui soittamaan ja kysymään mahdollisesta myyntihalukkuudesta sellaisella hetkellä, että olin itse autossa vieressä. Ei ollut aiemmin tullut puheeksi enkä sen jälkeenkään kysellyt, paljonko sitä on. Joskus taisin kysäistä tuliko kaupat, mutta en enää muista vastausta.

En liioin itse ole koskaan kokenut tarpeelliseksi kertoa puolisolleni omista säästöistäni tai sijoituksistani.

Olemme tavanneet vasta aikuisiällä, olemme avoliitossa mutta meillä on erilliset rahat. Yhteiset menot maksetaan puoliksi. En näe mitään syytä, miksi pitäisi tehdä tiliä omista raha-asioista.

Vierailija
48/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen sitä mieltä ettei mun omaisuus kuulu puolisolle vaikka ollaan oltu naimisissa lähes 30v. Niin kauan kuin hoidan osani yhteisistä menoista, teen lopuilla tienesteilläni mitä lystään. Kyllä ne sitten aikanaan perukirjoituksessa perillisille selviää

Vierailija
49/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan outoa, miksi vuokralainen ei jättänyt avaimia kämpille? En ole koskaan vuokralaisena vienyt avaimia vuokranantajalle enkä vuokranantajana olettanut, että avaimet tuodaan minulle kotiin, ne jätetään aina asunnolle tai lopputarkastuksen yhteydessä annetaan minulle. Ei käy edes mielessä, että jonkun pitäisi tulla tuomaan avaimia. Todella outoa, vaikka sijoituskämpälle on matkaa alle 400 m.

Ja sekin vielä, että toi ne avaimet erikseen sopimatta, mistä se tiesi, että kukaan on kotona?

Tämä tarina sijoittuu kokonaisuudessaan Porvooseen.

Vierailija
50/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Nää seurustelee eikä edes asu yhdessä joten erityisasiantuntijalla ei ole oikeutta miehen omaisuuteen tai edes tietää miehen omaisuudesta

Idiootti on se joka ei hankkiudu tasingon saajaksi. Tunteet jäähtyvät kuitenkin.

Vierailija
51/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itsellä asiantuntijatyö ja vakaat tulot, olen täysin keskituloinen. Siksi jotenkin loukkaannuin, kun ajattelin että voiko taustalla olla joku ajatus siitä, että olisin miehen rahojen perässä tms? Nyt tietysti myös mietin mitä kaikkea muuta mies ei halua kertoa ja miksi. 

😁

Vierailija
52/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

asustelet mies ystäväsi asunnossa  v-reuhkalla nyt VALITAT MISTÄ. luuletko että reuhkasi on jotenkin ainutlaatuinen. muuta pois jos paha on olla.

Vierailija
53/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuka vie avaimen suoraan vuokranantajalle kun avaimet voi jättää kämpän tiskipöydälle? Eihän siitä tulisi mitään jos avainta pitäisi kuljettaa satoja kilometrejä, eikä ainakaan postiin laittaa. Aloittaja on pelkkä trolli.

Vierailija
54/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitä nyt toisille naisille kehumaan, jos vaikka vuokranmaksukin sattuu tapahtumaan luonnossa?

Mun vuokralainen keksii kaikkia juttuja jota pitäis käydä katsomassa siellä. Sitten onkin vahingossa melkein alasti, kun menen käymään. Saa vissiin jotain kiksejä kun teen siellä pikkukorjauksia.

Vierailija
55/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuka vie avaimen suoraan vuokranantajalle kun avaimet voi jättää kämpän tiskipöydälle? Eihän siitä tulisi mitään jos avainta pitäisi kuljettaa satoja kilometrejä, eikä ainakaan postiin laittaa. Aloittaja on pelkkä trolli.

Tuo paljasti sen, että juttu on provo. Tuskin vuokralainen tietää missä vuokranantaja asuu ja ei heille sitä tietoa jaeta. Outoa jos olisi annettu.

Vierailija
56/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu yhdessä vaimon kanssa 13 vuotta ja ei edelleenkään tiedä kaikkia sijoituksiani (asunnot nykyään kyllä).

Ei ole koskaan kyllä tiennyt kaikkia asuntojanikaan ja myin niistä suurimman osan jo vuosia sitten. Sitten ehkä parempi käydä nämä läpi, kun lyötte taloutenne yhteen.

-----

Avioerossa jos pimität ja kusetat niin teet rikoksen.

Vierailija
57/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisasiantuntija taas vauhdissa.

Vierailija
58/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää mitä sijoituksia tuollaisessa salaisessa asunnossa tehdään. Nuoria tyttöjä vuokralaisina, kuten arvata saattaa.

Vierailija
59/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on miehen omaisuutta, ei sinun. Miksi naisen pitäisi tietää miehen omaisuudesta?

Vierailija
60/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei luota ja on halunnut salata asunnon, koska ap vaikuttaa ahneelta lompakkoloiselta. Vaihtoehto 4

Silloin voi laittaa välit poikki, jos ei pidä toisen persoonasta. 

Ai niin, ei voi, kun pitää seksiä saada. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan