Miesystävällä salainen sijoitusasunto
Minulle selvisi asia, kun jäin aamulla miehen asunnolle tekemään töitä. Mies tiesi että jäin etukäteen. Lounasaikaan nuorehko tyttö tuli miehen oven taakse pimpottamaan, ja kertomaan että on laittanut kirjekuoreen miehen asunnon avaimet. Hän totesi, että asunto on siivottu ja tyhjä, ja että jos voisimme palauttaa takuuvuokran kun mies on käynyt tarkistamassa asunnon huomenna.
Jätin kirjekuoren postin sekaan eteiseen, ja menin kotiin. Juttelin juuri äsken miehen kanssa puhelimessa, ja kyselin mitä hän huomenna tekee. Hänellä ei kuulemma ole mitään suunnitelmia.
Olen tästä lähinnä siksi aika ymmälläni, että olemme olleet lähemmäs 3 vuotta yhdessä, enkä ole ikinä kuullut että miehellä on sijoitusasunto (tai mistä minä tiedän vaikka monta). Olemme useasti puhuneet sijoitusasunnoista tms raha-asioista, eikä hän ikinä ole maininnut tästä mitään.
Olen lähinnä siksi ymmälläni että miksi joku haluaisi salata jonkin noin neutraalin asian? Mietin että keksittekö jotain logiikkaa siihen miksi joku haluaa salata omaisuutensa kumppaniltaan? Jotenkin hullu olo, lähinnä siksi että olen itse kuvitellut että meillä on tosi avoin keskusteluväylä ihan kaikkeen.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuka vie avaimen suoraan vuokranantajalle kun avaimet voi jättää kämpän tiskipöydälle? Eihän siitä tulisi mitään jos avainta pitäisi kuljettaa satoja kilometrejä, eikä ainakaan postiin laittaa. Aloittaja on pelkkä trolli.
Tuo paljasti sen, että juttu on provo. Tuskin vuokralainen tietää missä vuokranantaja asuu ja ei heille sitä tietoa jaeta. Outoa jos olisi annettu.
Kyllä minulla on vuokrasopimuksessa osoitetiedot. Miksi ei olisi? Jos vuokralainen haluaa irtisanoa sopimuksen kirjatulla kirjeellä, niin mihin hän sen toimittaisi, jos ei tiedä osoitettani`?
Tuollainen mies on kyllä epäluotettava jos pitää tyttöystävältä 3 vuotta salailla jotain sijoitusasuntoa, mitähän kaikkea muuta myös salaa? Itselläni luottamus menisi lopullisesti tuollaisesta, ei jatkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuka vie avaimen suoraan vuokranantajalle kun avaimet voi jättää kämpän tiskipöydälle? Eihän siitä tulisi mitään jos avainta pitäisi kuljettaa satoja kilometrejä, eikä ainakaan postiin laittaa. Aloittaja on pelkkä trolli.
Tuo paljasti sen, että juttu on provo. Tuskin vuokralainen tietää missä vuokranantaja asuu ja ei heille sitä tietoa jaeta. Outoa jos olisi annettu.
Mulla ainakin on ollut ekasta vuokrasopparista lähtien (1990) vuokranantajan yhteystiedot siinä sopimuksessa ml. osoite. Siitä selviää myös vuokralaisen edellinen osoite ja irtisanomisosasta tuleva osoite.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu yhdessä vaimon kanssa 13 vuotta ja ei edelleenkään tiedä kaikkia sijoituksiani (asunnot nykyään kyllä).
Ei ole koskaan kyllä tiennyt kaikkia asuntojanikaan ja myin niistä suurimman osan jo vuosia sitten. Sitten ehkä parempi käydä nämä läpi, kun lyötte taloutenne yhteen.
Onko teillä lapsia? Odotatko kenties eroa kun et uskalla/halua kertoa sijoituksiasi? Rehellisyyden pitäisi olla avioliiton perusta mutta monet miehet on rahanahneita ja näistä kommenteista sen huomaa. Ja naisia aina pidetään jonain lompakkoloisina :D
Moni mies hoidattaa ilmaiseksi lapsensa vaimolla kun itse jatkaa töissä kartuttaen sitä omaa omaisuutta ja sijoitussalkkua. Naisen odotetaan hoitavan lasta minimikotihoidontuella, ehkä myös omia säästöjä käyttäen
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on paljon varallisuutta vaimolta piilossa. Tunnen hänet niin hyvin, että löysä raha polttelisi näpeissä ja tarvittaisiin jos vaikka mitä, vaikka nytkin on kaikkea tarvittavaa. Harmittaa pitää osaa ihan käteisenäkin mökillä. Ne ovat eroa varten jemelissä, niin ei mene vaimolle.
Kannattaisiko erota jo nyt? Kun sitä eroa näköjään petaat jo niin päästä vaimosi menemään jotta voi etsiä itselleen aidosti rakastavan miehen joka ei salaile asioita
lokkeilet mies ystävän asunnossa ja availet postia?
toivottavasti mies heittää pihalle kirjoitti:
Onko u l i katkera kun toinen mies sai naisen ja itse jäit ilman ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu yhdessä vaimon kanssa 13 vuotta ja ei edelleenkään tiedä kaikkia sijoituksiani (asunnot nykyään kyllä).
Ei ole koskaan kyllä tiennyt kaikkia asuntojanikaan ja myin niistä suurimman osan jo vuosia sitten. Sitten ehkä parempi käydä nämä läpi, kun lyötte taloutenne yhteen.
Onko teillä lapsia? Odotatko kenties eroa kun et uskalla/halua kertoa sijoituksiasi? Rehellisyyden pitäisi olla avioliiton perusta mutta monet miehet on rahanahneita ja näistä kommenteista sen huomaa. Ja naisia aina pidetään jonain lompakkoloisina :D
Moni mies hoidattaa ilmaiseksi lapsensa vaimolla kun itse jatkaa töissä kartuttaen sitä omaa omaisuutta ja sijoitussalkkua. Naisen odotetaan hoitavan lasta minimikotihoidontuella, ehkä myös omia säästöjä käyttäen
Minä olen nainen, joka ei tiedä miehensä omaisuuden määrää ja laatua eikä miehellä ole tietoa siitä, mitä kaikkea minä omistan. Luottamukseen kun kuuluu sekin, että toisella saa olla oma elämänsä ja oma omaisuutensa, vaikka olisi yhteisiä lapsia. Ei tarvitse riidellä rahasta, kun kykenee itse elättämään itsensä ja osaa sovittaa hankinnat omiin tuloihinsa sopiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on paljon varallisuutta vaimolta piilossa. Tunnen hänet niin hyvin, että löysä raha polttelisi näpeissä ja tarvittaisiin jos vaikka mitä, vaikka nytkin on kaikkea tarvittavaa. Harmittaa pitää osaa ihan käteisenäkin mökillä. Ne ovat eroa varten jemelissä, niin ei mene vaimolle.
Kannattaisiko erota jo nyt? Kun sitä eroa näköjään petaat jo niin päästä vaimosi menemään jotta voi etsiä itselleen aidosti rakastavan miehen joka ei salaile asioita
Meillä on ihan onnellinen liitto. Jos varallisuus tulisi ilmi, se liukenisi pois ja olisimme lähtöpisteessä. Vaimo kun ei osaa käyttää rahaa yhtään. Meidän kuukausikulut ovat yli kuusi tuhatta, eikä hän edes yritä säästää. Turha hänelle on satoja tuhansia ilmoittaa, kun ne menisivät autoihin, sohviin, mattoihin ja lasten ylikalliisiin harrastuksiin. Varmaan ostaisi itselleenkin hevosen.
Tyttäreni on avioliitossa ja lapsia ja avioehto. Molemmat akateemiset hyvät tulot. Olemme antaneet tällekin lapsellemme osakkeita noin muutama satatuhatta eikä mies tiedä.
Minä olen naimisissa, mutta on erilliset rahat ja avioehtokin, eikä mies tiedä sijoituksistani eikä ole nähnyt veroilmoitustani. Rahat ovat yksityisasia.
N
Meillä on osakeyhtiö, jossa osakkaina minä ja puolisoni sekä meidän aikuiset lapset. Aikanaa oy perustettiin mun työni varaan, mutta sitten yhtiölle on ostettu ne asunnot, joissa lapsemme asuivat opiskeluaikansa ja myöhemmin muutama muukin. Lapsemme ovat palkkatöissä toisaalla, yhtiöstämme ei heille ole paljon hommaa. Välillä osakkeita on pidetty airbnb käytössä, kun on ollut katveita vuokrasuhteissa.
Mitäpä jos tilanne on samanlainen? Meidän vuokralainen palauttaisi avaimet sille, joka lähimpänä asuu meistä neljästä osakkaasta. Ei meidän lastemme tietenkään tarvitse tällaisia asioita salata, mutta en myöskään usko, että he paljon tätä ottavat esillekään. Lapset mieltävät, että kaikki yhtiöön liittyvä on meidän vanhempien, vaikka he ovatkin osakkaina olleet jo pitkään ja hiljalleen heidän osuuksiaan kasvatetaan ja meidän vanhempien osuuksia pienennetään.
toivottavasti mies heittää pihalle kirjoitti:
Juuri näin. Naisen kuuluu poistua miehen asunnosta heti kun hommat on valmiit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan onnellinen liitto. Jos varallisuus tulisi ilmi, se liukenisi pois ja olisimme lähtöpisteessä. Vaimo kun ei osaa käyttää rahaa yhtään. Meidän kuukausikulut ovat yli kuusi tuhatta, eikä hän edes yritä säästää. Turha hänelle on satoja tuhansia ilmoittaa, kun ne menisivät autoihin, sohviin, mattoihin ja lasten ylikalliisiin harrastuksiin. Varmaan ostaisi itselleenkin hevosen.
Eli lapsilla ei saa olla "ylikalliita" harrastuksia mutta sinulla saa itselläsi olla merkittävä märä salaisia säästöjä joita pimität? Miehille se raha tosiaan tuppaa monesti olemaan lapsia tärkeämpää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis äijällä on satojatuhansia rahaa mutta ei ole valmis rahoittamaan omien lastensa harratuksia? Ihana mies, oikein todella ja naisia aina haukutaan rahanahneiksi
Vierailija kirjoitti:
Missä satukirjoissa te elätte ihmiset?
Onhan se ihan tunnettu tosiasia, että nuoret tytöt vuokramarkkinoilla maksavat osan vuokrasta luonnossa. Senpä takia ukkeli on pitänyt asunnon piilossa. Nyt tarvii Ap:n vaan päättää, että ok vai eikö ok...
Peran fantasiat vol 569
Normaali mies ei salaile vuosikausia jotain sijoitusasuntoa...Sinuna ap miettisin tarkkaan, kannattaako tuon miehen kanssa jatkaa suhdetta. Mitähän kaikkea muuta se salailee selkäsi takana?
Ap:n mies ei selvästikään ole aviomies matskua. Kunnon miehet (tai naiset) eivät salaile noin olellisia asioita seurustelukumppaniltaan, mikäli ovat tosissaan suhteessa
Miehistä enemmistö on selkeästi rahanahneita, moni haluaa perheen mutta silti katsoo oikeudekseen pimitellä rahoja puolisolta ja lapsilta
Lisäksi meillä on R-kioskin kätevä avainpalvelu eli muutamalla eurolla voit jättää avaimet turvalliseen säilöön noudettavaksi.