Miesystävällä salainen sijoitusasunto
Minulle selvisi asia, kun jäin aamulla miehen asunnolle tekemään töitä. Mies tiesi että jäin etukäteen. Lounasaikaan nuorehko tyttö tuli miehen oven taakse pimpottamaan, ja kertomaan että on laittanut kirjekuoreen miehen asunnon avaimet. Hän totesi, että asunto on siivottu ja tyhjä, ja että jos voisimme palauttaa takuuvuokran kun mies on käynyt tarkistamassa asunnon huomenna.
Jätin kirjekuoren postin sekaan eteiseen, ja menin kotiin. Juttelin juuri äsken miehen kanssa puhelimessa, ja kyselin mitä hän huomenna tekee. Hänellä ei kuulemma ole mitään suunnitelmia.
Olen tästä lähinnä siksi aika ymmälläni, että olemme olleet lähemmäs 3 vuotta yhdessä, enkä ole ikinä kuullut että miehellä on sijoitusasunto (tai mistä minä tiedän vaikka monta). Olemme useasti puhuneet sijoitusasunnoista tms raha-asioista, eikä hän ikinä ole maininnut tästä mitään.
Olen lähinnä siksi ymmälläni että miksi joku haluaisi salata jonkin noin neutraalin asian? Mietin että keksittekö jotain logiikkaa siihen miksi joku haluaa salata omaisuutensa kumppaniltaan? Jotenkin hullu olo, lähinnä siksi että olen itse kuvitellut että meillä on tosi avoin keskusteluväylä ihan kaikkeen.
Kommentit (117)
Olen nainen ja myöskin seurustellut kolmisen vuotta miesystäväni kanssa. Emme asu yhdessä. Mulla on sijoitusasunto ja metsäomistusta pari sataa ha. En ole kertonut näistä miehelle, koska miten se kuuluu koko asiaan? Emme ole menossa naimisiin tms. Koskaan ei ole ollut puhetta omistuksista pitsi tietenkin omasta asunnosta.
Taustalla on lähinnä se ajatus että miehen omaisuus tai tulot eivät kuulu sinulle, koska et ole mikään loppuelämän parisuhde kuitenkaan.
Nyt kanssasi on ihan ok mukavaa. Miehellä edelleen kuitenkin haku päällä. Siitä tiettyjen asioiden pitäminen itsellä kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Taustalla on lähinnä se ajatus että miehen omaisuus tai tulot eivät kuulu sinulle, koska et ole mikään loppuelämän parisuhde kuitenkaan.
Nyt kanssasi on ihan ok mukavaa. Miehellä edelleen kuitenkin haku päällä. Siitä tiettyjen asioiden pitäminen itsellä kertoo.
Näin minäkin sanoisin. En ole kertonut miehelle, jonka kanssa seurustelen mitään omistuksistani, koska en usko, että mies on loppuelämän suhde.
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet yhdessä 30 vuotta ja "unohdin" puolisolle kertoa että ostin sijoitusasunnon. Keittiön kaapistot olin jo purkanut kun pyysin makutuomariksi uuteen. Ei siitä mitään hälyä tullut.
Jos tuo mies yrittäisi salata asiaa, hän ei oisi jättänyt naisystävää yksin asuntoonsa sinä päivänä kun vuokralainen on tuomassa avaimia
Tosin yksikään vuokralainen ei vaan ilmesty ovelle vaan sopii kyllä vuokranantajan kanssa milloin tämä on paikalla. Ja mies olisi sanonut etukäteen että hei vuokralainen tulee aikaan x tuomaan avaimet jos ei itse ole paikalla
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo mies yrittäisi salata asiaa, hän ei oisi jättänyt naisystävää yksin asuntoonsa sinä päivänä kun vuokralainen on tuomassa avaimia
Tosin yksikään vuokralainen ei vaan ilmesty ovelle vaan sopii kyllä vuokranantajan kanssa milloin tämä on paikalla. Ja mies olisi sanonut etukäteen että hei vuokralainen tulee aikaan x tuomaan avaimet jos ei itse ole paikalla
Voi olla myös sellainen vuokralainen, joka välillä maksaa vuokransa luonnossa. Siksi miesystävä ei ole halunnut kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös sellainen vuokralainen, joka välillä maksaa vuokransa luonnossa. Siksi miesystävä ei ole halunnut kertoa.
Sitä paremmalla syyllä mies oisi sanonut että kipaseppas kotiis siitä, tänne tulee vuokralainen maksamaan vuokraa
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.
Ai jos eroaa miesystävästä🤣?
Enkä mä esim muista missä vaiheessa mun mies kertoi mulle omista sijoitusasunnoistaan, ne kun ei mun elämään kuuluneet tai vaikuttaneet mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.
Milläköhän logiikalla puolet asunnosta olisi ap:n erotilanteessa? 🤣
Avioehdosta ei ole mainintaa. Sillä logiikalla. Jos on vain kolme vuotta tapailtu, niin sittenhän tasinko ei kuulu AP:lle, mutta kannattaisi hankkiutua avioon tasingon ja leskeneläkkeen takia. Miehille ei pidä jättää turhaa omaisuutta, eikä mies kieltäydy naimisiinmenosta, jos yhtään rakastaa. Jos vaatii ehtoa, on väärä mies, joka yrittää pitää vain patjanaan.
Ilman avioliittoa harvoin on avioehtoakaan.
Ilman avioliittoa ei ole mitään jumalan siunaamaa suhdettakaan. Tässä tapauksessa AP rikkoo käskyjä, luultavasti useampaakin. Hän himoitsee lähimmäisen omaisuutta.
Mistä päättelet että himoitsee ?
Hän vaan ihmettelee miehen menettelyä
Tunge se raamattu nyt, sanonko minne
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja myöskin seurustellut kolmisen vuotta miesystäväni kanssa. Emme asu yhdessä. Mulla on sijoitusasunto ja metsäomistusta pari sataa ha. En ole kertonut näistä miehelle, koska miten se kuuluu koko asiaan? Emme ole menossa naimisiin tms. Koskaan ei ole ollut puhetta omistuksista pitsi tietenkin omasta asunnosta.
Jos yllä olevan olisi kirjoittanut mies, olisinko tullut alapeukkua. Naisen kirjoittamana se on vain reilua. Jeeep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on paljon varallisuutta vaimolta piilossa. Tunnen hänet niin hyvin, että löysä raha polttelisi näpeissä ja tarvittaisiin jos vaikka mitä, vaikka nytkin on kaikkea tarvittavaa. Harmittaa pitää osaa ihan käteisenäkin mökillä. Ne ovat eroa varten jemelissä, niin ei mene vaimolle.
Kannattaisiko erota jo nyt? Kun sitä eroa näköjään petaat jo niin päästä vaimosi menemään jotta voi etsiä itselleen aidosti rakastavan miehen joka ei salaile asioita
Meillä on ihan onnellinen liitto. Jos varallisuus tulisi ilmi, se liukenisi pois ja olisimme lähtöpisteessä. Vaimo kun ei osaa käyttää rahaa yhtään. Meidän kuukausikulut ovat yli kuusi tuhatta, eikä hän edes yritä säästää. Turha hänelle on satoja tuhansia ilmoittaa, kun ne menisivät autoihin, sohviin, mattoihin ja lasten ylikalliisiin harrastuksiin. Varmaan ostaisi itselleenkin hevosen.
Siis äijällä on satojatuhansia rahaa mutta ei ole valmis rahoittamaan omien lastensa harratuksia? Ihana mies, oikein todella ja naisia aina haukutaan rahanahneiksi
Luitko mitä kirjoitin? Kuusi tuhatta menee kuussa rahaa ja siitä lasten harrastuksiin yli tonni. Vaimon ku*llinjatkeeseen menee tonni, kun pitää olla nelivetomaasturi, että voi viedä lapset tallille luomaan hevonpeetä ja kehtaa mennä töihin. Asutaan ylikalliissa, tosin velattomassa, talossa. Sinne haaveillaan uima-allasta ja mitälie spa:ta. Nuo rahat mitä pidän käteisenä menisivät näihin päättömyyksiin, tai ainakin niistä pitäisi riidellä alati. Paremmassa turvassa ne ovat liiterissäkin inflaatiolta, kuin vaimon ulottuvilla. Minä säilytän niitä lapsien tulevaisuuden vuoksi, en itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on paljon varallisuutta vaimolta piilossa. Tunnen hänet niin hyvin, että löysä raha polttelisi näpeissä ja tarvittaisiin jos vaikka mitä, vaikka nytkin on kaikkea tarvittavaa. Harmittaa pitää osaa ihan käteisenäkin mökillä. Ne ovat eroa varten jemelissä, niin ei mene vaimolle.
Kannattaisiko erota jo nyt? Kun sitä eroa näköjään petaat jo niin päästä vaimosi menemään jotta voi etsiä itselleen aidosti rakastavan miehen joka ei salaile asioita
Meillä on ihan onnellinen liitto. Jos varallisuus tulisi ilmi, se liukenisi pois ja olisimme lähtöpisteessä. Vaimo kun ei osaa käyttää rahaa yhtään. Meidän kuukausikulut ovat yli kuusi tuhatta, eikä hän edes yritä säästää. Turha hänelle on satoja tuhansia ilmoittaa, kun ne menisivät autoihin, sohviin, mattoihin ja lasten ylikalliisiin harrastuksiin. Varmaan ostaisi itselleenkin hevosen.
Siis äijällä on satojatuhansia rahaa mutta ei ole valmis rahoittamaan omien lastensa harratuksia? Ihana mies, oikein todella ja naisia aina haukutaan rahanahneiksi
Eihän tämä mies sanonut kieltäytyvänsä rahoittamasta lasten harrastuksia. Vaan että vaimo keksisi lisää ylikalliita harrastuksia. Kuuden tonnin kuukausimenot kertoo mielestäni siitä, ettei mies mikään pihikään ole. Ja noita naisia kyllä on, jotka pistävät menemään joka euron jonka näppeihinsä saavat, ja luottokortit tappiin. Lapsillehan ne rahat perintönä ovat säästymässä, ehkä jopa heidän avustamisekseen opiskeluaikana. Mä en todellakaan näe tässä mitään pahaa. Itse ollut sekä suhteessa, jossa toinen oli holtiton rahankäyttäjä, että nykyisessä, jossa molemmat elävät suunnilleen samaan tyyliin. Kummassakaan eivät puolisoni ole ansioitani/omaisuuttani tienneet, edes tässä nykyisessä, joka on kestänyt kohta 15v ja yhteiset lapset ja asuntolaina (molemmilla omansa). Kuukausittain yhteiselle tilille tietty summa, jolla maksetaan yhteiset ja lasten kulut. Omat harrastukset, vaatteet, autot ym kumpikin maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko mitä kirjoitin? Kuusi tuhatta menee kuussa rahaa ja siitä lasten harrastuksiin yli tonni. Vaimon ku*llinjatkeeseen menee tonni, kun pitää olla nelivetomaasturi, että voi viedä lapset tallille luomaan hevonpeetä ja kehtaa mennä töihin. Asutaan ylikalliissa, tosin velattomassa, talossa. Sinne haaveillaan uima-allasta ja mitälie spa:ta. Nuo rahat mitä pidän käteisenä menisivät näihin päättömyyksiin, tai ainakin niistä pitäisi riidellä alati. Paremmassa turvassa ne ovat liiterissäkin inflaatiolta, kuin vaimon ulottuvilla. Minä säilytän niitä lapsien tulevaisuuden vuoksi, en itselleni.
Missä luki aiemmin, että lasten harrastuksiin menee tonni? Keksit sen nyt, kun sait negatiivista palautetta.
Onnellisuuskin on aika kaukana tuosta liitosta, kun puhut vaimostasi noin halveksivaan tyyliin. Koskaan et tiedä sitäkään, milloin lapsesi kuolevat. Saattaa tapahtua ennen omia hautajaisiasi, ja sitten voit riemuita, että rahat jäivät sittenkin sinulle.
(eri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä luki aiemmin, että lasten harrastuksiin menee tonni? Keksit sen nyt, kun sait negatiivista palautetta.
Onnellisuuskin on aika kaukana tuosta liitosta, kun puhut vaimostasi noin halveksivaan tyyliin. Koskaan et tiedä sitäkään, milloin lapsesi kuolevat. Saattaa tapahtua ennen omia hautajaisiasi, ja sitten voit riemuita, että rahat jäivät sittenkin sinulle.
(eri)
Jos tarkemmin avaan mitä laitetaan lapsiin rahaa, niin tässä ole hyvä: Ratsastus noin 1000€ kuussa kahdelta. Sitten partiomaksut ja niiden leirit. 100€? vaimo hoitaa sen. Sitten on kaikkia lajikokeiluja, luistelu, baletti jne. Meillä on neljä koiraa, kissa, akvaario, ja kani. Kaksi huoneellista leluja, joilla kukaan ei leiki. Tytöillä on tonnin puhelimet,padit, pelit ja vehkeet, joita ei peruskoululaiset tarvitsisi. Käydään Lapissa laskettelemassa joka talvi ja vähintään kerran Thaimaassa tai Kanarialla. Toki näistä nauttii itsekin, mutta totuuden nimissä ei ole kovin kestävää kulutusta ja vähemmälläkin pärjättäisiin. Nyt ovat saaneet päähänsä, että pitää saada oikea uima-allas (35000€ kustannusarvio) ja siihen aurinkoterassi, joku baarityylinen juttu.
Poreallas oli tyhjillään suunnilleen koko viime kesän. Palju lämmitettiin muutaman kerran. Osta näille sitten uima-allas. Vaimo haaveilee sähköisestä Porschesta, kun nykyinen Audi on niin last season ja 120000 ajettukin. Niin ja matkailuautokin olisi kiva. Onneksi eivät ole veneihmisiä.
Mä en oikein ymmärrä ihmisiä jotka ei parisuhteessa kerro avoimesti asioistaan. Ite kun olen aika avoin ihminen ja tykkään jutella, niin tuntuisi kyllä tosi oudolta jos ois vuosikausia parisuhteessa ja kumppani ei tietäisi minusta suurin piirtein kaikkea ja sama toisinpäin (ei siis niin mä olisi se ainoa joka puhuu, vaan että molemmat kertoo elämästään ja tekemisistään). Mutta toisaalta kyllähän sitä lukee niitä juttuja miehistä joilla on kaksi perhettäkin, että kaipa sitä osa ihmisistä sitten viettää aikansa hiljaisuudessa tai niin, että vaan se toinen puhuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(eri)
Jos tarkemmin avaan mitä laitetaan lapsiin rahaa, niin tässä ole hyvä: Ratsastus noin 1000€ kuussa kahdelta. Sitten partiomaksut ja niiden leirit. 100€? vaimo hoitaa sen. Sitten on kaikkia lajikokeiluja, luistelu, baletti jne. Meillä on neljä koiraa, kissa, akvaario, ja kani. Kaksi huoneellista leluja, joilla kukaan ei leiki. Tytöillä on tonnin puhelimet,padit, pelit ja vehkeet, joita ei peruskoululaiset tarvitsisi. Käydään Lapissa laskettelemassa joka talvi ja vähintään kerran Thaimaassa tai Kanarialla. Toki näistä nauttii itsekin, mutta totuuden nimissä ei ole kovin kestävää kulutusta ja vähemmälläkin pärjättäisiin. Nyt ovat saaneet päähänsä, että pitää saada oikea uima-allas (35000€ kustannusarvio) ja siihen aurinkoterassi, joku baarityylinen juttu.
Poreallas oli tyhjillään suunnilleen koko viime kesän. Palju lämmitettiin muutaman kerran. Osta näille sitten uima-allas. Vaimo haaveilee sähköisestä Porschesta, kun nykyinen Audi on niin last season ja 120000 ajettukin. Niin ja matkailuautokin olisi kiva. Onneksi eivät ole veneihmisiä.
Keksit lisää tarinoita. Tajuat kai sen verran, ettei niitä usko kukaan enää näin jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehellä haku päällä vaikak on seurustelee? Mieshän johtaa ihan tahallaan naisystävää harhaan, joka kenties kuvittelee, että kyseessä on loppuelämän suhde. Paskamainen mies kerta kaikkiaan, ei välitä tyttöystävästä lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme että sinkkujen määrä vain kasvaa kasvamistaan kun ihmiset eivät uskalla enää sitoutua. Näköjään voidaan vuosiakin seurustella, vaikka ei olla edes vakavissaan sen toisen kanssa. Eikä sillä toisella osapuolella ole hajuakaan välttämättä, että on vain joku varavaihtoehto sille toiselle
On itsekästä varastaa toisen arvokasta elämää ja teeskennellä jotain aitoa rakkautta jos ei ole edes aikomusta sitoutua. Ilmankos moni kyynistyy lopulta ja heittää hanskat tiskiin parisuhteiden kanssa
Niin varmaan satoja tuhansia rahana tilillä menettämässä arvoaan.