Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävällä salainen sijoitusasunto

Vierailija
23.03.2023 |

Minulle selvisi asia, kun jäin aamulla miehen asunnolle tekemään töitä. Mies tiesi että jäin etukäteen. Lounasaikaan nuorehko tyttö tuli miehen oven taakse pimpottamaan, ja kertomaan että on laittanut kirjekuoreen miehen asunnon avaimet. Hän totesi, että asunto on siivottu ja tyhjä, ja että jos voisimme palauttaa takuuvuokran kun mies on käynyt tarkistamassa asunnon huomenna.

Jätin kirjekuoren postin sekaan eteiseen, ja menin kotiin. Juttelin juuri äsken miehen kanssa puhelimessa, ja kyselin mitä hän huomenna tekee. Hänellä ei kuulemma ole mitään suunnitelmia.

Olen tästä lähinnä siksi aika ymmälläni, että olemme olleet lähemmäs 3 vuotta yhdessä, enkä ole ikinä kuullut että miehellä on sijoitusasunto (tai mistä minä tiedän vaikka monta). Olemme useasti puhuneet sijoitusasunnoista tms raha-asioista, eikä hän ikinä ole maininnut tästä mitään.

Olen lähinnä siksi ymmälläni että miksi joku haluaisi salata jonkin noin neutraalin asian? Mietin että keksittekö jotain logiikkaa siihen miksi joku haluaa salata omaisuutensa kumppaniltaan? Jotenkin hullu olo, lähinnä siksi että olen itse kuvitellut että meillä on tosi avoin keskusteluväylä ihan kaikkeen.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.

Milläköhän logiikalla puolet asunnosta olisi ap:n erotilanteessa? 🤣

Avioehdosta ei ole mainintaa. Sillä logiikalla. Jos on vain kolme vuotta tapailtu, niin sittenhän tasinko ei kuulu AP:lle, mutta kannattaisi hankkiutua avioon tasingon ja leskeneläkkeen takia. Miehille ei pidä jättää turhaa omaisuutta, eikä mies kieltäydy naimisiinmenosta, jos yhtään rakastaa. Jos vaatii ehtoa, on väärä mies, joka yrittää pitää vain patjanaan.

Vierailija
22/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kaikkea varallisuuttani halua kertoa seurustelukumppanille, mieluummin toivon että ihminen rakastuu minuun eikä lompakkooni.

Kertoo omasta ajattelumallistasi enemmän kuin toisten. Olet siis sitä mieltä, että jos tietäisit seurustelevasi miljonäärin kanssa, olisit rakastunut vain hänen lompakkoonsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelette ja asutte erillään , miksi ihmeessä pitäisi kaikkea tilittää toiselle jos ei vielä ole yhteistä talouttakaan ?

Vierailija
24/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on varmaan syynsä miksi ei ole kerronut.

Sinähän voit sanoa hänelle tänään, että puhelunne jälkeen ovikello soi ja joku tyttö toi avaimen asunnosta, ja että sinulle tuli yllätyksenä että hänellä on sijoitusasunto. Ja odottaa reaktioita.

TAI sitten sinä voi olla rehellinen ja avoin, että tyttö tulikin jo ennen puheluanne, sinä hämmennyit, ihmettelit miehen motiiveja ja teit langan vauva-palstalle kysymään neuvoja.

Toivottavasti olet avoin ja rehellinen keskusteluväylässäsi!

Vierailija
25/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuules ap nussutellut sitä, naida napshutellut.

Vierailija
26/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.

Avioehdosta ei ole mainintaa. Sillä logiikalla. Jos on vain kolme vuotta tapailtu, niin sittenhän tasinko ei kuulu AP:lle, mutta kannattaisi hankkiutua avioon tasingon ja leskeneläkkeen takia. Miehille ei pidä jättää turhaa omaisuutta, eikä mies kieltäydy naimisiinmenosta, jos yhtään rakastaa. Jos vaatii ehtoa, on väärä mies, joka yrittää pitää vain patjanaan.

Jos AP ei suostu avioehtoon niin  AP  on rahan perässä eli ainoastaan kalliimpi   h...a !

Vierailija
27/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesystävä olisi millään tavalla tilivelvollinen sinulle? Hän on mies_ystävä, ei aviomiehesi.

Vierailija
28/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itsellä asiantuntijatyö ja vakaat tulot, olen täysin keskituloinen. Siksi jotenkin loukkaannuin, kun ajattelin että voiko taustalla olla joku ajatus siitä, että olisin miehen rahojen perässä tms? Nyt tietysti myös mietin mitä kaikkea muuta mies ei halua kertoa ja miksi. 

Onko ihan vaativaa asiantuntijatyötä, vai tavallista?

Kyllä se on kuulkaa erityisasiantuntijatyötä jota minä teen. Eli vaativa on liian laimea määritelmä.

Ap

Eli kirjoitat word-dokkareita puhtaaksi ja keität kahvia kovapalkkaiselle miesjohtajalle?

Vierailija
29/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman avioliittoa harvoin on avioehtoakaan.

Vierailija
30/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itsellä asiantuntijatyö ja vakaat tulot, olen täysin keskituloinen. Siksi jotenkin loukkaannuin, kun ajattelin että voiko taustalla olla joku ajatus siitä, että olisin miehen rahojen perässä tms? Nyt tietysti myös mietin mitä kaikkea muuta mies ei halua kertoa ja miksi. 

Kyllä se on kuulkaa erityisasiantuntijatyötä jota minä teen. Eli vaativa on liian laimea määritelmä.

Ap

Eli kirjoitat word-dokkareita puhtaaksi ja keität kahvia kovapalkkaiselle miesjohtajalle?

Kyllä mä osaan exeliäkin!!!!

Ap

Vierailija
31/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli kirjoitat word-dokkareita puhtaaksi ja keität kahvia kovapalkkaiselle miesjohtajalle?[/quote

Asiantuntijahullun käsitys työelämästäperustuu50- luvun amerikkalaisiinsarjakuviin. Mistähän johtunee?]

Vierailija
32/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mainintaa avioehdosta, kun ei ole mainintaa avioliitostakaan.

Eikä avio-oikeus niin toimi, että automaattisesti olisi omistusoikeus puoleen siitä, mutä puoliso omistaa. Tasinko on eri asia kuin omistusoikeus.

Vierailija
33/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mainintaa avioehdosta, kun ei ole mainintaa avioliitostakaan.

Eikä avio-oikeus niin toimi, että automaattisesti olisi omistusoikeus puoleen siitä, mutä puoliso omistaa. Tasinko on eri asia kuin omistusoikeus./quote] aP

o-oikeus niin toimi, että automaattisesti olisi omistusoikeus puoleen siitä, mutä puoliso omistaa. Tasinko on eri asia kuin omistusoikeus./quote] aP

Ap

Vierailija
34/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit apn ja miehensä olevan naimisissa? Heillähän on erilliset asunnotkin (ap sanoi jääneensä miehen asuntoon yksin)

Vierailija
35/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä nyt toisille naisille kehumaan, jos vaikka vuokranmaksukin sattuu tapahtumaan luonnossa?

Vierailija
36/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munalukko miehelle. Jos ei suostu, sitten on syyllinen heti suoraan voin kertoa.

Vierailija
37/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että jos nyt eroaosin ja minulla olisi omaisuutta mitä en itse käytä kuten vaikka vuokrattu kesämökki tai asunto tai sijoitustilillä iso määrä rahaa niin en tasan kertoisi uusille kumppaneille niistä. Vasta sitten kun olisi jo tosi pysyvämpi suhde eli avoliitto tai avioliitto ja silloinkin paperilla, ettei toisella oikeutta niihin.

Nykyään on niin miehissä kuin naisissa loisia.

Vierailija
38/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman avioliittoa harvoin on avioehtoakaan.

Ilman avioliittoa ei ole mitään jumalan siunaamaa suhdettakaan. Tässä tapauksessa AP rikkoo käskyjä, luultavasti useampaakin. Hän himoitsee lähimmäisen omaisuutta.

Vierailija
39/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kaikkea varallisuuttani halua kertoa seurustelukumppanille, mieluummin toivon että ihminen rakastuu minuun eikä lompakkooni.

Kertoo omasta ajattelumallistasi enemmän kuin toisten. Olet siis sitä mieltä, että jos tietäisit seurustelevasi miljonäärin kanssa, olisit rakastunut vain hänen lompakkoonsa. 

No tässäpä vasta logiikkaa kerrakseen. Voihan olla varovainen ja testata kumppania. Maailma on paha ja ihmiset sen. 

Ja jokaisella saa olla omat juttunsa. Jos ei ole halunnut kertoa asunnosta tai varallisuudesta, niin miten se on ap:lta pois? On vain seurustelua. Avioliitto erikseen.

Kämppä voi olla vaikka jakamattoman kuolinpesän omaisuutta, joka laitettu vuokralle sijoitukseksi ja myydään aikanaan, tai kun joku heistä haluaa sen itselleen lunastaa. Vaihtoehto 1

Kämppä voi olla vaikka miehen/miehen vanhempien ( firman ) asunto, ja tarkoitettu työntekijöille. Vaihtoehto 2

Ehkä olikin tarkoitus kertoa ap:lle asunnosta ja näyttää se nyt, kun on vuokralainen lähtenyt. Vaihtoehto 3

Mies ei luota ja on halunnut salata asunnon, koska ap vaikuttaa ahneelta lompakkoloiselta. Vaihtoehto 4

Vierailija
40/117 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on isoäidin entinen asunto, ja äiti luopui perinnöstä lastensa hyväksi? Asunnon omistaja on kuolinpesä, eli kolme sisarusta, jotka eivät ole vielä halunneet myydä sitä. Mies asuu lähellä ja hoitaa käytännön asioita.

Esimerkiksi tällainen voisi olla syy. Miksi et KYSY sitä mieheltä, jos asia ei vaivaa? Täällä on jutuista päätellen palsta täynnä tossukoita, jotka eivät saa suutaan auki vaikka mitä tapahtuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi