Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Optimistin ja pessimistin parisuhde?

Vierailija
01.12.2023 |

Voiko super optimistisen ja super pessimistisen henkilön parisuhde toimia? Jos toiselle maailma on täynnä upeita mahdollisuuksia, toiselle pelkkiä pettymyksiä. Jos toinen uskoo (ehkä sinisilmäisestikin) aina hyvää toisista, toinen uskoo, että kaikki haluavat hänelle pahaa. 

Onko kokemuksia tällaisesta? Mietin, että jaksanko tällaista loppuelämäni?

T. Optimisti

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin positiivisten ihmisten seurasta. Negatiiviset ovat raskaita ja pilaavat omankin fiiliksen.

Vierailija
2/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa vastakohdat voivat kiehtoa toisiaan, mutta jossain vaiheessa toisen jatkuva pessimismi alkaa syödä super-optimistinkin mielialaa.

Jos jo nyt mietit jaksatko tätä loppuelämäsi, et todennäköisesti jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kuulostaa mun 10v suhteelta, enpä optimistina lopulta enää jaksanu ku kaikki oli toisesta kokoajan pielessä ja tuntu et koko koti oli täys negatiivista energiaa

Vierailija
4/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen suhde, jo yli 20 vuotta. Pitkissä liitoissa parit alkavat kuulemma muistuttaa toisiaan, ehkäpä näin on; ajatuksemme ovat lähentyneet ja nyt olemme kumpikin realisteja.

Vierailija
5/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus tällaisesta pitkästä liitosta on tv-sarja Olive Kitteridge

Vierailija
6/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En optimistina jaksanut pessimistin jatkuvaa valittamista ja tuomion pasuunoihin puhaltelua. Vieläpä samoista asioista moneen kertaan monelle ihmiselle.

Vierailija
7/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole super optimistinen, eikä mieheni super pessimistinen, mutta olen kuitenkin meistä se optimisti. Välillä miehen pessimismi syö omankin positiivisen mielialan. Joten tämän pohjalta arvelisin, että vaikeaa tulee ääripäillä olemaan. Ellette sitten jotenkin maagisesti täydennä toisianne ja saavuta balanssia tässä... 

Vierailija
8/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Pessimisti on kuin kivi, joka haittaa ja vetää alas.Optimisti väsyy ja hänen täytyy pelastaa itsensä. Jätä pessimisti tuhoamaan oma elämänsä.

Vierailija
9/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia jos olet niin optimisti että balanssi tekee hyvää. 

Itse olen enemmän optimistinen realisti ja erosin pessimististä joka veti minutkin mukaan synkistelyynsä. Nyt olen taas iloisempi.

Vierailija
10/10 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi, koska optimismi on sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä