Tiedän ettei työkaverin sopparia jatketa
Ja nyt on kiusallista kuunnella, kun hän selittää miten kivaa kanssani on työskennellä, miten hän pitää työstään ja mitä taloudellisia suunnitelmia hänellä on lähitulevaisuudessa. Ei ole minun asiani kertoa hänelle että tämä työpaikka oli hänen osaltaan tässä, mutta en oikein voi lähteä enää mukaan noihin juttuihinkaan.
Ehkä voisin vihjata että älä nyt varaa mitään reissuja tai tatuointiaikoja keväällä, hinnat varmasti laskevat kesään mennessä tms.
En haluaisi mennä huomenna töihin.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISTÄ TE TIIÄTTE? Oletteko itse edesauttaneet sitä, että joku jää ilman työtä?
Ja jos esimies on kertonut siitä teille , niin sepä ei ole laillista se.
Esimiehelle kyllä sanoin että toivon ettei sopimusta jatketa. Tiesin etukäteen hänen olevan samaa mieltä.
Ei kai se laitonta ole, ehkä vähän mulkku temppu kylläkin.
Ap
Melkonen selkäänpuukottaja olet kyllä. Älä puutu esimihelle kuuluviin tehtäviin. Jätä se hänen arvioitavaksi, kuka siellä on töissä ja kuka ei.
Oot ällö
Siis totta kai on hyvä, että joku kertoo, jos kokee määräaikaisen tyypin olevan soveltumaton töihin. Paljon mukavampi ja tuloksellisempaa osaavien ja mukavien tyyppien kanssa tehdä töitä esimiehenä.
Kamala työpaikka, esimies ja työkaverit, kun irtisanomista pyöritellään henkilön selän takana. Hyvä, kun pääsee sieltä pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omallekin kohdalle osunut pari kertaa tällaisia, tosi mukavia tyyppejä mutta työtehtävostä ei vaan ole suoriutuneet tai ei ole ollut intoa opetella vaadittuja asioita.
Se on tosi kiusallista kun toinen hehkuttaa työtä ja toivoo jatkoa, itsellä intuitio siitä ettei soppari jatku ko henkilön kohdalla. On siinä tilanteessa aika vaikea olla, toisaalta tekis mieli kertoa miten asia on mutta se on kuitenkin esimiehen tehtävä. Siinä sitten koiittaa luovia juuri noin kuten kuvailit- tai vaihtaa puheenaihetta.
Tämäpä juuri. Inhottavaa yrittää itse pyöriä aiheesta toiseen kun toinen innoissaan selittää mitä työtehtäviä haluaisi opetella seuraavaksi ja mihin kohtaan kesää ottaa lomapäiviä. Tekisi mieli pamauttaa faktat pöytään jotta ehtisi varautua, mutta en aio tehdä esimieheni työtä hänen puolestaan.
Ap
Tietenkään tuollaista ei kerrota etukäteen. Miksi ihmeessä esimies on kertonut sinulle?
Miksi ei kerrota? Olisi reilua antaa työntekijälle mahdollisuus etsiä uusia töitä ennen työttömyyden alkamista.
Kertoi kun ajatteli varmaan että lyön hanskat tiskiin ellei muutosta kuulu.
Ap
Olet törkeä toista työntekijää kohtaan.
Hänen kelpaa rentoutua kun pääsee pois. Toivottavasti alkaa narkkariksi ja nauttimaan elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Olet törkeä toista työntekijää kohtaan.
Saanko kysyä että miten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kamala työpaikka, esimies ja työkaverit, kun irtisanomista pyöritellään henkilön selän takana. Hyvä, kun pääsee sieltä pois!
Ei tässä mitään irtisanomista pyöritelty vaan sitä, ettei sopparia jatketa. Ja totta kai on järkevä asiasta työkavereiden mielipidettä tiedustella.
Mikäs perkeleen duunipaikka on kyseessä? Tietää välttää moisen puljun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä mikä laki kieltää kertomasta..
Etippä ite. Toisten työsopimuksista ei saa kertoa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän kertonutkaan.
Ap
Voithan muistuttaa työkaveria että odottelee rauhassa sopimuksen jatkon , että näkee miten käy ennenkuin varaa matkoja ym . Nykyisessä taloustilanteessa kaikilla tulevaisuus on epävarma .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan vapaasti saa kertoa tiedon, ettei jotain tehtävää jatketa.
Anna , kun arvaan. Hiillostatte jonkun nuoren pois työpaikasta, joka vasta opettelee työelämään.
Siat.
Vierailija kirjoitti:
No heikossa se on sinunkin mieli, jos tuosta teet ongelman itsellesi. Et tietenkään sano mitään, mutta ei se sinulle myöskään kuulu neuvoa mitään.
Mitä ihmettä sös sötät?
Vierailija kirjoitti:
Voithan muistuttaa työkaveria että odottelee rauhassa sopimuksen jatkon , että näkee miten käy ennenkuin varaa matkoja ym . Nykyisessä taloustilanteessa kaikilla tulevaisuus on epävarma .
Tässä muuten hyvä neuvo. Voinhan sanoa että odottele vielä sopparin loppuun millainen jatkopala tulee. Sitten vain esitän tyhmää kun kysymystulva alkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan vapaasti saa kertoa tiedon, ettei jotain tehtävää jatketa.
NO VARMASTI SEN JÄLKEEN,KUN ASIANOMAINEN TIETÄÄ SEN JO ITSE MYÖS. TUon on todella törkeä toimintamalli työpaikassa, että asianmainen EI Itse tiedä edes ja muut tietää. Ihan hemmetin törkeää ja en jäis itekkään tollaseen paikkaan, jos saisin tietää tämmösestä.
Lähtisin samalla oven avauksella tämän toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Anna , kun arvaan. Hiillostatte jonkun nuoren pois työpaikasta, joka vasta opettelee työelämään.
Siat.
Jos yli 30-vuotias on nuori niin kyllä. Tosin ei tässä kukaan ole ketään hiillostanut.
Ap
Ihan tavallista, että ihmiset hehkuttavat vaikkapa uuden asunnon hankintaa, vaikka kahvipöydässä vähintään oma pomo tietää, ettei sopimusta olla jatkamassa.
Toisaalta ajattelen, että asuntolainaa tuskin myönnettäisiin työttömänä, joten siinä oli hyvä momentum ja toivottavasti oli motivaatiota uuteen työnhakuun.
Jos työkaverin puuhat ja ominaisuudet vaikuttavat omiin töihini niin koen ihan oikeudekseni kertoa mielipiteeni esimiehelle. Minulta hän tosin tietoja usein kyseleekin, kun ei itse toimi lainkaan ns. kentällä. Tässä tapauksessa ei tarvinnut edes kysellä.
Ap