Tinder-biojen trendit 2023
Tinderissä toistuvat samat letkautukset profiilista toiseen ja vuosien aikana trendit vaihtelevat, toiset jutut ovat pysyvämpiä kuin toiset.
Tällä hetkellä miesoletettujen profiileista voi bongata seuraavaa:
- Pituusvihjaus: "Yletän ylähyllylle" "Oon pidempi kuin sä korkkareis".. Näitä näkyy todella usein. Miksei sitä pituutta voi ilmaista suoraan tai olla laittamatta sitä. Herää kysymys siitä, että mikä onkaan hyllyn korkeus? Ja kuinka pitkä nainen ja kuinka korkeissa koroissa on sinua lyhyempi?
- "Tykkään läpsytellä sua pepulle/puristella sua pepusta." Eh.. kysy edes lupa ensin.
- Arvostelut. Äiti antaa viisi tähteä ja kissanhoitaja kaksi. Ja eksän mielestä olet tosi kiva.
- Musta vitsihuumori. Nämä biot ovat vähenemään päin, missä kuvaillaan itseä esimerkiksi narkomaaniksi sarjamurhaajaksi, mutta eivät ole vielä täysin poistuneet kuvioista.
- Vaatimuslista. Lista siitä, mitä kaikkea toisen ei tule olla. Yleensä kokonaisuudessaan negatiivinen ja henkilöstä itsestään vähän informaatiota antava bio.
- Vitsikäs plusmiinus-lista omista ominaisuuksista. Välillä myös sisältyy em. vaatimuslistaan toiseen liittyvistä ominaisuuksista.
Tässä osa nykytrendeistä.
Kiinnostaisi tietää, että millaisia biotekstejä naisilla tulee vastaan? Ja jos sinulla on joku aimmin mainituista asioista biossasi, niin mistä olet idean keksinyt?
Nämä jutut voi toki upota joihinkin, mutta itse laitan profiilin herkemmin vasemmalle, jos se toistuu monissa bioteksteissä. Profiilit, joissa kerrotaan avoimesti ja ilman mitään kikkakolmosia itsestään, toimivat minusta parhaiten. Mitä mieltä muut olette?
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun mies on Tinderissä, niin biotekstissä lukee piilotetusti:
"Olen mies, joka piiloutuu nettiprofiilin taakse, jotta ei tarvitse ottaa riskejä. Olen siis low-value-mies. Aloitathan keskustelun?"
Tämä. Kaikki pitäisi saada mahdollisimman vähällä vaivalla. Ei ole yhtään semmoista aikaansaavaa miehistä energiaa. Semmoinen energia olisi todellinen turn on.
Eli siis aikaansaapuus on miehistä energiaa.
Ja te naiset kitisette palkkatasa-arvosta?
Aikaansaava nainen täällä hei. Semanttinen pilkunviilaus on minulle samantekevää, mutta en ole koskaan ollut tyytyväinen parisuhteessa perässävedettävän miehen kanssa, joten sellaisten kanssa en matchaile Tinderissä.
Palkkatasa-arvosta kitisen silloin, kun nainen joka tekee mieskollegaansa kovempaa tulosta (mitattavasti) on siitä huolimatta huonommin palkattu. Esimerkkejä löytyy tuttavapiiristä.
Oliko vielä muuta?
Tuli kunnon Justiina fibat.
Voin olla väärässäkin.
- Eri
Olet yhtä aikaa väärässä ja oikeassa.
Ne miehet, jotka koen perässävedettäviksi, luultavasti kokevat minut Justiinamaiseksi. Osa näistä haluaisi silti suhdetta kanssani, koska olisi niin kiva kun joku muu tekisi päätökset ja vähän pomottaisi makkarinkin puolella, mutta itse haluan tasavertaisen kumppanin.
Miehet joilla on omaakin järkevää sanottavaa eivät takerru epäolennaisuuksiin kuten tuo jolle vastasin, joten he eivät helposti saa minusta esille tätä puolta.
t. Sama
Minun havaintojeni mukaan aikaansaavat, menestyneet, tms naiset haluavat vähintään yhtä aikaansaavan, menestyneen, tms miehen. Ja mieluiten sellaisen jota katsella ylöspäin. Samanlaiset kun sopivat yhteen.
Ei-aikaansaavat pelkurinaiset taas haluavat sen saman aikaansaavan, menestyneen prinssi rohkean. Koska vastakohdat täydentävät toisiaan.
Isossa kuvassa jo lapsettomien pariskuntien tuloerot ovat reippaasti suuremmat kuin miesten ja naisten yleiset tuloerot, johtuen naisten ylöspäin pariutumisesta.
Naisten profiileissa toivotaan, että mies on pidempi vaikka naisella olisi korkkarit. Vähemmän yllättäen osa miehistä muokannut omaa profiiliaan vastaamaan naisten toivetta. Sama juttu tuon ylähyllyn kanssa. Osalla naisista toive löytää mies, joka ylettää ylähyllylle.
Mutta jos mies ei oikeasti yllä? Ei alle 180 cm miehen kannata mainita pituuttaan ainakaan positiivisena asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaippaan samantien vasuriin kun profiilissa on ketjut ja musta sydän ja niin tekee mun ystävätkin. Ollaan tästä puhuttu naisten kesken, että ihan oikeastiko miehet luulee, sen olevan keino saada haluamaansa?? Kyllä se tuo mieleen ennemminkin ällöttävän vain seksin perässä olevan tyypin joka on hankkinut erikoissuuntauksillaan ja ylipäätään yliseksismillään jo kaikki maailman kukkakaalit keppiinsä. Vai mitä miehet tykkäis naisen profiilissa, että seksi maku ja mieltymykset ilmoitetaan kuin mäkkärin tilaus tai omat harrastukset? Ja heti tuntemattoman kanssa pitäisi harrastaa villiä sidontaa? Eiköhän mieltymykset voida katsoa yhdessä kun yhdessäolo on riittävän turvallista ja mukavaa ja edennyt sille asteelle...
Joo hyi. Missään tapauksessa kyseessä ei voi olla älykäs ihminen jos mainostaa seksimieltymyksiään suurelle yleisölle.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei kirjoita bioonsa yhtään mitään ja sitten täällä ruikutetaan, kun matcheja ei tule.
Kyllä tuollakin tavalla saa matcheja jos on hyvännäköinen. Mulla ei lukenut mitään ja melkein kaikki tykkäs takaisin. Olen nainen mutta varmasti yhtä lailla toimii hyvännäköisillä miehilläkin. Ulkonäkö on tinderissä se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaippaan samantien vasuriin kun profiilissa on ketjut ja musta sydän ja niin tekee mun ystävätkin. Ollaan tästä puhuttu naisten kesken, että ihan oikeastiko miehet luulee, sen olevan keino saada haluamaansa?? Kyllä se tuo mieleen ennemminkin ällöttävän vain seksin perässä olevan tyypin joka on hankkinut erikoissuuntauksillaan ja ylipäätään yliseksismillään jo kaikki maailman kukkakaalit keppiinsä. Vai mitä miehet tykkäis naisen profiilissa, että seksi maku ja mieltymykset ilmoitetaan kuin mäkkärin tilaus tai omat harrastukset? Ja heti tuntemattoman kanssa pitäisi harrastaa villiä sidontaa? Eiköhän mieltymykset voida katsoa yhdessä kun yhdessäolo on riittävän turvallista ja mukavaa ja edennyt sille asteelle...
Joo hyi. Missään tapauksessa kyseessä ei voi olla älykäs ihminen jos mainostaa seksimieltymyksiään suurelle yleisölle.
Hmm...
Minulla on ollut kolme kasvotonta profiilia, jokin kuva-aihe tietenkin. Nimenä jotain tarttuvaa, mutta ei edes nimeä, vain viittaus johonkin tavallista mystisempään. Siis ei identiteetistä mitään, mutta pyrkimyksenä kertoa, että tässä on nyt sitten sun kinder-yllätysmunasi. (muna pun uninteneded, mutta itse asiassa toimiva)
Näiden profiilien menestys oli minulla aivan yllätys. Posisvaippaajat eivät edustaneet mitään erityistä, vaan itse asiassa olivat itse asiassa kuin tinder-tarjonta yleensä, mutta tosi suppeana.
No joo, lainauksessa ällötään suorasukaisuutta. Jostain löytyi vain vihje, jostain epäsuora edelleen, mutta hyvin selkeä fyysillinen viesti (ja torsokuva oli houkutteleva: kesäinen, reipas eikä härski).
Ei se ollut "äkkiä panemaan" viestintää, vaan verhotumpaa. Mutta kyllä oikealle svaippaajat tiesivät keskustelun siihen menevän. Ehkä tällainen verhous sitten on sopivampi tapa.
Keskustelut muuten noudattivat hyvin normaalia kaavaa, paitsi että seksistä keskustelemaan siirtyminen ei ole hankalaa, tönkköä tai epämiellyttävällä tavalla yllättävää, vaan itse asiassa odotettu juttu.
Siis, molemmille osapuolille todella helppoa ja mutkatonta meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Lähestulkoon kaikki naiset etsivät pitkää miestä vaikka oma pituus olisi 140 senttiä. Jos profiiliin ei kirjoita pituutta niin sitä AINA kysytään. Jos olet 160-175 senttinen mies niin sinut ghostataan tylysti.
Aivan sama kuinka komea olet muuten mutta se pituus tuntuu olevan ratkaiseva asia josta ei voi mitenkään tehdä minkäänlaista kompromissia. Tinder tuntuu olevan sovellus josta ei etsitä parisuhdetta. Ja ainakin miespuoliset tuttuni ovat ruvenneet ihmettelemään sitä että miksi nykyään kaikki miehet tuntuvat haluavan jonkun polyamorisen tai avoimen suhteen? Miksei perinteinen 2 ihmisen parisuhde kelpaa?
Itse kuitenkin etsit niitä taskuvenuksia. Ei sullekaan varmasti kelpaa nainen joka on sun pituinen tai - hui kauhistus! - 2cm pidempi.
Näin keskiptuisena naisena olen treffannut lyhyitäkin miehiä (niitä on tinderissä aika paljon, yllätys yllätys), mutta kyllä sen huomaa että joitain pituuteni häiritsee. Yli 175-senttinen tuttuni kertoi että hänelle moni mies sanoi ihan suoraan, että pituutta on liikaa, muuten olisi ollut hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei kirjoita bioonsa yhtään mitään ja sitten täällä ruikutetaan, kun matcheja ei tule.
Kyllä tuollakin tavalla saa matcheja jos on hyvännäköinen. Mulla ei lukenut mitään ja melkein kaikki tykkäs takaisin. Olen nainen mutta varmasti yhtä lailla toimii hyvännäköisillä miehilläkin. Ulkonäkö on tinderissä se juttu.
Sitä paitsi vakavissa tinder-profiileissä on pyydetty se paremmin kirjoittava kaveri apuun, joten se on tuotettu tai kuratoitu teksti. Eikä siksi sisällä mitään hurjaa persoonaa esiin tuovaa twistiä, luettelee normoasiat jne.
Kuvien perusteella svaipataan, keskustelun kautta treffaamaan. Bio luo odotuksia ja karsii vain pahimpia komboja (persu/LBTQ+).
"Mut mähän biossa just sanoin..." on loppumaton ruikutus. Bio pitää olla, mutta sen merkitys ei ole sellainen kuin toivotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestulkoon kaikki naiset etsivät pitkää miestä vaikka oma pituus olisi 140 senttiä. Jos profiiliin ei kirjoita pituutta niin sitä AINA kysytään. Jos olet 160-175 senttinen mies niin sinut ghostataan tylysti.
Aivan sama kuinka komea olet muuten mutta se pituus tuntuu olevan ratkaiseva asia josta ei voi mitenkään tehdä minkäänlaista kompromissia. Tinder tuntuu olevan sovellus josta ei etsitä parisuhdetta. Ja ainakin miespuoliset tuttuni ovat ruvenneet ihmettelemään sitä että miksi nykyään kaikki miehet tuntuvat haluavan jonkun polyamorisen tai avoimen suhteen? Miksei perinteinen 2 ihmisen parisuhde kelpaa?
Itse kuitenkin etsit niitä taskuvenuksia. Ei sullekaan varmasti kelpaa nainen joka on sun pituinen tai - hui kauhistus! - 2cm pidempi.
Näin keskiptuisena naisena olen treffannut lyhyitäkin miehiä (niitä on tinderissä aika paljon, yllätys yllätys), mutta kyllä sen huomaa että joitain pituuteni häiritsee. Yli 175-senttinen tuttuni kertoi että hänelle moni mies sanoi ihan suoraan, että pituutta on liikaa, muuten olisi ollut hyvä.
Pitkät naiset ovat vaikeita.
Kelpaa minulle, miehelle, mutta 181cm ei riitä kuin parille 180cm tai alle naiselle ja 181+cm naisille ei yhdellekään.
Tämä siis tapauksissa, jossa ei ole ollut pituusmittaa mukana tai jos on, niin en ole sitä rikkonut.
Siis te pitkät naiset, joilla lukee "et saa olla minua lyhyempi", miettikääpä uudestaan: pitäiskö kuitenkin laittaa tuuma enemmän sitä pituusvaadetta siihen?
Joka toisella miehellä lukee musta huumori ja sarkasmi ym. Kai noi sit johonkin naiseen iskee mut itselle hirveä turn off.
Todella monella kolmekymppisellä on jo lapsia, ihmetyttää miten kaikki vaan sikiää ympäriinsä ja eroaa heti. Noihin uusperhekuvioihin en myöskään halua sotkeutua.
Vierailija kirjoitti:
Avecin haku kesähäihin on alkanut taas. Kuka ottaa jonkun parin kuukauden tapailukumppanin acveciksi häihin?!
Ja kesäheilan etsintä mahdollisella jatkosopimuksella syksylle on taas nousemassa pintaan
Ja mihin häihin enää nykyään kutsutaan jonkun random avecin kanssa? Kuka haluaa jonkun kaverin tinderpanon juhliinsa ja maksaa siitä vielä aika kallisti?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi naispuolinen kaveri joka lähtee just tuommoisten matkaan, kun perus "vanilja" on kuulemma tylsää. Taitaa sillä olla omassakin profiilissa musta sydän. Että kyllä sellaisia naisiakin on, jotka on seksiseuraa vailla ja nimenomaan tuon tyylistä. Luultavasti tosin vähemmän kuin miehiä. Tällä kaverilla on kyllä useampi "vakipanokin". Kyllä hän parisuhteenkin haluaisi, mutta ei hänellä oikein ole aikaa sellaiseen kun on työssäkäyvä kouluikäisten, harrastavien lasten yh joka itsekin urheilee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Monessa biossa kehutaan itseä mestarihipsuttajaksi.
Ei kyllä ole mikään vaativa laji se.
No moni kyllä epäonnistuu siinäkin. Ei sillä, oksennus lentää kun tuo sana näkyy jossakin.
Mä en koskaan kysy pituutta ja 176 cm pitkänä naisena olen käynyt useamman lyhyemmän miehen kanssa treffeillä... Ja pituuteni on ollut heille ongelma, ei heidän pituutensa minulle. Moni mies myös haluaisi vähintään 10 cm lyhyemmän naisen, joten monelle keskipituisellekin olen liian pitkä...
Kinkynä ketjut ja musta sydän ovat biossa positiivinen merkki, mikäli henkilö on oikeasti identiteetiltään kinky. Mutta monesti etenkin mustaa sydäntä viljelevät miehet, jotka etsivät panoseuraa ja kinkyys ei ole sama asia. Itse en ole uskaltanut noita profiileihini laittaa kaikkien nähtäville, mutta tapailut vaniljoiden kanssa kuivahtavat kyllä lyhyeen.
Roikuin tinderissä pari vuotta ilman sen mainittavampaa menestystä. Siihen asti, kunnes päätin puoliksi vitsillä kokeilla lisätä mustan sydämen profiilitekstin perään. Siitä viikko ja oli kolmet treffit kolmen mielenkiintoisen naisen kanssa. Eli kyllä mulla ainakin vaikutti mieltymyksistä vihjaaminen pelkästään positiivisesti.
Näistä yhden kanssa kolahti sen verran hyvin että vuoden alussa muutettiin yhteen ja en voisi olla onnellisempi.
Kryptovaluutat! Joko mainittu miehen biossa tai sitten ottaa ne heti puheeksi. Ei vois vähempää kiinnostaa. En mäkään kerro esim varallisuudestani. Harvinaisen tympeä aihe. Mulla on rahaa ihan riittävästi. En halua erityisemmin puhua siitä. Tai nähdä niitä hienoja autoja ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin erittäin pitkänä naisena allekirjoittaa tämän. 90% miehistä on sanonut saman. Kaikki miehet joita olen tapaillut, ovat olleet +190cm. He ovat ainoat, jotka eivät ole kokeneet pituuttani ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla kuvia, joissa nainen on 5 vuotta nuorempi ja/tai 10 kiloa kevyempi.
Treffeille tulee sitten vastaan läski. Jipii.
Tuota en kyllä ikinä opi ymmärtämään. Olen itsekin lihava nainen enkä missään nimessä lähtisi piilottelemaan painoani seuranhakupalveluissa. Eihän tuossa ole mitään voitettavaa. Okei, pääsee yksille treffeille, mutta siinä se. Eihän kukaan halua tapailla valehtelijaa. Sitä paitsi ulkonäkö on deittailussa hemmetin tärkeä aspekti. Miksi nämä painohuijarit edes haluavat treffeille tyypin kanssa, joka ei pidä häntä viehättävänä? Parempi olla rehellinen, saada vähemmän tykkäyksiä ja löytää joku, joka on aidosti kiinnostunut.
Normaalin pituinen mies kyllä on. Tarvitsi mielestäsi jakkaraa?